Gå til innhold

Nabolagets skrekk :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er bare latterlig. Alvorlig talt.

JEG latterlig?! Herregud, det er ikke min hund og jeg er faktisk ikke den eneste som bor her. Andre kan ta litt ansvar for egne unger feks de også. De kan anmelde om de ønsker! Jeg har gitt beskjed... Ikke alltid lurt å legge seg opp i andres saker, men det vil litt livserfaring sikkert gi dere forståelse for. Hi

 

Anonym poster: 4cf8c3edf5e1b83e2350a5f868a6ba9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke kjekt å legge seg opp i andres saker, men HI har nå tatt affære og meldt i fra til politiet. Det er sjelden nok å melde fra en gang, tror jeg. Og eiere som i utgangspunktet utviser manglende dømmekraft i forhold til hunden sin og lar den få muligheten til å stikke av, de vil nok ofte ikke rette seg etter en advarsel fra politi eller andre. Oppfordrer deg derfor til å følge med og melde igjen - eller aller helst å fange hunden og få noen til å ta den inn som løshund - men du oppgir selvfølgelig eier og forhistorie. Money talks - som en skrev over. Lykke til!

Skrevet

Skjønner hva HI mener. Har vært i en lignende situasjon selv. Min hund ble angrepet og skadet av en annen hund som gikk løs sammen med eieren sin. Alle mente denne hunden skulle avlives for tenk om den tok et barn. Jeg har hatt muligheten til å observere denne hunden sammen med barn og sett at den ikke har noe problem med barn. Mest sannsynlig har den et problem med andre hunder, spesiellt min. Min liker ikke andre hunder og går dermed alltid i bånd. Et halvtime før min ble angrepet kom denne hunden løs bort til oss, mens eieren kom løpende etter. Hundene røyk i tottene på hverandre etter å ha stirret på hverandre o to sek. Tenker min hund på de sek. ga uttrykkelig beskjed om at "deg skal jeg ta". I alle fall, neste gang dem møttes kom den andre hunden ut fra intet og gikk rett i hunden min uten at min rakk og reagere.

Min hund liker ikke andre hunder, men elsker barn.... og da mener jeg ikke at barna er mat eller snacks. Dem er lekekamerater og "herre". Dette er også en stor hund.

 

 

 

Anonym poster: 7702df6a55405fa060caf448e211c843

Skrevet

Alle hunder er dyr. Rovdyr. Med instinkter. Jeg skjønner at hundefolk er glade i dyrene sine, men det er farlig å stole på at deres hund ikke kan gjøre noen noe. Dessverre blir barn både drept og skadet av familiehunder. Jeg ønsker at hunder alltid blir holdt i bånd og at de ikke får løpe fritt i hus og hager når små barn er på besøk. Synes det er vanskelig å være "hysterisk" og si i fra om sånt. Derfor håper jeg ansvarlige hundeeiere kan gå foran og oppfordre andre med hund om at det er slik og slik man skal gjøre det. Jeg, og spesielt ikke min mann, slappet av og hadde det hyggelig i barnebursdagsbesøk når to rottweilere og en labrador sprang rundt mellom barn i hagen. Et eksempel. Og jeg klarte ikke å få meg til å si i fra. Er opptatt av å ikke la barna bli redde hunder også. Hadde hjulpet stort om hundeeiere viste ansvar.

Skrevet

Jo, det har jeg faktisk veldig troen på. Fulle kurs der jeg tidligere gikk på kurs "før du skaffer deg hund" og mange endret på valget underveis. Rasen spiller ingen stor rolle, men størrelsen spiller en avgjort stor rolle for utfallet av et eventuelt angrep mot barn og andre! Det er ikke alltid så enkelt å være et medmenneske også vet du wink.png Hi

 

Anonym poster: 4cf8c3edf5e1b83e2350a5f868a6ba9b

 

Rasen spiller ingen stor rolle?

Rasen er jo nesten alt! Man skaffer seg ikke en husky for å bruke den som sofapynt, man kjøper ikke elghund for å ta den frem en gang i året og man skaffer seg ikke border collie for å ha som selskapshund.

'

Hvis folk bare hadde tenkt seg om 3 ganger før de kjøper en hund, og da tenker på annet enn utseendet, så ville det vært betydelig færre hunder til omplassering på finn.no og ellers rundt omkring...

Skrevet

Skjønner heller ikke hvorfor du ikke vil anmelde? Er barnas sikkerhet mindre viktig enn at hunden blir anmeldt eller omplassert? Skjønner ikke tankegangen din....

Den blir ikke omplassert, den blir avlivet! Det er problemet. Jeg ønsker ikke påføre andre slike tap, men irriterer meg over at de ikke kan skjerpe seg. Hva barna rundt her angår kommer jeg nå til å stå i vinduet å følge med hver dag! Hi

 

Anonym poster: 4cf8c3edf5e1b83e2350a5f868a6ba9b

Så det er bedre at et barn kanskje blir skadet enn at en hund blir avlivet?! Du er kanskje ikke helt riktig eller? Ta ansvaret som følger med det å ha barn å sørg for at hunden blir avlivet!!

Skrevet

Neste gang hunden er løs og skader barnet ditt..Skal du da fortsatt tilby eier å trene den?

Jeg er et medmenneske selv og elsker dyr,men jeg hadde da satt sikkerheten til barn først!Jeg venter mitt første barn nå og naboen her har to gale hunder..De har 2 m høyt gjerde...så det sier sitt.Når han flyttet hit fortalte han at det var farli å slippe hundene fordi de visstnok var trent til å angripe...Farlig!Går jeg i posten,sitter de med tenna i gjerdet,glefser og knurrer...

Jeg hadde ikke tvilt...Jeg hadde anmeldt og tenk på barna...Og ikke tenk "stakkars dyr"...Det er en grunn til at han er på tredje hunden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...