Gå til innhold

Jævla katter...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhhhh, du kommer til å få sånn pes :D

 

Jeg brukte en hel søndag på å krangle etter at jeg våget meg på å klage på kattepiss i garasjen og etter det er jeg stadig blitt kalt ond og dum og viktigper og alt du kan tenke deg :)

 

Jeg lener meg tilbake og venter på stormen, man angriper ikke Hans Hellighet Katten ustraffet her inne.

 

Ja, jeg trodde jeg hadde "lov" til å klage litt da jeg fant kattelort i sengene, men det var jo straks min skyld som ikke hadde gjennonsøkt huset før jeg låste døra, sånn i fall en katt skulle ha sneket seg inn. For det gjør visst alle andre...

Hehe.. Unnskyld for at jeg humrer litt, men skulle gjerne vært flue på veggen din da du oppdaget det ...;)

 

Det er mannen min du virkelig skulle ha sett! Han holdt på å få hjerteflimmer! Stakkars fyr. Kjenner ingen med mer katte-aversjon, han klarte nesten ikke sove på det rommet etterpå... ( det var for så vidt mest irriterende at eieren var dratt til Syden uten å sjekke hvor dyret var. Sånne folk gir andre dyreeiere et dårlig rykte.)

Hehe, huff.

Kattemenneske som jeg er, hadde nok til og med jeg blitt rimelig rasende om jeg ble møtt med et skikkelig katte bajskalas på soverommet.

Hilsen Catlady med flinke puser som bæsjer i kassen sin :)

min ene pus tisser gjerne i toalettet hvis kassen er "opptatt" :)

Flink :)

Ene min gjør også det. Første gangen lagde det faktisk stor krangel mellom meg og kjæresten da jeg beskyldte han for å ikke skylde ned bæsjen sin ... ;) ellers er det et meget velfungerende køsystem ved kassene. Aldri no sniking eller dårlig stemning der nei :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter er rovdyr men er også innførte husdyr. Hunder er forresten også rovdyr...

Det er bokstavelig talt noe dritt når katter gjør fra seg i hagen og utenfor husveggen. Dette kan faktisk unngås ved at du får deg en katt selv ;) Den vil holde andre katter unna, og sansynligheten er stor for at den enten vil gjøre fra seg på et "diskre" område, evt. gjøre fra seg i dokasse.

 

Det er et problem at katter er selvstendige, frihetselskende dyr som trives aller best ute i det fri. Men som katteeier er det ting å gjøre slik at katten blir til minst mulig sjenanse for naboene.

Ikke ha en utekatt hvis du ikke har en stor hage! Katter SKAL steriliseres, både av dyrevelferds årsaker, men også fordi den sansynligvis vil holde seg nær hjemmet, ikke markere så mye, og det lukter ikke pyyton av urinen...

Lær dessuten katten opp til å gå på kattedo, evt toalettet som nevnt over ;). Passer man på å holde kattedoen ren velger mange katter å benytte seg av den i stedet for å legge fra seg ulumskheter rundt i hagen.

Skrevet

Nabokatten pleier å drite på varandaen vår... Så vurderer å ta med bikja bort til naboen å la den legge en mega kabel på hans veranda...

 

Anonym poster: df4a7c7af7ac751c9bbca914e6266b23

Skrevet

Hva vil du vi som katteiere skal gjøre med det? Vi kan ikke ha de i band.

 

Jo det finnes kattebånd akkurat som det finnes hundebånd

 

Anonym poster: d9d3022c4de4de94a2739bc5cc30399d

Skrevet

Har faktisk hatt katt selv om jeg er hundemenneske.

Ene hunden min fant ett kull kattunger (kattemor var avlivet, jeg holdt på å klikke i vinkel på de som hadde eid den).

Av 5 nøster var det bare en som hadde overlevd, resten hadde mest sannsynlig sultet ihjel.

Heldigvis var det ikke så lenge siden hunden som fant den hadde hatt valper så hun hadde melk + at vi ga katte morsmelkserstatning.

 

Denne katten ble oppdratt av mine hunder og var lydig, gikk på tur med oss, lyet på navn og kom når vi ropte på den, tok ikke mat før den hadde gitt "labb", eneste forskjellen på den og hundene var at når hundene mine koste seg i vannet så holdt den seg på land. (Godtok kun å bli vasket i en bestemt balje)

 

Så vær så snill å ikke si at katter ikke kan oppdras, for det kan de.

Forøvrig hadde jeg katten i bånd når jeg gikk ut av hagen.

 

Anonym poster: d9d3022c4de4de94a2739bc5cc30399d

Skrevet

Hva vil du vi som katteiere skal gjøre med det? Vi kan ikke ha de i band.

 

Jo det finnes kattebånd akkurat som det finnes hundebånd

 

Anonym poster: d9d3022c4de4de94a2739bc5cc30399d

 

Det gjør det, men lykke til med å få en voksen katt til å tolerere å gå i bånd. Jeg har prøvd med katta mi når jeg skulle ha hun med på ferie, og det var ikke videre vellykket for å si det sånn.

Men blir de vant med det fra de er små, så ser jeg ikke bort i fra at det er problemfritt å få det til.

 

HI, du får gå på en dyreforretning da vet du og kjøpe noe slikt som holder kattene borte. Hadde du vært min nabo, og komt og snakket fint til meg ang at katten min gjorde fra seg i hagen din, uten å være sur i tonen, så hadde jeg kanskje til og med kjøpt det til deg for å hjelpe på problemet.

 

Men når dere blir sure å sinna for litt kattebæsj i bedet deres, så husk at kattene jakter på mus og rotter, som dere iallefall ikke ønsker verken inn på tomt eller i hus.

 

 

 

Anonym poster: 1c830668858e1ff4d0d9487e15fc2a67

Skrevet

Noen naboer synes at katter burde ha kattedo utendørs også. Fungerer det?

Skrevet (endret)

Skaff deg katt selv, og vips er problemet borte.

Katter driter ikke i eget reir, og med en katt som har satt seg i respekt hos de andre kattene i nabolaget så kan du være trygg på at ikke nabokattene heller driter ned terrassen og hagen din.

 

Synes du det er tungvint så sett deg klar med vannpistol med litt sitron i. Det liker de ikke, og da kan du jo ihvertfall håpe at de ikke kommer tilbake.

Endret av Hybelkanina
Skrevet

Noen naboer synes at katter burde ha kattedo utendørs også. Fungerer det?

 

Ja, det fungerer, vi startet med kattekassen inne i huset da den var unge. Deretter flyttet vi kattekassen ut under en busk i hagen vår. Etterhvert så tokk vi vekk kassen og nå går katten kun på do under den busken.

 

Jeg fikk dette tipset da jeg skulle anskaffe meg katt, og hørte med naboene om det var Ok. (Alle naboene må godkjenne dyrehold.)

 

Til Hi, vent til det blir pluss grader og stå klar med hageslangen noen ganger...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Må bare innom å lese.. Så fort noen bringer tema "KATT" på bane her inne, så bryter krigen fort ut ;) Eneste tips som jeg selv har prøvd, som har hjulpet litt hvertfall: Appelsinskall fint fordelt rundt tomta, noen sverger at det er mer effektivt om man legger skallene over vedovn eller noe i 5 minutter ca.. Også holder man en "Fy-flaske" og en sprayflaske med rent, kaldt vann lett tilgjengelig.. Det funker til en viss grad hvertfall...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Katten vi hadde når jeg bodde hjemme hadde katte do både ute og inne... Først hadde hun ikke det, men hun kom alltid heseblesende inn i huset for å kunne gjøre ifra seg, så vi satte en do ut på verandaen, var i flittig bruk :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...