Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Så, hva er deres elsk i dag? Mine er at jeg har gått ned 900 g denne uka og fått igjen en heftig fin sum på skatten Woohoo
Gjest Ziva Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Ingen elsk her. Kroppen har kapitulert, skatten har jeg ikke sjekket.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Au da, det hørtes ikke ut som en fin dag... God bedring og sympati i fleng sendes din vei
Kortslutning Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Tirsdagselsk her er å få igjen litt mer enn forventet på skatten og at jeg har tom skittentøyskurv så jeg slipper å vaske klær i dag!! Heerlig:) Også er det snart påskeferie!!
ms.Pond Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Ingen elsk her i dag heller. Er utslitt av lite søvn, lange dager, jobbmøter på kveldstid, tidspress på prosjekter og alt for mye mas generelt. Huset ser bomba ut, men orker ikke ta tak i det i dag. Sitter fortsatt i pysjen etter å ha måttet stå opp med junior før seks i dag og få han klar til bhg. Har prokrastinert til den store gullmedalje i formiddag, hehe. Og drukket sikkert fire kopper kaffe. Kravle seg i dusjen snart, for jeg skal tross alt på jobb etterhvert. Sukk. Lei nå.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 Veldig bra jobba Kortslutning! Kudos til deg Mama foodie, deg sender jeg også en klem og masse energi. Håper de 4 koppene med husmorspeed kicker inn snart og at en god dusj gjorde susen. Nedtelling til helg er i full gang, og nå er det bare 3,5 halv dag igjen Er jo en liten tirsdagselsk bare det
Gjest sug lut Skrevet 19. mars 2013 #7 Skrevet 19. mars 2013 Ingen elsk herfra, sånn umiddelbart. Men jeg har klart gjennom iherdig jobbing og tvang å få meg til å se de virkelig bittesmå ting i dag - at det er godt med frisk luft og svetting, at det er fint at håndverkeren ble ferdig, at det spirer i vinduene (tror hovedgrunnen til å ha et aktivt planteliv er dager som denne da det er mye grått). Søvn? Hvile? Helse og funksjonsfriskhet hos hele familien samtidig? Glem det. Ligget mye av natta og tenkt på regninger, det er aldri hyggelig (håndverkeren, for eksempel), og på hva jeg har gjort feil med tenåringsmonsteret - ikke så jævla mye, egentlig, men HVEM FAAN fortalte ham at det var greit å bestille for borti femhundre spenn i måneden i COLA på automat måned etter måned? En cola - atten kroner. En cola HVER DAG han er på skolen - pluss et par-tre-fem andre sms-tjenester, da blir det mye penger. Og helsa er nå én ting, men ærlig talt, det er underordna det faktum at det der betaler da faan ikke JEG for, det får gå av hans egne penger! (Neida, for dem SPARER han - den sparekontoen har plutselig krympa radikalt nå, ja.) Jaddajadda, jeg skulle sikkert finsjekka fakturaene fortløpende, men cola-greia starta tydeligvis omtrent samtidig som at ett ekstra abonnement ble lagt til på FriFamilie, så jeg forventa vel uansett høyere regninger og har ikke reagert før jeg skulle inn og sjekke noe annet. Jeg hater to ting: å bli stjålet fra, men framfor alt skuffelsen over at nesten voksne unger ikke har noen skrupler eller tankevirksomhet overhodet - han kunne gått i lommeboka mi og stjålet en femhundrelapp, hver eneste måned, og det hadde kjentes akkurat likedan ut. Så dermed - jævla kjipe samtaler, og den grimme følelsen, og mangelen på søvn. Nevnte jeg forresten jobb? Bilverksted? Dumme mennesker? Blæ.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 19. mars 2013 #8 Skrevet 19. mars 2013 Bestiller de cola på telefonen? Eller når jeg tenker etter så er det da at man belaster telefonen med colasummen kanskje? Du har mine dypeste sympatier - det der var bare dritt og mer dritt. Min elsk; mja ikke så mye på skatten og det var litt rart i og med vi pleier få tilbake solide summer hvert år. Men det ble ikke minus, så det er ok. Ny bil idag, så det er jo pluss i boka. Og det er TakoTirsdag!
bIomstre Skrevet 19. mars 2013 #9 Skrevet 19. mars 2013 men HVEM FAAN fortalte ham at det var greit å bestille for borti femhundre spenn i måneden i COLA på automat måned etter måned? En cola - atten kroner. En cola HVER DAG han er på skolen - Den ser jeg fort kan komme! Best å holde på kontantkort en god stund til skjønner jeg...
ms.Pond Skrevet 19. mars 2013 #10 Skrevet 19. mars 2013 Okay, litt elsk likevel Har bestemt meg for at dette er siste uka med diett. Nå er jeg minus 10kg, og sier meg fornøyd for denne gang. Har ikke klart å holde meg til dietten fast i mer enn en uke i slengen, men likevel har jeg gått ned såpass mye på under to måneder. Det er elsk nok for meg. Feirer med lunsjbiff og knasende gulrøtter. Luten, sånne automater man betaler med mobilen er djevelens siste underverk. Og når de plasserer dem på skolene er det bare ren ondskap fra administrasjonens side. Hva skjedde med å kunne fylle sånne automater med juice og vann istedet for sukret batterisyre?
bIomstre Skrevet 19. mars 2013 #11 Skrevet 19. mars 2013 (stress, stress, stress) I morgen, I MORGEN!...er det baaare elsk (tror jeg tralla la)...
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. mars 2013 #12 Skrevet 19. mars 2013 Brusautomater har ingenting på skoler å gjøre, enkelt og greit! Men går det ikke an å stenge telefonabonnementet for slike tjenester? Verdt å sjekke opp i når man har tenåringer i hus som ikke helt klarer å se at valgene man tar har konsekvenser, også når det gjelder penger man ikke ser som forsvinner... Det er ingenting som er mer effektivt når det kommer til å ødelegge nattesøvn og ro som regninger, du har all min sympati, Luten!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. mars 2013 #13 Skrevet 19. mars 2013 Ny bil idag, så det er jo pluss i boka. Og det er TakoTirsdag! Gratulerer med ny bil, det kvalifiserer til en tirsdagselsk!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. mars 2013 #14 Skrevet 19. mars 2013 Okay, litt elsk likevel Har bestemt meg for at dette er siste uka med diett. Nå er jeg minus 10kg, og sier meg fornøyd for denne gang. Har ikke klart å holde meg til dietten fast i mer enn en uke i slengen, men likevel har jeg gått ned såpass mye på under to måneder. Det er elsk nok for meg. Wow, så flink du har vært
Gjest sug lut Skrevet 19. mars 2013 #15 Skrevet 19. mars 2013 Bestiller de cola på telefonen? Eller når jeg tenker etter så er det da at man belaster telefonen med colasummen kanskje? Automathelvetet på skolen tar sms-betaling. Så da belastes telefonregninga. Hurra..
Gjest Nerdens'mus Skrevet 19. mars 2013 #16 Skrevet 19. mars 2013 Har ikke noe tirsdagselsk jeg, men mandags elsk var minus 3 cm rundt livet og -1,9 kg på vekta. Første uka på grete roede så har vel skylt ut litt avfallstoffer fra krinkler og krokker. Har ikke sjekket skatten enda har på følelsen at jeg ikke er e- bruker selv om jeg har sjekket skatten på nett siden tilbudet kom. Skjønte ikke at jeg måtte registrere meg på nytt i år hvis jeg ville fortsette med det. Men jeg vet hva jeg har tjent og jeg vet hva jeg har betalt så jeg vet hva jeg får. Oppgjøret til gubben er mer spennende for han tjener nok til å betale skatt. Skjønner jeg var en svært kuet tenåring ville ikke drømt om å gjøre noe sånt. Tiltross for at jeg bodde i ei bygd der det var vanlig å skrive i butikken å betale ved måndens slutt. Gruer meg til junior blir så gammel at aldern telles i tosifrede år istedet for 2 sifrede månder. Når er det foresten greit å slutte og si månder å runde av til nærmeste halvår? Han er 1,5 år nå eller 19 månder føler damer forventer mnder mens menn slår seg til ro med halvår.
Gjest sug lut Skrevet 19. mars 2013 #17 Skrevet 19. mars 2013 Brusautomater har ingenting på skoler å gjøre, enkelt og greit! Men går det ikke an å stenge telefonabonnementet for slike tjenester? Verdt å sjekke opp i når man har tenåringer i hus som ikke helt klarer å se at valgene man tar har konsekvenser, også når det gjelder penger man ikke ser som forsvinner... Det er ingenting som er mer effektivt når det kommer til å ødelegge nattesøvn og ro som regninger, du har all min sympati, Luten! GJETT om det er sperret for alt nå. Det er bare det at vi ikke har hatt sånne greier nå på kjempelenge, han har ikke hatt kontantkort på fire-fem år og det har vært et par ganger med altfor mye ringing, men det stabiliserte seg med et bedre abonnement. Jeg synes bare han kunne spart meg for den der. Bare TANKEN på ca 2500 i cola gir meg fornyet lyst til å banke ham.
ms.Pond Skrevet 19. mars 2013 #18 Skrevet 19. mars 2013 Så fort junior hadde bikket et og et halvt år, så var det det han var Månedene mistet jeg fort tellinga på. "Eeeh.. Er du 17 måneder nå? Nei, vent, det var 19! Og en halv. Må vi feire 20 måneder, blir det som 2 år? Hmm... Neeei, det blir bare tull. Nå sier vi at du er ett og et halvt år, snart to. Punktum." Urk.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. mars 2013 #19 Skrevet 19. mars 2013 Bare TANKEN på ca 2500 i cola gir meg fornyet lyst til å banke ham. Skjønner deg godt! Hadde hatt litt problemer med å holde meg rolig selv. Tror nesten jeg hadde satt han i time-out med skamme-seg-hatt og en skrivebok hvor han skulle skrevet en stil på 1 000 ord om hvorfor det var respektløst å gjøre det, hvordan han har tenkt å gjøre det godt igjen og hva han har tenkt å gjøre i fremtiden! Og det skal skrives for hånd med en blyant!
Gjest sug lut Skrevet 19. mars 2013 #20 Skrevet 19. mars 2013 Bare TANKEN på ca 2500 i cola gir meg fornyet lyst til å banke ham. Skjønner deg godt! Hadde hatt litt problemer med å holde meg rolig selv. Tror nesten jeg hadde satt han i time-out med skamme-seg-hatt og en skrivebok hvor han skulle skrevet en stil på 1 000 ord om hvorfor det var respektløst å gjøre det, hvordan han har tenkt å gjøre det godt igjen og hva han har tenkt å gjøre i fremtiden! Og det skal skrives for hånd med en blyant! Det hjalp ikke akkurat at han klagde på utvalget i kjøleskapet til frokost, kan du si...
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. mars 2013 #21 Skrevet 19. mars 2013 Bare TANKEN på ca 2500 i cola gir meg fornyet lyst til å banke ham. Skjønner deg godt! Hadde hatt litt problemer med å holde meg rolig selv. Tror nesten jeg hadde satt han i time-out med skamme-seg-hatt og en skrivebok hvor han skulle skrevet en stil på 1 000 ord om hvorfor det var respektløst å gjøre det, hvordan han har tenkt å gjøre det godt igjen og hva han har tenkt å gjøre i fremtiden! Og det skal skrives for hånd med en blyant! Det hjalp ikke akkurat at han klagde på utvalget i kjøleskapet til frokost, kan du si... Hadde KLIKKA!!!!!! Føler med deg, uten tvil.
Gjest sug lut Skrevet 19. mars 2013 #22 Skrevet 19. mars 2013 Bare TANKEN på ca 2500 i cola gir meg fornyet lyst til å banke ham. Skjønner deg godt! Hadde hatt litt problemer med å holde meg rolig selv. Tror nesten jeg hadde satt han i time-out med skamme-seg-hatt og en skrivebok hvor han skulle skrevet en stil på 1 000 ord om hvorfor det var respektløst å gjøre det, hvordan han har tenkt å gjøre det godt igjen og hva han har tenkt å gjøre i fremtiden! Og det skal skrives for hånd med en blyant! Det hjalp ikke akkurat at han klagde på utvalget i kjøleskapet til frokost, kan du si... Hadde KLIKKA!!!!!! Føler med deg, uten tvil. Klikka. Og hater å klikke før åtte om morran. Setter liksom hele dagen i klikk.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 19. mars 2013 #23 Skrevet 19. mars 2013 I hear yah sister! Håper han holder en lav profil resten av dagen, for sitt eget beste og for mammaens sinnsro
Nitpicker'n Skrevet 19. mars 2013 #24 Skrevet 19. mars 2013 Bare TANKEN på ca 2500 i cola gir meg fornyet lyst til å banke ham. Skjønner deg godt! Hadde hatt litt problemer med å holde meg rolig selv. Tror nesten jeg hadde satt han i time-out med skamme-seg-hatt og en skrivebok hvor han skulle skrevet en stil på 1 000 ord om hvorfor det var respektløst å gjøre det, hvordan han har tenkt å gjøre det godt igjen og hva han har tenkt å gjøre i fremtiden! Og det skal skrives for hånd med en blyant! Det hjalp ikke akkurat at han klagde på utvalget i kjøleskapet til frokost, kan du si... Hadde KLIKKA!!!!!! Føler med deg, uten tvil. Klikka. Og hater å klikke før åtte om morran. Setter liksom hele dagen i klikk. Slapp a'. Payback kommer plutselig i form av åpent kontorlandskap. Og angrer han ikke sine synder og gjør opp for seg, så vil den eneste drikkeautomaten han har tilgang til hele dagen i dette landskapet være en sånn kaffemaskin som ingen vasker og som lager utvanna sur kaffe. Tro meg, jeg bedrev nemlig med den gode gamledagse "nappe lapper ut av veska til mor"-synden som tenåring, det er nok det jeg må betale for nå. Og ergo, ingen tirsdagselsk her, kun åpent kontorlandskap! Grrrr!
Gjest Helle_Høygir Skrevet 19. mars 2013 #25 Skrevet 19. mars 2013 En hel dag i klikk er vel det Marikken kalte en "unyks dag"? Å klage på kjøleskapets innhold etter en slik sak er vel ikke det jeg kaller strategisk lurt. Han kan gjerne få fri tilgang på automaten på jobben; den propper seg, så kakao med muggen, stivnet melkemiks er herlig Og jo det er trivelig med ny bil; fikk til og med fin karaffel med på kjøpet og stæsj til junior som utviste stor tålmodighet ved signeringer og slikt (aner ikke hvor han fikk det innfallet fra for å si det sånn) Forøvrig kan vi legge til "lille jack" på generell hathverdag lista? Det er hvis mulig verre enn marerittskauen som jeg var for lengst ferdig med, men nå har junior begynt å slenge seg ned og se på Fantorangen og dermed hører jeg stadig "goggogia" og det som er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå