Gå til innhold

Hvordan var jordmoren din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå siste var Jordmoren elendig, hun var eldre men taklet ikke styrtfødselen min i det hele tatt... Hun var tydelig redd, mistet kontrollen og stresset med utstyret kontra hjelpe meg. Det var når legen kom at ting ordnet seg, uten henne hadde jeg revnet totalt.. Heldigvis gikk det bra, men jordmoren har jeg lite til overs for. med førstemann hadde jeg en fantastisk søt jordmor fra india med pittesmå hender, hehe. Hun hadde kontrollen og loste meg gjennom fødselen kjempebra!

Anonym poster: 6c835c9e4fdf86d7e045d562ecdc6414

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte med leger som tok i mot og jordmødre som tilskuere. Første var kameratslig, tok seg godt av far og var rolig. Han hadde stålkontroll da det ble keisersnitt, og skapte trygghet de korte minuttene fra det ble bestemt til jeg var i narkose. Andre gang hadde jeg en som var ganske så lik, men ikke så kameratslig. Han hadde tid til å roe meg ned midt i et panikkanfall og samtidig ta imot jenta som kom. Det var en rakettfødsel, og jeg var vel heldig at jeg i det hele tatt kom meg inn på sykehuset. To kjekke karer kort oppsummert :-)

Skrevet

Hun jeg hadde først gang var en veldig hyggelig dame, stamkunde der jeg jobbet så hun var ikke ett nytt menneske for meg. Rolig, trygg, streng og mild. Alt etter som hva som måtte til. Hun var egentlig ferdig på vakt før jeg hadde født, men hun ble igjen. (Av 5 ansatte der jeg jobbet har hun tatt imot 6barn, så hun syns det var litt gøy)

Hadde også med en jordmorstudent i bakgrunnen. Veldig hyggelig jente dette også, men rimelig fersk. Og min fødsel endte med vakum, så hun fikk oppleve litt. Kom tre leger, barnepleiere og ett menneske til inn.

Jordmor ved andre fødsel var også veldig hyggelig. Hun var der om jeg trengte henne og fikk være i fred om jeg ønsket. Følte det bedre med jordmor jeg hadde første gang, men det var o litt anderledes siden jeg kjente henne litt slik at jeg slappet me av og følte meg trygg.

Anonym poster: 63259d8d0708959023ab30b26bf05fb2

Skrevet

Jeg hadde to. Den første var en veldig flink, lydhør ganske ung, blond dame som faktisk selv hadde tre barn. Den andre var eldre, virket som hun gjorde alt av gammel vane og var ikke like flink til å kommunisere.

Anonym poster: b69b5ef40a783308d27ee7942ce925ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...