Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Må komme med en lang historie for å komme til poenget her. Jeg er ufør med en veldig varabel dagsform. (Den typen dere her inne ikke har sansen for altså, jeg både trener, er klasse kontakt for barna og styrer på de dagene jeg klarer, for så å ligge på sofaen uten å løfte en finger andre dager. ) Mannen jobber borte, så jeg er alene med begge barna hele uka. Eldste er "min privat" , og han har autisme. Yngste er felles barn, har ingen diagnose men er veldig krevende. Siden jeg ikke er i jobb og ikke bor på min hjem plass er jeg med i ett teater for å ha noe egen voksen kontakt og for å ha litt å gjøre for meg selv. (Viktig for psyken!) Nå har vi i teateret akkorat hatt forestilling og før den har vi ca 4 uker med mye øving. Er utrolig slitsomt for meg og jeg skjønner godt hvorfor jeg ikke er i jobb.. Mamma bruker å komme og hjelpe meg med hus og barn disse ukene slik at jeg kan gjennomføre dette. (Snilleste mamma! ) I år har jeg vært veldig dårlig i denne tiden. Jeg måtte hoppe over flere øvelser og det gikk så langt at jeg ble lagt inn på sykehus. Trodde ikke jeg skulle klare å gjennomføre forestillingen. Men heldigvis gikk det bra . Siste uken før forestilling har jeg følt meg bedre enn på lenge! Etter forestilling er det jo tradisjon med bobler og en fest.. Jeg var selvfølgelig med der, var avtalt hjemme med mannen. Eldste var på avlastning, så kun vår felles som var hjemme. Festen var utrolig morro, vi danset, sang skrålte og styra. Ikke noe tull av noe slag, bare morro! Jeg drakk endel, men var ikke drita og jeg gikk over til vann ganske tidlig. Problemet her ble lengden på festen.. Vi holdt på til kl 07.00 på morran..... Normalt har ikke jeg ork til sånt, men det var så gøy. Jeg følte meg ung og levende igjen for første gang på gud vet hvor lenge. Da vi var på vei hjem fikk jeg en sms av mannen: du trenger ikke komme hjem!! Jeg sendte bare ? tilbake, og fikk tilbake: du er bare opptatt av fest og fyll. Dette gidder jeg ikke. Du kan finne deg en annen plass å dra! Tok sjansen på å dra hjem likevel. Fikk virkelig huden full Ikke måte på hvor uansvarlig og useriøs jeg var. Kjefta og smalt og i hele tatt Så nå er jeg vist singel..... Vi er begge godt voksne, han enda noen år eldre Jeg har ikke for vane å springe på byen eller fest, har sjelden ork til det uansett.. Og bare for å nevne det, er ikke mange ukene siden HAN var på byen. Han kom riktignok ikke hjem så sent, men han var møkke full... Anonym poster: e6800b5fa37ca5a3949098d6bdb3d847
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Om du ikke ga lyd fra deg iløpet av hele natten så kan jeg skjønne at han kanskje ble engstelig og derfor litt sinna. Men han overragerer voldsomt, mener jeg. Virker ikke som om du har for vane å feste og ture så han kunne godt unnet deg å slå ut håret for en gangs skyld.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Han høres ut som en dobbeltmoralsk tosk. Anonym poster: 2fc4bae5ef08ebe53090a1330721efce
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Tror rett og slett mannen din føler seg utnyttet. Ikke jobber du, og når han er hjemme må han sitte alene med barnet for du driver med hobby eller er på fest. Ellers er jeg ganske sikker på at du kunne vært på et tiltak og jobbet noe. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f
Elsker livet Skrevet 18. mars 2013 #5 Skrevet 18. mars 2013 Så han gjorde det slutt fordi du festet for lenge? Jeg syns ikke det er greit å feste til 7 om morgenen når man har mann og barn, men å ta deg for seg skulle vært nok. Er dette tilfelle så må han enten være veldig ustabil eller så har han ventet på en anledning.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #6 Skrevet 18. mars 2013 Tror rett og slett mannen din føler seg utnyttet. Ikke jobber du, og når han er hjemme må han sitte alene med barnet for du driver med hobby eller er på fest. Ellers er jeg ganske sikker på at du kunne vært på et tiltak og jobbet noe. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Teateret driver jeg med i ukedager, jeg betaler selv barnevakt. Og mamma betaler selv turen hit for å hjelpe meg Jeg er og av den oppfatning at jeg kan ut i noe, men NAV ville ikke sende meg flere ganger. Så da er jeg hjemme med god samvittighet. Forøvrig viste mannen at jeg var ufør da han traff meg Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #7 Skrevet 18. mars 2013 Tror rett og slett mannen din føler seg utnyttet. Ikke jobber du, og når han er hjemme må han sitte alene med barnet for du driver med hobby eller er på fest. Ellers er jeg ganske sikker på at du kunne vært på et tiltak og jobbet noe. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Teateret driver jeg med i ukedager, jeg betaler selv barnevakt. Og mamma betaler selv turen hit for å hjelpe meg Jeg er og av den oppfatning at jeg kan ut i noe, men NAV ville ikke sende meg flere ganger. Så da er jeg hjemme med god samvittighet. Forøvrig viste mannen at jeg var ufør da han traff meg Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Nå var det ikke betalingen jeg tenkte på! Og at du var ufør før du traff han har lite å si. Når du klarer stille opp på slike ting og feste en hel natt skjønner jeg at han reagerer. Og noe er jammen feil med systemet også siden du bare går hjemme. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #8 Skrevet 18. mars 2013 Tror rett og slett mannen din føler seg utnyttet. Ikke jobber du, og når han er hjemme må han sitte alene med barnet for du driver med hobby eller er på fest. Ellers er jeg ganske sikker på at du kunne vært på et tiltak og jobbet noe. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Teateret driver jeg med i ukedager, jeg betaler selv barnevakt. Og mamma betaler selv turen hit for å hjelpe meg Jeg er og av den oppfatning at jeg kan ut i noe, men NAV ville ikke sende meg flere ganger. Så da er jeg hjemme med god samvittighet. Forøvrig viste mannen at jeg var ufør da han traff meg Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Nå var det ikke betalingen jeg tenkte på! Og at du var ufør før du traff han har lite å si. Når du klarer stille opp på slike ting og feste en hel natt skjønner jeg at han reagerer. Og noe er jammen feil med systemet også siden du bare går hjemme. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Ok, hele 1 gang i året må han sitte alene med vårt felles barn fordi jeg er ipptatt med hobby og fest. Når du sier det på den måten skjønner jeg jo godt han reagerer..... Han er jo aldri avgårde på byen eller gutteturer slik at jeg er alene.. Og at du synes systemet ikke er godt nok er vel ikke noe jeg kan noe for? Jeg har prøvd mye forskjellig, jeg HATER å være ufør! Vil ut i jobb eller tiltak, har maset på NAV men de ser ikke poenget med å prøve mer.. Og det at jeg er med i teater var noe psykologen foreslo for å unngå depresjon på toppen av alt annet.. Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25
humlesurr Skrevet 18. mars 2013 #9 Skrevet 18. mars 2013 Her må det ligge mye mer bak. Han gjør det neppe slutt pga EN fest som drar ut i tid. Her trengst det å prate sammen!
mamma_til_gutt Skrevet 18. mars 2013 #10 Skrevet 18. mars 2013 (endret) Jeg mener han overreagerer.. Jeg hadde også blitt redd/sur om mannen ikke hadde kommet hjem fra fest kl 7 om morgenen. Men jeg hadde tatt det opp med ham, forventet en unnskyldning for at jeg ikke hadde fått beskjed og latt det gå med det. Årsaken til at jeg hadde reagert er nettopp det at det ikke er vanlig og jeg hadde rett og slett vært bekymret for om noe hadde skjedd. Men, å fortsatt være sur er ganske barnslig.. Jeg tenker umiddelbart at han enten er en tosk eller at han over tid har vært plaget med noe relatert til dette som gjør at han overreagerer når han først sier noe. Kanskje var han også redd for at dette ville sende deg til sykehus igjen? Du bør nok snakke med ham, og åpne for at han kanskje føler at du burde brukt energien din på husholdning/jobb/avlastning av ham, i stedet for hobbyen din. Husk at han også har en psyke og trenger å bli tatt hensyn til. Det bør være mulig å finne en balanse her. Om du burde jobbe eller holde på meg hobby har jeg ingen mening om. Det vet jeg alt for lite om deg til å vurdere Endret 18. mars 2013 av <3 smj <3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #11 Skrevet 18. mars 2013 Tror rett og slett mannen din føler seg utnyttet. Ikke jobber du, og når han er hjemme må han sitte alene med barnet for du driver med hobby eller er på fest. Ellers er jeg ganske sikker på at du kunne vært på et tiltak og jobbet noe. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Teateret driver jeg med i ukedager, jeg betaler selv barnevakt. Og mamma betaler selv turen hit for å hjelpe meg Jeg er og av den oppfatning at jeg kan ut i noe, men NAV ville ikke sende meg flere ganger. Så da er jeg hjemme med god samvittighet. Forøvrig viste mannen at jeg var ufør da han traff meg Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Nå var det ikke betalingen jeg tenkte på! Og at du var ufør før du traff han har lite å si. Når du klarer stille opp på slike ting og feste en hel natt skjønner jeg at han reagerer. Og noe er jammen feil med systemet også siden du bare går hjemme. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Ok, hele 1 gang i året må han sitte alene med vårt felles barn fordi jeg er ipptatt med hobby og fest. Når du sier det på den måten skjønner jeg jo godt han reagerer..... Han er jo aldri avgårde på byen eller gutteturer slik at jeg er alene.. Og at du synes systemet ikke er godt nok er vel ikke noe jeg kan noe for? Jeg har prøvd mye forskjellig, jeg HATER å være ufør! Vil ut i jobb eller tiltak, har maset på NAV men de ser ikke poenget med å prøve mer.. Og det at jeg er med i teater var noe psykologen foreslo for å unngå depresjon på toppen av alt annet.. Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Skjønner du kun var ute etter sympati ja. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #12 Skrevet 18. mars 2013 Her må det ligge mye mer bak. Han gjør det neppe slutt pga EN fest som drar ut i tid. Her trengst det å prate sammen! Det tror jeg og. Anonym poster: caa92be8fe84af20df2903771971ebf5
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #13 Skrevet 18. mars 2013 Høres ikke ut som drømmeforholdet dette her... Hadde mannen min blitt borte til klokken syv om morgenen uten å gi lyd fra seg hadde jeg antagelig ringt politiet, jeg ville vært livredd, han er aldri så lenge på fest. Men bortsett fra det kan jeg ikke skjønne annet enn at han overreagerer, og da ligger det gjerne noe annet bak. Dette var tydeligvis dråpen som fikk begeret til å renne over for mannen. Dere har tydeligvis litt av en jobb å gjøre for å finne kjernen i problemene siden det ikke høres ut som du aner hva problemet er... Anonym poster: 3cf77eb6f8e5b608024bb4523d45742c
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #14 Skrevet 18. mars 2013 Tror rett og slett mannen din føler seg utnyttet. Ikke jobber du, og når han er hjemme må han sitte alene med barnet for du driver med hobby eller er på fest. Ellers er jeg ganske sikker på at du kunne vært på et tiltak og jobbet noe. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Teateret driver jeg med i ukedager, jeg betaler selv barnevakt. Og mamma betaler selv turen hit for å hjelpe meg Jeg er og av den oppfatning at jeg kan ut i noe, men NAV ville ikke sende meg flere ganger. Så da er jeg hjemme med god samvittighet. Forøvrig viste mannen at jeg var ufør da han traff meg Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Nå var det ikke betalingen jeg tenkte på! Og at du var ufør før du traff han har lite å si. Når du klarer stille opp på slike ting og feste en hel natt skjønner jeg at han reagerer. Og noe er jammen feil med systemet også siden du bare går hjemme. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Ok, hele 1 gang i året må han sitte alene med vårt felles barn fordi jeg er ipptatt med hobby og fest. Når du sier det på den måten skjønner jeg jo godt han reagerer..... Han er jo aldri avgårde på byen eller gutteturer slik at jeg er alene.. Og at du synes systemet ikke er godt nok er vel ikke noe jeg kan noe for? Jeg har prøvd mye forskjellig, jeg HATER å være ufør! Vil ut i jobb eller tiltak, har maset på NAV men de ser ikke poenget med å prøve mer.. Og det at jeg er med i teater var noe psykologen foreslo for å unngå depresjon på toppen av alt annet.. Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Skjønner du kun var ute etter sympati ja. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Ikke ute etter sympati, ble bare sur fordi du hengte deg opp i at jeg er ufør og ikke er ute i tiltak Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #15 Skrevet 18. mars 2013 Du burde definitivt ha sagt fra, men mannens reaksjon er helt på villspor. Her må det ligge mer bak? Anonym poster: 6ba36decdd1864443b3a890a4fc136d8
Gjest yrild Skrevet 18. mars 2013 #16 Skrevet 18. mars 2013 Hvis du ikke ga lyd fra deg før kl 7 hadde jeg sikkert også blitt litt irritert, men ellers så er det jo ingen grunn til å kaste deg ut. På den annen side kan jeg forstå mannen din når du er såpass dårlig som du er så er det kanskje ikke ideellt for uken derpå at du sliter deg helt ut? Jeg skjønner følelsen av å endelig ha det kjempegøy, men jeg fester aldri til 7 lenger fordi vi har små barn og jeg er da sur minst en dag etterpå (he he) og det fortjener ikke barna. Men han overreagerer helt klart!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #17 Skrevet 18. mars 2013 Må komme med en lang historie for å komme til poenget her. Jeg er ufør med en veldig varabel dagsform. (Den typen dere her inne ikke har sansen for altså, jeg både trener, er klasse kontakt for barna og styrer på de dagene jeg klarer, for så å ligge på sofaen uten å løfte en finger andre dager. ) Mannen jobber borte, så jeg er alene med begge barna hele uka. Eldste er "min privat" , og han har autisme. Yngste er felles barn, har ingen diagnose men er veldig krevende. Siden jeg ikke er i jobb og ikke bor på min hjem plass er jeg med i ett teater for å ha noe egen voksen kontakt og for å ha litt å gjøre for meg selv. (Viktig for psyken!) Nå har vi i teateret akkorat hatt forestilling og før den har vi ca 4 uker med mye øving. Er utrolig slitsomt for meg og jeg skjønner godt hvorfor jeg ikke er i jobb.. Mamma bruker å komme og hjelpe meg med hus og barn disse ukene slik at jeg kan gjennomføre dette. (Snilleste mamma! ) I år har jeg vært veldig dårlig i denne tiden. Jeg måtte hoppe over flere øvelser og det gikk så langt at jeg ble lagt inn på sykehus. Trodde ikke jeg skulle klare å gjennomføre forestillingen. Men heldigvis gikk det bra . Siste uken før forestilling har jeg følt meg bedre enn på lenge! Etter forestilling er det jo tradisjon med bobler og en fest.. Jeg var selvfølgelig med der, var avtalt hjemme med mannen. Eldste var på avlastning, så kun vår felles som var hjemme. Festen var utrolig morro, vi danset, sang skrålte og styra. Ikke noe tull av noe slag, bare morro! Jeg drakk endel, men var ikke drita og jeg gikk over til vann ganske tidlig. Problemet her ble lengden på festen.. Vi holdt på til kl 07.00 på morran..... Normalt har ikke jeg ork til sånt, men det var så gøy. Jeg følte meg ung og levende igjen for første gang på gud vet hvor lenge. Da vi var på vei hjem fikk jeg en sms av mannen: du trenger ikke komme hjem!! Jeg sendte bare ? tilbake, og fikk tilbake: du er bare opptatt av fest og fyll. Dette gidder jeg ikke. Du kan finne deg en annen plass å dra! Tok sjansen på å dra hjem likevel. Fikk virkelig huden full Ikke måte på hvor uansvarlig og useriøs jeg var. Kjefta og smalt og i hele tatt Så nå er jeg vist singel..... Vi er begge godt voksne, han enda noen år eldre Jeg har ikke for vane å springe på byen eller fest, har sjelden ork til det uansett.. Og bare for å nevne det, er ikke mange ukene siden HAN var på byen. Han kom riktignok ikke hjem så sent, men han var møkke full... Anonym poster: e6800b5fa37ca5a3949098d6bdb3d847 Unnskyld meg, folkens! Ikke hør påde sure kommentarene du får her. Selv om jeg ikke har det som deg, vet jeg hvor sliten man kan være til tider, og så plutselig en kveld være i slaget så man holder lenger ut enn man pleier. Høres ut som en velfortjent fest, spør du meg! Mannen ble kanskje sjalu? Eller var det det at du ikke gav beskjed? For jeg syns VIRKELIG ikke man kan komme med "og du som er sykemeldt og ikke orker å jobbe - men FESTE det orker du!" Det er jo nettopp i et slikt liv man virkelig bør unne noen å faktisk orke en koselig fest! Om den så varer til kl 7! Det hadde min samboer unnet meg, tro meg. Han hadde blitt glad for at jeg koste meg, og for at jeg orket å væremed p ånoe jeg aldri orker til vanlig (altså om jeg hadde vært i den situasjonen som deg HI). Håper han bare ble litt paff og satt ut, dette burde kunne ordne seg. Syns det er så irriterende med folk som mener at fordi om noen er sykemeldt el.l, ikkeorker så mye, så sakl de heller ikke unne seg noe koselig! Tenk om det er nettopp det som kan få liv og glede og energi tilbake til en person! Anonym poster: 1d24ba11550743695fbdad9a65680efa
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #18 Skrevet 18. mars 2013 Tror rett og slett mannen din føler seg utnyttet. Ikke jobber du, og når han er hjemme må han sitte alene med barnet for du driver med hobby eller er på fest. Ellers er jeg ganske sikker på at du kunne vært på et tiltak og jobbet noe. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Teateret driver jeg med i ukedager, jeg betaler selv barnevakt. Og mamma betaler selv turen hit for å hjelpe meg Jeg er og av den oppfatning at jeg kan ut i noe, men NAV ville ikke sende meg flere ganger. Så da er jeg hjemme med god samvittighet. Forøvrig viste mannen at jeg var ufør da han traff meg Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Nå var det ikke betalingen jeg tenkte på! Og at du var ufør før du traff han har lite å si. Når du klarer stille opp på slike ting og feste en hel natt skjønner jeg at han reagerer. Og noe er jammen feil med systemet også siden du bare går hjemme. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Det er ganske tydelig at du ikke vet hvordan kroppen fungerer! Selv om man er syk så må man faktisk få lov til å leve litt også, gjøre noe som gir en litt glede i livet. Går man bare innenfor husets fire vegger blir man ihvertfall nedbrutt. Ikke alle arb.plasser kan tilby en dag i uka, og hvem vil vel ansette noen som er syke hele tiden? Kan jo være derfor nav har "gitt opp" hi? Anonym poster: a6ac7684505382ed0b8f85d91f0d17e8
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 18. mars 2013 #19 Skrevet 18. mars 2013 Tror rett og slett mannen din føler seg utnyttet. Ikke jobber du, og når han er hjemme må han sitte alene med barnet for du driver med hobby eller er på fest. Ellers er jeg ganske sikker på at du kunne vært på et tiltak og jobbet noe. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Teateret driver jeg med i ukedager, jeg betaler selv barnevakt. Og mamma betaler selv turen hit for å hjelpe meg Jeg er og av den oppfatning at jeg kan ut i noe, men NAV ville ikke sende meg flere ganger. Så da er jeg hjemme med god samvittighet. Forøvrig viste mannen at jeg var ufør da han traff meg Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Nå var det ikke betalingen jeg tenkte på! Og at du var ufør før du traff han har lite å si. Når du klarer stille opp på slike ting og feste en hel natt skjønner jeg at han reagerer. Og noe er jammen feil med systemet også siden du bare går hjemme. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Ok, hele 1 gang i året må han sitte alene med vårt felles barn fordi jeg er ipptatt med hobby og fest. Når du sier det på den måten skjønner jeg jo godt han reagerer..... Han er jo aldri avgårde på byen eller gutteturer slik at jeg er alene.. Og at du synes systemet ikke er godt nok er vel ikke noe jeg kan noe for? Jeg har prøvd mye forskjellig, jeg HATER å være ufør! Vil ut i jobb eller tiltak, har maset på NAV men de ser ikke poenget med å prøve mer.. Og det at jeg er med i teater var noe psykologen foreslo for å unngå depresjon på toppen av alt annet.. Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Skjønner du kun var ute etter sympati ja. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Hva ER det med sånne mennesker som deg? Føler du deg bedre når du får rakke ned på andre? Hva er det som gjør at du føler deg kvalifisert til å dømme andre menneskers liv ut fra svært sparsom informasjon? Hva gir det deg å sitte her og kverulere og anta i hytt og pine?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #20 Skrevet 18. mars 2013 Kan jo hende at han ble sur fordi, nå som du var i en god peroide, så bruker du opp kreftene dine på hobbyen din og en fest som varte hele natten. Jeg hadde også blitt irritert på det. Har selv en mann som slitter med helsen, og når han har gode dager, så gjør han alt for mye, og får da mange dårlige dager igjen etterpå. Anonym poster: 846b94356197c30a838f0ccab710e9d3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #21 Skrevet 18. mars 2013 Tror rett og slett mannen din føler seg utnyttet. Ikke jobber du, og når han er hjemme må han sitte alene med barnet for du driver med hobby eller er på fest. Ellers er jeg ganske sikker på at du kunne vært på et tiltak og jobbet noe. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Teateret driver jeg med i ukedager, jeg betaler selv barnevakt. Og mamma betaler selv turen hit for å hjelpe meg Jeg er og av den oppfatning at jeg kan ut i noe, men NAV ville ikke sende meg flere ganger. Så da er jeg hjemme med god samvittighet. Forøvrig viste mannen at jeg var ufør da han traff meg Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Nå var det ikke betalingen jeg tenkte på! Og at du var ufør før du traff han har lite å si. Når du klarer stille opp på slike ting og feste en hel natt skjønner jeg at han reagerer. Og noe er jammen feil med systemet også siden du bare går hjemme. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Ok, hele 1 gang i året må han sitte alene med vårt felles barn fordi jeg er ipptatt med hobby og fest. Når du sier det på den måten skjønner jeg jo godt han reagerer..... Han er jo aldri avgårde på byen eller gutteturer slik at jeg er alene.. Og at du synes systemet ikke er godt nok er vel ikke noe jeg kan noe for? Jeg har prøvd mye forskjellig, jeg HATER å være ufør! Vil ut i jobb eller tiltak, har maset på NAV men de ser ikke poenget med å prøve mer.. Og det at jeg er med i teater var noe psykologen foreslo for å unngå depresjon på toppen av alt annet.. Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Skjønner du kun var ute etter sympati ja. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Hva ER det med sånne mennesker som deg? Føler du deg bedre når du får rakke ned på andre? Hva er det som gjør at du føler deg kvalifisert til å dømme andre menneskers liv ut fra svært sparsom informasjon? Hva gir det deg å sitte her og kverulere og anta i hytt og pine? Jeg har det helt fint jeg så trenger ikke "rakke ned" på andre for å ha det bra. Derimot har jeg like stor rett til å komme med meningene mine som alle andre. Det er direkte latterlig lese her inne til tider for uansett hva noen her gjør, så er det mannen som overreagerer. Selvfølgelig ligger det mer bak. HI har tidligere blitt innlagt, og de aller fleste hadde blitt lei om en syk partner ikke dukket opp som vanlig. De fleste hadde ikke sendt melding om at personen ikke hadde trengt komme hjem. Så selvføgelig ligger det mer bak, og dette var dråpen. Når en er så syk at en ikke kan jobbe, og har dårlige perioder hvor en bare må ligge, bruker en ikke opp energien på å feste et helt døgn. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #22 Skrevet 18. mars 2013 Jeg har familie og full jobb og har ikke overskudd til noe som helst utenom det. Det er slike som du HI som gir trygdede dårlig rykte. Klarer alt unntatt jobb! Anonym poster: 7bbdd3721e5c64a247cb31c761474741
HvittHus Skrevet 18. mars 2013 #23 Skrevet 18. mars 2013 Tror rett og slett mannen din føler seg utnyttet. Ikke jobber du, og når han er hjemme må han sitte alene med barnet for du driver med hobby eller er på fest. Ellers er jeg ganske sikker på at du kunne vært på et tiltak og jobbet noe. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Teateret driver jeg med i ukedager, jeg betaler selv barnevakt. Og mamma betaler selv turen hit for å hjelpe meg Jeg er og av den oppfatning at jeg kan ut i noe, men NAV ville ikke sende meg flere ganger. Så da er jeg hjemme med god samvittighet. Forøvrig viste mannen at jeg var ufør da han traff meg Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Nå var det ikke betalingen jeg tenkte på! Og at du var ufør før du traff han har lite å si. Når du klarer stille opp på slike ting og feste en hel natt skjønner jeg at han reagerer. Og noe er jammen feil med systemet også siden du bare går hjemme. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Ok, hele 1 gang i året må han sitte alene med vårt felles barn fordi jeg er ipptatt med hobby og fest. Når du sier det på den måten skjønner jeg jo godt han reagerer..... Han er jo aldri avgårde på byen eller gutteturer slik at jeg er alene.. Og at du synes systemet ikke er godt nok er vel ikke noe jeg kan noe for? Jeg har prøvd mye forskjellig, jeg HATER å være ufør! Vil ut i jobb eller tiltak, har maset på NAV men de ser ikke poenget med å prøve mer.. Og det at jeg er med i teater var noe psykologen foreslo for å unngå depresjon på toppen av alt annet.. Anonym poster: 7fb4fc40236faf8b42040cbb437e3a25 Skjønner du kun var ute etter sympati ja. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Hva ER det med sånne mennesker som deg? Føler du deg bedre når du får rakke ned på andre? Hva er det som gjør at du føler deg kvalifisert til å dømme andre menneskers liv ut fra svært sparsom informasjon? Hva gir det deg å sitte her og kverulere og anta i hytt og pine? Når en er så syk at en ikke kan jobbe, og har dårlige perioder hvor en bare må ligge, bruker en ikke opp energien på å feste et helt døgn. Anonym poster: ff05771869bce378cb2f041e29e80d9f Jo det er nettopp det man bør gjøre. Det å være ufør er en kraftig livsbegrensning for de fleste, og da kan en slik "vill" natt være det som holder en gående de neste mange månedene med smerte og ubehag. Jeg har vært ufør de siste snart 12 årene, og det hender jeg gjør ting som setter meg totalt ut av spill i mange dager etterpå. Men det gjør jeg med glede slik at jeg kan ha noe positivt å tenke på, resten av de timene i året jeg ligger og ser ut av stuevinduet.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #24 Skrevet 18. mars 2013 Trur også det ligger mye bak her som HI ikke sier. Virker som Hi er trygdesnylter og skylder alt på at nav ikke "gidder" å hjelpe henne mer. Er vel ditt ansvar HI ikke andre sitt. Du klarer det meste og mer til i hverdagen og da burde du fint klart å komme deg ut i livet også. Kanskje mannen din endelig fikk nok og sa det som det var. Ha deg på hode og ræva ut Anonym poster: 3ccc3722a4a85ca74207f2263c295db5
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #25 Skrevet 18. mars 2013 Jeg har familie og full jobb og har ikke overskudd til noe som helst utenom det. Det er slike som du HI som gir trygdede dårlig rykte. Klarer alt unntatt jobb! Anonym poster: 7bbdd3721e5c64a247cb31c761474741 Som hun skriver - JA, noen dager! Disse dagene vil hun også jobbe, men NAV har ikke klart å hjelpe henne med det.Det er sånne som DEG som gir dib/bim dårlig rykte. Anonym poster: 1d24ba11550743695fbdad9a65680efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå