Gå til innhold

Uhøflige nordmenn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbet sist i lekebutikk, der kom det jo mange gamle damer , og gavekjøpere uten erfaring fra egne barn. Noen spør kjapt og enkelt, og får kjapt og enkelt svar, og går deretter. (de elsker jeg! Og de som bare kommer inn, plukker ut og betaler innen 5 min).

Hva er galt med å bruke litt lenger tid på å plukke ut, så lenge man fortsatt klarer seg selv? Jeg bare spør, fordi jeg pleier å se grundig gjennom hele butikken før jeg bestemmer meg. Liker å ta gjennomtenkte valg, i tillegg til at jeg er barnslig og synes det er gøy å se på leker. ;) Men nå begynte jeg å lure på om dette er plagsomt for de som jobber der. :P

Anonym poster: 65c99fa16886e789fe22e02c942f3242

De får betalt for å være der, det er jobben deres, så så lenge du ikke trakasserer dem, er frekk eller smører inn varene med brunkrem eller olje synes jeg ikke du skal bekymre deg for om du er plagsom wink.png

Mange blir drillet og testet og vurdert i mersalg, så de er rett og slett nødt til å være pågående og masete. Jeg liker å handle i fred, så prøver å gi tydelig uttrykk for det - uten å virke sur/frekk.

Ja, jeg vet det, men jeg hater å være til bry uansett. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet sist i lekebutikk, der kom det jo mange gamle damer , og gavekjøpere uten erfaring fra egne barn. Noen spør kjapt og enkelt, og får kjapt og enkelt svar, og går deretter. (de elsker jeg! Og de som bare kommer inn, plukker ut og betaler innen 5 min).

Hva er galt med å bruke litt lenger tid på å plukke ut, så lenge man fortsatt klarer seg selv? Jeg bare spør, fordi jeg pleier å se grundig gjennom hele butikken før jeg bestemmer meg. Liker å ta gjennomtenkte valg, i tillegg til at jeg er barnslig og synes det er gøy å se på leker. wink.png Men nå begynte jeg å lure på om dette er plagsomt for de som jobber der. tongue.png

hehe, nei egentlig ikke. Det er irriterende på bensinstasjon....For da er man liksom bundet bak kassa når det er kunder i butikken, så surre rundt der i evigheter er fyfy:P

Men og bruke tid på å titte er jo greit. men irriterende når man skal spørre og grave om alt, og dra med seg den butikkansatte rundt for å se på alt også.. som mange gjør. TIl og med når det er kø i kassa:P

Skrevet

Hva er galt med å bruke litt lenger tid på å plukke ut, så lenge man fortsatt klarer seg selv? Jeg bare spør, fordi jeg pleier å se grundig gjennom hele butikken før jeg bestemmer meg. Liker å ta gjennomtenkte valg, i tillegg til at jeg er barnslig og synes det er gøy å se på leker. ;) Men nå begynte jeg å lure på om dette er plagsomt for de som jobber der. :P

hehe, nei egentlig ikke. Det er irriterende på bensinstasjon....For da er man liksom bundet bak kassa når det er kunder i butikken, så surre rundt der i evigheter er fyfy:P

Men og bruke tid på å titte er jo greit. men irriterende når man skal spørre og grave om alt, og dra med seg den butikkansatte rundt for å se på alt også.. som mange gjør. TIl og med når det er kø i kassa:P

Hvorfor er man bundet bak kassa? De må gjerne holde på med sitt mens jeg kikker altså, da slipper jeg å føle meg så overvåket også. :P Jeg er fornøyd om de kommer til kassa innen 5 minutter etter jeg har stilt meg opp for å betale jeg. ;)

Skrevet

Vi har nok kultur for å være mer innesluttet enn mange andre folkeslag. Oppfattes som uhøflig (og er mange ganger det også). Men jeg syns det er behagelig også på en måte. Slitsomt med masse falsk høflighet

Anonym poster: b3f13759650a49f6dcd1b627485c819a

Skrevet

Hvorfor er man bundet bak kassa? De må gjerne holde på med sitt mens jeg kikker altså, da slipper jeg å føle meg så overvåket også. :P Jeg er fornøyd om de kommer til kassa innen 5 minutter etter jeg har stilt meg opp for å betale jeg. ;)

Påbudt.. Forlater ikke kasseområdet med kunder i butikken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...