Gå til innhold

Ser du ned på alenemødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller fedre? Bare lurer siden jeg har det inntrykket at mange gjør det.

Jeg beundrer aleneforsørgere. Og jeg beundrer ikke folk som blir i ett dårlig forhold med mye krangling, psykisk eller fysisk vold, de som kun er sammen pga økonomien til mannen. Tenk hvis fasaden deres raknet;-)

Ungenes beste kommer først, og de har ikke godt av å vokse opp med foreldre i krig.

Anonym poster: 66a74858fe1a71e2512f7d876592691b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser på ingen måte ned på aleneforeldre. Tenker at de helt sikkert har gode grunner for å være det.

Skrevet

Overhodet ikke. Jeg beundrer dem som oftest. De fleste alenemødre/fedre jeg kjenner takler det utrolig bra, og gjør en super "jobb" med ungen(e).

Skrevet

Hvorfor skulle man følt et behov for å se ned på aleneforeldre? Jeg beundrer de, som takler omsorgen for barn helt alene, og fikser en dobbelt foreldrerolle på egenhånd.

Skrevet

Eller fedre? Bare lurer siden jeg har det inntrykket at mange gjør det.

Jeg beundrer aleneforsørgere. Og jeg beundrer ikke folk som blir i ett dårlig forhold med mye krangling, psykisk eller fysisk vold, de som kun er sammen pga økonomien til mannen. Tenk hvis fasaden deres raknet;-)

Ungenes beste kommer først, og de har ikke godt av å vokse opp med foreldre i krig.

Nå kaster jeg stein i glasshus siden jeg er alenemor selv, men ja: noen ser jeg ned på. Det er de som lever på OS år etter år, og som får nytt barn når ene perioden med os er over. Desverre vet jeg om noen av disse.

Det betyr IKKE at jeg ser ned på barna, jeg syns vel mer synd i de.

På samme måte ser jeg litt ned på de som aldri gidder jobbe, men går på sosialen. I min barndom hadde jeg en venninne hvor moren aldri jobbet. Nå er min tidligere venninne 34 år, har 3 barn med 3 forskjellige og har aldri jobbet eller fullført skole. Siden det virker gå i arv syns jeg synd på barna hennes.

Anonym poster: 596e9b5e54a7286644f1b08eeb21e5df

Skrevet

Jeg er bare 158 cm.høy, så det er ikke lett for meg å se ned på noen ...

Helt alvorlig: Hvorfor skulle man "se ned på" noen som makter å gjøre to personers jobb alene?

Jeg synes at aleneforeldre skulle hatt medalje, klapp på skulderen, bobbliss og en stor is!! Har en venninne som er alene med barnet sitt og hun gjør en kjempejobb. Hun er en nydelig mor og jeg betrakter henne som et forbilde. Jeg er superstolt av henne :D

Skrevet

Nei, tenker bare at jeg ikke hadde orket.

Anonym poster: 3de17ebab31f84f939e807f72e2aa245

Skrevet

Ser ikke ner på alene mødre eller fedre, har sjøl hvert der, men det som irritere meg me mangen e kor mye di klage på dårlig råd, lite alene tid osv mange gonge har eg lyst å sei klabb igjen du har sjøl valgt å få onge men velge å ikke sei noke å fortsette å irritera meg ;)

Anonym poster: 4a92e5a7e34754e42e153d93bfd42e71

Skrevet

Eh, om du skulle bli forlatt eller mannen din skulle dø, har du ikke så mye valg da. Bortsett fra å gi fra deg omsorgen da...

Anonym poster: 596e9b5e54a7286644f1b08eeb21e5df

Skrevet

Ser ikke ner på alene mødre eller fedre, har sjøl hvert der, men det som irritere meg me mangen e kor mye di klage på dårlig råd, lite alene tid osv mange gonge har eg lyst å sei klabb igjen du har sjøl valgt å få onge men velge å ikke sei noke å fortsette å irritera meg ;)

....de fleste velger vel ikke å bli alene !!! Ofte er ikke livet så enkelt som noen tror ...

Anonym poster: cade4f67324236e26113ff1e9e357e60

Skrevet

Jeg ser ikke ned på aleneforeldre nei! Jeg beundrer dem! Har to alenemødre i min vennekrets og de må være noen av de sterkeste og tøffeste damene jeg kjenner :-)

Skrevet

Nei, ikke på grunnlag av at de er alenemødre. Da hadde jeg jo måttet se ned på meg selv og jeg er jo fantastisk ressurssterk og et glimrende menneske på alle måter. Ha, ha!

Anonym poster: ebe91e72bae713c88d1a521b84868238

Skrevet

Ser overhodet ikke ned på dem i hvertfall. Tenker at man fort kan havne der selv. Livet er uforutsigbart og de fleste lever livet sitt så godt de kan og gjør det dem mener er best for barna og seg selv :) Har en mann som er vekke 2 uker, så hjemme i 3 uker og synes det er beintøft til tider....så all ære til dem som alltid er aleneforsørgere :)

Skrevet

Man velger kanskje å få unge men man velger da for faen ikke å bli sittende alene med barnet.

Skrevet

Ser ikke ner på alene mødre eller fedre, har sjøl hvert der, men det som irritere meg me mangen e kor mye di klage på dårlig råd, lite alene tid osv mange gonge har eg lyst å sei klabb igjen du har sjøl valgt å få onge men velge å ikke sei noke å fortsette å irritera meg wink.png

Du virker som et særdeles sjarmerende og empatisk menneske! (les: ironi...)

Skrevet

Overhodet ikke, jeg har vært det selv :) De som blir i et dårlig forhold derimot...eller se ned på er kanskje feile ord å bruke, men jeg syns synd på dem ihvertfall.

Skrevet

Jeg har aldri sett ned på alenemødre -hvilket jo et positivt siden jeg nå har blitt en selv..

Jeg trodde heller ikke at jeg 'hadde orket', men hva SKAL man gjøre når man ikke har noe valg? Jeg kan ikke på en dårlig dag si til barna mine at 'Beklager -i dag tar jeg en pause fra mammarollen'..

Jeg må være tilstede hele tiden.. og håper for alt i hele verden at jeg vil klare å gi mine små barn den omsorg og trygghet, stabilitet og oppfølging som de har krav på i kraft av å være barn..

Å være alenemor var ikke noe jeg valgte.. Det var et valg som ble tatt for meg av barnas far.

Anonym poster: 83fd88f75b54fd018361314db3e0a84a

Skrevet

....de fleste velger vel ikke å bli alene !!! Ofte er ikke livet så enkelt som noen tror ...

Anonym poster: cade4f67324236e26113ff1e9e357e60

Nei men feks dårlig råd kan di fleste gjøre noe med hadde sjøl 13 000 utbetalt, to onga å leilighet å klarte meg fint, lite alene tid velger du jo om du får barn, men di fleste eg kjenne som æ aleine sitter på ræva å gidde ikke gjøre det bedre selv, for kun du kan endre dårlig økonomi å andre ting. Nei der e mange som ikke velge å bli aleina enten det e det eina eller det andra men du velge sjøl å gjer livet ditt bedre :)

Skrevet

Hvorfor skulle en se ned på alenemødre??

Skrevet

Det er ikke mødrenes eller fedrenes relasjon til - eller mangelen på sådan - barnets andre forelder som avgjør hvorvidt jeg ser ned på dem eller beundrer dem. Snarere hvordan disse menneskene er som personer, og hvordan de er som foreldre til barna sine.

Det finnes dårlige aleneforeldre, det finnes gode aleneforeldre, det finnes dårlige og gode foreldre som bor sammen eller er gift.

"Sivilstatus" er i seg selv altså verken grunnlag for beundring eller antipati for mitt vedkommende :)

Anonym poster: 7efb664e76558422a8c607c06a5ed3ee

Skrevet

Så du hadde gitt fra deg ungene om mannen din døde?

Skrevet

Skjønner ikke hva som er greia med å drive å se ned på folk, uansett hvorfor!

Folk gjør det de gjøre av grunner vi andre ikke har noe med å gjøre.

Anonym poster: c3e2ecfdfbe88de6d51e98261fc06e58

Skrevet

Så du hadde gitt fra deg ungene om mannen din døde?

Tåpelig svar. Må man så må man og det skjønner jo hun som har skrevet innlegget også. Men det må vel være lov å tenke at man ikke hadde orket?

Skrevet (endret)

Nei

Men kan jo komme av at i en periode av livet mitt var jeg deltidsmamma.

(50-50)

Endret av Gilette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...