Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #26 Skrevet 15. mars 2013 Je var inne på min kommunes barnehageer for et par dager siden, og da lå det ute endel negative kommentarer på enkelte barnehager. Dette var påå barnehager som jeg VET har hatt søkelyset på seg pga manlede rutiner på f.eks bemanning, renhold osv Men plutselig var alle de negative kommentarer slettet og igjen var bare de fantastisk positive kommentarene....... Anonym poster: 7da35583ee72310110a3515d57b4e45d Samme la jeg merke til på en bhg i kommunen. Alle de negative var tatt vekk. De handlet om ansatte som omgikk foreldre på en uproff måte. (skrevet slik, ikke navn eller noe) Anonym poster: ae0733b3be1eb029170a09f6f32c073a
Lady lovely locks Skrevet 15. mars 2013 #27 Skrevet 15. mars 2013 Hele denne "barnehagegranskinga" er en gedigen storm i et vannglass. Jeg gikk inn på noen vilkårlig valgte barnehager som hadde fått rapporter. En av dem manglet HMS-datablader på vaskemidlene, en annen hadde litt for høy lyd fra ventilasjonsanlegget, en tredje at det bør vurderes solavskjerming. Sånt som dette er rett og slett piss, og sier ingenting om kvaliteten på barnehagen eller det pedagogiske tilbudet. Hva skal foreldrene bruke disse opplysningene til? "Jeg krever lavere betaling inntil HMS-databladene er på plass i bøttekottet!"? Jeg er enig med deg, hele saken er laget for å trekke lesere, for å skape en illusjon om at alle norske barnehager er dårlige, og for å skremme foreldre til å gå inn på databasen eller kjøpe VG. Noen barnehager er helt sikkert dårlige, men det vet nok de som har barn der fra før, og trenger ikke VGs krigstyper til å finne ut av det. Enig. Vår barnehage er en av de vg ikke fant rapport på, og først må jeg innrømme at jeg ble litt skremt. Men ved nærmere ettertanke innså jeg at dét ikke spiller noen rolle, det som er fakta er at jenta mi liker seg der, jeg stoler på barnehagen og jeg føler de har gode nok rutiner der. En manglende rapport betyr ikke at alle barna der er skadelidende. Nei. Men sjerpings til styrerene for hver enkelt bhg. De får bare sørge for at raporten er på plass. Styrerene har ingenting med om rapportene er på plass eller ei. Det er jo kommunen som skal lage rapportene, og ikke barnehagene Anonym poster: fb1184420b81906103b3d59475978c96 Men hvis det mangler raport på din bhg så må styreren ta ansvar å kontakte kommunen. Alle styrere vet at dette skal fåreligge. Hvorfor? Har ikke styrene nok å gjøre om de ikke skal mase på andre for at de skal gjøre jobben sin? Anonym poster: a11dc9e5b1df4e6d6edc3f6aff242fe0 Jeg er verneombud i bhg hos oss. Dette er noe jeg skal være med å passe påat blir fulgt opp. Men til syvende og sist har styrer ansvar.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #28 Skrevet 19. mars 2013 http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Verdens-undergang-7151710.html?fb_action_ids=10151475062746855&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210151475062746855%22%3A100405860153221%7D&action_type_map=%7B%2210151475062746855%22%3A%22og.recommends%22%7D&action_ref_map=%5B%5D#.UUjBzRdWySo Anonym poster: a11dc9e5b1df4e6d6edc3f6aff242fe0
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #29 Skrevet 19. mars 2013 Hele denne "barnehagegranskinga" er en gedigen storm i et vannglass. Jeg gikk inn på noen vilkårlig valgte barnehager som hadde fått rapporter. En av dem manglet HMS-datablader på vaskemidlene, en annen hadde litt for høy lyd fra ventilasjonsanlegget, en tredje at det bør vurderes solavskjerming. Sånt som dette er rett og slett piss, og sier ingenting om kvaliteten på barnehagen eller det pedagogiske tilbudet. Hva skal foreldrene bruke disse opplysningene til? "Jeg krever lavere betaling inntil HMS-databladene er på plass i bøttekottet!"? Jeg er enig med deg, hele saken er laget for å trekke lesere, for å skape en illusjon om at alle norske barnehager er dårlige, og for å skremme foreldre til å gå inn på databasen eller kjøpe VG. Noen barnehager er helt sikkert dårlige, men det vet nok de som har barn der fra før, og trenger ikke VGs krigstyper til å finne ut av det. Enig. Vår barnehage er en av de vg ikke fant rapport på, og først må jeg innrømme at jeg ble litt skremt. Men ved nærmere ettertanke innså jeg at dét ikke spiller noen rolle, det som er fakta er at jenta mi liker seg der, jeg stoler på barnehagen og jeg føler de har gode nok rutiner der. En manglende rapport betyr ikke at alle barna der er skadelidende. Nei. Men sjerpings til styrerene for hver enkelt bhg. De får bare sørge for at raporten er på plass. Det er ikke styrerene i bhg som er ansvarlig for disse rapportene. Det er det tilsynsmyndighetene som har, altså kommunen. Anonym poster: 3ae3e5fcf591828b32bf49810029c0a4
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #30 Skrevet 19. mars 2013 Hele denne "barnehagegranskinga" er en gedigen storm i et vannglass. Jeg gikk inn på noen vilkårlig valgte barnehager som hadde fått rapporter. En av dem manglet HMS-datablader på vaskemidlene, en annen hadde litt for høy lyd fra ventilasjonsanlegget, en tredje at det bør vurderes solavskjerming. Sånt som dette er rett og slett piss, og sier ingenting om kvaliteten på barnehagen eller det pedagogiske tilbudet. Hva skal foreldrene bruke disse opplysningene til? "Jeg krever lavere betaling inntil HMS-databladene er på plass i bøttekottet!"? Jeg er enig med deg, hele saken er laget for å trekke lesere, for å skape en illusjon om at alle norske barnehager er dårlige, og for å skremme foreldre til å gå inn på databasen eller kjøpe VG. Noen barnehager er helt sikkert dårlige, men det vet nok de som har barn der fra før, og trenger ikke VGs krigstyper til å finne ut av det. Enig. Vår barnehage er en av de vg ikke fant rapport på, og først må jeg innrømme at jeg ble litt skremt. Men ved nærmere ettertanke innså jeg at dét ikke spiller noen rolle, det som er fakta er at jenta mi liker seg der, jeg stoler på barnehagen og jeg føler de har gode nok rutiner der. En manglende rapport betyr ikke at alle barna der er skadelidende. Nei. Men sjerpings til styrerene for hver enkelt bhg. De får bare sørge for at raporten er på plass. Styrerene har ingenting med om rapportene er på plass eller ei. Det er jo kommunen som skal lage rapportene, og ikke barnehagene Anonym poster: fb1184420b81906103b3d59475978c96 Men hvis det mangler raport på din bhg så må styreren ta ansvar å kontakte kommunen. Alle styrere vet at dette skal fåreligge. Hvorfor? Har ikke styrene nok å gjøre om de ikke skal mase på andre for at de skal gjøre jobben sin? Anonym poster: a11dc9e5b1df4e6d6edc3f6aff242fe0 Jeg er verneombud i bhg hos oss. Dette er noe jeg skal være med å passe påat blir fulgt opp. Men til syvende og sist har styrer ansvar. Dette høres bare rart ut. De eneste som fører tilsyn i bhg i Norge er kommunene. De må følge sine egne retningslinjer for når og hvor ofte det skal føres tilsyn. Det er ingen barnehager som kan bestemme ellet følge opp dette selv da det ikke er lovbestemt hvor ofte et tilsyn skal utføres. Det er et internkontrollsystem du som verneombud har ansvar for, men som styrer og eier av bhg har hovedansvar for at foreligger og blir fulgt opp. Anonym poster: 3ae3e5fcf591828b32bf49810029c0a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå