Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Hehe jeg tror vg redaksjonen må ha funnet på denne ideen i fylla. "Hm vi må få flere lesere. Vi trenger noe som fenger hele befolkninga. Hva med å granske barnehagene. " For noe amatørmessig piss.Tror nok de har tatt seg vann over hodet gitt. Anonym poster: a11dc9e5b1df4e6d6edc3f6aff242fe0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 ok Anonym poster: 6334fb8acf129b7a9930b8639e722f50
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 ok Anonym poster: 6334fb8acf129b7a9930b8639e722f50 Til du som driver og svarer først på alle innlegg med "Ok": Hvorfor gidder du gå inn på tråden for å allikevel svare med ok. Hvorfor gidde bruke tid på å skrive inn ok? Anonym poster: cdc25b27c99e2b21ae4f1f3bc3dc27d2
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 ok Anonym poster: 6334fb8acf129b7a9930b8639e722f50 Ok Til du som driver og svarer først på alle innlegg med "Ok": Hvorfor gidder du gå inn på tråden for å allikevel svare med ok. Hvorfor gidde bruke tid på å skrive inn ok? Anonym poster: cdc25b27c99e2b21ae4f1f3bc3dc27d2 Anonym poster: cd46ac08f5d9f7d20388cf1aa95c7bee
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #5 Skrevet 13. mars 2013 ok Anonym poster: 6334fb8acf129b7a9930b8639e722f50 Til du som driver og svarer først på alle innlegg med "Ok": Hvorfor gidder du gå inn på tråden for å allikevel svare med ok. Hvorfor gidde bruke tid på å skrive inn ok? Anonym poster: cdc25b27c99e2b21ae4f1f3bc3dc27d2 Ok Anonym poster: cd46ac08f5d9f7d20388cf1aa95c7bee
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2013 #6 Skrevet 13. mars 2013 Jeg jobber i bhg og Jeg ønsker denne granskningen hjertelig velkommen. Barnehagen trenger mere midler, dette KAN hjelpe til å presse politikeren mot å bevilge midler. Og nå har det også lekket ut at det kommer en ny lov om hvor mange vokksne det skal være pr barn i bhg. Anonym poster: 58ceed383cfebb6899a5545d24295328
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 Jeg jobber i bhg og Jeg ønsker denne granskningen hjertelig velkommen. Barnehagen trenger mere midler, dette KAN hjelpe til å presse politikeren mot å bevilge midler. Og nå har det også lekket ut at det kommer en ny lov om hvor mange vokksne det skal være pr barn i bhg. Anonym poster: 58ceed383cfebb6899a5545d24295328 Som de har tenkt skal gjelde først fra 2020, hurra for effektive norske politikere.............. Anonym poster: fb1184420b81906103b3d59475978c96
Himmel og hav Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 Hele denne "barnehagegranskinga" er en gedigen storm i et vannglass. Jeg gikk inn på noen vilkårlig valgte barnehager som hadde fått rapporter. En av dem manglet HMS-datablader på vaskemidlene, en annen hadde litt for høy lyd fra ventilasjonsanlegget, en tredje at det bør vurderes solavskjerming. Sånt som dette er rett og slett piss, og sier ingenting om kvaliteten på barnehagen eller det pedagogiske tilbudet. Hva skal foreldrene bruke disse opplysningene til? "Jeg krever lavere betaling inntil HMS-databladene er på plass i bøttekottet!"? Jeg er enig med deg, hele saken er laget for å trekke lesere, for å skape en illusjon om at alle norske barnehager er dårlige, og for å skremme foreldre til å gå inn på databasen eller kjøpe VG. Noen barnehager er helt sikkert dårlige, men det vet nok de som har barn der fra før, og trenger ikke VGs krigstyper til å finne ut av det.
Gjest sug lut Skrevet 14. mars 2013 #9 Skrevet 14. mars 2013 VG-"journalistikk" på sitt mest intense.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #10 Skrevet 14. mars 2013 Synes det er bra det er offentliggjort uansett. Det gjør at kommunene skjelver i buksa, og enhetslederne ser at det er viktig å ha alt på stell. #8: HMS-blad? Ja det er viktig hvis et barn har fått i seg et vaskemiddel som ved et uhell sto feil plassert. Når vaskebyråer er pålagt å ha dette på kottene sine hos bedrifter til en hver tid, må man da forvente at det samme gjelder der det ferdes barn? De voksne har mindre risiko for å innta slike ting vel? Blir teit å gjøre det til en bagatell. Synes heller det burde være en bagatell på et kontor i forhold Anonym poster: ae0733b3be1eb029170a09f6f32c073a
Superdolly Skrevet 14. mars 2013 #11 Skrevet 14. mars 2013 Jeg jobber i bhg og Jeg ønsker denne granskningen hjertelig velkommen. Barnehagen trenger mere midler, dette KAN hjelpe til å presse politikeren mot å bevilge midler. Og nå har det også lekket ut at det kommer en ny lov om hvor mange vokksne det skal være pr barn i bhg. Anonym poster: 58ceed383cfebb6899a5545d24295328 Som de har tenkt skal gjelde først fra 2020, hurra for effektive norske politikere.............. Anonym poster: fb1184420b81906103b3d59475978c96 Og bare dersom det er "budsjettmessig dekning for det". Jippi liksom...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #12 Skrevet 14. mars 2013 VG-"journalistikk" på sitt mest intense. Hehe ja. De gnir seg nok i hendene mens de tenker på pengene de tjener på denne fantastiske etterforskningen. Anonym poster: a11dc9e5b1df4e6d6edc3f6aff242fe0
Lady lovely locks Skrevet 14. mars 2013 #13 Skrevet 14. mars 2013 Jeg jobber i bhg og Jeg ønsker denne granskningen hjertelig velkommen. Barnehagen trenger mere midler, dette KAN hjelpe til å presse politikeren mot å bevilge midler. Og nå har det også lekket ut at det kommer en ny lov om hvor mange vokksne det skal være pr barn i bhg. Anonym poster: 58ceed383cfebb6899a5545d24295328 Som de har tenkt skal gjelde først fra 2020, hurra for effektive norske politikere.............. Anonym poster: fb1184420b81906103b3d59475978c96 Og bare dersom det er "budsjettmessig dekning for det". Jippi liksom... Det som skulle være klart i 2020 var å øke andelen førskolelørere til 50 %.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #14 Skrevet 14. mars 2013 siden Høyre, som er ett av de mest populære partiene våre mener at det ikke nødvendigvis er sammenheng mellom antall ansatte og kvalitet i barnehagen kan vi nok se laaaaaangt etter mere penger i barnehagene. det handler om kvantitet folkens! om å gjøre å gi ALLE barnehage plass (noe de fleste foreldre her er enige i, bare se på alle "herreguuuuuud, tenk om jeg ikke får barnehageplass!!!!" innleggene her... når kvantitet er hovedprioriteringen, går det ut over kvaliteten. de ansatte er ikke roboter og når flere barn klemmes inn, åpningstiden utvides samtidig som bevilgningen og bemanningen kuttes. hvis vi skal ha i både pose og sekk må BÅDE pose og sekk kjøpes inn!!!!! Anonym poster: 51c4f0cdf453586dcfd42f28c0ebe726
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #15 Skrevet 14. mars 2013 Det TRENGS granskning. Men, synd regjeringen ikke vet det selv. Når det er EN voksen på 15-17 barn i flere timer, er noe VELDIG galt. Desverre mange foreldre som går rundt med skylapper om hvor "bra" bhg er.. Anonym poster: 031ee502ca7d4b339003d6f54228b8ba
stearin Skrevet 14. mars 2013 #16 Skrevet 14. mars 2013 Hele denne "barnehagegranskinga" er en gedigen storm i et vannglass. Jeg gikk inn på noen vilkårlig valgte barnehager som hadde fått rapporter. En av dem manglet HMS-datablader på vaskemidlene, en annen hadde litt for høy lyd fra ventilasjonsanlegget, en tredje at det bør vurderes solavskjerming. Sånt som dette er rett og slett piss, og sier ingenting om kvaliteten på barnehagen eller det pedagogiske tilbudet. Hva skal foreldrene bruke disse opplysningene til? "Jeg krever lavere betaling inntil HMS-databladene er på plass i bøttekottet!"? Jeg er enig med deg, hele saken er laget for å trekke lesere, for å skape en illusjon om at alle norske barnehager er dårlige, og for å skremme foreldre til å gå inn på databasen eller kjøpe VG. Noen barnehager er helt sikkert dårlige, men det vet nok de som har barn der fra før, og trenger ikke VGs krigstyper til å finne ut av det. Enig. Vår barnehage er en av de vg ikke fant rapport på, og først må jeg innrømme at jeg ble litt skremt. Men ved nærmere ettertanke innså jeg at dét ikke spiller noen rolle, det som er fakta er at jenta mi liker seg der, jeg stoler på barnehagen og jeg føler de har gode nok rutiner der. En manglende rapport betyr ikke at alle barna der er skadelidende.
Himmel og hav Skrevet 14. mars 2013 #17 Skrevet 14. mars 2013 Synes det er bra det er offentliggjort uansett. Det gjør at kommunene skjelver i buksa, og enhetslederne ser at det er viktig å ha alt på stell. #8: HMS-blad? Ja det er viktig hvis et barn har fått i seg et vaskemiddel som ved et uhell sto feil plassert. Når vaskebyråer er pålagt å ha dette på kottene sine hos bedrifter til en hver tid, må man da forvente at det samme gjelder der det ferdes barn? De voksne har mindre risiko for å innta slike ting vel? Blir teit å gjøre det til en bagatell. Synes heller det burde være en bagatell på et kontor i forhold Anonym poster: ae0733b3be1eb029170a09f6f32c073a Nå vet ikke jeg hvordan vaskemidlene i denne barnehagen var oppbevart, men jeg vil tro at det ville kommet fram i rapporten om vaskemidlene sto tilgjengelig for barna. DET ville i så fall gitt grunn til bekymring. At HMS-databladene sto på kontoret og ikke i bøttekottet er fortsatt bare verd et avisoppslag i VGs verden.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #18 Skrevet 14. mars 2013 Synes det er bra det er offentliggjort uansett. Det gjør at kommunene skjelver i buksa, og enhetslederne ser at det er viktig å ha alt på stell. #8: HMS-blad? Ja det er viktig hvis et barn har fått i seg et vaskemiddel som ved et uhell sto feil plassert. Når vaskebyråer er pålagt å ha dette på kottene sine hos bedrifter til en hver tid, må man da forvente at det samme gjelder der det ferdes barn? De voksne har mindre risiko for å innta slike ting vel? Blir teit å gjøre det til en bagatell. Synes heller det burde være en bagatell på et kontor i forhold Anonym poster: ae0733b3be1eb029170a09f6f32c073a Nå vet ikke jeg hvordan vaskemidlene i denne barnehagen var oppbevart, men jeg vil tro at det ville kommet fram i rapporten om vaskemidlene sto tilgjengelig for barna. DET ville i så fall gitt grunn til bekymring. At HMS-databladene sto på kontoret og ikke i bøttekottet er fortsatt bare verd et avisoppslag i VGs verden. Har du noen gang vært i en bhg? Siden jeg jobber i bhg kan jeg fortelle at barna KAN se vaskemiddel en gang i blant. Hos oss er personalgarderoen på vaskerommet og noen ganger glemmer noen å lukke døra å låse.. Det kan absolutt skje ja. Ikke vær naive, det er bare dødelig som jobber i bhg. Anonym poster: ae0733b3be1eb029170a09f6f32c073a
Himmel og hav Skrevet 14. mars 2013 #19 Skrevet 14. mars 2013 (endret) Synes det er bra det er offentliggjort uansett. Det gjør at kommunene skjelver i buksa, og enhetslederne ser at det er viktig å ha alt på stell. #8: HMS-blad? Ja det er viktig hvis et barn har fått i seg et vaskemiddel som ved et uhell sto feil plassert. Når vaskebyråer er pålagt å ha dette på kottene sine hos bedrifter til en hver tid, må man da forvente at det samme gjelder der det ferdes barn? De voksne har mindre risiko for å innta slike ting vel? Blir teit å gjøre det til en bagatell. Synes heller det burde være en bagatell på et kontor i forhold Anonym poster: ae0733b3be1eb029170a09f6f32c073a Nå vet ikke jeg hvordan vaskemidlene i denne barnehagen var oppbevart, men jeg vil tro at det ville kommet fram i rapporten om vaskemidlene sto tilgjengelig for barna. DET ville i så fall gitt grunn til bekymring. At HMS-databladene sto på kontoret og ikke i bøttekottet er fortsatt bare verd et avisoppslag i VGs verden. Har du noen gang vært i en bhg? Siden jeg jobber i bhg kan jeg fortelle at barna KAN se vaskemiddel en gang i blant. Hos oss er personalgarderoen på vaskerommet og noen ganger glemmer noen å lukke døra å låse.. Det kan absolutt skje ja. Ikke vær naive, det er bare dødelig som jobber i bhg. Anonym poster: ae0733b3be1eb029170a09f6f32c073a Hva har det med saken å gjøre om jeg har vært i en barnehage eller ikke? Det er snakk om tilsynsrapporter og hva VG klarer å blåse opp til å være store greier her, ikke hvordan ting foregår i din bhg. Endret 14. mars 2013 av "Himmel og hav"
Lady lovely locks Skrevet 14. mars 2013 #20 Skrevet 14. mars 2013 Hele denne "barnehagegranskinga" er en gedigen storm i et vannglass. Jeg gikk inn på noen vilkårlig valgte barnehager som hadde fått rapporter. En av dem manglet HMS-datablader på vaskemidlene, en annen hadde litt for høy lyd fra ventilasjonsanlegget, en tredje at det bør vurderes solavskjerming. Sånt som dette er rett og slett piss, og sier ingenting om kvaliteten på barnehagen eller det pedagogiske tilbudet. Hva skal foreldrene bruke disse opplysningene til? "Jeg krever lavere betaling inntil HMS-databladene er på plass i bøttekottet!"? Jeg er enig med deg, hele saken er laget for å trekke lesere, for å skape en illusjon om at alle norske barnehager er dårlige, og for å skremme foreldre til å gå inn på databasen eller kjøpe VG. Noen barnehager er helt sikkert dårlige, men det vet nok de som har barn der fra før, og trenger ikke VGs krigstyper til å finne ut av det. Enig. Vår barnehage er en av de vg ikke fant rapport på, og først må jeg innrømme at jeg ble litt skremt. Men ved nærmere ettertanke innså jeg at dét ikke spiller noen rolle, det som er fakta er at jenta mi liker seg der, jeg stoler på barnehagen og jeg føler de har gode nok rutiner der. En manglende rapport betyr ikke at alle barna der er skadelidende. Nei. Men sjerpings til styrerene for hver enkelt bhg. De får bare sørge for at raporten er på plass.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #21 Skrevet 14. mars 2013 Je var inne på min kommunes barnehageer for et par dager siden, og da lå det ute endel negative kommentarer på enkelte barnehager. Dette var påå barnehager som jeg VET har hatt søkelyset på seg pga manlede rutiner på f.eks bemanning, renhold osv Men plutselig var alle de negative kommentarer slettet og igjen var bare de fantastisk positive kommentarene....... Anonym poster: 7da35583ee72310110a3515d57b4e45d
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #22 Skrevet 14. mars 2013 Ifølge barnehagen mine går i, så har visst VG allerede informert barnehagene om at "bare vent, det kommer mer... Dette er ikke over..." Uhu. Anonym poster: 3e6e9bd62020086319e3fbc7248fdd0c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #23 Skrevet 14. mars 2013 Hele denne "barnehagegranskinga" er en gedigen storm i et vannglass. Jeg gikk inn på noen vilkårlig valgte barnehager som hadde fått rapporter. En av dem manglet HMS-datablader på vaskemidlene, en annen hadde litt for høy lyd fra ventilasjonsanlegget, en tredje at det bør vurderes solavskjerming. Sånt som dette er rett og slett piss, og sier ingenting om kvaliteten på barnehagen eller det pedagogiske tilbudet. Hva skal foreldrene bruke disse opplysningene til? "Jeg krever lavere betaling inntil HMS-databladene er på plass i bøttekottet!"? Jeg er enig med deg, hele saken er laget for å trekke lesere, for å skape en illusjon om at alle norske barnehager er dårlige, og for å skremme foreldre til å gå inn på databasen eller kjøpe VG. Noen barnehager er helt sikkert dårlige, men det vet nok de som har barn der fra før, og trenger ikke VGs krigstyper til å finne ut av det. Enig. Vår barnehage er en av de vg ikke fant rapport på, og først må jeg innrømme at jeg ble litt skremt. Men ved nærmere ettertanke innså jeg at dét ikke spiller noen rolle, det som er fakta er at jenta mi liker seg der, jeg stoler på barnehagen og jeg føler de har gode nok rutiner der. En manglende rapport betyr ikke at alle barna der er skadelidende. Nei. Men sjerpings til styrerene for hver enkelt bhg. De får bare sørge for at raporten er på plass. Styrerene har ingenting med om rapportene er på plass eller ei. Det er jo kommunen som skal lage rapportene, og ikke barnehagene Anonym poster: fb1184420b81906103b3d59475978c96
Lady lovely locks Skrevet 15. mars 2013 #24 Skrevet 15. mars 2013 Hele denne "barnehagegranskinga" er en gedigen storm i et vannglass. Jeg gikk inn på noen vilkårlig valgte barnehager som hadde fått rapporter. En av dem manglet HMS-datablader på vaskemidlene, en annen hadde litt for høy lyd fra ventilasjonsanlegget, en tredje at det bør vurderes solavskjerming. Sånt som dette er rett og slett piss, og sier ingenting om kvaliteten på barnehagen eller det pedagogiske tilbudet. Hva skal foreldrene bruke disse opplysningene til? "Jeg krever lavere betaling inntil HMS-databladene er på plass i bøttekottet!"? Jeg er enig med deg, hele saken er laget for å trekke lesere, for å skape en illusjon om at alle norske barnehager er dårlige, og for å skremme foreldre til å gå inn på databasen eller kjøpe VG. Noen barnehager er helt sikkert dårlige, men det vet nok de som har barn der fra før, og trenger ikke VGs krigstyper til å finne ut av det. Enig. Vår barnehage er en av de vg ikke fant rapport på, og først må jeg innrømme at jeg ble litt skremt. Men ved nærmere ettertanke innså jeg at dét ikke spiller noen rolle, det som er fakta er at jenta mi liker seg der, jeg stoler på barnehagen og jeg føler de har gode nok rutiner der. En manglende rapport betyr ikke at alle barna der er skadelidende. Nei. Men sjerpings til styrerene for hver enkelt bhg. De får bare sørge for at raporten er på plass. Styrerene har ingenting med om rapportene er på plass eller ei. Det er jo kommunen som skal lage rapportene, og ikke barnehagene Anonym poster: fb1184420b81906103b3d59475978c96 Men hvis det mangler raport på din bhg så må styreren ta ansvar å kontakte kommunen. Alle styrere vet at dette skal fåreligge.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #25 Skrevet 15. mars 2013 Hele denne "barnehagegranskinga" er en gedigen storm i et vannglass. Jeg gikk inn på noen vilkårlig valgte barnehager som hadde fått rapporter. En av dem manglet HMS-datablader på vaskemidlene, en annen hadde litt for høy lyd fra ventilasjonsanlegget, en tredje at det bør vurderes solavskjerming. Sånt som dette er rett og slett piss, og sier ingenting om kvaliteten på barnehagen eller det pedagogiske tilbudet. Hva skal foreldrene bruke disse opplysningene til? "Jeg krever lavere betaling inntil HMS-databladene er på plass i bøttekottet!"? Jeg er enig med deg, hele saken er laget for å trekke lesere, for å skape en illusjon om at alle norske barnehager er dårlige, og for å skremme foreldre til å gå inn på databasen eller kjøpe VG. Noen barnehager er helt sikkert dårlige, men det vet nok de som har barn der fra før, og trenger ikke VGs krigstyper til å finne ut av det. Enig. Vår barnehage er en av de vg ikke fant rapport på, og først må jeg innrømme at jeg ble litt skremt. Men ved nærmere ettertanke innså jeg at dét ikke spiller noen rolle, det som er fakta er at jenta mi liker seg der, jeg stoler på barnehagen og jeg føler de har gode nok rutiner der. En manglende rapport betyr ikke at alle barna der er skadelidende. Nei. Men sjerpings til styrerene for hver enkelt bhg. De får bare sørge for at raporten er på plass. Styrerene har ingenting med om rapportene er på plass eller ei. Det er jo kommunen som skal lage rapportene, og ikke barnehagene Anonym poster: fb1184420b81906103b3d59475978c96 Men hvis det mangler raport på din bhg så må styreren ta ansvar å kontakte kommunen. Alle styrere vet at dette skal fåreligge. Hvorfor? Har ikke styrene nok å gjøre om de ikke skal mase på andre for at de skal gjøre jobben sin? Anonym poster: a11dc9e5b1df4e6d6edc3f6aff242fe0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå