Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Mannen min er allergisk mot å komme i tide til noe. Uansett hva det er kommer han (og det vil ofte si vi, da vi reiser sammen) MINST ti min for sent. Han kommer også alltid for sent til jobben, hadde han ikke vært sjef ville han helt sikkert fått sparken for lenge siden. Jeg og barna står ALLTID ti min i gangen og venter på at han skal bli ferdig. Det virker som om han legger opp til dette selv, da han er klar over at han alltid er sent ute. Jeg har aldri opplevd at han har kommet i tide til noe som helst, så jeg må ofte lyve på tiden for at vi skal være presise og når han oppdager at vi er presise, eller Gud forby, et par min for tidlig ute til noe blir han potte sur. Det spiller ingen rolle hvilken avtale det er, legetime, bryllup, private avtaler osv, han er aldri presis. Vi har diskutert dette i sånn ca åtte år, men han gjør ingenting med det. Så til saken; Han sluttet kl 20 på jobben i går. Vi skulle møtes i byen kl 2030 for å spise og gå på kino. Reisetid fra jobben til møtestedet er 15 min. Han burde altså rukket dette med GOD margin. Jeg tar toget dit vi skal møtes og ringer ham kl 2030 for å høre hvor han er, og han forteller at han akkurat har dratt fra jobben for han skulle bare trene lit først siden han hadde så god tid! Jeg blir potte sur. Skriker til han i telefonen at han ikke har god tid, han hadde akkurat tid nok til å kjøre til møtestedet, parkere bilen og møte meg på stasjonen! Og så setter jeg meg på toget hjem igjen. Han mener jeg over reagerte og at jeg ødela daten vår og at det sikkert er et år til vi kan gå ut igjen (det siste er nok sant). Jeg prøvde igjen å forklare dette med å respektere andre sin tid og at det ikke er gøy å stå å vente uten på ham i 15 min! Jeg får slengt tilbake at han gidder å risikere å måtte vente på meg, derfor er det bedre at han kommer for sent. Var det er barnslig reaksjon av meg å dra hjem og drite i daten? Anonym poster: 9597f5873be237813872afceb46549ac
Gjest Nerdens'mus Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Nei mannen din må lære seg å komme i tide. Evt kan du gjøre som ei vennine gjorde mot ei vennine som altid kom sent. Fortalte forsent kommern at de skulle møtes en halvtime før.
Gustav Klitt Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Nei, jeg hadde gjort det samme, for åtte år siden.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Her mener jeg du gjorde alt helt rett - bortsett fra en liten detalj. Du sier du skrek til ham i telefonen, og det er den eneste svakheten i fremgangsmåten din. Du gjorde helt rett i å dra hjem igjen, og jeg mener du må fortsette å gjøre sånt. Du må vise mannen din at du faktisk ikke gidder å vente på ham heller. Din tid er like verdifull som hans.
Jojo x3 Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Huff, irriterende! Jeg hadde blitt gal av å alltid vente/komme forseint. Så hvis det var en barnslig reaksjon er jeg også barnslig for jeg hadde nok også dratt. Når dette er sagt så er det viktig at han får en ny date og ny sjanse syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #6 Skrevet 17. mars 2013 Vi har det HELT likedan her. Nå er jeg så lei av dette å mange andre ting at jeg vurderer sterkt og gå. Jeg synes det er SÅ respektløst, men han mener at han har rett i å utnytte tiden og insinuerer at hans tid er mer verdifull da han gjør mer ut av den. Blæh. Har gjort det du gjorde, med null effekt. Han bare trakk på skulderen. Synes ikke du overreagerte i det hele tatt jeg. Anonym poster: 0405b7da82a7932322e6113c79395291
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #8 Skrevet 17. mars 2013 Det kalles mangel på respekt for andre sin verdifulle tid, jaffal vis vedkommende overlagt blir forsinket fordi vedkommende ikke gidde å måtte vente.... Anonym poster: 1c7c3b0197ecf18ddbf07d537e815e52
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #9 Skrevet 17. mars 2013 Muligt at eg har vert enda barnsligere då vi skulle i familie selskap å jeg va lei å alltid måtte vente å sa at enten kommer du nå eller så reiser jeg å du kan komme deg bort selv, det ente med at jeg reiste å forklarte selskapet hvorfor han ikke var med han kom ennhalv time senere :/ Anonym poster: 1c7c3b0197ecf18ddbf07d537e815e52
Gjest Sandra M. Gilbert Skrevet 17. mars 2013 #10 Skrevet 17. mars 2013 Helt greit, og jeg forstår deg godt. Jeg ville ha blitt gal om mannen min var sånn. Han har åpenbart mer respekt for seg selv enn noen andre. Jeg ville konsekvent ha kommet for sent til alle avtaler med ham helt til han forstod greia.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #11 Skrevet 17. mars 2013 Så kult gjort! Jeg også hater at folk kommer for sent. Det kan glippe for alle i blant, men det går an å skjerpe seg om man alltid er sen. Så han kommer for sent fordi han ikke vil risikere å vente på andre? Så da er det bedre at andre venter på ham - HVER GANG? Er det mulig å tenke sånn??? Anonym poster: b3fef523667747293afcc8aed383136e
Soon to be mum Skrevet 17. mars 2013 #12 Skrevet 17. mars 2013 For en gangs skyld kom det et innlegg med en slik overskrift hvor svaret faktisk ikke er ja. Du har min fulle støtte her altså. Han bør lære seg å respektere din tid også.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #13 Skrevet 17. mars 2013 Narcissist much? Anonym poster: 45128454ab1e229522641fd35f220cf7
Gjest Yzma Skrevet 17. mars 2013 #14 Skrevet 17. mars 2013 Herlighet, jeg hadde flippa for lenge siden. Ville kjørt hardt mot hardt og ikke gidda å vente på ham mer. Skal dere av sted 13:00, så drar du kl 13:00.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #16 Skrevet 17. mars 2013 HI her Tusen takk for støttende svar! Jeg tenkte kanskje at jeg overdrev i går, men det var liksom dråpen i begeret for meg... Jeg har klikket i vinkel over dette mange ganger da det har vært et problem lenge. Men nå er det sånn at vi stort sett ikke har avtaler om å møte hverandre, så det er sjelden jeg står ute og venter på ham noen steder. Problemet er mer når vi har avtaler sammen (for eksempel om vi skal på besøk til noen) så kommer vi alltid for sent fordi jeg må vente på ham. Jeg kan ikke bare dra selv heller da jeg ikke har førerkort, om ikke hadde jeg jo gjort det for lenge siden! Problemet løste seg også lenge ved at jeg løy på tiden, men nå har han begynnt å skjønne det, og da er vi like langt. Det er ikke bare jeg som reagerer på dette, han får høre det av alle som kjenner ham. Det han så i går med at han ikke ville risikere å vente på meg er ikke egentlig holdningen hans, det vet jeg. Hans forsentkomming handler mest om at han ikke eier tidsperspektiv og ikke klarer å disponere tiden. Jeg kjenner at jeg er så lei! Anonym poster: 9597f5873be237813872afceb46549ac
DaTuMa Skrevet 17. mars 2013 #17 Skrevet 17. mars 2013 Jeg syns at hvis man avtaler en tid skal man holde den. Rekker man ikke så ringer man og gir beskjed, FØR tiden man egentlig skal møtes. Han mangler jo tydeligvis respekt for alle andre enn seg selv. Hans tid er ikke viktigere enn din.
Julieogaleksandermamma Skrevet 17. mars 2013 #18 Skrevet 17. mars 2013 Mannen din er en tyv...Han stjeler jo tross alt av tiden til andre.
Tarssan Skrevet 17. mars 2013 #19 Skrevet 17. mars 2013 Gud slike folk er irriterende! Har avsluttet et vennskap pga. slikt. Kjenner jeg blir flyforbanna på dine vegne. Gjør slikt du har fått råd om over her, er han ikke klar eller møter opp til avtalt tid, drar du. Du dekker ikke over for han lenger, men sier sannheten om folk spør. Om voksne mennesker har problemer med å disponere tiden sin, får de heller lære seg å være ute i god tid enn å la andre vente.
Gjest sug lut Skrevet 17. mars 2013 #20 Skrevet 17. mars 2013 Heia deg! Fortsett sånn, hver gang du har sjansen - og se for guds skyld å få tatt lappen, kvinne, så tar du bilen og ungene og drar på det tidspunktet dere skulle dra, og slipper å komme for seint.
BellaSuz Skrevet 17. mars 2013 #21 Skrevet 17. mars 2013 Helt riktig gjort, dette hadde jeg gjort for lenge siden:-) Førstepri nå er å ta lappen, da har du en frihet til å styre tiden mer selv ved å kjøre fra mannen når dere skal noe.
soleia Skrevet 17. mars 2013 #22 Skrevet 17. mars 2013 Ikkje barnsleg, nei. Mannen treng oppdragelse!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #23 Skrevet 17. mars 2013 Heia deg! Fortsett sånn, hver gang du har sjansen - og se for guds skyld å få tatt lappen, kvinne, så tar du bilen og ungene og drar på det tidspunktet dere skulle dra, og slipper å komme for seint. Jeg har dessverre en kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan ta lappen... Om jeg hadde hatt lappen hadde problemet vært løst:) men det er ikke sånn at jeg er avhengig av at han kjører meg hit og dit, og jeg forteller alltod sannheten om hvorfor vi er for sent ute. Han bare bryr seg ikke, og alle vet jo at han ikke kommer presis likevel, så i hans verden er det ikke noenproblem. Anonym poster: 9597f5873be237813872afceb46549ac
Gjest sug lut Skrevet 17. mars 2013 #24 Skrevet 17. mars 2013 Heia deg! Fortsett sånn, hver gang du har sjansen - og se for guds skyld å få tatt lappen, kvinne, så tar du bilen og ungene og drar på det tidspunktet dere skulle dra, og slipper å komme for seint. Jeg har dessverre en kronisk sykdom som gjør at jeg ikke kan ta lappen... Om jeg hadde hatt lappen hadde problemet vært løst:) men det er ikke sånn at jeg er avhengig av at han kjører meg hit og dit, og jeg forteller alltod sannheten om hvorfor vi er for sent ute. Han bare bryr seg ikke, og alle vet jo at han ikke kommer presis likevel, så i hans verden er det ikke noenproblem. Anonym poster: 9597f5873be237813872afceb46549ac Ah, det er kinkigere. Men i alle fall de gangene dere ikke trenger bil kan du bare ta ungene og gå.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #25 Skrevet 17. mars 2013 Jeg var sammen med en slik en. Kom nesten en time for sent til første daten, og jeg burde nok ha skjønt greia allerede da. Han kunne komme for sent alt mellom 20 min og 5 timer (!). Det verste var når vi skulle på ferie og nesten ikke rakk flyet. Jeg orket ikke mer av stresset til slutt, særlig siden jeg er en person som alltid er for tidlig ute. Jeg mener også det handler om resepekt og at det er misbruk av andres tid. Synes du gjorde det rette! Anonym poster: 5d8030b828f55229538b379dfc8cd37f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå