Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #1 Skrevet 15. mars 2013 Min venninne er 42 år og traff nylig mannen i sitt liv. Han har tre barn fra et tidligere ekteskap. Hun har ingen barn. Hennes store ønske nå er å få et barn, men mannen hennes nekter å få et barn til. Han mener et barn bare vil ødelegge idyllen de har og at han er for gammel til å bli far. Venninnen min er frustrert og dypt ulykkelig. Å gå fra han er helt uaktuelt. Forsøker å gi henne gode råd, men han er umulig å snakke med. Er sikker på at dersom hun blir gravid, vil verken hun eller han fjerne barnet. Men han er ytterst forsiktig, hun går ikke på noe prevensjon. Hvem mener dere er egoistiske her, han eller hun? Er det en menneskerett å få barn? Anonym poster: d51ee483896a21a295d6f81ff6a65546
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #2 Skrevet 15. mars 2013 Det er ikke en menneskerett å få barn. Man kan ikke tvinge andre til å få barn hvis de ikke vil. Samboeren min hadde en periode han var usikker på om han ville ha barn, men da var vi mye yngre enn din venninne. Jeg ga beskjed om at hvis han fortsatte å være usikker, så var det bedre at vi gjorde det slutt da, fordi jeg var helt sikker på at jeg ville ha barn. Hvis din venninne så gjerne vil ha barn, så er det fullt mulig å få til det alene også. Anonym poster: 665e1880eaa6cc218aa0cceac9f7cdc0
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #3 Skrevet 15. mars 2013 Jeg ville ha undersøkt med Danmark ang. spermdonor. Hun kan ikke få ødelagt sitt liv fordi mannen allerede er ferdig å produsere?? Han har tre arvinger Tre barn som elsker sin pappa Tre barn som kommer til å troppe opp på gamlehjemmet med barnebarn og oldebarn Han har ført slekten videre tre ganger.. Jeg vil kalle mannen en egoist. Han fortjener ikke denne damen, og hun er gal hvis hun aksepterer dette. Hun kommer til å angre den dagen det blir slutt - mulig om 10 år og toget er kjørt for godt.. Hvem sitter alene igjen resten av livet, hun eller han? Jeg blir så irritert!! Anonym poster: 01b5e684fe806f655ee545a011726140
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #4 Skrevet 15. mars 2013 Dummeste man gjør er å lure noen som ikke vil ha barn ihvertfall.hun må respektere hans valg , og velge om hun blir eller går. Anonym poster: eb1ac71f03024fd037320c8f7bfe1bad
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #5 Skrevet 15. mars 2013 Det handler jo ikke om å være egoistisk eller ikke. Noen har lyst på barn, andre har ikke lyst på barn uten at jeg vil kalle noen egoistiske av den grunn. Hadde jeg truffet en flott fyr som ikke hadde villet ha barn/flere barn, så hadde jeg bare måtte innsett at jeg da måtte valgt en annen en han, da det er såpass viktig for meg å få flere barn! Så hun må bestemme seg for hva hun vil ha, mannen eller barn. Samtidig burde hun jo da gjøre det klart for mannen at ønsket om barn er såpass sterkt at hun ikke kan være sammen med en som ikke ønsker barn. Så da må han også velge om han vil ha henne og et barn eller om han absolutt ikke vil ha barn og da heller ikke henne.... Man kan ikke tvinge på noen et barn... Anonym poster: 6aa5265e27568a15d1009a8245b078f1
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #7 Skrevet 15. mars 2013 Tenk om det var dere som hadde tre barn og var godt voksen, hadde dere ønsket å få et siste barn for at mannen skulle få et "eget" barn.. Er ikke engang sikkert at venninnen din kan få barn i en alder av 42. Men, skjønner godt at dette er hennes høyeste ønske, og har all sympati for henne. Vanskelig situasjon for det blir nesten feil uansett.. Anonym poster: 784fe077889db80a64aabca411c3de0d
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #8 Skrevet 15. mars 2013 Å "lure" noen til å få barn er noe man rett og slett ikke gjør - det å få barn er så inngripende i hele livet at man rett og slett ikke pusher det på noen som ikke vil. Det er snakk om å skape et nytt menneske, jeg synes ikke det er noe man skal ta lett på. Det handler ikke så mye om hvem som er egoist - det handler mer om at alle valg man tar har konsekvenser. Vil hun være sammen med denne mannen, så må hun respektere hans standpunkter. Vil han være sammen med henne må han også respektere hennes. Det er rett og slett noe de to må snakke gjennom og bli enige om seg imellom. Blir de ikke enige om såpass viktige ting så er det kanskje bedre for begge at de går fra hverandre? Anonym poster: 2cd6b0b464eb71d57463a33c2ea0661e
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #9 Skrevet 15. mars 2013 Hun får finne seg en annen mann, å sutre over dette blir for dumt. Regner med hun visste status når hun ble sammen med ham. Anonym poster: 750615c50e33f551b5c1a3dbb7f0b904
Siamese Hellhound Skrevet 15. mars 2013 #10 Skrevet 15. mars 2013 Ikke alle vil ha barn. Det må man jo rett og slett bare respektere. Men skjønner ikke hvorfor det er uaktuelt å gå ifra hverandre? Det er selvsagt veldig trist hvis alt annet klaffer, men akkurat en sånn ting går det jo ikke an å kompromisse med.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #11 Skrevet 15. mars 2013 At en godt voksen mann med tre barn ikke ønsker seg et fjerde er helt greit altså, han er ikke egoist for det. Men at hun som ikke har noen barn ønsker seg ett er også veldig forståelig. Man kan aldri tvinge noen som ikke ønsker barn til å få et, det blir helt feil. Tenk om de får et barn som ikke er som det skal, som krever mye ekstra oppfølging av foreldrene, om han ble påtvunget barnet kan det gi store føler for tilknytningen mellom far og barn. Hun må rett og slett velge for seg selv, er ønsket om barn større enn ønsket om å leve med denne mannen som er ferdig med å reprodusere seg må hun gå. Da kan hun heller få barn alene (ved hjelp av sæd-donor). Anonym poster: 845c73e35fd62ee62b8149db065eea1e
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #12 Skrevet 15. mars 2013 Det spiller ingen rolle hvem som er egoistisk. Både å få barn og ikke få barn er på en måte egoistisk. Jeg skjønner at en godt voksen mann med 3 barn er ferdig med småbarnstiden og ikke ønsker flere. Venninen din er 42, når ble de sammen? Hun er uansett ganske gammel med tanke på at hun ikke har noen barn, så jeg mener at hun ikke har noe annet valg - enten mannen eller barn. Det finnes slett ingen kompromis. Jeg skjønner at man ikke ønsker å få barn med hvem som helst, det er faktisk det smarteste å vente i så fall, men risikoen er at man ikke finner den rette (les med samme mål om å stifte familie sammen). Ser ut som det er nettopp det som skjedde med venninen din. Anonym poster: 099f0d4265f0cfff195b4b9be2ee825f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #13 Skrevet 15. mars 2013 hun Du bare mååååååtte svare? Anonym poster: 5fc558f45426f11d2834a033a770fd8c
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 15. mars 2013 #14 Skrevet 15. mars 2013 Ingen av dem er egiostiske, mener jeg. De har ulike meninger og er på ulike stadier i livet. Spørsmålet er om hun vil bli hos ham? Er hun villig til å gi opp barn og det å bli mamma for denne mannen? Det er det hun må bestemme seg for og hun må bestemme seg for hva hun vil velge: Ham eller muligheten til fremtidige barn?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #15 Skrevet 15. mars 2013 Ingen av dem er egoistiske. Men jeg ville tatt hans side her, han har tre barn, og er ferdig med småbarnperioden av livet sitt, det må da være helt legitimt. Samtidig som jeg skjønner hennes savn. Tror ikke det er en god løsning å tvinge, presse eller lure ham, så jeg synes hun bør kjenne godt etter om hun kan leve uten barn uten å bli bitter, eller om hun bør gå fra ham. Anonym poster: 7500b6d364b9017be6afc6622c512741
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #16 Skrevet 15. mars 2013 Begge er vel forsåvidt egoistiske, det er ikke noe galt i det. Å få barn er nesten alltid et egoistisk valg (hvem skulle man ellers gjøre det for - ungen som ikke eksisterer?), og å ikke få flere er vel gjerne også det. Hun kan ikke tvinge ham, hun kan eventuelt forlate ham. Jeg kan ikke se at han gjør noe galt, så lenge han er klar på at dette ikke er noe han vil på noe tidspunkt. Anonym poster: 5d34d01897d44a34e6ee70d9e758d5d3
*Lissi* Skrevet 15. mars 2013 #17 Skrevet 15. mars 2013 Hadde jeg vert i en alder av 42 og med 3 voksne barn, hadde det neppe fristet med en baby. Egoistisk? Vel, avogtil må man være det. Synes selvfølgelig det er trist for venninnen din, men enten må hun akseptere et liv uten barn eller gå. Så "enkelt" er det.
Gjest yrild Skrevet 15. mars 2013 #18 Skrevet 15. mars 2013 Man bør være to om å ville ha barn. Ideellt sett så burde han jo ville gi henne et barn hvis han elsker henne, men verden er ikke ideell og han har rett i at det kan ødelegge idyllen. En 42 åring er på tampen av fruktbarheten og det kan bli en vanskelig og tøff kamp for å få det til... Samtidig så skjønner jeg henne godt. Endelig har hun funnet Mannen med stor M og hun ønsker seg barn.. Det må gjøre vondt!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #19 Skrevet 15. mars 2013 Jeg syns det står respekt av at mannen ikke vil ha flere barn. Han har tross alt et ansvar ovenfor de han allerede har. Hadde det blitt slutt mellom meg og mannen, hadde jeg blitt overlykkelig dersom han ikke startet på nytt med ny kone og ny baby. Men jeg forstår henne også veldig godt. Vanskelig situasjon de er i. Anonym poster: 0818e8003e37cc4a1472dd45c017d18d
Mia_73 Skrevet 15. mars 2013 #20 Skrevet 15. mars 2013 Man bør være to om å ville ha barn. Ideellt sett så burde han jo ville gi henne et barn hvis han elsker henne, men verden er ikke ideell og han har rett i at det kan ødelegge idyllen. Jeg ser ikke kjærlighet automatisk betyr å formere seg. Han kan godt elske henne og likevel ikke ønske barn. Dersom han har vært ærlig om det helt fra begynnelsen lurte han henne ikke heller, hun lurte seg kanskje selv ved å tro at hun får ham til å forandre meningen sin.
Gjest yrild Skrevet 15. mars 2013 #21 Skrevet 15. mars 2013 Nei kj Man bør være to om å ville ha barn. Ideellt sett så burde han jo ville gi henne et barn hvis han elsker henne, men verden er ikke ideell og han har rett i at det kan ødelegge idyllen. Jeg ser ikke kjærlighet automatisk betyr å formere seg. Han kan godt elske henne og likevel ikke ønske barn. Dersom han har vært ærlig om det helt fra begynnelsen lurte han henne ikke heller, hun lurte seg kanskje selv ved å tro at hun får ham til å forandre meningen sin. Nei kjærlighet betyr ikke at man vil formere seg, men at man ønsker å gjøre den man elsker lykkelig. Derfor så strekker man seg jo langt for de man elsker! Mener ikke at han skal gjøre noe som ikke er riktig for ham, men har to kollegaer som har fem barn ( med kun en kone) og som begge er single. De sier begge at hvis de møter en dame som ikke har barn og som dypt og inderlig ønsker seg dette og de elsker henne så skal ikke de fem barna de har være til hinder for det, selv om de overhodet ikke egentlig har noe som helst behov for barn. De vet jo hvor stort det er å få barn, så de sier begge at de ikke vil være ansvarlige for å "ta fra" en kvinne de elsker denne muligheten.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #22 Skrevet 15. mars 2013 Absolutt hun. Får finne seg en annen mann eller ikke få barn. Anonym poster: be740b0654e692e366ce33c37cfe4f24
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #23 Skrevet 15. mars 2013 Hun skulle tenkt på det med barn før hun ble 42 år. Om hun så gjerne ville ha bar, men ikke fant noen å få de med burde hun dratt til storken for minst 7 år siden. Nå er hun 42 år. Ikke sikkert hun kan bli gravid og blir hun det er det større sansynlighet at ungen feiler noe. Forstår godt at en voksenmann med 3 barn ikke vil ha flere. Anonym poster: f8dec9efa4b3258a9e9d432a256b100f
Superdolly Skrevet 15. mars 2013 #24 Skrevet 15. mars 2013 Min venninne er 42 år og traff nylig mannen i sitt liv. Han har tre barn fra et tidligere ekteskap. Hun har ingen barn. Hennes store ønske nå er å få et barn, men mannen hennes nekter å få et barn til. Han mener et barn bare vil ødelegge idyllen de har og at han er for gammel til å bli far. Venninnen min er frustrert og dypt ulykkelig. Å gå fra han er helt uaktuelt. Forsøker å gi henne gode råd, men han er umulig å snakke med. Er sikker på at dersom hun blir gravid, vil verken hun eller han fjerne barnet. Men han er ytterst forsiktig, hun går ikke på noe prevensjon. Hvem mener dere er egoistiske her, han eller hun? Er det en menneskerett å få barn? Anonym poster: d51ee483896a21a295d6f81ff6a65546 Det er ikke en menneskerett å få barn. Og det er helt irrelevant hvem som er mest egoistisk her. Saken er at han har tre barn, han vil ikke ha flere. Det er et synspunkt han har all rett til å ha. Hun har ingen barn, og hun ønsker seg det. Det har hun all rett til å ønske seg. Men hun har ingen rett til å lure eller manipulere ham til å bli far til ett barn til. Han har ingen rett til å nekte henne å få barn - men han kan nekte å være faren. Enkelt sagt: Hun må innse at han mener det han sier. Hun kan ikke endre meningene hans. Hun må velge, enten mannen eller et barn. Får hun kan tydeligvis ikke få barn med ham.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #25 Skrevet 15. mars 2013 Min venninne er 42 år og traff nylig mannen i sitt liv. Han har tre barn fra et tidligere ekteskap. Hun har ingen barn. Hennes store ønske nå er å få et barn, men mannen hennes nekter å få et barn til. Han mener et barn bare vil ødelegge idyllen de har og at han er for gammel til å bli far. Venninnen min er frustrert og dypt ulykkelig. Å gå fra han er helt uaktuelt. Forsøker å gi henne gode råd, men han er umulig å snakke med. Er sikker på at dersom hun blir gravid, vil verken hun eller han fjerne barnet. Men han er ytterst forsiktig, hun går ikke på noe prevensjon. Hvem mener dere er egoistiske her, han eller hun? Er det en menneskerett å få barn? Anonym poster: d51ee483896a21a295d6f81ff6a65546 Ingen av dem er egosistiske, en dessverre er det sånn noen ganger ting ikke passer for begge. Forstår veldig godt at han ikke vil ha flere, men kan også forstå hennes ønske om å få barn. Men for å være ærlig synes jeg hun burde fått barn tidligere i livet hvis det var så viktig for henne. Jeg har selv også venninner som sitter der i dag slik som din venninne. Jeg selv kunne ikke tenke meg å gi en fremtidig partner barn, jeg vil virkelig ikke ha flere, så enten må han ha fått de barna han vil allerede, eller innstille seg på at han ikke får noen med meg ihvertfall. Anonym poster: dcfb9a03586f521f8896ba8731ca055c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå