Gå til innhold

Hva er det som skjer med øynebrynene til folk!!!!?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off, øyenbryna mine har vært gjennom mye altså... Ekstremnapping på 90-tallet, svart kajal da det ble moderne igjen å ha bryn fra rundt 2000... Og da var jeg lekker! Da skulle det være sølv eller gullfarga øyenskygge, masse solpudder og korketrekkerkrøller. Som alle andre så jeg helt jævlig ut på ungdomsskola med levis, boots og skjorte eller adidas/champion-genser. Men jeg var dritfin da i forhold til "gullalderen",studietida fra 2000-2004. Grøss og gru! Og det føles så kort tid siden, kan ikke fatte hva jeg tenkte på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skylder på ungdomstiden for min del. Da var det "in" med så tynne bryn som overhode mulig, og nå vokser de ikke ordentlig lenger :( Tar kjempelang tid å få til noe som helst form.

Angrer masse på at jeg begynte å nappe så mye, men jeg hadde bryn som vokste veldig mye når jeg var barn og det så ikke bra ut det heller.

Når datteren begynner å vurdere dette skal hun få hjelp til å gjøre det pent :P

Anonym poster: 2ddc2c82642aa3242b88d978d73ccd24

Skrevet

Jaja, jeg fikk permanent i 6.klasse og brukte hvit leppestift med svart kajal som lipliner som 16-åring, så jeg tror jeg like godt kan holde kjeft om ungdommens øyebryn. ;)

Skrevet

Jeg tenker bare på klassebildene min på 80-tallet, jeg, det er litt av et syn... Lurer på hva folk sa om oss... :D

Skrevet

Greit nok når unge folk gjør noe så "crazy", verre er det med min mor på snart 40 som ønsker å tatovere sine øyebryn... Grøsser av tanken, og vil fraråde henne om å skryte av at hun er bestemoren til min datter dersom hun tatoverer øyebryn! :S

Hun har veldig fine øyebryn nå, men sier hun er lei av å nappe og farge.

What - jeg er også 40! :P Jeg føler meg langt fra gammel og jeg skal nemlig tatovere leppene ganske så snart. Bare vent til du blir på vår alder og ser at ansiktet ikke ser like fresh ut da føler du nok behovet for å opprettholde litt du også.

Tatoveringen holder i 3 - 5 år. Jeg skal ikke tatovere lipliner, men hele leppen i en frisk naturlig farge.

Anonym poster: 67eb7c703f552d5096562dcdc68df048

Skrevet

Hehe.

Jeg hadde mørk lipliner og brukte dekkstift som leppestift. Plukket øyebrynene mine til små streker. Håret bleket jeg hjemme, så det var av og til rødaktig andre ganger nærmere grønt. Og tørt som en høysåte.

Jeg nektet å bruke jakke - jakke var superteit! Til nød kunne jeg ha en tynn dongerijakke - samme om det var 20 grader eller 10 minus. Og lue det var bannlyst, fantes ikke en jente i alderen 13-15 som brukte lue når jeg gikk på ungdomsskolen. Gutta derimot brukte lue inne også, tror noen fikk problemer med sopp i hodebunnen fordi de sov med den på. De nye Levis-buksene til 5-600 kr (Det var mye penger den gang da!!! Kjøper nesten ikke så dyre bukser idag heller jeg) klipte vi hull i med saks, og splittet opp nede på siden. Om vi ikke brukte KNAPPEBUKSER fra adidas. Og adidas-gensre. Og adidas-sko.

OMG - vi var stygge vi! Ungdommen nå til dags ser ut som blomster i forhold, med eller uten øyebryn!

Anonym poster: 3511d4127a7d1914047bec28b029bd76

Skrevet

Jeg og har lagt merke til at det tar helt av jo.

Disse veldig markerte, tegnede øyenbrynene er den nye "platinalooken".

Ser billig og ikke minst svært usympatisk ut.

Anonym poster: da9a63080a7143bd423035b977bdf2bc

• 4 uker senere...
Skrevet

Greit nok når unge folk gjør noe så "crazy", verre er det med min mor på snart 40 som ønsker å tatovere sine øyebryn... Grøsser av tanken, og vil fraråde henne om å skryte av at hun er bestemoren til min datter dersom hun tatoverer øyebryn! :S

Hun har veldig fine øyebryn nå, men sier hun er lei av å nappe og farge.

What - jeg er også 40! :P Jeg føler meg langt fra gammel og jeg skal nemlig tatovere leppene ganske så snart. Bare vent til du blir på vår alder og ser at ansiktet ikke ser like fresh ut da føler du nok behovet for å opprettholde litt du også.

Tatoveringen holder i 3 - 5 år. Jeg skal ikke tatovere lipliner, men hele leppen i en frisk naturlig farge.

Anonym poster: 67eb7c703f552d5096562dcdc68df048

Hun kunne heller gjort noe annet. Hun har kjempefine øyebryn, ganske mørk er hun også, klarer ikke å se vitsen med å barbere det bort for en strek av tatovering, som forresten ikke ser så fresht ut i det hele tatt :)

Skrevet

Hehe.

Jeg hadde mørk lipliner og brukte dekkstift som leppestift. Plukket øyebrynene mine til små streker. Håret bleket jeg hjemme, så det var av og til rødaktig andre ganger nærmere grønt. Og tørt som en høysåte.

Jeg nektet å bruke jakke - jakke var superteit! Til nød kunne jeg ha en tynn dongerijakke - samme om det var 20 grader eller 10 minus. Og lue det var bannlyst, fantes ikke en jente i alderen 13-15 som brukte lue når jeg gikk på ungdomsskolen. Gutta derimot brukte lue inne også, tror noen fikk problemer med sopp i hodebunnen fordi de sov med den på. De nye Levis-buksene til 5-600 kr (Det var mye penger den gang da!!! Kjøper nesten ikke så dyre bukser idag heller jeg) klipte vi hull i med saks, og splittet opp nede på siden. Om vi ikke brukte KNAPPEBUKSER fra adidas. Og adidas-gensre. Og adidas-sko.

OMG - vi var stygge vi! Ungdommen nå til dags ser ut som blomster i forhold, med eller uten øyebryn!

Åååh, vi må ha vokst opp sammen! Jeg var dog kjip nesten sminkeløs, bare sotete (les panda-katt) øyne og med naturlig hår, men levis bukser som ble splittet opp nederst og klippet hull i, eller mer avansert; filt hull med sandpapir for den riktige, slitte looken, boots med firkantet tå, grunge-skjorte (helst oppknyttet for å vise frem six-packen såklart), evt knappebukse fra adidas, adidas sko og gjerne en adidas sportsbh (igjen, six-packen måtte flashes. Også i 10 minus).

Anonym poster: 5c6edc87514f4dab9807ca6509d95d74

Skrevet

Herregud som jeg ler! Jeg er og en av de med den klassiske panda-looken. Men jeg var av typen finne-meg-sjæl og gikk en periode i kun sort og mars-støvler(?) uten lisser. Snubla minimum 1 gang pr 10. meter, men ikke søren om lissene skulle på igjenn:-p så jeg gikk rundt og så ut som om jeg hadde drete på meg selv for å unngå at støvlene hekta seg sammen hele tiden :-D og ofte brukte jeg en knall rød genser med flammer på og med skriften Devil på:-p i tillegg brukte jeg en knelang ullkåpe (selvfølgelig ukneppet) dette i tillegg til panda-looken gjør at jeg skyr alle bilder av meg fra alder 12-16 år:-p

Og jo da, jeg havna på rett plass i,livet jeg og, tro det eller ei:-D

Skrevet

Hadde slike bryn en dag her og fikk streng beskjed om å ikke bevege meg utendørs av husets unge dame. Hadde aldri turt heller, men bare forsøkte å få opp øynene på nevnte unge dame. Så, som de fleste ut som "Angry Birds"

Skrevet

Hehe.

Som å se meg på den tida ja! Tenk å bruke dekkstift som leppestift!!! Så jo ikke ut i måneskinn!

Kjenner igjen alt du skriver her om både jakke og lue! :P

Skrevet

Jeg er hudterapeut og linergist. (tatoverer make-up)

Får omtrent tarmslyng over alle søte jentene som vil ha formet kullsorte monsterbryn. Gjerne tatovere de slik også!

Hårfin balansegang mellom å gi kunden det de vil ha, og guide dem til mindre dramatiske ting. -spesielt til tatoo.

Dette er semi-tatovering som skal vare opp til 7 ¨år, ille nok det, dsiden de fleste har modnet litt på de årene.

Anonym poster: 99fbf60aaf894188fb0ce9866bf997b3

Skrevet

Syns det ser teit ut uansett så lenge man barberer vekk brynene, og enten tegner en tynn strek med kajal eller tatoverer på nye... Samme om man er 17, 25, 40 eller 60 år altså... Farg og form heller da om man har for lyse.

Ser are flatt og rart ut uten hår men med opptegnede nye.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Uuuh jeg får helt vondt i magen! Helt angst!! Så mange flotte beskrivelser av moten fra ungdomsskoletiden! Brings me right back! Herrejesus!

Og hva gjelder den nye pålimte-nike-logo-evig-overrasket-og-i-enkelte tilfellet-på-grensen-til-unibrow-looken....så har jeg bare en ting å si: iiik!

(Disse bryna blir definitivt en slager når folk mimrer om tjue års tid igjen)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hva er forresten panda-looken?

Skrevet

Hva er forresten panda-looken?

He he, google taylor momsen ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hihi ok...har vel hatt en liten pandaperiode selv da :P

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Men fullt så ille tror jeg ikke det var...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...