Gå til innhold

Sitter dere inne hos barna til de sovner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 19 mnd, og jeg gir han kos og muss, legger han i senga si og går ut.

Men fikk plutselig nå en følelse av at dette er dårlig gjort av meg. At jeg kanskje burde sitte inne hos han til han sovner, slik at han føler seg trygg? Hva gjør dere?

Anonym poster: da13b83ab15782d13a2e0088eed65fd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme gjør vi. Gjør noe sosialt, f,eks lese før kveldsstellet. Deretter er det bare å rulle ned gardinene, sette på litt lys, bre dyna over og gi godnattklem.

Skrevet

Nei, det har vi aldri gjort! Det har det aldri vært behov for, og når kvelden kommer har jeg andre ting å gjøre enn det!

Anonym poster: e5a206994b0a4e7357b3da995ef3081f

Skrevet

Hvis han var utrygg ville han nok ropt etter deg. Ja, vi sitter inne hos de til de sovner. Treåringen trenger det Ikke lenger, så da gjør vi det bare hvis vi har lyst på litt ekstra kos ;). Håper vi kommer dit med yngste en gang..

Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme som deg. Har ei jente på 21mnd. Gir suss, klem, synger en sang og sier natti natt, lukker døra og går ut. Er ikke en lyd fra henne. Faktisk sånn at hvis jeg bruker for lang tid med dikking og synging, så vinker hun til meg;) Tenker det er et tegn på at de føler seg trygg og vet at vi er i huset selv om de ikke ser oss:)

Anonym poster: 5b98414332c2180d67a03b59c9358bfe

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det har vi aldri trengt. De må jo lære seg å finne roen selv

Skrevet

Nei er du gal, det ser jeg på som en dårlig vane. Hvordan skulle vi gjort det da med to (snart tre) tette? Hadde brukt noen timer på legginga da gitt!

Anonym poster: e3d39e345bf3a7bffe6c36eec5f898bd

Skrevet

Dersom jeg begynner å synge eller fortelle en historie snur han seg litt indignert mot meg og vinker febrilsk...! "Ha deg ut, mamma... Jeg skal sove!" Hehe! Han er nå 16 mnd...han hadde en periode da han var litt mindre hvor han var utrygg og gråt og da var vi sammen med han til han sovnet.

Skrevet

Datteren vår er 22 måneder og har siden hun var 7 måneder sovnet selv på eget rom etter kveldsstellet med kos og latter. Legger henne til i senga med smokk og bamse, sier sov godt jenta mi, mamma er glad i deg, slukker lyset og lukker døra. Noen få ganger har hun protestert men de aller fleste netter fungerer dette veldig bra.

Er vi på nye steder som på hyttetur etc har det hendt at jeg har ligget på seng ved siden av henne til hun sovner, men aldri hjemme. Kos og oppmerksomhet får hun nok av på dagtid!

Skrevet

Hvorfor skal du sitte inne hos han hvis han ikke virker utrygg?

Skrevet

Ikke engang babyen på 5 måneder sitter jeg inne hos.. Både han og toåringen får en sang, nattakos og så går vi! Men er rett i nærheten idet skulle bli grining eller noe..

Anonym poster: 9b3ba9c4ad6674fd7f63f4ba3afa636e

Skrevet

Huff... føler meg skikkelig truffet her og behøver et stort spark bak. Vi sitter hos jenta som blir 2 i mai... nattasanger, kos og alskens. Vi har bare ett barn.. og helt ærlig så visste vi ikke bedre før... men nå er det vel bare og manne- og kvinne seg opp til en tøff kamp...

Skrevet

Ligger ved siden av henne til hun sover. Hun er 2 år og 3 mnd :) Kosestund!

Skrevet

Takk for svar alle sammen :-)

Han legger seg som regel til å sove med en gang, noen ganger med litt turn rundt i senga, men gråter aldri. Dersom han begynner å gråte, går jeg inn til han. Dersom det er stille, går jeg inn etter 10-15 minutter og sjekker at han er sovnet.

Godt å høre at flere gjør det på samme måten, da fortsetter jeg bare som jeg gjør :-) ha en fin kveld da, damer!

Anonym poster: da13b83ab15782d13a2e0088eed65fd8

Skrevet

Huff... føler meg skikkelig truffet her og behøver et stort spark bak. Vi sitter hos jenta som blir 2 i mai... nattasanger, kos og alskens. Vi har bare ett barn.. og helt ærlig så visste vi ikke bedre før... men nå er det vel bare og manne- og kvinne seg opp til en tøff kamp...

Det gjør vi også, men vår er kun 14 måneder. Får en til om ikke så lenge, så burde vel prøve å legge om rutinene, men gruer meg litt for å prøve, og synes jo selv det er kos! :) Plutselig er de store tenåringer som ikke kan se på oss uten å himle med øynene :P

Skrevet

Nei, det har jeg adri gjort. Synger 3 sanger, så er det natta. Funker supert! Har ei venninne som sliter veldig. Barnet er snart 2 år, og hun MÅ ligge ved siden av til hun sovner. I tillegg pleier hun å våkne når hun prøver å gå. Holder på i 1-2 timer hver dag, og blir utrolig sliten av det. (Mye styr på natten og morgenen også.) er så jævelig glad for at det ikke er meg!!!

Skrevet

Nei trenger ikke det her hjemme, leser en bok hvis han spør etter det, men ellers er det bare kos, nuss på kinnet, god natt og lukkedøra når jeg går.

Men hvis vi overnatter borte er han mer usikker så da vil han ikke være helt alene. det nytter ikke være på samme rom som han fordi da bare tuller han og nekter å sove, så oppholder meg derfor på rett utenfor rommet med døra åpen. da kan han høre at jeg er der og styrer med andre ting, og hvis han sier mamma svarer jeg med engang. Sovner på under 30 min på fremmede plasser etter vi begynte med det fremfor å sitte inne hos han. Han er 2,5år

Anonym poster: 276d81a0d4b250d4360bf2d8e89171bf

Skrevet

Det har jeg aldri gjort. Mens barnet mitt var baby skrudde vi først av lys så det ble mørkt, ammet, la han i sengen og tok dynen rundt han og sang mens jeg strøk han på kinnet. Nå 4 år etter gjør vi det samme minus ammingen.

Jeg har alltid hatt døren til rommet på gløtt så han kan høre at jeg ikke er lang unna.

Anonym poster: dd76328c44442fd593ff1bee07f8dc28

Skrevet

Vi gjorde det med førstemann, noe som resulterte i at vi "måtte" holde på med dette til han var 4 år. (Jeg skylder på at vi var unge foreldre og ikke visste bedre da)

Med lillegutt på 17 mnd så er det noe helt annet. Siden han var 8 mnd så har han sovnet selv på eget rom, etter en kort sang og noen koselige nattaord. Vi går inn til han dersom han gråter (skjer nå svært sjeldent), legger han ned i senga igjen og går rett ut igjen.

Eldstemann var mer utrygg når han var liten, mens yngste er rolig og trygg når vi går ut av soverommet.

Skrevet

Ja det gjør jeg. Og de får tilogmed sove i sengen min hvis de vil. Minsten klarer å ligge i egen seng og sovner uten at jeg er der, men eldste som er ett annerledes barn finner ikke ro om kvelden. Så enten blir det 2 tiner med hyling og skriking eller kosestund i sengen med meg, så da velger vi det siste:)

Skrevet

Ja det gjør jeg. Og de får tilogmed sove i sengen min hvis de vil. Minsten klarer å ligge i egen seng og sovner uten at jeg er der, men eldste som er ett annerledes barn finner ikke ro om kvelden. Så enten blir det 2 tiner med hyling og skriking eller kosestund i sengen med meg, så da velger vi det siste:)

Ligger ved siden av henne til hun sover. Hun er 2 år og 3 mnd :) Kosestund!

Dere graver deres egen grav. Min er ni år nå og vi må fortsatt ligge hos han til han sovner, har prøvd å avvenne han maaaange ganger men det blir et helvete hver gang og han sovner ikke før midnatt.

Venn de av med dette så fort dere kan før de blir for store. Er så slitsomt at vi aldri har kvelden sammen. Han er jo oppe til ni på kvelden nå og ofte ligger vi der til ti, halv elleve. Har tusen ting jeg skulle ha gjort istedenfor å ligge der.....

Anonym poster: f50b1a7701a5bb82638f2104cb4156d3

Skrevet

Nei, det har vi aldri gjort med våre 3 barn. Vi synger en sang, sier natta og går ut. Alle 3 har alltid sovnet av seg selv.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Har aldri vært behov for det. Følger henne i seng, bretter dyna rundt, synger en sang eller to, muss muss og så er det natta

Skrevet

Jeg satt med eldstemann til han var 2,5 og holdt hånd gjennom sprinklene.. Yngste sover i senga vår, og jeg legger meg ved siden av han til han sovner hver kveld. Det tar fem-femten minutter, og er superhyggelig. Vi sier masse koselige ting til hverandre, leser eventyr først og jeg holder rundt han som en liten kosebamse. Han er 3,5. Holder gjerne på i noen år til.

Anonym poster: 79330a1188f71bd2919916847b29bc85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...