Mrs Smutt & Smilende Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #26 Skrevet 25. mars 2013 Her skulle jeg ønske jeg hadde kommet inn i diskusjonen litt før! Men, for å oppsummere meg: Jeg elsker DM Jeg digger Dave Gahan, etter en konsert i 2002, og ikke minst etter quarten i 2007. Løøøøøøøv! Jeg har hatt en bra mandag, så skal ikke klage. Masse symp til dere som har det tungt! Jeg har fått en meget dårlig nyhet i dag, men jeg nekter å tenke noe på det før etter påske, for jeg har bestemt meg veldig hardt for at dette skal være en koselig ferie. Støtter forslaget om musikk til helbredelse og utfoldelse av frustrasjon. Kan jeg anbefale en av de nyere til DM - This pain that I'm used to? Den bruker å gjøre nytta for meg. Eller i verre fall Chop Suey eller Radio/Video av SOAD, hvis man skal ha det litt hardere. Metallica anbefales også. Når jeg har fått brølt fra meg litt bruker jeg å roe det hele ned med litt flytende musikk a la enigma, enya osv, og så svever jeg stille gjennom ettermiddagen på en liten rosa sky og ser ut som om jeg har dyttet i meg en pakke valium. Perfekt. Du har nok ikke kommet inn så seint som du fryktet Alt er herved notert og SOAD er aldri langt unna. Heller ikke "Killing in the name of" med Rage Against the Machine. Enigma og Enya er jeg så veldig veldig ferdig med dessverre. Snurrer heller en runde på Getz/Gilbertoalbumet fra 64. Ha en god påske og håper ellers alle dumme nyheter farer vel med deg etterpå.
ms.Pond Skrevet 25. mars 2013 #27 Skrevet 25. mars 2013 Rage kom jeg aldri helt innpå da de var så "himla kule", men kanskje jeg skal ta en ny hørselstest med de på øra. Enya fikk en ny renessanse her etter LOTR-filmene kom, og jeg begynte å høre på filmmusikken. Og det er virkelig noe med denne dama, hun formidler så mye bak det hun synger med en veldig dybde i musikken, og det fascinerer meg. Men så har jeg jammen meg begynt å høre på klassisk musikk også, noe jeg sverget til at aldri skulle skje, så det kan jo hende jeg bare begynner å bli gammel og delirisk. Var det ikke SOAD som hadde Bring Your Own Bomb, eller hva den het? Husker jeg ble voldsomt imponert over vokalisten da jeg hørte de første gang. Ethvert hardrock/metallband trenger en knakende god vokalist, og det har de virkelig funnet i SOAD. For de som liker middelalderrock (eller hva det nå heter) så anbefaler jeg Falconer. Yummmm.. Fantastisk vokalist (og gresselig kjekk), og bra musikk. And the time of yore, når nå det var.
lilja70 Skrevet 25. mars 2013 #28 Skrevet 25. mars 2013 Jeg rydder og kaster i førti år gammelt rot. Gi meg styrke! PS: magnesium - ufarlig mot søvnløshet. Tas et kvarter før du legger deg, etter en halvtime avtar virkninga, så du må ikke legge deg på damemåten altså. (Skal bare sette på ei maskin, hive på en trommel, legge sammen noen klær og gjøre klar skolematen til i morra-måten) Takker for tips, men redd hardere skyts kreves. Hjelper litt når jeg husker allergimedisinene mine. Ellers har jeg lagt inn en halvtime i planen når jeg legger meg fordi jeg ikke greier stoppe damemåten. Dvs at jeg "legger" meg kl 22, og legger meg kl 22.30. Førti år gammalt skrot håper jeg inneholder MYE og MANGE verdier så du får uttelling for innsatsen?!? Hardere skyts... OK; hvor mange allergipiller har du? Veldig lite verdier. Omtrent som nåler og høystakker, du vet. :-/ Joa, har så jeg greier meg ;o) Ellers syns jeg synd på deg, men misunner deg litt følelsen når du blir ferdig med ryddingen da. Den er verdt både beina på bordet, en skål og rett og slett masse godteri! Herlighet, hvis jeg skulle venta til jeg blei ferdig før jeg la beina på bordet og spiste godteri, ville jeg hatt ÅTTI år med gammalt rap å gå gjennom... *Hvisker: skål!*
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #29 Skrevet 25. mars 2013 Jeg rydder og kaster i førti år gammelt rot. Gi meg styrke! PS: magnesium - ufarlig mot søvnløshet. Tas et kvarter før du legger deg, etter en halvtime avtar virkninga, så du må ikke legge deg på damemåten altså. (Skal bare sette på ei maskin, hive på en trommel, legge sammen noen klær og gjøre klar skolematen til i morra-måten) Takker for tips, men redd hardere skyts kreves. Hjelper litt når jeg husker allergimedisinene mine. Ellers har jeg lagt inn en halvtime i planen når jeg legger meg fordi jeg ikke greier stoppe damemåten. Dvs at jeg "legger" meg kl 22, og legger meg kl 22.30. Førti år gammalt skrot håper jeg inneholder MYE og MANGE verdier så du får uttelling for innsatsen?!? Hardere skyts... OK; hvor mange allergipiller har du? Veldig lite verdier. Omtrent som nåler og høystakker, du vet. :-/ Joa, har så jeg greier meg ;o) Ellers syns jeg synd på deg, men misunner deg litt følelsen når du blir ferdig med ryddingen da. Den er verdt både beina på bordet, en skål og rett og slett masse godteri! Herlighet, hvis jeg skulle venta til jeg blei ferdig før jeg la beina på bordet og spiste godteri, ville jeg hatt ÅTTI år med gammalt rap å gå gjennom... *Hvisker: skål!* Du sier noe... *skål og slenger beina på bordet*
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 25. mars 2013 Forfatter #30 Skrevet 25. mars 2013 Rage kom jeg aldri helt innpå da de var så "himla kule", men kanskje jeg skal ta en ny hørselstest med de på øra. Enya fikk en ny renessanse her etter LOTR-filmene kom, og jeg begynte å høre på filmmusikken. Og det er virkelig noe med denne dama, hun formidler så mye bak det hun synger med en veldig dybde i musikken, og det fascinerer meg. Men så har jeg jammen meg begynt å høre på klassisk musikk også, noe jeg sverget til at aldri skulle skje, så det kan jo hende jeg bare begynner å bli gammel og delirisk. Var det ikke SOAD som hadde Bring Your Own Bomb, eller hva den het? Husker jeg ble voldsomt imponert over vokalisten da jeg hørte de første gang. Ethvert hardrock/metallband trenger en knakende god vokalist, og det har de virkelig funnet i SOAD. For de som liker middelalderrock (eller hva det nå heter) så anbefaler jeg Falconer. Yummmm.. Fantastisk vokalist (og gresselig kjekk), og bra musikk. And the time of yore, når nå det var. Jeg er nok rett og slett litt miljøskada fra tidligere yrker angående musikk. Enya er fantastisk og et helt unikt lydbilde. Jeg var lulla inn i rødhåret damesang på 90 tallet (Loreena McKennit MÅ du sjekke ut og Tori Amos f.eks), men er litt i pausemodus på det om dagen. Falconer sjak sjekkes ut herfra
Gjest sug lut Skrevet 25. mars 2013 #31 Skrevet 25. mars 2013 Jeg var lulla inn i rødhåret damesang på 90 tallet Liz Phair? Hele Whipsmart-albumet er rimelig rødhåra.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #32 Skrevet 26. mars 2013 Jeg var lulla inn i rødhåret damesang på 90 tallet Liz Phair? Hele Whipsmart-albumet er rimelig rødhåra. Liz Phair, Fiona Apple, tilogmed Sarah MacLachlan, Kate Bush og hele Lilith Fair gjengen. Rødhårete, svarthårete, grønne, gule og lilla u name it. Rett og slett damer med mye på hjertet overload der en stund. Ikke veldig rart jeg plutselig bare måtte høre litt på Marilyn Manson til slutt. Litt mer i balanse nå om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå