Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Jeg hadde to forskjellige jordmødre under fødselen: Den første var ung og veldig usikker, hun greide ikke å sette veneflon, og ble så vimsete at hun la sprøytespisser i sengen min. Da ble mannen min sint, og snakket til henne at hun måtte ta seg sammen. Da begynte hun å gråte... (stakkars jente, tipper hun var helt nyutdannet) Den andre som tok over var en eldre dame. Hun var veldig trygg på seg selv, og veldig behagelig. Hun var litt "streng" under pressriene, men ellers så skrøt hun veldig av meg. Håper jeg får henne neste gang jeg skal føde! Anonym poster: 3507fe16e8c91f9271999dc371d16b5c
MammaTilNick Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Jeg hadde en mannlig jordmor! Han var kjempesnill, rolig og grei!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Hadde vel 6-7 til sammen. Hun som begynte fødselen var kjempe fæl...satt og så ut av vinduet mens jeg lå der og skrek. Så gikk hun, skulle på ferie. Hun som tok over var kjempe flink og da var bayen ute på 30 min (etter nesten 3 døgn med rier og uten søvn) Anonym poster: 7dcbab68202bd46e1fabc7cb1303d98a
me_87 Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Jeg hadde en jordmor som viste helt tydlig at hun syns jeg var pysete når jeg ikke tålte smertene så bra. Men under pressingen skrøyt hun masse og sa jeg gjorde en god jobb selv når visste at det ikke stemte. Men t
pusild Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Ei svensk eldre pensjonert jordmor men som tok noen nattevakter innimellom. Kjempefornøyd med henne. Kunne ikke hatt en bedre jordmor. Hun var omtenksom og varm og jeg følte meg godt i varetatt:-)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 vell jordmor her sendt meg hjem og lot meg føde ungen hjemme. så jeg kunne hatt en bedre en. med første ungen så hadde jeg to stykker. veldig flinke, en tok imot baby og en som hjalp meg med å puste, fikk litt kramper i beina. Anonym poster: 97a6e788c16c709db53994a7d8d43ae6
Linerlen og pipipen Skrevet 19. mars 2013 #7 Skrevet 19. mars 2013 Kjempefornøyd! Ung jordmorstudent som var kjempeflink. Jeg synes vi samarbeidet spesielt bra under pressriene, og hun fikk meg til å være veldig selvsikker og trygg.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #8 Skrevet 19. mars 2013 Hadde en fantastisk ung en første delen av fødselen, hun andre var ok. Hadde henne vel et par timer før ungen var ute. Sa ikke så mye egentlig, var mannen som hjalp meg gjennom det egentlig. Anonym poster: 86e9b27bd5db0a6b49234b8e47cbb019
Singelmamma <3 <3 Skrevet 19. mars 2013 #9 Skrevet 19. mars 2013 Jeg var sjeleglad da jordmora dukka opp etter at jeg hadde trykket på alarmen i ca 2 timer. Hadde aldri hilst på henne før, og etter ti minutter var jenta mi ute. Ble ikke akkurat kjent med henne, og det var egentlig helt greit. Hun rakk imidlertid lese på innleggelsespapirene mine og jeg fikk det slik jeg ønsket. Jeg vil alltid huske på fødselen som en fin opplevelse av den grunn, og ser på den jordmora som en "reddende engel" som kom springene like før jeg vurderte ringe 113 fra fødeavd...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #10 Skrevet 19. mars 2013 Har vært borti mange nå (flere fødsler, vaktskifter, samtaler m fl under graviditet, samt på barselavd) og felles trekk for dem ca alle er at de er rene engler når de er på jobb. Helt fantastiske varme, omtenksomme mennesker og jeg lurer seriøst på hva slags opptakskrav dem har på disse studiene...? Møtt 1 som ikke passet inn under beskrivelsen, hun var student. Anonym poster: 456f519010da18a4dadbb33f0495beb8
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #11 Skrevet 19. mars 2013 Jeg var sjeleglad da jordmora dukka opp etter at jeg hadde trykket på alarmen i ca 2 timer. Hadde aldri hilst på henne før, og etter ti minutter var jenta mi ute. Ble ikke akkurat kjent med henne, og det var egentlig helt greit. Hun rakk imidlertid lese på innleggelsespapirene mine og jeg fikk det slik jeg ønsket. Jeg vil alltid huske på fødselen som en fin opplevelse av den grunn, og ser på den jordmora som en "reddende engel" som kom springene like før jeg vurderte ringe 113 fra fødeavd... Hva i all verden skjedde siden du måtte vente 2 timer?! Hadde ringt for lengst!! #10 Anonym poster: 456f519010da18a4dadbb33f0495beb8
Singelmamma <3 <3 Skrevet 19. mars 2013 #12 Skrevet 19. mars 2013 Jeg var sjeleglad da jordmora dukka opp etter at jeg hadde trykket på alarmen i ca 2 timer. Hadde aldri hilst på henne før, og etter ti minutter var jenta mi ute. Ble ikke akkurat kjent med henne, og det var egentlig helt greit. Hun rakk imidlertid lese på innleggelsespapirene mine og jeg fikk det slik jeg ønsket. Jeg vil alltid huske på fødselen som en fin opplevelse av den grunn, og ser på den jordmora som en "reddende engel" som kom springene like før jeg vurderte ringe 113 fra fødeavd... Hva i all verden skjedde siden du måtte vente 2 timer?! Hadde ringt for lengst!! #10 Anonym poster: 456f519010da18a4dadbb33f0495beb8 Det var mange fødsler på gang den natta og de trodde ikke jeg var kommet så langt. Ble undersøkt kl 01, hadde da 1,5 cm åpning som jeg hadde gått med et par uker. Var på overtid, 13 dager, og hadde dagen før fått en modningskapsel (prostaglandin) som dem hadde konkludert med ikke hadde noen effekt. Klokka 01 anslo jordmora at det tidligst kom til å skje noe dagen etter, hvis ikke ville de vurdere nye igangsettingsforsøk i løpet av eller over helga. Kl 04 begynte jeg å trykke på alarmen. Da det ikke dukka noen opp etter at jeg hadde trykket et par ganger på alarmen, begynte jeg å vandre i korridorene og jeg fant INGEN. Jeg hadde ryggsmerter, men jeg trodde ikke jeg var kommet så langt i fødselen. Jeg fikk etterhvert kontakt med ei som viste seg å være barnepleier, som sku formidle til jordmødrene at jeg hadde ryggsmerter. Jeg følte at jeg ble oversett og etterhvert fant jeg ut at det jeg sku prøve alarmen på badet - etter en eksplosjon av blod i doskåla (fikk en dyp vaginalrift da). Da dem mottok den alarmen, hadde barnepleieren nevnt at jeg hadde vært i kontakt med henne, og ei anna hadde sagt at det hadde hørtes ut som ei med pressrier i gangen nå og da. Da jordmora kom, hadde jeg 8 cm åpning, og det bar rett på fødestua og jenta mi svusja ut etter 10 minutt. Jeg hadde åpenbart en drømmefødsel, men jordmora innrømte at de absolutt skulle ha kommet før. Jenta mi ble født 06.30, 5,5 timer etter sist undersøkelse. Det hører med til historia at svangerskapet ble oppdaga i uke 35 så jeg hadde ikke satt meg inn i fødsler og alt som kan gå galt, så jeg tok for gitt at jeg var i gode hender på sykehuset. Men, jeg synes selv jeg hadde en drømmefødsel og jeg har no hard feelings for at dem måtte prioritere de to kompliserte fødslene som pågikk de timene jeg trykka på alarmen. Og jordmora var veldig hyggelig på ettersamtalen
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #13 Skrevet 19. mars 2013 Jeg var sjeleglad da jordmora dukka opp etter at jeg hadde trykket på alarmen i ca 2 timer. Hadde aldri hilst på henne før, og etter ti minutter var jenta mi ute. Ble ikke akkurat kjent med henne, og det var egentlig helt greit. Hun rakk imidlertid lese på innleggelsespapirene mine og jeg fikk det slik jeg ønsket. Jeg vil alltid huske på fødselen som en fin opplevelse av den grunn, og ser på den jordmora som en "reddende engel" som kom springene like før jeg vurderte ringe 113 fra fødeavd... Hva i all verden skjedde siden du måtte vente 2 timer?! Hadde ringt for lengst!! #10 Anonym poster: 456f519010da18a4dadbb33f0495beb8 Det var mange fødsler på gang den natta og de trodde ikke jeg var kommet så langt. Ble undersøkt kl 01, hadde da 1,5 cm åpning som jeg hadde gått med et par uker. Var på overtid, 13 dager, og hadde dagen før fått en modningskapsel (prostaglandin) som dem hadde konkludert med ikke hadde noen effekt. Klokka 01 anslo jordmora at det tidligst kom til å skje noe dagen etter, hvis ikke ville de vurdere nye igangsettingsforsøk i løpet av eller over helga. Kl 04 begynte jeg å trykke på alarmen. Da det ikke dukka noen opp etter at jeg hadde trykket et par ganger på alarmen, begynte jeg å vandre i korridorene og jeg fant INGEN. Jeg hadde ryggsmerter, men jeg trodde ikke jeg var kommet så langt i fødselen. Jeg fikk etterhvert kontakt med ei som viste seg å være barnepleier, som sku formidle til jordmødrene at jeg hadde ryggsmerter. Jeg følte at jeg ble oversett og etterhvert fant jeg ut at det jeg sku prøve alarmen på badet - etter en eksplosjon av blod i doskåla (fikk en dyp vaginalrift da). Da dem mottok den alarmen, hadde barnepleieren nevnt at jeg hadde vært i kontakt med henne, og ei anna hadde sagt at det hadde hørtes ut som ei med pressrier i gangen nå og da. Da jordmora kom, hadde jeg 8 cm åpning, og det bar rett på fødestua og jenta mi svusja ut etter 10 minutt. Jeg hadde åpenbart en drømmefødsel, men jordmora innrømte at de absolutt skulle ha kommet før. Jenta mi ble født 06.30, 5,5 timer etter sist undersøkelse. Det hører med til historia at svangerskapet ble oppdaga i uke 35 så jeg hadde ikke satt meg inn i fødsler og alt som kan gå galt, så jeg tok for gitt at jeg var i gode hender på sykehuset. Men, jeg synes selv jeg hadde en drømmefødsel og jeg har no hard feelings for at dem måtte prioritere de to kompliserte fødslene som pågikk de timene jeg trykka på alarmen. Og jordmora var veldig hyggelig på ettersamtalen Hvordan føltes det å oppdage så sent i svangerskapet at du var gravid? Anonym poster: 3507fe16e8c91f9271999dc371d16b5c
Singelmamma <3 <3 Skrevet 19. mars 2013 #14 Skrevet 19. mars 2013 Hvordan føltes det å oppdage så sent i svangerskapet at du var gravid? Anonym poster: 3507fe16e8c91f9271999dc371d16b5c Absurd... livredd.. og en fantastisk gave å få... Måtte omstille meg fort og bruke alt av kredittkort for å få utstyr på plass... Og har nå ei 9 mnd gammel datter som er meninga med livet
Dini Skrevet 19. mars 2013 #15 Skrevet 19. mars 2013 Veldig søt og grei hun jeg til slutt endte opp med (møtte 10 stk før det endte opp med henne..). Eneste som var dumt var at hun snakket dansk, og jeg forstår dansk tålig godt, men mannen skjønner ikke et døyt dansk, og det var fryktelig dumt for jeg lå fortsatt i narkose da jentungen var ute. Så det hun sa til han etter hun var født har ikke han fått med seg, for tosken nikka jo bare dumt med hodet.. Så neste gang vil jeg ha en jordmor som snakker norsk.. For mannen sin skyld. Samme gjaldt barnelegen, han var fra et østlig land og var fryktelig vanskelig å forstå, selv for meg som snakker med folk som snakker gebrokkent på jobb..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #16 Skrevet 19. mars 2013 Hadde 2. Hun første kalte meg ei "tullfjøl" og sa at jeg var pysete for at jeg er redd for sprøyter. Det la lista for meg. Ville ha henne ut av rommet. Hun andre var kjempe søt og god. Hun var svensk, og i epiduralrus la jeg helt om til svensk. Mannen min var veeeeldig flau. Anonym poster: 88a66fc41fd67bd5bb95ab99901a1e51
Ikkesåallerværst Skrevet 19. mars 2013 #17 Skrevet 19. mars 2013 Hvordan føltes det å oppdage så sent i svangerskapet at du var gravid? Anonym poster: 3507fe16e8c91f9271999dc371d16b5c Absurd... livredd.. og en fantastisk gave å få... Måtte omstille meg fort og bruke alt av kredittkort for å få utstyr på plass... Og har nå ei 9 mnd gammel datter som er meninga med livet Hadde du et innlegg her om det den gangen du oppdaget det? Syns jeg minnes det.. Uansett, gratulerer med baby, og for en fødsel Min første fødsel hadde jeg to jm. Hun første var ok, men ikke mer enn det (men var med kun i 30 min). Hun andre, som også tok i mot babyen, var veldig søt og proff, men skjønte ikke helt hvor vondt jeg hadde og hvor redd jeg var. Fikk vite senere at hun var ganske fersk, men jeg vet ikke om en mer erfaren hadde fått med det md seg heller. Min andre fødsel hadde jeg kun en, hun hadde jeg hatt samtaler med på forhånd pga fødselsangst, og hun var helt perfekt . Fulgte opp det som stod i fødebrevet, var rolig og sa de rette tingene. Hun som var med i timene etter fødsel var også et helt nydelig menneske.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #18 Skrevet 19. mars 2013 Jeg hadde samme jordmor i begge svangerskapene mine som både fulgte meg opp på sykehuset og tok i mot begge barna mine:) En fantastisk dame! Under 2 svangerskapet så hadde jeg ingen forventning over hodet at hun skulle følge meg opp en gang til, men det gjorde hun altså Det som er litt kult er at hun faktisk var med under fødselen når moren min fødte meg også :) Det fant vi ut under mitt 2 svangerskap. Anonym poster: cb2c933030b1d9ffa7a70c387770fd87
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #19 Skrevet 19. mars 2013 Jordmoren med førstemann var grusom!!!! Hun trodde jeg bare var ei hysterisk førstegangs, og ville nesten ikke gi oss fødestue, 45min etterpå så kom han. Hun ble jo kjempestressa, og var sur og gretten hele tiden.. Jeg skjønner jo at hun fikk litt sjokk når hun fant ut at han faktisk var på vei, men hun burde hørt på meg hele tiden, istede for å avfeie oss med at det ikke var så sterke og vonde rier som jeg trodde.. Det kommer og tydelig frem i journalen at hun ble tatt på senga når hun fant ut at han kom NÅ. Jordmoren med andremann var fantastisk! Hun hørte virkelig etter, og gjorde alt hun kunne og litt til for at dette skule bli en god opplevelse, og det ble det. Hun hørte etter, forsikret oss om alt. Hørt mye bra om henne i ettertid. Anonym poster: 62d46d6493965edc4fe719d0f634ce28
eliona Skrevet 19. mars 2013 #20 Skrevet 19. mars 2013 Helt FANTASTISK!!! Sønnen vår er 2, 5 år og hver gang det blir snakk om fødsler skryter vi fortsatt av jordmoren vår. Hun hadde også en assistent som var veldig god. De var inne hos meg i 4 timer under fødselen uten å engang ta tissepause ;p De gjorde alt slik jeg ønsket.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #21 Skrevet 19. mars 2013 Jeg husker faktisk ikke hva jordmora jeg hadde heter jeg, hadde ikke kjent henne igjen om jeg møtte henne igjen Jeg kom inn med full åpning så fikk egentlig ikke tid til å gjøre meg opp noen mening. Hun fikk koblet på ctg, sjekket åpning, lose meg inn på fødestua og tatt imot baby etter mindre enn en halvtimes pressing. Var midt på natta også, så etter det så jeg ikke noe særlig til henne Anonym poster: 342019921c176508f5438d2693516a8e
Singelmamma <3 <3 Skrevet 19. mars 2013 #22 Skrevet 19. mars 2013 Hvordan føltes det å oppdage så sent i svangerskapet at du var gravid? Anonym poster: 3507fe16e8c91f9271999dc371d16b5c Absurd... livredd.. og en fantastisk gave å få... Måtte omstille meg fort og bruke alt av kredittkort for å få utstyr på plass... Og har nå ei 9 mnd gammel datter som er meninga med livet Hadde du et innlegg her om det den gangen du oppdaget det? Syns jeg minnes det.. Uansett, gratulerer med baby, og for en fødsel Stemmer, jeg fant veien hit da jeg fant det ut, i slutten av april i fjor. Jeg rakk å gå gravid i 50 dager. Så fint å se at du også følte deg ivaretatt i forhold til ønskebrev til fødeavd på din andre fødsel...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #23 Skrevet 19. mars 2013 Whopsi, kan du ikke fortelle historien igjen? Anonym poster: 558b9ed16dcdaf3e1f73a9e2236652c9
Singelmamma <3 <3 Skrevet 19. mars 2013 #24 Skrevet 19. mars 2013 Whopsi, kan du ikke fortelle historien igjen? Anonym poster: 558b9ed16dcdaf3e1f73a9e2236652c9 Den er så spesiell og artig, at jeg gjerne forteller. Men trur vi skal spare forumet for det
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 19. mars 2013 #25 Skrevet 19. mars 2013 Jeg har født fire ganger og hatt ok jordmødre hver gang, men hun siste var bare helt utrolig. Da hun først kom inn fikk jeg litt hakeslepp og dømte henne som en pyntedukke med det samme, hun var aldeles nydelig med perfekt sminke og et nydelig hår satt opp i hale - men jammen måtte jeg bite det i meg! Hun var klar, medfølende, profesjonell og utrolig dyktig. Jeg hadde nærmest styrtfødsel (pressrier i 4 min) og likevel klarte hun å lose meg gjennom så jeg knapt fikk en rift! Den fødselen kunne jeg gjentatt en time etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå