Gå til innhold

Hvorfor godtepose i barnebursdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt på det lenge.

Først fyller man opp barne med pølser eller pizza.

Så er det masse kaker.

Ved siden av dette er det så mye brus de orker.

Når barna er så sukkerhøye at de går rundt sin egen akse, hva gjør man da??

Jo, da gir man dem en godtepose..

Hvorfor i alle dager skal man ha det i bursdagene??

Dere som ikke har det, gir dere noe annet?

Anonym poster: f16cb3db8a53e794cb16fbc9f13e57a7

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg har spurt akkurat om det samme!

Disse godteposene mener jeg at er bare tull.

Skrevet

Jeg lager gjerne fruktspyd og smoothie i barnebursdager, det er faktisk kjempepopulært hos barna:-)

Pølser er jo en gjenganger som alltid er populært, særlig "blekksprutpølser".

Godteposer ser jeg i utgangspunktet ikke nødvendigheten med, men det er ofte fiskekonkurranse eller skattejakt, og da er det jo noe barna må få på kroken eller finne i skattekista da.

Kanskje noen har noen gode idèer til alternative ting?

Skrevet

jeg bruker å lage cupcakes. sette fram frukt og de får saft :-D pizzasnurrer er poppis også. sist hadde vi det ute og hadde med pinnebrød med sukker og kanel for å steke på bålet. Ingen godtepose her altså. smoothie har jeg tenkt å servere neste gang :-D fikk en liten folder om bursdagsmat med litt vri av en ernæringsfysiolog som hadde foredrag i bhg nettop. mange flotte tips. jeg mener de skal få litt søtt og kos, men ikke for mye. fokuserer heller på leker og konkurranser. :-D hjemmelaget is om barnet har bursdag på sommeren er genialt.

Skrevet

Hvorfor skal man være så nazi på alt. La nå ungene ha disse små gledene! Er da ingen som dør av en godtepose. Hysteri syns jeg. Her får ungene godteripose når det er bursdag og har ingen planer om å slutte med det!

Skrevet

Hvorfor ikke? Var bare sånt da vi vokste opp, og vi lever da enda.

Anonym poster: cc7855a5e6e29fcf8fc898de76dc8a76

Skrevet

lage bolledeig som man stikker ut figurer av pepperkakeformer formet som små stjerner. pynt med litt melis. juveler kaller jeg de. det kan man ha i skattkiste :-)

Skrevet

Det er jo bare å droppe! Du som bestemmer ;) Jeg og du og helt sikkert mange som synes likedans som du - bare masse usunn mat på kort tid. Har ei venninne som kuttet opp grønnsaker (agurker, gulrøtter, tomat, paprika) og laget en dipp ved siden av. Hun sa alt ble spist opp.

Anonym poster: 7d5830ecd7eede888224d0fb2996872e

Skrevet

Vi har ikke hatt dette frem til nå, men neste mnd har yngste bursdag og hun har ønsket å ha dette i sin bursdag.

Vi kommer til å ha det denne gangen og så får vi se.

Anonym poster: 14a62c627263e199891e12b5692b2d5c

Gjest Julia1984
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen.

Når jeg har barnebursdager serverer jeg pølser, sjokoladekake og kanskje muffins. Men både bursdagsbarnet og gjestene spiser knapt en pølse hver, spiser litt av kakestykket og ikke alle forsyner seg med muffins engang. Alle er opptatt av å leke!

I løpet av bursdagen har vi skattejakt hvor "skatten" er små godteriposer. Kjempe populært!!!

Så kjenner ikke igjen dette med masse kaker etc..

Tenk å fortsette med dette, jeg..

Skrevet

For min sønn er det barnebursdager cirka fem ganger i året. Da syns jeg ærlig talt at det er helt greit å bli litt høy på sukker disse få gangene.

Forøvrig er jeg ganske så restriktiv med sukkerinntaket ;)

Anonym poster: ca3a4a18970f2bc58ce796bcae4eea9d

Skrevet

Vi har aldri hatt godtepose i bursdager, og kommer heller aldri til å ha det. Vi har ikke noe annet, det er mer enn nok med pølser, kake, gele, popcorn osv.

Anonym poster: 4b39eddc76882e7faa5fa4f88a8c1868

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen.

Når jeg har barnebursdager serverer jeg pølser, sjokoladekake og kanskje muffins. Men både bursdagsbarnet og gjestene spiser knapt en pølse hver, spiser litt av kakestykket og ikke alle forsyner seg med muffins engang. Alle er opptatt av å leke!

I løpet av bursdagen har vi skattejakt hvor "skatten" er små godteriposer. Kjempe populært!!!

Så kjenner ikke igjen dette med masse kaker etc..

Tenk å fortsette med dette, jeg..

Det er min erfaring også. De spiser knapt en pølse og noen smuler kake. En gang laget jeg kanelboller (varme fra ovnen) de forsvant alle sammen:)De cupcakes jeg lagde sist ble ingen suksess, tror 4 ble musespist på, resten ble ikke rørt.

Har små godteposer, kanskje 7smågodt + en blyant e.l. Ikke store sakene. Ungene liker det, så jeg kommer til å fortsette med godteposer.

Skrevet

I følge QI blir ikke unger høy på sukker så jeg ser ikke problemet om dette er fakta. Visstnok er det foreldre som allerede er kritiske til sine barns oppførsel som mener dette.

:)
Skrevet

Synes det er mye verre å kun servere ekkelt usunt slim som pølse enn å dele ut noen godteposer. Husker barnebursdag var det verste jeg visste, måtte alltid spise noen brødskiver rett før jeg dro fordi det stort sett alltid ble servert de stinkende ekle pølsene (sikkert fordi folk er for gjerrige til å spandere ordentlig mat på barn). Og samtidig var det jo kjipt å være stappmett de få gangene man heller fikk pizza, gryterett, karbonadesmørbrød, taco etc....

Anonym poster: f12e1e32e05aa7b69f06f0ac0d6a2371

Skrevet

Synes det er mye verre å kun servere ekkelt usunt slim som pølse enn å dele ut noen godteposer. Husker barnebursdag var det verste jeg visste, måtte alltid spise noen brødskiver rett før jeg dro fordi det stort sett alltid ble servert de stinkende ekle pølsene (sikkert fordi folk er for gjerrige til å spandere ordentlig mat på barn). Og samtidig var det jo kjipt å være stappmett de få gangene man heller fikk pizza, gryterett, karbonadesmørbrød, taco etc....

Har du vært med på å lage pølser? Det er ikke slim

Skrevet

Så er det masse kaker.

Så enig så enig!!

Jeg synes disse godteposene er noe stort tull og dritt og fatter virkelig ikke hvorfor de skal få med seg noe slikt hjem når de allerede er full av sukker og annen mat/godteri.

Jeg nekter å gjøre som alle andre,så jeg bruker å sette frem store godteskåler og si at "nå kan dere spise så mye dere vil for dere får ikke med dere godtepose hjem."

Har gått veldig greit,men så har det kun vært tre guttebursdager så langt også da...Hadde jeg hatt kverulerende jenter på besøk så hadde det kanskje blitt diskusjoner...

Anonym poster: 1b379bca2f874b93f96d2e339ff2cfdd

Skrevet

Har du vært med på å lage pølser? Det er ikke slim

Ja det har jeg, men aldri opplevd at det er hjemmelagede pølser som serveres i barnebursdager... Min mann har jobbet på slakteri, og er helt enig med meg i at vanlige kjøpepølser ikke er menneskemat.

Skrevet

Hvorfor skal man være så nazi på alt. La nå ungene ha disse små gledene! Er da ingen som dør av en godtepose. Hysteri syns jeg. Her får ungene godteripose når det er bursdag og har ingen planer om å slutte med det!

Nazi? Det har ingenting med å være nazi på,jeg skjønner bare ikke grunnen!Fortell meg hvorfor du gir godteriposer?

Jeg gir IKKE godteriposer fordi jeg hater at når sønnen min har vært på bursdag på en tirsdag så kommer han hjem med en godtepose som skal spises opp.Hvorfor i all verden kan han ikke bare få lov til å spise det der?Bursdagen er der, ikke hjemme hos oss!

Anonym poster: 1b379bca2f874b93f96d2e339ff2cfdd

Skrevet

Vi fikk ofte godteposer i bursdager da vi var små, men de ble spist i bursdagen mens vi så på Donaldfilm el, de ble aldri delt ut rett før vi skulle hjem.

Jeg har ikke hatt godteposer i bursdagene til nå, men hatt litt godteri satt frem sammen med kakene. Ingen har spurt etter pose til nå, verken mine eller gjestene og vi kommer nok heller ikke til å gi med poser senere.

Anonym poster: 4248206bc314a2034b6b299cf7ab9a26

Skrevet

Mener det med godteposer er opp til hver enkelt, selv om det helt sikkert blir fort forventa i en barnebursdag. Velger jeg ikke ha det, så syns jeg det viser utakknemlighet dersom noen tydelig er misfornøyde. Må da gå ann å snakke med barna sine i forkant at det ikke er noe man kan forvente å få...

Skrevet

Helt ærlig så syns jeg ikke at en liten godtepose er så fryktelig. Det er tross alt bursdag og det hører liksom med :D

Desuten så spiser ungene max en pølse eller et pizzastykke og de fleste unger er faktisk heller ikke så kjemepeglad i kaker, sist jeg hadde barne bursdag så var det fint lite med kake som ble spist.

Godeposen er populær og jeg uner guttene mine en liten pose med snop. De dauer neppe av det. Dette sukkerhysteriet når stadig nye høyder, men la nå disse godteposene få være i fred :)

Skrevet

Jenta mi har aldri smakt godterier. Jeg gir henne annet snacks, og hun koser seg glugg ihjel med rosiner, jordbær, aprikoser ol. Så lenge hun koser seg med det skal jeg ikke introdusere snop.

I bursdager er det jo uansett så mye annet godt som kaker og boller, ungene trenger ikke godtepose da.

Det er ikke hysterisk, det er fornuftig.

Skrevet

Så er det masse kaker.

Fordi bursdag er ikke en dag å dyrke foreldrenes lavkarboslankehysteri på. Det er forresten blitt motbevist at barna blir hyper av sukker, så kan ikke forstå hva problemet er helt... Så lenge HVERDAGSkostholdet er sunt, så ser jeg ikke helt problemet med å skeie ut i en bursdag.

Anonym poster: eac2ddf4b65db7728f2d7bededb05c05

Skrevet

Jenta mi har aldri smakt godterier. Jeg gir henne annet snacks, og hun koser seg glugg ihjel med rosiner, jordbær, aprikoser ol. Så lenge hun koser seg med det skal jeg ikke introdusere snop.

I bursdager er det jo uansett så mye annet godt som kaker og boller, ungene trenger ikke godtepose da.

Det er ikke hysterisk, det er fornuftig.

Feil, det er hysterisk.

Anonym poster: e17c473e0d16af04c69e04ae295863b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...