Gå til innhold

Jeg føler meg så slem...

Anbefalte innlegg

Gjest Sandra M. Gilbert
Skrevet

Hoverdgrunnen til at menn er utro er at de ikke synes at partneren deres verdsetter dem nok.

Du synes han er sjarmerende, flott og attraktiv, og det merker han selvsagt. Derfor er det greit for ham at han ikke har sex med deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han sier at han har vanskelig for å avslutte forholdet.... har han sagt hvorfor?

Hun har vært utro.

Han sier at han ble truffet av lynet da han møtte deg.

Hvis dette stemmer burde det faktisk ikke være så vanskelig for ham å avslutte....

Hvis det er barn inni bildet som gjør at han synes det er vanskelig, så burde han gi forholdet hele sin oppmerksomhet og ikke planlegge å være utro og mene at det er ok at han er utro så lenge hun har vært det. "Planlagt" utroskap innebærer jo som regel at man samtidig planlegger å fortsette forholdet man er i, men bare ha seg litt på si...

Det er selvfølgelig en mulighet for at denne mannen er en god mann som bare er i ferd med å rote til livet sitt helt. Ting er ikke nødvendigvis svart-hvitt, at han bare er en "utro drittsekk".

Jeg synes du skal fortelle denne mannen hva du føler for ham, hva det gjør med deg å vite at han er i et forhold, hva det får deg til å føle. Si at du ønsker å bli bedre kjent med ham og at du er veldig tiltrukket av ham, også seksuelt.

Men si også at du ikke vil være noen elskerinne og at det er bedre at dere kutter kontakten inntil han har ryddet opp der han er.

Hvis han mener han har så sterke følelser for deg så gjør han det han må gjøre.

Det er mye sant i disse ordene:

"If you love someone, set them free. If they come back they’re yours; if they don’t they never were."

Jeg står i et lignende dilemma som deg nå, HI, og jeg har "satt ham fri". Det er det vanskeligste og vondeste jeg noengang har gjort i hele mitt liv...

Men jeg måtte bare gjøre det. For min egen del. Men også for hans del, slik at han får mulighet til å gjøre det rette. Jeg elsker ham så mye at jeg bare vil at han skal bli lykkelig - enten det er med meg eller ikke...

Anonym poster: 20effc69cf7da8661b8e9dcdb34443f4

Tusen takk for svaret ditt!!

Var kanskje litt sånt svar jeg søkte..

For slik jeg er blitt kjent med han,så er ikke han noen fæl, utro drittsekk..Men en varm og omsorgsfull mann,og full av samvittighet..

Og jeg tenker også at jeg bør la det være,så kommer han om det er det som er rett..Men det er vanskelig å gjøre det som er riktig,eller ikke vanskelig,men vondt :/

Anonym poster: 0d243263975ad60e7b15a2b1f48c64fb

Jeg står midt oppi det nå, så jeg vet hvor vondt det er :(

Men det jeg fant ut er at jo lengre vi har kontakt jo verre blir det for meg om han ikke greier å rydde opp det han må gjøre.

Jeg har vært veldig tydelig på hva jeg føler for ham, så det er det ingen tvil om. Jeg har sagt hva jeg vil, men at det nå er opp til ham. Vi har en avtale nå om at han skal gi meg en tilbakemelding i løpet av en bestemt tid, uansett hva som skjer. I mellomtiden skal vi ikke ha kontakt.

Den mannen jeg kjenner er, som din, en av de snilleste jeg noengang har truffet, en tvers gjennom god mann. Dessverre også en mann med litt for stor samvittighetsfølelse på grensen til det selvutslettende i enkelte situasjoner. I sin streben etter å gjøre det rette så blir han nesten handlingslammet, han stresser veldig med det, han ønsker ikke å såre noen.

Det er forferdelig vondt å bryte kontakten med en man er så glad i. Men av og til er det det eneste rette å gjøre for at ting skal skje.

Anonym poster: 20effc69cf7da8661b8e9dcdb34443f4

Skrevet

Om du føler deg slem burde er vel valget ganske lett...

Anonym poster: f0305ea2426d9a510b95a92ea8a1ca0a

Skrevet

I mine øyne ville aldri en snill mann være utro, spesielt ikke planlagt utro.

Han ville ha respekt for partneren sin til å enten bryte eller velge å fortsette bare med henne.

Han ville ha respekt nok for den andre kvinnen(deg) til å enten la deg gå og finne en mann som kan gi deg alt en mann burde ønske og kunne gi deg, eller å bryte med sin nåværende partner slik at han kan gi deg det.

En snill mann søker ikke etter å få i pose å sekk.

Hva kan han tilby deg egentlig?

Han sier han ikke vil bryte ut av det forholdet han er i, med andre ord alt han tilbyr deg er å være en hjemlighet, dere vil ikke kunne vise dere sammen offentlig, du vil ikke kunne presentere mannen du elsker for familie og venner og du vil aldri få møte hans venner og familie. Du vil aldri være den som får feire høytider med han eller ferier.

Du vil være den som ødelegger en familie og blir beskyldt for alt som følger med om det blir oppdaget.

Om du blir syk eller havner i en ulykke vil han ikke være der for deg for å besøke deg på sykehuset eller stelle for deg hjemme.

Om du mister noen eller av annen grunn trenger hans trøst og omtanke må du vente til han klarer å snike seg unna familie før du kan få den..........

Er det virkelig nok for deg?

Anonym poster: 301f0929a0fe0a1fc02f3532927b4742

Skrevet

I mine øyne ville aldri en snill mann være utro, spesielt ikke planlagt utro.

Han ville ha respekt for partneren sin til å enten bryte eller velge å fortsette bare med henne.

Han ville ha respekt nok for den andre kvinnen(deg) til å enten la deg gå og finne en mann som kan gi deg alt en mann burde ønske og kunne gi deg, eller å bryte med sin nåværende partner slik at han kan gi deg det.

En snill mann søker ikke etter å få i pose å sekk.

Hva kan han tilby deg egentlig?

Han sier han ikke vil bryte ut av det forholdet han er i, med andre ord alt han tilbyr deg er å være en hjemlighet, dere vil ikke kunne vise dere sammen offentlig, du vil ikke kunne presentere mannen du elsker for familie og venner og du vil aldri få møte hans venner og familie. Du vil aldri være den som får feire høytider med han eller ferier.

Du vil være den som ødelegger en familie og blir beskyldt for alt som følger med om det blir oppdaget.

Om du blir syk eller havner i en ulykke vil han ikke være der for deg for å besøke deg på sykehuset eller stelle for deg hjemme.

Om du mister noen eller av annen grunn trenger hans trøst og omtanke må du vente til han klarer å snike seg unna familie før du kan få den..........

Er det virkelig nok for deg?

Anonym poster: 301f0929a0fe0a1fc02f3532927b4742

Nei,det er ikke nok for meg..Takk for at du satte ord på det for meg,for det er kanskje noe slikt jeg risikerer å havne opp i :/

Skrevet

Andre som har noen synspunkt eller andre innspill?..

Skrevet

Jeg tror de fleste er enige om at dette ikke er noen god ide.

Anonym poster: f0305ea2426d9a510b95a92ea8a1ca0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...