Gå til innhold

Forklar dette (politikk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker best Jens. Men jeg godtar Erna's styre og, hun og har litt god politikk, liker henne så lenge hun ikke sammerbeider med Siv & FrP. Jeg vil ikke la FrP bestemme i Norge, de har så sur og idiotisk politikk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I England er nå arbeidsledigheten for de mellom 17 og 24 år på over 20%. De er over en million i antall Og hva gjør regjeringen der? De kutter i overføringer og tiltak og privatiserer alt de kan. Det kan ligge an til en ny runde filth and fury.

Skrevet

Jeg vil heller ha erna enn jens med ikke folkevalgte sv på slep.

Hvorfor er det rettferdig at sv skal få gjennom noe som hels, lå ikke de under sperregrensen omtrent?

Gjest Antarctica
Skrevet

Elendighetsbeskrivelsene bærer preg av at folk ikke husker fortida og ikke har prøvd utlandet.

Hva som angår fengslenes femstjerners middager: det står i fengslenes retningslinjer at maten skal være "næringsrik, dog ikke velsmakende". Så de ordene kan noen her ete i seg igjen - pardon the pun.

Husker debatten om asylmottakene på 80-tallet, da gikk også ryktene om hva asylsøkerne fikk å spise. Det var ikke måte på for noen Michelin -middager som ble servert på asylmottakskipet. Ja, de var på et skip, ikke i en bygning engang. Med selv det var for luksuriøst for enkelte....

Skrevet

Hvorfor er det rettferdig at sv skal få gjennom noe som hels, lå ikke de under sperregrensen omtrent?

Sv fikk 6,4% av stemmene, og var nødvendig for at regjeringen skulle bli en flertallsregjering. Fordi mindretallsregjering er et helvete. Det samme må høyre regne med nå også. De må ha ha med noen for å få flertallsregjering.

Skrevet

Sv fikk 6,4% av stemmene, og var nødvendig for at regjeringen skulle bli en flertallsregjering. Fordi mindretallsregjering er et helvete. Det samme må høyre regne med nå også. De må ha ha med noen for å få flertallsregjering.

Ja ok, jeg er helt *grønn* på politikk. Har bare fått med meg at jeg ikke liker SV og deres politikk...

Skrevet

Etter å ha bodd på Lanzarote i noen år så ser man hvor bra man har det i Norge.

Jeg skal ikke klage, for det er absolutt gode grunner til å bo her også, men det er klart at det er store forskjeller.

Jeg tviler ikke på at det er saker som må taes tak i hjemme, men det er litt andre tilstander her.

F.eks:

- Her på kanariøyene har vi 26 % arbeidsledighet. Man får arbeidsledighetstrygd i 2 år (om man har jobbet og tjent det opp. Om man kommer rett fra skole/universitet får man det ikke). Når de 2 årene er omme kan man søke om "hjelp" som er ca 400 euro i mnd. Vet ikke hvor lenge man får det, men det er jo ikke nok til å betale f.eks husleie eller boliglån.

- Når man ikke lenger har penger til å betale boliglån eller husleie, blir man kastet ut på gata.

Når man får barn:

- Mamma får 16 uker permisjon. Pappa får 17 dager.

- Man får 100 euro i mnd som barnetrygd til barnet er 3 år.

- Barnehager tar inn barn fra 4 mnds alder, men koster fra 200-400euro i mnd.

- Man har ikke "sykt barn dager". Er barnet sykt forventes det at man fikser barnevakt. Gjerne en bestemor eller et familiemedlem (sikkert fint om man har sånne tilgjengelig...)

Dette er bare noen småting jeg kom på i farten.

Selv om vi begge har jobb for øyeblikket, og vi trives bra her skal man ikke se bort ifra at vi flytter "hjem" til Norge om noen få år -rett før skolealder helst..

Borte bra-men hjemme best ;)

Med den arbeidsledigheten er nok innbyggerne lykkelige når det kommer rike nordmenn og tar to jobber;)

Skrevet (endret)

Doppler; gidder du å forklare henne hvem hun må regne med at Erna kommer til å dele med også? -Så spørs det om sakene de får gjennom er verdt å ofre fengselskunsten for... Endret av lilja70
Skrevet

Etter å ha bodd på Lanzarote i noen år så ser man hvor bra man har det i Norge.

Jeg skal ikke klage, for det er absolutt gode grunner til å bo her også, men det er klart at det er store forskjeller.

Jeg tviler ikke på at det er saker som må taes tak i hjemme, men det er litt andre tilstander her.

F.eks:

- Her på kanariøyene har vi 26 % arbeidsledighet. Man får arbeidsledighetstrygd i 2 år (om man har jobbet og tjent det opp. Om man kommer rett fra skole/universitet får man det ikke). Når de 2 årene er omme kan man søke om "hjelp" som er ca 400 euro i mnd. Vet ikke hvor lenge man får det, men det er jo ikke nok til å betale f.eks husleie eller boliglån.

- Når man ikke lenger har penger til å betale boliglån eller husleie, blir man kastet ut på gata.

Når man får barn:

- Mamma får 16 uker permisjon. Pappa får 17 dager.

- Man får 100 euro i mnd som barnetrygd til barnet er 3 år.

- Barnehager tar inn barn fra 4 mnds alder, men koster fra 200-400euro i mnd.

- Man har ikke "sykt barn dager". Er barnet sykt forventes det at man fikser barnevakt. Gjerne en bestemor eller et familiemedlem (sikkert fint om man har sånne tilgjengelig...)

Dette er bare noen småting jeg kom på i farten.

Selv om vi begge har jobb for øyeblikket, og vi trives bra her skal man ikke se bort ifra at vi flytter "hjem" til Norge om noen få år -rett før skolealder helst..

Borte bra-men hjemme best ;)

Med den arbeidsledigheten er nok innbyggerne lykkelige når det kommer rike nordmenn og tar to jobber;)

Neida, mannen min er spansk ;)

Dessuten så er det veldig mange som ikke er kvalifisert til å jobbe der jeg gjør. Det hjelper utrolig mye å ha kunne noen språk, og i tillegg være fleksibel og serviceminded.

Skrevet

Jeg vil ha Erna OG Jens ;) men ikke SV, SP, FrP, Rødt eller KrF hehe, bør nok stemme venstre ved neste valg....

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg vil ha Erna OG Jens ;) men ikke SV, SP, FrP, Rødt eller KrF hehe, bør nok stemme venstre ved neste valg....

En Høyre-AP-koalisjon hadde vært mektig og interessant, mektig interessant, faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...