Gå til innhold

Nabolagets skrekk :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen naboer har en diger hund som er ustabil og stadig mistes. Den er allerede begjært avlivet en gang pga den angrep en annen hund mens den gikk løs uten tilsyn. Mange naboer har signert på et ønske om at hunden avlives...

Nå var den igjen løs her om dagen, stilte seg opp utenfor hos oss og bjeffet på alle skolebarna som kom gående :( Hunden er redd...

Faen jeg blir så forbanna! Vi har ikke signert noe ønske om avliving, jeg har tilbudt meg å hjelpe de med hunden uten at den ønsker det, men nå er jeg redd for egne unger! Er også redd for å få skylden da vi har hunder som for utrente øyne lett kan forveksles. Vi hører stadig rykter på bygda om at våre hunder er løse, noe som aldri har skjedd. Naboens derimot....

Hva kan jeg gjøre? Irritert og fortvila!

Anonym poster: dfc7c3a42c1d994d3158e950a47b18d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at hunden ikke vil bli avlivet, da de kom til enighet i forliksrådet.... Hi

Anonym poster: 4cf8c3edf5e1b83e2350a5f868a6ba9b

Skrevet

Ingen kloke huer her?

Skrevet

Vi er til tider plaget med en løs hund i vårt barnerike nabolag. Det er tredje hunden til de som eier den - de to første har blitt avlivet. Vi har ringt politiet hver gang, samt prøver å ta bilde av den. Men det mest effektive, og som politiet anbefaler oss å gjøre, er å fange hunden (skummelt, men har gjort det), og så ringe noen som henter løshunder. Da koster det eier minst 1500,- per gang å få ut hunden.

Skrevet

Enig med over her. Money talks!

Skrevet

Vi er til tider plaget med en løs hund i vårt barnerike nabolag. Det er tredje hunden til de som eier den - de to første har blitt avlivet. Vi har ringt politiet hver gang, samt prøver å ta bilde av den. Men det mest effektive, og som politiet anbefaler oss å gjøre, er å fange hunden (skummelt, men har gjort det), og så ringe noen som henter løshunder. Da koster det eier minst 1500,- per gang å få ut hunden.

Har forsøkt fange den, men helt umulig, den er livredd :( Har vært inne på tanken å kontakte politiet, men ønsker ikke anmelde heller så hva skal man da si? Jeg ønsker eieren skal skjerpe seg, men kanskje det ikke er mulig :( Skulle det skje noe med noen barn altså..., det er ingen god tanke det heller! Hi

Skrevet

Ta inn hunden og ring falk eller viking.

Skrevet

Har forsøkt fange den, men helt umulig, den er livredd :( Har vært inne på tanken å kontakte politiet, men ønsker ikke anmelde heller så hva skal man da si? Jeg ønsker eieren skal skjerpe seg, men kanskje det ikke er mulig :( Skulle det skje noe med noen barn altså..., det er ingen god tanke det heller! Hi

Du bare sier det akkurat som det er til politiet. De er vanlige mennesker og småbarnsforeldre de også. Trenger nok ikke anmelde, men vår politistasjon loggfører henvendelsene våre om denne hunden.

Skrevet

Så du vil ikke gjøre noe? Bare klage? Ring politiet!! Skjerpings

Skrevet

Jeg ville tenkt som så at sikkerheten til barna er viktigere enn hundens liv, selv om det ikke er hundens skyld. Jeg har også hund, og jobber med dyr, men når det til mennesker, og særlig barn, så er det aldri verd sjansen.

Skrevet

Så du vil ikke gjøre noe? Bare klage? Ring politiet!! Skjerpings

Jo jeg vil gjerne gjøre noe! Har som sagt tilbudt meg å trene hunden for de i håp om at han stikker sjeldnere. Skulle ønske de ble fratatt hunden, men det er ikke slik det fungerer etter hva jeg vet?! Dersom man kan prate med politiet for loggføring uten at keg må anmelde er det jo midt i blinken! Går innom mandag :) Hi

Skrevet

Hvorfor vil du ikke anmelde? Er du redd for at hunden skal avlives? Er det det verste som kan skje? Dessuten et det utopisk å tro at du kan trene hunden til å la være å stikke av fra en annen person enn deg selv!

Skrevet

Hvorfor vil du ikke anmelde? Er du redd for at hunden skal avlives? Er det det verste som kan skje? Dessuten et det utopisk å tro at du kan trene hunden til å la være å stikke av fra en annen person enn deg selv!

Hunden er understimulert forstår du, slikt som ofte skjer når man setter en arbeidshund i kjetting i hagen og lar de bo i sofaen ellers. Mer arbeid vil garantert roe den og igjen forhåpentligvis hjelpe de i å få en hund med annet i tankene enn å komme seg på tur... Jeg ønsker i utgangspunktet ikke lage problemer for andre, men nå lager de problemer for meg så noe må keg gjøre! For min del betyr det ikke så mye om hunden avlives, men på prinsipielt grunnlag synes jeg systemet i Norge er hårreisende på dette punktet! Det må stilles krav før man blir hundeeier og klarer man ikke ta vare på dyret bør man fratas det, ikke avlive det. Hunder og andre dyr er fritt vilt og det liker jeg svært dårlig! Vil ikke være med på det!! :) Hi

Skrevet

Skjønner heller ikke hvorfor du ikke vil anmelde? Er barnas sikkerhet mindre viktig enn at hunden blir anmeldt eller omplassert? Skjønner ikke tankegangen din....

Skrevet

Jeg tror ikke et pålagt kurs vil endre noe når det kommer til folks tendens til å skaffe seg feil hunderase.

Når det går så langt at en hund truer barn, så spiller rase, understimulert eller ikke, eller eiers omstendigheter ingen rolle. Og det verste jeg vet er folk som står så hardt på prinsipper, slik du gjør her, at det i ytterste konsekvens fører til skade på andre!

Skrevet

Skjønner heller ikke hvorfor du ikke vil anmelde? Er barnas sikkerhet mindre viktig enn at hunden blir anmeldt eller omplassert? Skjønner ikke tankegangen din....

Den blir ikke omplassert, den blir avlivet! Det er problemet. Jeg ønsker ikke påføre andre slike tap, men irriterer meg over at de ikke kan skjerpe seg. Hva barna rundt her angår kommer jeg nå til å stå i vinduet å følge med hver dag! Hi

Skrevet

Hvis hunden angriper hjelper det ikke å stå i vinduet...

Skrevet

Jeg tror ikke et pålagt kurs vil endre noe når det kommer til folks tendens til å skaffe seg feil hunderase.

Når det går så langt at en hund truer barn, så spiller rase, understimulert eller ikke, eller eiers omstendigheter ingen rolle. Og det verste jeg vet er folk som står så hardt på prinsipper, slik du gjør her, at det i ytterste konsekvens fører til skade på andre!

Jo, det har jeg faktisk veldig troen på. Fulle kurs der jeg tidligere gikk på kurs "før du skaffer deg hund" og mange endret på valget underveis. Rasen spiller ingen stor rolle, men størrelsen spiller en avgjort stor rolle for utfallet av et eventuelt angrep mot barn og andre! Det er ikke alltid så enkelt å være et medmenneske også vet du ;) Hi

Skrevet

Hvis hunden angriper hjelper det ikke å stå i vinduet...

Jo, for ser jeg hunden går jeg ut! Så det er faktisk bedre hjelp en ingen!! Hi

Skrevet

Jeg synes det er pussig at du ikke vil "påføre noen det tapet" å miste en hund i så stor grad at du ikke vil gjøre noe som får den avlivet. Samtidig som du ikke i det hele tatt reflektere over skadene en så stor hund vil kunne påføre et barn. Hva med foreldrenes tap dersom et barn blir skadet for livet og kanskje drept? Hva om den tar ditt barn? Hva da? Velkommen til den virkelige verden!

Skrevet

Jeg synes det er pussig at du ikke vil "påføre noen det tapet" å miste en hund i så stor grad at du ikke vil gjøre noe som får den avlivet. Samtidig som du ikke i det hele tatt reflektere over skadene en så stor hund vil kunne påføre et barn. Hva med foreldrenes tap dersom et barn blir skadet for livet og kanskje drept? Hva om den tar ditt barn? Hva da? Velkommen til den virkelige verden!

Den virkelig verden er ikke sort/hvit vet du. Men nå har jeg sendt politiet info om hendelsen på epost, så kan de selv velge å gjøre noe med saken om de ønsker! Jeg synes ikke det er riktig at du forsøker føre all skyld for eventuelle hendelser frem i tid over på meg! Det er faktisk ikke min hund og heller ikke mitt ansvar. Skolebarna er heller ikke mine... Jeg er som sagt tidligere villig til å gjøre mye og gå langt for å få slutt på problemet, men er ikke så lysten på å være den som indirekte setter dødssprøyta, så får du bare være så uenig du bare vil. Ha en fin dag :D Hi

Skrevet

Vel, det virker som om du har svaret selv, HI :) Kos deg i vinduskarmen :)

Anonym poster: 3e0d31ca658e3ac9530de6f2c87de8b4

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hva er viktigst?

Barna

Hunden

Hvem kan gjøre mest skade på hvem?

Barna eller hunden

Eierne fraskriver seg ansvaret, men det vil jeg si at også du gjør når du ikke vil ta nødvendige grep fordi det er trist for deg som voksen og trist for hunden som har blitt belemret med ubrukelige eiere.

Jeg er glad i dyr, men du må ikke ha en så naiv tilnærming til dette. Dyret har det ikke godt og dyrevelferden er ikke god.Barna kan bli skadet. Ring mattilsynet eller politiet så noen kan ta affere.

Skrevet

Jeg har gitt politiet beskjed nå, så kan politiet handle på eget initiativ uten at jeg må være den formelle anmelder. Enkelt og greit :) Hi

Skrevet

Du er bare latterlig. Alvorlig talt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...