Gå til innhold

Er dette hjemmelagd i dine øyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget lasagne i dag, jeg kaller den hjemmelagd, men det var ikke den ene gjesten enig i da hun spurte om oppskriften. Jeg hadde nemlig butikkjøpt tomatpurE og ferdig lagde lasagneplater fra barrilla i. Forresten slakta jeg ikke kua heller, men brukte gilde sin kjøttdeig.

Alt annet var ferske råvarer; moste tomater, urter, alt sammen... Lasagnen tar 2,5 timer å lage i inkludert ostesaus (ikke det at tiden har noe å si).

Så; er lasagnen min hjemmelagd eller ikke?

Anonym poster: 0297b8838c72f6bb435b671856f0cf62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kan anses som hjemmelaget.

Anonym poster: 2237c1322168aab6e1f1a50ce576a2b9

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg ville sett på den som hjemmelagd

Skrevet

Hjemmelaget uten tvil.

Anonym poster: 09cb39e8a64c8effbb37feb42038529b

Skrevet

I min hverdag er alt som er laget i mitt hjem , hjemmelaget:0)

Skrevet

Absolutt. Jeg synes kjøpte pastaplater fungerer vel så bra som de man lager selv :)

Regner med at lasagnaen var veldig god - og det er jo det som er avgjørende her, eller hva?

Skrevet

Jeg ser på det som hjemmelaget så lenge man ikke kjøper en pose med ferdig pulver og blander i litt væske. I dagens samfunn vil jeg påstå at ferdigkjøpt ost, kjøttdeig, tomatpure osv. er råvarer.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Selvsagt er det hjemmelagd! Hva ellers, liksom?

Skrevet

Regner ikke med at du laget osten heller? Klart dette er hjemmelaget :)

Anonym poster: 2a271e33503ffea73f6987e4a47260b6

Skrevet

For en gjest! Hva er det med folk, er det virkelig normalt å korrigere verten når hun er fornøyd med å ha laget maten selv?!

For meg er din lasagne hjemmelaget.

Skrevet

Takk for svar jeg likte å høre;)

Lasagnen er god, jeg får ofte skryt for den, pleier jo å si den er hjemmelaget og deler ut oppskrift dersom folk spør, men denne gjesten insisterte så veldig på at jeg ikke kunne kalle den hjemmelaget pga pastaplatene og tomatpureen.

Jeg kommer fortsatt til å kalle lasagnen min hjemmelaget med godt hjerte:)

HI

Skrevet

Jepp, sånn cirka lager jeg også min hjemmelagde lasagne :)

Skrevet

Hjemmelaget etter min mening.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Selvfølgelig er det hjemmelaget! Hvem er det som lager sin egen tomatpuré da? Det er jo en råvare. Hadde du kjøpt en pakke toro lasagne og blandet med vann hadde saken vært en annen.

Ufin gjest forresten!

Skrevet

Hjemmelaget:) Frekk gjest synes jeg!!

Kan vi få oppskriften? :)

Skrevet (endret)

Haha! Hjemmelagd tomatpure og lasagneplater?! Hadde jeg aldri giddet..! Jeg liker veldig godt å lage mat fra bunnen av, og ville kalt maten din hjemmelagd. Er ganske sikker på at til og med Hellstrøm hadde spist lasagnen din, og kalt den hjemmelagd:)!

Endret av Tyra79
Skrevet

Helt klart hjemmelaget ja, Men hvordan greier du bruke 2,5 time på å lage den??

Anonym poster: 620b25b39b4b46d4ef92e420f9578a36

Skrevet

Klart den er hjemmelaget... Dersom ikke måtte du jo nesten fått deg en bondegård med tilhørende meieri og slakteri...

Anonym poster: 133a8171e62c2d290c245fbf1da76445

Skrevet

Eg lurer på kva ho venninna di meiner skal til for at noko skal vere heimelaga eg, og om HO nokon gong lagar "heimelaga" mat?

P.S, min heimelaga lasagne høyrest heilt lik ut som din. :)

Skrevet

Ehh. Jeg lager faktisk min egen tomatsos og pasta fra bunnen...

Men jeg vil alikevell kalle lasagnen din for hjemmelaget!

Uforskammet gjest...

Anonym poster: ead4cdfde1047afdf9f6be93ad9efcd8

Skrevet

Herlighet for en kverulant! Definitivt hjemmelaget! Lyst til å dele oppskrift?

Anonym poster: 304a298643149acf7d89ce1a8036bd4d

Skrevet

Deler gjerne oppskrift på min HJEMMELAGDE lasagne, men akkurat nå ligger jeg veldig godt på sofaen i kjellerstua og orker ikke gå opp på kjøkkenet... Skal få lagt den ut i morgen:)

Egentlig så er det vel ostesausen som gjør den god, og ikke selve kjøttet...

Skrevet

Men hva gjør at det tar så lang tid å lage den? Min hjemmelagede lasagne er noe av det enkleste og kjappeste jeg lager. Tenker jeg mangler noe... hehe

Skrevet

Men hva gjør at det tar så lang tid å lage den? Min hjemmelagede lasagne er noe av det enkleste og kjappeste jeg lager. Tenker jeg mangler noe... hehe

Ostesausen tar 30 min, kjøttdausen skal koke i 20 min, og så er det ca 45 min i ovnen. Ikke noe mer hokus-pokus. Jeg lager ikke kjøttsausen og ostesausen samtidig da ostesausen må passes veldig godt på.

Også kan det nok hende at jeg bruker litt lengre tid enn vanlig på å hakke løk, hvitløk, gulrøtter og urter da jeg har to små som konstant drar meg i buksebeina...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...