Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen grunn til å elske dager som innebærer masse penger ut på Cola. På COLA?!

Ikke elsk her heller. Måtte jobbe til midnatt i går, det koster å ha vært borte i en uke. Er dessuten forkjøla og har vondt overalt, ute er det kaldt og 5-åringen vil bare leke en eneste lek og det er "Dronningen befaler". Alle forsøk på mytteri utløser verdens sterkeste sirene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puh, fått gjort alt jeg skulle. Snart er det i morgen, og jeg er klar for Elsk! :D

Gjest sug lut
Skrevet

Puh, fått gjort alt jeg skulle. Snart er det i morgen, og jeg er klar for Elsk! :D

God elsk, Blomstre ;)
Skrevet

Ingen elsk herfra, sånn umiddelbart. Men jeg har klart gjennom iherdig jobbing og tvang å få meg til å se de virkelig bittesmå ting i dag - at det er godt med frisk luft og svetting, at det er fint at håndverkeren ble ferdig, at det spirer i vinduene (tror hovedgrunnen til å ha et aktivt planteliv er dager som denne da det er mye grått). Søvn? Hvile? Helse og funksjonsfriskhet hos hele familien samtidig? Glem det. Ligget mye av natta og tenkt på regninger, det er aldri hyggelig (håndverkeren, for eksempel), og på hva jeg har gjort feil med tenåringsmonsteret - ikke så jævla mye, egentlig, men HVEM FAAN fortalte ham at det var greit å bestille for borti femhundre spenn i måneden i COLA på automat måned etter måned? En cola - atten kroner. En cola HVER DAG han er på skolen - pluss et par-tre-fem andre sms-tjenester, da blir det mye penger. Og helsa er nå én ting, men ærlig talt, det er underordna det faktum at det der betaler da faan ikke JEG for, det får gå av hans egne penger! (Neida, for dem SPARER han - den sparekontoen har plutselig krympa radikalt nå, ja.) Jaddajadda, jeg skulle sikkert finsjekka fakturaene fortløpende, men cola-greia starta tydeligvis omtrent samtidig som at ett ekstra abonnement ble lagt til på FriFamilie, så jeg forventa vel uansett høyere regninger og har ikke reagert før jeg skulle inn og sjekke noe annet. Jeg hater to ting: å bli stjålet fra, men framfor alt skuffelsen over at nesten voksne unger ikke har noen skrupler eller tankevirksomhet overhodet - han kunne gått i lommeboka mi og stjålet en femhundrelapp, hver eneste måned, og det hadde kjentes akkurat likedan ut. Så dermed - jævla kjipe samtaler, og den grimme følelsen, og mangelen på søvn.

Nevnte jeg forresten jobb? Bilverksted? Dumme mennesker? Blæ.

Takk for at du setter ord på dette. En trøst å se at man ikke er alene. Mine to eldste er jeg overbevist om ble forbyttet på sykehuset. Ikke fordi de gjør så mye galt (for det gjør de ikke) men fordi de tar valg helt på tvers av mine. Kilde til stor frustrasjon til tider. så prøver jeg å trøste meg selv da....med at de har blitt oppdratt til egne valg. Pleier å si til jenta mi at jeg håper hun blir godt gift og får barn engang, og jeg håper at hun bare får jenter, gjerne tvillinger, som velger på tvers av hennes valg igjen. Da skal hennes gamle mor sitte på sidelinjen og flire mildt.
Skrevet

Kan komme med en liten onsdags-elsk?

Nå er det bare tre dager igjen til påskeferie! Og dette er den siste senvakta denne uka. OG jeg er ferdig med alt av sene kveldsmøter som varer til nærmere elleve om kvelden. Lykke! :D

Og, etter at jeg bestemte meg for å slutte på kuren har kroppen gjort en ekstra innsats og dyttet meg enda nærmere målet. Det ser ut som om den også er innstilt på å seire før helga er over.

Luten, jeg noterer flittig på lista over hva jeg kan vente meg av tenåringsjunior, med store, røde bokstaver i margen ordene brusautomat og mobiltelefon. Regner vel forsåvidt med at det meste kan betales med mobiltelefon innen den tid, så jeg vurderer om det blir kontantkort på gutten fram til han blir myndig, og kan ta ansvar for sin egen gjeld på den fronten.

Håper du og tenåringen er mer på godfot i dag, og at han har lært av sine synder, så mor kan få en rolig vår og se blomstene spire med ro i sjela :)

En onsdagshat (men som jeg heldigvis slipper i dag) er som Helle nevner, Lille Jack :devil: Grøss. Noe skumlere enn en baby med statisk påklistra ansikt som kun beveger seg todimensjonalt skal man lete lenge etter. Og for ikke å snakke om kaninen, med et gap som ser ut som om det kan utvides i det uendelige når den ler med sin mørke, hese stemme. Mamma grøsser litt mer. Men - dessverre - guttungen elsker det jo, og slenger rundt på rompa og synger "jackyjackyjoggi" med denne hemske figuren. Mamma gjemmer seg bak puta så lenge.

Okay, det ble en stor onsdagselsk. Og en liten onsdagshat. Bare fordi jeg er skravlesjuk i dag :)

Gjest sug lut
Skrevet

Hehe, ja, man vil jo oppdra egentenkere og egenvelgere, men jeg personlig synes det er ett prinsipp som overstyrer, og det prinsippet funker bare på engelsk: You are allowed to make up your own mind, but you cannot make up an empty mind. Dessuten er det altså mangel på tenking overhodet innimellom.

Egentlig er jeg jo heldig som bare det. Men innimellom er ungen bare så inderlig DUMMMMM at jeg får mark og så har vi de lekre episodene med SLEMMMM. Å kjøpe cola for mine tusenlapper går under førstnevnte, å klage på matutvalget i kjøleskapet etterpå går under begge.

Ja, enten får hun jentetvillinger eller så havner hun i kontorlandskap, om du har lest Nitpicker'n sitt innlegg.

Gjest sug lut
Skrevet

Hvem er denne Lille Jack? Jeg trodde først det var en intern spøk, men skjønner at det antakelig er barnetv? Må googles. Han kan umulig være mer motbydelig enn Fantorangen og Dora.

Skrevet

Hvem er denne Lille Jack? Jeg trodde først det var en intern spøk, men skjønner at det antakelig er barnetv? Må googles. Han kan umulig være mer motbydelig enn Fantorangen og Dora.

Prepare to be surprised...

Gjest sug lut
Skrevet

Goggigia satte seg umiddelbart fast, kjenner at det kunne blitt et problem. Men jeg synes starten var veldig hyggelig, fram til eventyret... huset med alle vinduene vil jeg ha (ja, jeg ser mye Drømmedesign...), bare med heis...

Skrevet

Ja, vindmølla har jeg siklet på, men så fort det kommer "sier du at du vil høre et eventyr, lille Jack? Jaaa, det sier du" så krymper jeg meg og vender snuten bort fra skjermen.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Lurer på om det sitter en gjeng med utspekulerte smådjevler i produksjonsselskap verden over; hvordan irritere foreldre mest mulig? Eller hvordan plage foreldre mest mulig? Er dette folk som igjen har fått lide av sine egne foreldre med noe fæl barnetv evt noe voldsomt kulturelt riktig og vil ta igjen fordi de ikke fikk se Colargol- han som synger i dur og moll?

Godt å ha en medhatendeGoggiasøster i deg Mama Foodie :)

Og jeg velger glatt å utsette tanken på en ny runde med Marerittskauen - ungen er tross alt ikke ute enda!

Gjest sug lut
Skrevet
Takk for at du setter ord på dette. En trøst å se at man ikke er alene.

Nevnte jeg forresten "bestille "gratistilbud" på kosttilskudd på nett"? Av typen "abonnement", men som man er for dum til å skjønne er abonnement og for dum til å si opp etter "gratistilbudet" er utløpt, og forresten kosta det 99 i porto for "gratistilbudet"? Fanden hakke hvor sint jeg kan bli. Internett og mobil kan brenne.
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Du har virkellig hatt maks uflaks med internett og mobil vil jeg si. Jeg tatoverer bak øret (notiser blir borte) at her blir det kun kontantkort ja.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Og bare for å understreke hvor uflaks du har hatt så skrev jeg virkelig med 2 l'er.

Skrevet

Nevnte jeg forresten "bestille "gratistilbud" på kosttilskudd på nett"? Av typen "abonnement", men som man er for dum til å skjønne er abonnement og for dum til å si opp etter "gratistilbudet" er utløpt, og forresten kosta det 99 i porto for "gratistilbudet"? Fanden hakke hvor sint jeg kan bli. Internett og mobil kan brenne.

Her kommer en til. Iphone og facebook gjennom hele Europa....og selvfølgelig "fri familie, dvs fellesregning i fars navn. Og det er klart man trenger å "sjekke inn" hele veien...og selvfølgelig "herregud for ett mas da, jeg ække på facebook" 4000 ekstra i regning i fars navn. Amen.
Gjest sug lut
Skrevet

Her kommer en til. Iphone og facebook gjennom hele Europa....og selvfølgelig "fri familie, dvs fellesregning i fars navn. Og det er klart man trenger å "sjekke inn" hele veien...og selvfølgelig "herregud for ett mas da, jeg ække på facebook" 4000 ekstra i regning i fars navn. Amen.

Jeg vet ikke om det er mulig å angi vinkelen far klikka i, men vil tippe nær 360 grader?
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Tar meg selv i å flire av all frustrasjonen, ikke fordi jeg er skadefro, men fordi jeg kan kjenne meg så godt igjen ^_^

Dessuten tar jeg også flittige notater her og har bestemt meg for at mobil med kontantkort blir eneste løsningen for junior!

Ellers så har det skjedd lite som kvalifiserer til onsdagselsk enda, men på den andre siden så har det ikke skjedd noe som kvalifiseres som onsdagshat heller ^_^

Snart helg, påskeferie og mange fine opplevelser! Blir topp :D

Skrevet

...og der kom gubben hjemom på overraskende formiddagskaffe, så da fikk vi enda en onsdagselsk ;)

Off, det hadde blitt skralt med lommepenger i årene fremover for barn som brukte facetime gjennom Europa :/

Jeg noterer flittig. Sammen med mine egne rebelske erfaringer fra ungdomstia burde det tilsi at jeg aldri kommer til å bli overrasket, eller ergerlig forbannet over noe min ungdom gjør. Ikke sant?

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Wow jeg hadde vært i klikk i flere dager over det der.

Jeg kjenner jeg sliter med å sette de riktige ord på det faktisk

Gjest sug lut
Skrevet

Wow jeg hadde vært i klikk i flere dager over det der.

Jeg kjenner jeg sliter med å sette de riktige ord på det faktisk

Unyksdager helt til neste jul!
Skrevet

Jeg vet ikke om det er mulig å angi vinkelen far klikka i, men vil tippe nær 360 grader?

Hun måtte betale det selv, men i avdrag. Foreldre har jo alltid råd til alle utgifter med en gang:)
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Ja der sa du det! Og kun tørre havregryn til lørdagsgodis :)

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Ingen elsk herfra, sånn umiddelbart. Men jeg har klart gjennom iherdig jobbing og tvang å få meg til å se de virkelig bittesmå ting i dag - at det er godt med frisk luft og svetting, at det er fint at håndverkeren ble ferdig, at det spirer i vinduene (tror hovedgrunnen til å ha et aktivt planteliv er dager som denne da det er mye grått). Søvn? Hvile? Helse og funksjonsfriskhet hos hele familien samtidig? Glem det. Ligget mye av natta og tenkt på regninger, det er aldri hyggelig (håndverkeren, for eksempel), og på hva jeg har gjort feil med tenåringsmonsteret - ikke så jævla mye, egentlig, men HVEM FAAN fortalte ham at det var greit å bestille for borti femhundre spenn i måneden i COLA på automat måned etter måned? En cola - atten kroner. En cola HVER DAG han er på skolen - pluss et par-tre-fem andre sms-tjenester, da blir det mye penger. Og helsa er nå én ting, men ærlig talt, det er underordna det faktum at det der betaler da faan ikke JEG for, det får gå av hans egne penger! (Neida, for dem SPARER han - den sparekontoen har plutselig krympa radikalt nå, ja.) Jaddajadda, jeg skulle sikkert finsjekka fakturaene fortløpende, men cola-greia starta tydeligvis omtrent samtidig som at ett ekstra abonnement ble lagt til på FriFamilie, så jeg forventa vel uansett høyere regninger og har ikke reagert før jeg skulle inn og sjekke noe annet. Jeg hater to ting: å bli stjålet fra, men framfor alt skuffelsen over at nesten voksne unger ikke har noen skrupler eller tankevirksomhet overhodet - han kunne gått i lommeboka mi og stjålet en femhundrelapp, hver eneste måned, og det hadde kjentes akkurat likedan ut. Så dermed - jævla kjipe samtaler, og den grimme følelsen, og mangelen på søvn.

Nevnte jeg forresten jobb? Bilverksted? Dumme mennesker? Blæ.

Takk for at du setter ord på dette. En trøst å se at man ikke er alene. Mine to eldste er jeg overbevist om ble forbyttet på sykehuset. Ikke fordi de gjør så mye galt (for det gjør de ikke) men fordi de tar valg helt på tvers av mine. Kilde til stor frustrasjon til tider. så prøver jeg å trøste meg selv da....med at de har blitt oppdratt til egne valg. Pleier å si til jenta mi at jeg håper hun blir godt gift og får barn engang, og jeg håper at hun bare får jenter, gjerne tvillinger, som velger på tvers av hennes valg igjen. Da skal hennes gamle mor sitte på sidelinjen og flire mildt.

Mamma var vist et monster å ha i hus når hun var tenåring. Bestemor pleide altid å si at hun fikk en mye snillere unge en hun fortjente da jeg aldri tenkte på opprør engang. Det ingen tar i betraktning er jo at jeg hadde kolikk og skrekk fra 6 - 6 i kolikk aldern i tilleg til at jeg ikke sov forbi 5 når jeg først begynte å sove på natten.

Junior her er en slik drømme unge så min teori er at er du en snill tenåring får du snille spebarn etterhvert. Gruer meg dogg til junior blir tenåring ser allerede nå at han er en gen og sta type.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Gjør som mamma foodie å noterer meg kontantkort hvis de enda fins i den relevante aldersgruppen.

Junior ville nok ikke nøyd seg med en cola om dagn hadde han hatt muligheten.

Han kjenner igjen godteskålen som han får et par biter fra på lørdagsformidag og klatrer etter den hvis han ser den.

Ferska han oppe på skrivepulten med ei tå på en stol når jeg kom utav do en lørdag.

Kjente jeg fikk høypuls av å tnke på fallmulighetene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...