Gå til innhold

Hvor gammel var du da du flyttet ut hjemmefra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

15 år. Orket ikke fyllehælvete hjemme lenger.

Anonym poster: 9a0a78f0daf1796b620bcc18c6c2f09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da var jeg 19 år. Flyttet inn med kjæresten, og har bodd med ham siden, så jeg har aldri bodd alene eller i kollektiv.

Skrevet

15. Litt tidlig å stå på egne ben, men det gikk.. :)

Skrevet

Jeg flytta ut så fort jeg kunne, 17 år gammel. Da hadde jeg vært klar i mange år, og hadde egentlig tatt vare på meg selv veldig lenge - dvs. alt for lenge. Det var et rent helvete å bo hjemme, så det var deilig å komme seg unna.

Jeg klarer ikke å sette meg inn i situasjonen din i det hele tatt. Har du ikke lyst til å være selvstendig? Det er ikke mye jeg ser ned på, men det å ikke ønske å klare seg selv er faktisk en av de få tingene jeg ikke klarer å respektere. Sorry...

Skrevet

Flyttet så fort jeg hadde fullført vgs:)

Var da 18 år og superklar for å starte livet alene sammen med min mann:)

Familien min var ikke klare da;) ..og de krysser nok fingrene enda for at vi flytter nærmere de etter hvert:)

Skrevet

Var 15 og flyttet til skolen jeg skulle gå på. Etter det bodde jeg vel adri hjemme igjen.

Skrevet

Jeg flyttet ut litt etter litt... Etter videregående var jeg på folkehøgskole et år og da er jo fortsatt hjemme hos mamma og pappa ordentlig hjemme. Etter det studerte jeg et par timers kjøretur unna mamma og pappa og jeg hadde kjæreste like ved der de bodde, så det ble mange turer hjem til dem da også + at jeg selvfølgelig bodde der alle feriene. Først da jeg var 22 år flyttet jeg ordentlig ut og har ikke bodd hjemme etterpå.

Anonym poster: 34204016fad3176149e0483144f6362c

Skrevet

Flyttet på hybel da jeg var 16. Var helt vanlig der jeg kommer fra, kun 1. klasse vgs nært nok til å bo hjemme.

Var hos foreldrene mine hver/annenhver helg da :)

Anonym poster: c9404f82fe21495e3c4e3cbe8fd80a37

Skrevet

Jeg var 20 år, da flyttet jeg fra barndomshjemmet og til en by 3.5 timer unna... Tøft til tider, men absolutt verdt det i dag :)

Skrevet

Flyttet til min bestemor som 16 åring for å gå på skole. Flyttet sammen med kjærste som 17 åring, er enda samboere:)

Skrevet

I juli etter russetiden.

Anonym poster: 2c9b6b820e2814c5733aa1c4445bc23f

Skrevet

16, var super klar:0)

Anonym poster: a77e07ca4789b8c6ee8abb951fed1121

Skrevet

16 år og savnet mamma sårt. Men det gikk seg til og så var det så godt å komme hjem på ferie :) jeg var nødt å flytte pga. skolegang.

Skrevet

Jeg var akkurat fylt 19år og gledet meg veldig til å flytte ut :)

Anonym poster: 8321d7081ca1a8757681876252479326

Skrevet

15.

Kjøpte min første bolig når jeg var 18.

Anonym poster: 4c028b3b979ccf4e2f24764ca3910b0c

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

15 år, sånn er det på bygda når man skal på VGS..

Skrevet

Ingen bør bo hjemme etter myndighetsalder/vgs hvis det på noe vis er mulig å unngå. Det er usunt å ikke våge livet uten sikkerhetsnettet som mammaogpappa representerer, og foreldre som ikke sparker fuglungene sine over kanten av redet gjør dem en bjørnetjeneste.

Jeg er i prinsippet enig med deg, men her kommer vel skyhøye leiepriser inn. I nabolaget her(Oslo) ser jeg mange bor hjemme til de er langt oppe i 20 årene.

Jeg var 17 år da jeg flyttet på hybel for første gang.

Dere som aldri har bodd alene...Oj- dere har virkelig gått glipp av en del av det jeg ser på som viktig for å bli et selvstendig individ. Men mulig jeg tar feil ;-)

Hi: hva med å starte med å flytte sammen med en god venninne? Det er fantastisk å få luft under vingene;-)

Anonym poster: 43e10fab940a112004c62613ee695883

Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16.

Gjest sug lut
Skrevet

Ingen bør bo hjemme etter myndighetsalder/vgs hvis det på noe vis er mulig å unngå. Det er usunt å ikke våge livet uten sikkerhetsnettet som mammaogpappa representerer, og foreldre som ikke sparker fuglungene sine over kanten av redet gjør dem en bjørnetjeneste.

Jeg er i prinsippet enig med deg, men her kommer vel skyhøye leiepriser inn. I nabolaget her(Oslo) ser jeg mange bor hjemme til de er langt oppe i 20 årene.

Jeg var 17 år da jeg flyttet på hybel for første gang.

Dere som aldri har bodd alene...Oj- dere har virkelig gått glipp av en del av det jeg ser på som viktig for å bli et selvstendig individ. Men mulig jeg tar feil ;-)

Hi: hva med å starte med å flytte sammen med en god venninne? Det er fantastisk å få luft under vingene;-)

Anonym poster: 43e10fab940a112004c62613ee695883

Ja, jeg ser også problemene her i Oslo, og er det ikke økonomisk mulig (selv med studielån) å finne bolig fra starten så er det jo ikke annet å gjøre enn å bli hjemme - til man får seg bijobb som kan finansiere flytting. Men målet både for barnet og foreldrene må være å få to separate enheter - ingen som bor hjemme har et fullverdig voksenliv. Og målet må også være for oss som foreldre å oppdra barn som ØNSKER å stå på egne ben, ikke barn som av angst- eller bekvemmelighetsgrunner bare ble hengende i heimen.
Skrevet

I utgangspunktet er jeg enig, men i noen tilfeller er det ikke så enkelt. Det er feks sykt dyrt å leie/eie små hybler i Oslo. Man kan selvsagt hjelpe økonomisk til, men det er ikke alle familier som har råd til det heller.

Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra når jeg var 19 år, da sammen med mannen min og vår eldste sønn.

Vår eldste flyttet hjemmefra når han var 21 år. Det var da han hadde fått seg en fast jobb og hadde økonomisk mulighet til å leie i Oslo som har skyhøye leiekostnader.

Skrevet

Jeg var 18 år.

Har aldri bodd alene, men flyttet i leilighet sammen med mannen min :) Var første leilighet for oss begge :)

Nå bor vi i huset vårt som vi kjøpte året etter vi flyttet sammen :)

Skrevet

Flyttet sammen med kjæresten etter vgs. Da var jeg superklar! Svigermor reagerte skikkelig og hadde voldsom migrene i en uke etter at vi flyttet (jeg sov og var mer der enn hjemme det siste året før vi flyttet) for hun savnet oss så veldig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...