Gå til innhold

Hva mener dere? Ang ABB


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ser jeg at han ikke får delta i morens begravelse, og jeg synes egentlig det bare skulle mange med tanke på sikkerhetsmessige årsaker. Men nå reagerer advokaten på at det kommer ett brått nei fra politiet??? Hvilket land er det vi lever i?

Håper for guds skyld at fyren aldri får trø utfor murene igjen, uansett om det er dødsfallet til moren eller ei! Kan ikke sette meg inn i eller forstå hvordan hun må ha hatt det :(

 

Anonym poster: 724bc7c0156b7811838b5405cf7b8bc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er advokatens jobb å tale klientens sak. Jeg ser virkelig ikke problemet.

 

Anonym poster: 5f6789c1c369a66ebd002c8ddbb3f4c9

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Han har ikke sonet lenge nok til å ha rettighet til permisjon. Får håpe regelverket blir fulgt. Selv om det er moren hans.

Skrevet

Det er vanskelig det der. "Følelsesmessig" burde alle generelt få gå i sine foreldres begravelse.

 

Men akkurat i denne saken så er det så mye annet som spiller inn. Sikkerhetsfaktoren er en ting. At han har sonet altfor lite foreløpig og derfor ville fått spesialbehandling om han fikk gå er en annen ting.

 

Og så tenker en del av meg at han har pådradd så mange andre smerte at han ikke fortjener det. Men den tanken liker jeg ikke å tenke, for det er en slags "hevntanke".

 

Det er selvfølgelig fælt at han ikke får gå i sin egen mors begravelse hvis han faktisk ønsker det - sett fra hans ståsted. Men, han tok et veldig bevisst valg da han gjorde som han gjorde, og han visste hva han ville risikere om han ble tatt. Likevel valgte han som han gjorde, og påstod i retten at han var glad for det og at det var nødvendig.... da tror jeg at jeg til syvende og sist mener han selv er skyld i at han ikke får gå i morens begravelse.

 

En annen ting er faktisk hensynet til resten av familien. Hvis han skulle få "permisjon" så ville trolig verdenspressen vært overalt fordi han slapp ut. Tror ikke det ville vært særlig godt for resten av familien, at fokuset en slik dag ville være på ham og ikke moren.

 

 

Anonym poster: 0f774ddc73ca9d704ba9dda272384a53

Skrevet

Litt rart å se bilde av henne. Man danner seg jo lett et bilde i hodet, og hun ser veldig annerledes enn jeg hadde forestilt meg. Har tenkt en del på henne, og hvordan hun har hatt det disse siste årene.... Som skrevet over her så er det jo en advokat sin jobb å tale klientens sak. Men det blir jo bare latterlig....

 

Anonym poster: 7f98154ec110f5105ed2ddb0b629621a

Skrevet

Uansett hvor grusomt det han gjorde var,synes jeg faktisk han har rett på fri og gå i morens begravelse.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg forstår at han syns det er trist at hun er borte, og jeg forstår at han ønsker å gå i begravelsen. Men jeg tenker og at dette er konsekvenser av hans handlinger, og kanskje han nå kan klare å ta innover seg det han har gjort

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Han fratok mange retten til å leve. Nå har han selv mistet mange rettigheter, noen mer leie enn andre. Det er konsekvensene og de må ha ta.

Skrevet

Uansett hvor grusomt det han gjorde var,synes jeg faktisk han har rett på fri og gå i morens begravelse.

 

Du fornekter deg ikke.......

 

Anonym poster: 883e901f7c04b7fbb145335dfc83a0ba

Skrevet

Klart advokaten er der for å tale sakens hans, men dette blir nesten mer teit enn å hjelpe. Hvis politiet har bestemt seg for at de av sikkerhetsmessige årsaker ikke vil sende han, burde advokaten forholde seg til det. Han blir jo bare til å sette ABB opp mot politiet, og det tror jeg ikke er så særlig lurt!

 

Denne dagen skal der være fokus på moren, og det kommer ikke til å skje om ABB kommer. Rettssystemet er så teit i Norge, at han sikkert kan få mange i familien på sin side, at det kan hjelpe han å komme seg ut for å unngå den straffen han burde få.

 

HI

 

Anonym poster: 724bc7c0156b7811838b5405cf7b8bc9

Skrevet

Han har påstått at han lett hadde drept moren også om det var nødvendig så jeg syns ikke hans følelser ved hennes bortgang er noe som bør tas hensyn til.

 

Anonym poster: 4b1b1a1ca413d4f435ff3fad17fb6a5e

Skrevet

Kunne jo filmet det og vist han slik at han fikk med seg sermonien?

Skrevet

Uansett hvor grusomt det han gjorde var,synes jeg faktisk han har rett på fri og gå i morens begravelse.

 

Du fornekter deg ikke.......

 

Anonym poster: 883e901f7c04b7fbb145335dfc83a0ba

 

må være lov og si meningen sin

Skrevet

Uansett hvor grusomt det han gjorde var,synes jeg faktisk han har rett på fri og gå i morens begravelse.

 

Rett på fri faktisk.... "Jaja, kom rett tilbake etterpå da Anders"!

 

Nei, jeg tenker at den mannen har kostet dette landet nok penger (og at han fortsatt gjør det hver eneste dag), å bruke enda mer på den sikringen som måtte til for å la ham delta i begravelsen er uhørt.

Han får heller sitte i fengselet og tenke over sine hyss.

Skrevet

jeg syns at han ikke skal få spesialbehandling i fengselet. Syns han skal sone på lik linje med de andre. Selv om han har gjort noe forferdelig er vi fremdeles en rettstat. Vi kan ikke velge når vi skal følge det og ikke.

 

 

 

Anonym poster: 8768e8daa26f7945dc8bdf86bd6637ed

Skrevet

Verden er ikke rettferdig. YOLO: You only live once (Du lever bare en gang) Men vi har det ikke forfærdeligt. Mange andre folk fra andre land som Syria og Afghanistan som har det verre, og tenk på de som levde i middelalderen, der folk drev med hekseprosseser.

Skrevet

Verden er ikke rettferdig. YOLO: You only live once (Du lever bare en gang) Men vi har det ikke forfærdeligt. Mange andre folk fra andre land som Syria og Afghanistan som har det verre, og tenk på de som levde i middelalderen, der folk drev med hekseprosseser.

 

Hæ? Er du full?! Og det på en søndag....

Skrevet

Uansett hvor grusomt det han gjorde var,synes jeg faktisk han har rett på fri og gå i morens begravelse.

 

....... Er du klar over hva du faktisk sier?? Han har drept masse mennesker. Han har ødelagt livet til de som overlevde og pårørende. Også synes du han skal få fri for å gå i en begravelse?!?!?!? Fy fan... Jeg har hatt mine tvil ang deg altså.. Men du ER jo faktisk idiot!!!

 

Anonym poster: f79213b6afbb323f6530ccac6282e933

Skrevet

Verden er ikke rettferdig. YOLO: You only live once (Du lever bare en gang) Men vi har det ikke forfærdeligt. Mange andre folk fra andre land som Syria og Afghanistan som har det verre, og tenk på de som levde i middelalderen, der folk drev med hekseprosseser.

 

Hæ? Er du full?! Og det på en søndag....

 

Såda? Jeg drikker aldri alcohol, synes ikke noe om å drikke seg full!

 

Anonym poster: 4ff02c9917cf665e02b3aac55f119561

Skrevet

Uansett hvor grusomt det han gjorde var,synes jeg faktisk han har rett på fri og gå i morens begravelse.

 

Du fornekter deg ikke.......

 

Anonym poster: 883e901f7c04b7fbb145335dfc83a0ba

 

må være lov og si meningen sin

 

Nei vet du hva.. Av og til skulle det faktisk ikke vært lov! Fy fan altså, jeg ble faktisk helt dårlig jeg!

 

Anonym poster: f79213b6afbb323f6530ccac6282e933

Skrevet

ABB er jo et menneske, så det skader ikke om han går i morens begravelse. Han kan ikke skade andre folk i begravelsen vis politiet passer på ham. Han får i hvertfall lært seg hvordan en begravelse foregår også får han vite at de han drepte også blir begravet på samme måten som moren hans.

 

Anonym poster: 4ff02c9917cf665e02b3aac55f119561

Skrevet

ABB er jo et menneske, så det skader ikke om han går i morens begravelse. Han kan ikke skade andre folk i begravelsen vis politiet passer på ham. Han får i hvertfall lært seg hvordan en begravelse foregår også får han vite at de han drepte også blir begravet på samme måten som moren hans.

 

Anonym poster: 4ff02c9917cf665e02b3aac55f119561

 

tror du en voksen mann må "lære seg hvordan en begravelse foregår"??????

 

det handler ikke om at han ikke kan skade noen, men om at han tok ett valg og nå må han leve med konsekvensene av det valget.

 

hadde familien vært viktig for ham hadde han ikke vlgt å la dem gå gjennom alt dette i utgangspunktet...

 

Anonym poster: 00add6a1a31222973a957f019f8ff770

Skrevet

ABB er jo et menneske, så det skader ikke om han går i morens begravelse. Han kan ikke skade andre folk i begravelsen vis politiet passer på ham. Han får i hvertfall lært seg hvordan en begravelse foregår også får han vite at de han drepte også blir begravet på samme måten som moren hans.

 

Anonym poster: 4ff02c9917cf665e02b3aac55f119561

 

Nei når man sitter inne, spesielt for drap, så har man ingenting blant folk og gjøre. Har du valgt å gjøre en forbrytelse så får man ta konsekvensene av det.

 

Anonym poster: f79213b6afbb323f6530ccac6282e933

Skrevet

Uansett hvor grusomt det han gjorde var,synes jeg faktisk han har rett på fri og gå i morens begravelse.

 

Du fornekter deg ikke.......

 

Anonym poster: 883e901f7c04b7fbb145335dfc83a0ba

 

må være lov og si meningen sin

 

Nei vet du hva.. Av og til skulle det faktisk ikke vært lov! Fy fan altså, jeg ble faktisk helt dårlig jeg!

 

Anonym poster: f79213b6afbb323f6530ccac6282e933

 

Vi bor jo i et demokratisk land, så det må lov å si hva man mener selvom meningene er håpløse. I utlande er det ikke lov å si meningene sine, pga diktatoer eller presidenter ikke vil det. Jeg er takknemlig for jeg bor i Norge, et demokratisk og godt land! :)

Skrevet

Jeg velger å se det fra en annen vinkel.

 

Samme hva dumt barna mine måtte finne på vil de alltid være barna mine. Om så en hel verden vil hate dem, vil de fremdeles være barne mine.

 

Som død vil jeg ikke merke deres nærvær eller ei, men det er allikevel en knusende tanke for meg om de ikke kunne være tilstede på min aller siste reise.

 

Så jeg synes at med respekt for moren så bør han få delta.

For det var tydelig at til tross for det grusomme i han var hun glad i han.

 

Da selvfølgelig kun i bisettelsen, sterkt bevoktet og med lenker både her og der.

 

Anonym poster: 3065e80eae5a2caaa0f77f27de3bb5c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...