Gå til innhold

sier mannen deres unnskyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man burde selvsagt.

Er så drit lei av samboer . Han behandler meg som en dritt...

Vi har 1200 kr frem til barnetrygd og kontantstøtta kommer på konto. Vært enomt.med utgifter denne mnd. Å jeg er hjemmeværende med barn, samt.en på vei.

Uansett da , jeg sto å laget middag når han kom hjem fra jobb. Han var bli å fornøyd han helt til jeg sa at pengene fra nav ikke er inne før etter helgen. Herregud! Han klikka , hyla å skreik å vakke måte på da.. Så han vekte jenta vår med alt bråket. Så gikk han å henta henne , sto med henne i armene å kalte meg et jævla rasshøl... Jenta vår var litt trøtt å gråt så han bare satt hu ned... Da gråt hu jo enda mer så tok henne opp. Da.snalt det fra han at jeg kunne drite i hele middagen åsså stakk han...

Kom hjem etter jenta la seg å sa før han la seg bare natta å et kjapt kyss..

Ikkeno mer. Var oppe å prøvde å spørre han om noe men sa ingenting.

Så han sov vell..

Er det her grei oppførsel???

Blir så sliten da han har et voldsomt sinne...

Anonym poster: 9e604b0824021948254038b6117b693c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit nei! Absolutt ikke.

Mannen min sier unnskyld når han har gjort noe han vet ikke var bra. Han skammer seg og beklager og forklarer til det blir slitsomt og irriterende.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Han er ikke så flink til å si unnskyld uoppfordet, men om han har vært urimelig prøver han å gjøre det godt igjen.

Men slik oppførsel som mannen din hadde er fullstendig uakseptabelt og en unnskyldning hadde lang fra vært nok til at jeg hadde tilgitt det!

Sånn oppfører man seg bare ikke!

Skrevet

Min er veldig flink. Han sier alltid unnskyld etter han har roet seg.

Skrevet

Han er ikke så flink til å si unnskyld uoppfordet, men om han har vært urimelig prøver han å gjøre det godt igjen.

Men slik oppførsel som mannen din hadde er fullstendig uakseptabelt og en unnskyldning hadde lang fra vært nok til at jeg hadde tilgitt det!

Sånn oppfører man seg bare ikke!

Får desverre høre sånn dritt støtt... Han er en veldig krevende mann å være sammen med:/

Anonym poster: fdf5b2b6359350750ddd20e1a440f907

Skrevet

Wow! Det er jo ikke du som styrer utbetalingene fra NAV?! Så hva i all verden var det å smelle sånn for?

Han er ikke så flink til å bruke ordet unnskyld om det har skjedd noe som krever en beklagelse, men han eksploderer ikke og kan å be om unnskyldning/tilgivelse. Flink til å prate om det som må prates om, med andre ord.

Skrevet

Min mann hadde ikke oppført seg på den måten til å starte med. Ellers sier han unnskyld om det var noe som kom ut feil ja.

Skrevet

Han klikka fordi han trudde de kom før helgen. Å mener vi har dårlig råd. Jeg skjønner jo det, men er jo ikke mange dagene å de 1200 holder til over helgen. Men han blir irritert at vi bruker HANS penger...

Hi.

Skrevet

Den oppførelen der hadde ALDRI flydd her hjemme! Måten han behandler deg på å også sin egen datter i den situasjonen er helt uakseptabel!!! Vurdert familierådgivning? Min hadde aldri turt å prøvd seg på noe lignende engang for da hadde han fått så hatten passet å mer til. Hadde det vært meg så hadde jeg tatt med meg lille til noen venner eller familie til han forsto alvoret i den oppførselen der å at man ikke bahandler sine kjære på denne måten. Ikke et bra miljø for barn å vokse opp i når en aldri vet hva som vil utløse raseriutbrudd av denne typen så håper han klarer å skjerpe seg kraftig før ditt lille gull vil ta skade av dette.

Anonym poster: d0e8b07b479cdef5f4bbed10530df957

Skrevet

Den oppførelen der hadde ALDRI flydd her hjemme! Måten han behandler deg på å også sin egen datter i den situasjonen er helt uakseptabel!!! Vurdert familierådgivning? Min hadde aldri turt å prøvd seg på noe lignende engang for da hadde han fått så hatten passet å mer til. Hadde det vært meg så hadde jeg tatt med meg lille til noen venner eller familie til han forsto alvoret i den oppførselen der å at man ikke bahandler sine kjære på denne måten. Ikke et bra miljø for barn å vokse opp i når en aldri vet hva som vil utløse raseriutbrudd av denne typen så håper han klarer å skjerpe seg kraftig før ditt lille gull vil ta skade av dette.

takk.. Uff nå renner jo tårene her.

Syns det er så enormt vanskelig...

Hi

Skrevet

Hi

Huff, var virkelig ikke meningen å få deg til å gråte :( Vet at dette er vanskelig, jeg er oppvokst med en lignende situasjon, mine foreldre ble skilt ved dom da jeg var 6 å lillebror 2 år. Men sliter fortsatt med at jeg kan få angst å bli veldig redd ved høye lyder ( når noen står å skriker til hverandre) . Får slike flashback når noe utrivelig skjer, eller bare ved en lukt, lyd eller noe jeg ser å kobler til barndommen.... Min lillebror husker heldigvis ingenting fra denne tiden! Å takk og lov for det!

Men selv ble jeg sammen med samboeren min da jeg bare var 17 år å han 24, den som var voksen av oss var jeg. Han prøvde seg på mange sprell å uakseptabel oppførsel mot meg, spess da han drakk alkohol. Tilslutt fikk han et ultimatum, skjerp deg eller så vet du hvor døra er! Jepp, storkjefta er jeg å , å ingen får behandle meg på en slik måte at jeg føler meg ubrukelig og verdiløs! Vart full skjerpings på mannen! Etter et par år begynte hans oppførsel å skli ut igjen å jeg ringte han på jobb å sa som så at jeg kan ikke fatte at du har valgt å frastå fra familien din pga at du skal være en egoistisk dritteskk! Dette fikk han klart vite når jeg tok han siste gangen da dråpen fikk begeret til å renne over. Tabbekvota var oppbrukt rett og slett. Han ringte til familierådgivning dagen etter å ba om time, å vi gikk dit i 3 år! 1 gang i uka! Jepps var mye å gå igjennom å følte at vi virkelig ble mer samstemte å harmoniske på slutten . Han hadde tidligere vært imot rådgivning når jeg tok det opp for han hadde jo ikke noe problem! Var jeg det så jeg kunne gå alene, noe jeg også gjorde i 1 års tid etter det første året vi ble samboere. Vi har i dag # barn på 13 år, 12 år og 10 måneder! Etter mye ransakelse hos både meg og han så valgte vi å satse på forholdet vårt, å har no vært sammen i 18 år! Fortsatt er brorparten av de 18 årene vonde å tenke på men ser at de gode periodene blir flerer og flere og at det er lengre å lengre tid mellom hver gang han får "drypp" når han drikker sprit! Men de gangene det skjer så skal jeg love deg at lell om han ikke husker hva han har sagt når han våkner dagen etterpå så VET han at han har gjort noe dumt å at han har vært åreforkalket i hodet. Å da sitter unnskyldningene løst, men som jeg sier til han: Gjenntar dette seg flere ganger så er det over å ut! Han har nå sluttet å drikke sprit, holder seg til øl og vin som han da tåler :)

Håper at du får en skikkelig forklaring på oppførselen hans å en lovnad om at dette ikke skjer igjen. Enhver handling får konsekvenser, både gode og dårlige så kanskje på tide at han våkner å får stå til ansvar for sin oppførsel mot deg å lille gullet ditt. Dette sier jeg kun basert på det du har fortalt her inne altså, jeg kjenner jo hverken han eller deg, men håper inderlig for din skyld at han får opp øynene for hvilket fantastisk menneske du er å hvor utrolig heldig han er som har deg, lille jenta å gullet i magen! Er jammen ikke mange som tolererer slik oppførsel, så du må no være en helgen, vennen :) Den dagen det går et lys opp for han hvor bra han har det, jeg håper den dagen ikke blir lenge til! Gi han en sjanse til å endre seg, enten ved rådgivning eller sinnekontroll eller det som passer for deg og din situasjon. Er du glad i han så må du prøve alt for å få det til å fungere mellom dere. Med forbehold om at alt ikke innebærer fysisk eller psykisk mishandling altså eller at det går så langt at barna tar skade av dette. Kanskje det hadde vært greit med en pause mellom dere også mens han får skikk på seg selv? God trøsteklem til deg :)

Skrevet

Hi

Jeg er i dette øyeblikk hos familie pga mannens raseriutbrudd. Det hjelper for meg iallefall. Mannen har skjønt alvoret denne gangen tror jeg, at det ikke bare er tomme trusler. Han sier han NÅ skal søke sinnemestringterapi, men jeg tror det er for sent. Vil ikke kunne stole på han mer. slappe av..

Anonym poster: c4c44c13383243011c5702fad50ecb8e

Skrevet

Det er uhyre sjelden mannen min trenger be om unnskyldning, han behandler meg bra.

Men den mannen din, han er jo en kruttønne uten sikring, jeg hadde aldri verden villet oppdra barn i et sånt hjem. Hva slags respekt tror du barna dine kommer til å få for deg når de lærer av pappa at det er greit å kalle deg drittkjærring og skrike når de blir sinna på deg?

Hvordan i alle dager skal det gå med trass, grensesetting o.l. i huset deres når pappa viser gjennom handling at måten å rydde opp i konflikter på er så skrike, rase, rope skjellsord og storme ut med smellende dører?

Nå har jeg litt større barn og hadde aldri verden akseptert slik oppførsel fra dem, men hvordan kan dere veilede barna til rett måte å håndtere sinne, frustrasjon o.l. på når pappa går foran med et slikt eksempel?

Anonym poster: fc605d6e97b34f5d474bab307efc05dc

Skrevet

Mannen min sier sjelden unnskyld, han har store problemer med å innrømme at han har tatt feil/vært urimelig. Han mener han sier/viser det på andre måter enn å si direkte unnskyld, men det merker ikke jeg noe til.

Men så oppfører han seg heller aldri i nærheten av sånn som du beskriver her. Det hadde jeg aldri godtatt.

Anonym poster: b4d879551fa7cf30271210b517d5a951

Skrevet

Uff, snakk om overreaksjon av dimensjoner.Du har da ingen kontroll over når Nav utbetaler penger. Om han har slike utbrudd ofte bør han virkelig ta tak i det altså, spesielt når han har dem foran barna.

Når det gjelder å si unnskyld: er dårlig med det her i huset også. Mannen min har aldri slike utbrudd, men han har en tendens til å snakke før han tenker og kan si ting som er lite gjennomtenkte og sårende. Det som er dumt er at han absolutt ikke skjønner hvorfor jeg blir såret og siden det ikke var meningen så ser han heller ingen grunn til å be om unnskyldning...

Anonym poster: 49148aeb4127103266dbef4d5ea8b651

Skrevet

Greit nei! Absolutt ikke.

Mannen min sier unnskyld når han har gjort noe han vet ikke var bra. Han skammer seg og beklager og forklarer til det blir slitsomt og irriterende.

Min mann er også sånn om han har gjort noe han vet ikke er bra :)

Til Hi: slik oppførsel er ikke greit overhode. Man snakker ikke slik til hverandre i en familie, og enda verre er det foran barna! Jeg ville forsøkt å snakke med mannen først. Kan det være noe som tynger han som han ikke har fortalt? Uansett er det ikke greit å holde på som han gjør, men kanskje det har en forklaring? Om han ikke legger seg paddeflat og garanterer for at dette ikke skal skje igjen ville jeg så absolutt tatt meg en tur på familievernkontoret sporenstreks!

Masser av lykke til :)

Anonym poster: e65137fa181922be5321af522245e7d2

Skrevet

Mannen min har sjelden grunn til å si unnskyld. Har kanskje skjedd 3-4 ganger på 10 år, der jeg mente han var på viddene i slik grad at han burde unnskylde seg.

Høres ikke spesielt koselig å bli behandlet slik som din mann gjorde med deg.

Han burde tøyle seg ift jenta deres, det er ganske uakseptabelt å stå å rope stygge ting til deg med henne tilstede.

Ganske uakseptabelt å måtte rope til deg overhodet...

Skrevet

Han er ikke så flink til å si undskyld, men så er det sjelden han oppfører seg dårlig også. Noe sånt som HI beskriver har jeg aldri opplevd. Det måtte bare være småting som at han glemte å kjøpe sjokolade (egentlig veldig viktig ;)) eller at han kom sent hjem en dag han hadde sakt han skulle komme tidlig. Værre ting gjør han sjeldent.

Anonym poster: 0065dc291248ec8e8aabb3e8e95d78b6

Skrevet

Mannen sier unnskyld hvis det er grunn til d eller han har dårlig samvittighet for noe:-)

Gjest yrild
Skrevet

Mannen min sier unnskyld. Han er litt langsint da, så det tar litt tid iblandt ;-)

Synes mannen din oppførte seg helt borte i natta urimelig og umodent.

Skrevet

Min kan ikke si unnskyld uten at jeg ber han om det og da er jo poenget borte fordi jeg vet at han ikke klarer å se hva han har gjort galt ettersom det ikke er galt i hans øyne. Han er i tillegg langsint...Slitsomt ja.. Han eier ikke dårlig samvittighet heller. Hver gang vi krangler og jeg mener han bør ha dårlig samvittighet så vrir han det til så det ender opp med at JEG får dårlig samvittighet...makan! MEn elsker den mannen uansett. Gresset er ikke grønnere på andre siden!

Anonym poster: c572e8e152a0ad2b6df46ce56c20600d

Skrevet

Mannen din trenger mer en å lære å si unnskyld.

Det er jaggu nok ting i det du fortalte som er helt uakseptabelt og jeg ikke ville finne meg i.

Har han enorme pengeproblemer? siden han ble så sint for at pengene ikke kommer før etter helga? Eller bruker han en hver liten ting som anledning til å oppføre seg slik.

Sett foten ned og forlang respekt, og forlang at han forklarer hva som er den faktiske grunnen til oppførselen.

Ikke la din datter få lære at det er greit at man oppfører seg slik og sier slikt til sin partner og mor til barna sine.

Det er tydelig at noe ligger unner når en person oppfører seg slik men det betyr ikke at man skal akseptere det. Ingenting blir løst av slik oppførsel han bare ødelegger livet for flere personer som må slite under oppførselen hans for at han sliter grunnet noe annet. Så forlangt at han snakker om det og skaffer den hjelp han trenger i forhold til hva problemet er. Sinnemestring kunne også være en fin ting for han å lære

Anonym poster: b41d5ab3739cceefddc7de3585a99d12

Skrevet

Mannen min sier unnskyld, men det er sjeldent han har noe å unnskylde.

Når det gjelder mannen din sin oppførsel er det ikke bra, jeg hadde aldri funnet meg i noe lignende. Tenk på barnet, det ble sikkert veldig redd!

Anonym poster: 3a1b3cf5ab4cadab311d8672df22cc8c

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Pengene fra nav kom ikke før over helgen, og du er et rasshøl? Større problemer her enn at han ikke sier unnskyld....

Ja, mannen min sier unnskyld om han har noe å unnskylde

Skrevet

Selvsagt sier vi begge unnskyld når det er noe å unnskylde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...