Gå til innhold

En er en, og to er ti.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Også vil jeg legge til diskusjonen at 2 er dobbelt så mange koser og klemmer, dobbelt så morro og enda mindre søvn enn man allerede har tilpasset seg av lite....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns aldri det var uoverkommelig med nr 1 og 2. Da nr 3 kom derimot ble det andre boller...

Anonym poster: 7fdf9877fcf6bb7625bcdeced5fb8fef

Skrevet

Nope, men kommer nok an på hvordan babyene er ;)

Har tre tette og de leker så godt sammen og sover hele natten + god lur på dagtid på de 2 minste, så for oss er det mindre "arbeid" med flere enn bare 1 :)

Skrevet

Har to tette, og synes dei første mnd var litt travle. Måtte lære meg å dele meg mellom to barn, og av og til måtte prioritere og ikkje komme til hjelp med ein gong. Men når minste har vakse seg til, opplever eg at dei leikar mykje i lag, og er langt mindre slitsomme enn då ein ville ha merksemda heile tida. Eldste sto feks og drog meg i buksa heile tida då eg skulle lage middag, medan no leikar dei som regel i lag i stova når eg arbeidar på kjøkenet.

Skrevet

Jeg har to tette :)

En på fem mnd og en på 21 mnd.

Jeg syns det går veldig bra men så er jeg utstyrt med en ekstra tålmodighet :P

Storebror var sjalu men det gikk over. Nå er det sjalusi på ting han plutselig ser lillebror leker med!

Jeg ser disse to blir gode venner :)

Skrevet

Mens de er helt små er det litt mer jobb med to enn mrd en, men når de blir større er det enklere med to. Da akteviserer de og hjelper hverandre. Er de to samnen kan de gjerne gå alene for eksempel til trening eller i garderoben i svømmehalle odv.

Skrevet

Jeg synes det. Men hadde de kommet i omvendt rekkefølge hadde jeg syntes at en var ti og to var elleve.

Anonym poster: 7d75d892bdade684e1ad63f5d73269ee

Skrevet

Min bestemor sa dette så fint, da hun levde. Hun hadde 5 barn.

"Den første tok all min tid, og mer kunne heller ikke de andre gøre" :)

Anonym poster: c4222f7b5cec2f128c29558c4d065dac

hehe fantastisk. Akkurat sånn føles det, har ikke funnet noen god måte å formulere det før nå :).

Skrevet

Det var en overgang å få barn, men det var ikke så travelt med bare en. Merket ikke at det ble travelt før andremann var 6 mnd og eldste 2,5 år. Da var det travelt til de var rundt 2 og 4 år. Nå har det roet seg igjen. Nå kan jeg forestille meg å få en til.

Skrevet

Jeg er vel en av de sjeldne som synes at overgangen fra ingen til en var uproblematisk mens overgangen fra 1 til 2 var knallhard.

Anonym poster: 0e2e8e29fca76c1072b5938b2f891df1

Skrevet

Det kommer an på barna. Her var overgangen fra ingen til en ille. Dette pga at baby var ekstremt krevende og med problemer fra dag 1.

Nr 2 kom nesten 6 år etter og hun merket vi ikke noe til ;) Alt var fryd og gammen. Nesten så det er flaut å snakke om for de fleste vil sikkert anta at jeg rosemaler ;)

Poenget er at hvis de to barna hadde byttet plass i rekken hadde jeg nok syntes at overgangen fra 1 til 2 hadde vært den "verste" og overgangen fra ingen til en hadde vært lekende lett :)

Jeg har forresten 3 barn. Nr 3 har vært en normalt krevende baby om man kan si det på den måten. Overgangen fra nr 2 til 3 igjen har bydd på utfordringer med logistikken. Jeg merker jo at jeg har 3 barn, men er ikke mer sliten. Første året med nr 1 er fremdeles det mest slitsomme året jeg har hatt i mitt liv.

Skrevet

Som andre har skrevet: jeg syns overgangen fra ingen til en var betraktelig større enn fra en til to:-)

Anonym poster: 7d529e7c14f882c2c71522a3769eb68b

Skrevet

Syntes ikke overgangen fra en til to små var så stor, jeg. Hadde en stor gutt fra før da mellomste kom.

Da minste kom var det helt greit egentlig. Ingen sjalusi og rolige dager på alle.

Nå derimot, med ei på halvannet og en på 3,5 år, da er det hektisk!

De leker fint et øyeblikk, så krangler de, så dytter storebror og det blir gråting. Så stikker lillesøster av med en bil, ny gråting og ny dytting og enda mer gråting...

Utrolig artig alder de er i nå.

Veldig koselig, og veldig slitsomt for tiden!

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Litt mer logistikk, men det skulle da bare mangle.

Anonym poster: 623a9d0b73ad1f5b0d90a79efbd91491

Skrevet

Jeg har tre barn og de to første er tette. Jeg syns overgangen fra 1-2 var absolutt verst og de første årene var beintøffe. Kan jo kanskje ha en sammenheng med at far tok mest permisjon med nr to ( det gjør vi aldri igjen). Da nr tre kom var det nesten igjen overgang. Bare kos :)

Anonym poster: 79950f6bc2933a8c26f1c18d350f175d

Skrevet

Nei, en er som ti, og to er som elleve.

Anonym poster: 10f63ec7f4166e74a1cdefaf21b3f5b9

Skrevet

Jeg synst ikke det var så tøft og få første mann. Ser tilbake på den tiden med en no som avslappet kosetid :P. Men var tøft og få en til når første akkurat hadde fyllt to! Fikk da en utrolig baby som aldri sov el vikle ligge fir seg selv, og første mann i verste trass alder. Pluss at jeg ble alene med dem ganske kjapt. Så det var tøft ja! Ikke veldig lyst på flere. . Kan ikke se for meg engang og ha en til oppå de to jeg har :P

Anonym poster: 87484ce349e16165d116dd96f5a9dd30

Skrevet

Her var det faktisk en grei overgang fra null til en, og i fra en til to har vi nesten ikke merket noen ting. :) men vi har stor aldersforskjell, og nr to er roligheten selv.. Overgangen var minimal og bare veldig koselig. Endelig fikk vi lillesøster i hus, og familien komplett. :)

Anonym poster: e47539197c55e9afd52e6397f37d5a04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...