Gå til innhold

Hvorfor godtepose i barnebursdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har aldri smakt godterier. Jeg gir henne annet snacks, og hun koser seg glugg ihjel med rosiner, jordbær, aprikoser ol. Så lenge hun koser seg med det skal jeg ikke introdusere snop.

I bursdager er det jo uansett så mye annet godt som kaker og boller, ungene trenger ikke godtepose da.

Det er bra, men hva gjør du den dagen hun skal i bursdag og får godtepose da? Gir beskjed til foreldrene at hun ikke skal ha?

Det er ikke hysterisk, det er fornuftig.

Anonym poster: e8ebf8371dad6f7b010ee9eb7a7111e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du som bare gir datteren din annet snacks : Hva gjør du den dagen barnet ditt skal i bursdag og får godtepose? Gir beskjed til foreldrene at din datter ikke skal ha?

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jenta mi har aldri smakt godterier. Jeg gir henne annet snacks, og hun koser seg glugg ihjel med rosiner, jordbær, aprikoser ol. Så lenge hun koser seg med det skal jeg ikke introdusere snop.

I bursdager er det jo uansett så mye annet godt som kaker og boller, ungene trenger ikke godtepose da.

Har du tenkt å nekte henne å dra til bursdager eller på besøk til barnehage/klassevenner? Eller skal du sende med henne egen mat i barnebursdag, så kan hun sitte der og se på at alle andre spiser kake? Interessant....

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Du som bare gir datteren din annet snacks : Hva gjør du den dagen barnet ditt skal i bursdag og får godtepose? Gir beskjed til foreldrene at din datter ikke skal ha?

Hun kaster den sikkert i søpla mens ungen ser på

Skrevet

Her er det alle som gir godteposer (barnet mitt er 1.klassing). Hvis vi ikke hadde gitt det ut så tror jeg vi hadde fått klager fra barna...

Anonym poster: d1d0ae76b5a501db4ab051ebcf9b4b43

Skrevet

Hjelpes for hysteri da. Leser dere engang hva dateverket skriver? Så lenge datteren koser seg med annen snacks introduserer hun ikke snop. Står ingenting om at hun ikke skal få snop noen gang i livet, eller i andres bursdager. Jeg ser heller ikke poenget med å introdusere godteri bare for å gjøre det, slik 90 % her inne tydeligvis tror man må...

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Fordi ungene liker det og blir glade. Dessuten har jeg aldri opplevd unger som er "høye på sukker". Jeg har opplevd hyperaktive unger, ja, men det er alltid situasjonsbetinget og ikke som resultat av hva de har spist.

Sukker i ny og ne plager meg rett og slett ikke en smule engang.

Skrevet

Gutten min er bare 3 mnd enda men når han kommer i barnebursdagsalder kommer vi til å gi godteposer. Husker så godt når jeg var liten selv hvor stas jeg syns det var å få godtepose når jeg var i bursdag, unner han samme gleden. ;)

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen.

Når jeg har barnebursdager serverer jeg pølser, sjokoladekake og kanskje muffins. Men både bursdagsbarnet og gjestene spiser knapt en pølse hver, spiser litt av kakestykket og ikke alle forsyner seg med muffins engang. Alle er opptatt av å leke!

I løpet av bursdagen har vi skattejakt hvor "skatten" er små godteriposer. Kjempe populært!!!

Så kjenner ikke igjen dette med masse kaker etc..

Tenk å fortsette med dette, jeg..

Det er min erfaring også. De spiser knapt en pølse og noen smuler kake. En gang laget jeg kanelboller (varme fra ovnen) de forsvant alle sammen:)De cupcakes jeg lagde sist ble ingen suksess, tror 4 ble musespist på, resten ble ikke rørt.

Har små godteposer, kanskje 7smågodt + en blyant e.l. Ikke store sakene. Ungene liker det, så jeg kommer til å fortsette med godteposer.

Henger meg på denne erfaringen - jeg syns også de spiser lite. Godtepose er for meg litt tradisjon, og ungene digger det. Jeg legger også spisingen av godteposen inn som en "aktivitet" i selskapet, dvs. den deles alltid ut/fiskes etter/jaktes på en halvtimes tid før selskapet er slutt. Da roer ofte barna seg på slutten med å spise av godteposen. Har aldri hatt veldig sukkerhøye unger i våre barnebursdager.

Men et par ganger har guttungen fått godtepose i det han går ut døra fra selskapet, og det ser jeg ikke helt greia med...

Anonym poster: 53d4da466e284e795c7f1487bcd7ac2e

Skrevet

Har du tenkt å nekte henne å dra til bursdager eller på besøk til barnehage/klassevenner? Eller skal du sende med henne egen mat i barnebursdag, så kan hun sitte der og se på at alle andre spiser kake? Interessant....

Hvor tar du dette fra? Det er ikke noe jeg har skrevet i innlegget mitt ihvertfall! Men for all del, ta deg gjerne friheter hvis det får deg til å føle deg bedre. Ungen min trenger ikke snop per i dag, og det er fordi jeg ikke har introdusert henne for det enda.

Skrevet

Her hadde vi en typisk norsk barnebursdag.

Barna spiste ca 1 pølse hver, et plastikkrus med gele, og noen et stykke sjokoladekake. De forsynte seg av melonfantet og sånne saltsticks.

Syns ikke akkurat at det kan kalles et sukkersjokk? Det aller viktigste her er å leke, egenlek.

Godteposen, med en leke i til slutt var det store høydepunktet, satte på en film og de roet ned før de tok med seg resten hjem.

Problem?

Anonym poster: 1379a5c3d9143a0b34f674f8e7a23a52

Skrevet

Jeg er ikke særlig tilhenger av godteripose, rett og slett fordi bursdagsgjestene forventer det. Det liker jeg ikke noe særlig.

MEN det er barna som feirer bursdag og ikke jeg. De får bestemme menyen (innen for visse grenser selvfølgelig, ikke både hello kitty og barbie kake liksom). Og hvis de vil ha godtepose så blir det godtepose rett og slett!

Skrevet

unger blir kanskje ikke høye på sukker, men skal hilse og si at noen av dem reagerer mer enn andre på godteri.

godteri inneholder, som alle vet, mye mer enn bare sukker, og E stoffer kan fremkalle "hyperaktivitet".

når jeg sender jentungen i barnebursdag vet jeg at hun kommer til å få godteri og er derfor forberedt på hvordan formen er når jeg henter henne.

og ja... de får godteri her også...

Anonym poster: c5b0d17d078651bd52a174870683aa8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...