Gå til innhold

Er jeg yngst her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror du er en av de yngste ja, var for noen måneder siden ei på 16 her, om hun er her enda vet jeg ikke.

Gratulerer så masse med en liten gutt på vei. Ikke lenge igjen heller nå :)

Blir nok noen tøffe år framover, men dette går nok helt fint.

At du får støtte fra familie og barnefar er viktig.

var selv nettopp blitt 18 da jeg fikk min første og det har gått fint.

Og det at man går glipp av ungdomstiden er bare tull.

Jeg har vært på festivaler og fest selv om jeg ble mamma tidlig. at man bli foreldre betyr ikke at man ikke kan få tid for seg selv og gjøre andre ting.

Masse lykke til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma og jeg har blitt enig om at jeg på en måte blir "storesøster" til jeg er ferdig med skolen. Jeg må hjelpe til og alt det der. Men mamma tar på seg hovedansvaret i begynnelsen.

Kjæresten min er like gammel som meg. Vi går i samme klasse.

Jeg vet ikke helt hva som skjer med oss. Foreldrene hans er veldig sinte.

Anonym poster: c62c4e5df12ba8e85af6de210995e300

Skrevet

Oj, ja det var ungt.

Men gratulerer med spire og lykke til! :-)

Synes forresten det var litt ille å se en 15-åring her inne mtp hvor fæle svar man kan få her og hvor fæle og frekke folk kan være mot hverandre.

Anonym poster: f57144d556281f6d4f587168b4d2e686

Skrevet

Mamma og jeg har blitt enig om at jeg på en måte blir "storesøster" til jeg er ferdig med skolen. Jeg må hjelpe til og alt det der. Men mamma tar på seg hovedansvaret i begynnelsen.

så flott at du har en mamma som stiller opp. men vær forsiktig med og gå inn i rolle som storesøster. barne vil knytte seg og du kan bli for avhengig av den hjepen. du har vell igjen noen måneder på ungdomskolen. så er det sommer ferie. bruk de månedene godt til og knytte deg til barnet. skal du begynne med vgs til høsten ?
Skrevet

Så bra at mammaen din støtter deg :)

Foreldrene til kjæresten kommer sikkert til å roe seg og de blir nok sjarmert i senk av den lille gutten deres.

Sender deg en god klem <3

Skrevet

Ja, jeg vil jo ha barnet mitt selv en dag.

Jeg har ikke lyst å gå på skolen til høsten. Men alle maser sånn om at jeg må. Men alle på skolen ser så stygt på meg nå. Så jeg er mest hjemme. Læreren er snill og lar meg få hjemmeoppgaver. Men i noen fag må jeg møte opp.

Skrevet

Om du skal være storesøster i starten kommer barnet alltid til å se på deg som storesøster.

Anonym poster: 391045837c1ba12bd5df1b08d2f1fb69

Skrevet

Jeg var 15 da jeg kom inn hit, men er 17 år nå. Jeg fikk en sønn for 2 år siden, rett før jeg begynte i 9. klassen. Mamma fikk permisjon, slik at jeg kunne fortsette på skolen. Jeg gjorde alt og var mamma, men min mamma hadde gutten på dagtid. Nå har vi flyttet hjemmefra, og jeg går på videregående mens lillemann går i barnehage. Jeg er fremdeles sammen med barnefar.

Vi har fått god støtte fra de rundt oss, og jeg føler vi har klart oss veldig bra. Vi har en snill og trygg gutt, og jeg vet vi gjør det beste for at han skal ha det bra :)

Selv om man får barn trenger man ikke å legge ungdomslivet helt på hylla. Jeg er ofte sammen med venner, har besøk av venner ol. Det at jeg har barn er ingen hindring, og mange synes at det bare er gøy når jeg har gutten sammen med oss. Jeg er ikke gammel nok til å dra ut for å drikke enda, selv om mange mener at man er en dårlig mor når man drikker, så blir jeg nok til å ta meg en fest en sjelden gang. Alt med måte, sålenge dette ikke går utover gutten på noen måte. Nå er jeg blitt godt kjent med gutten og er trygg på meg selv i mammarollen. Det hjelper godt på :)

Masse lykke til, dette blir til å gå kjempebra! Det er tøfft å bli ung mor, men med god hjelp og støtte fra de rundt seg klarer man seg :D

Anonym poster: 8759dd5e3d2f3af226824065ef4f0f06

Skrevet

Gratulerer så mye!

En bekjent av meg fikk baby rett etter hun fyllte 14 år. Det har nok ikke vært enkelt, men nå er hun 20 år og klarer seg kjempebra!

Anonym poster: ca9825c24cd2628421cf9c2a7679c8f3

Skrevet

Hold ut og vær sterk for den lille gutten din. Det er viktig at du får gått på skolen, både når det gjelder det faglige og det sosiale. Du er ikke den første 15-åringen som har blitt gravid - og du blir neppe den siste. Det er ingen skandale eller verdens undergang :)

Skrevet

Gratulerer med en liten prins i magen :) syns du skal fullføre ungdomsskolen, for så å være hjemme med lille gutten ditt et år før du begynner på vgs. Jeg fikk min første når jeg var 17. Var hjemme et år før jeg begynte på skolen igjen. Det var så klart tøft å skulle være mamma, voksen, ungdom, skoleelev og alt på en gang, men når jeg fikk det til så får du også det til :) men det er viktig at du får gått på skole og få deg en utdanning. Foreldrene til kjæresten min var også sinte, husker dem ba meg ta abort, men når dem møtte det lille nurket for første gang ble dem helt betatt <3 Og en ting til: hev deg over alle negative folk både her inne og ute i den virkelige verden. Ønsker deg masse lykke til

Skrevet

Gratulerer med graviditeten. Sier som mange over her, dette går nok kjempe fint, og for all del ta en utdannelse. Om du bruker litt lenger tid på utdannelsen enn vanllig gjør ikke det noe. Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar.

Jeg gruer meg veldig til fødselen. Må jeg ha mamma med på den?

Skrevet

I følge mannen min knuller jeg som en fransk hore og laget mat som Ingerid Espelid, behandler ham som en prins og er sykt deilig (gravid i 6.måned) - ingen grunn til å gå andre steder ;)

Anonym poster: 1340f1e012b8d2f268cea44b26c32fc9

Hehe, hæ?

Skrevet

Nei, det må du ikke. :) Er helt valgfritt uansett.

Skrevet (endret)

Vet du hva? Jeg gruer meg litt jeg også - jeg er 34 år gammel ;) Jeg tror alle kvinner gjør det. Det du kan trøste deg med er at du er ung og at kroppen din er på topp når det gjelder å takle graviditet og fødsel. Du bestemmer selv hvem du skal ha med, men det er sikkert lurt å ha noen der som du føler deg trygg på. Snakk med jordmoren din og med mammaen din :) Er det noen andre du kunne tenke deg å ha med: en slektning eller kjøresten din?

Jeg kommer antaglig til å måtte ta keisersnitt og det gjorde meg litt engstelig. Derfor opprettet jeg en tråd her inne hvor jeg spurte om noen ville dele opplevelsene sine med meg. Jeg fikk mange fine svar og ble veldig beroliget :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg vil ikke ha med mamma! For vil ikke at hun skal se ...

Men hvordan kan jeg si det til henne, uten at hun sier at jeg ikke er gammel nok til å bestemme selv. Eller at jeg ikke vet mitt eget beste?

Jeg har lyst å ha med mamman til kjæresten min. Men tviler på at hun vil. Jeg tør ikke spørre heller.

Skrevet

hva er dette tullet med at hun ikke er gammel nok til å ha sex??? den seksuelle lavalder finnes KUN fordi det skal være straffbart for voksne å ha sex med barn! Den er ikke der for å hindre at jevngamle ungdommer har sex med hverandre, dette fortalte blant anent helsesøster oss på ungdomskolen. Er feks. jenta 15 og gutten 16, så ja da kan han bli anmeldt, men om det var frivillig fra begge så blir saken som aller oftest henlagt - for det er ikke derfor vi har den regelen.

Synes også det er teit med dere som sier at dere var glade dere ventet osv, hva er vitsen med det? Når HI først skal ha barnet, så er det vel ikke noen hjelp akkurat å høre sånt?

Lykke til HI, dette går nok fint! Alle trenger ikke følge A4-mønsteret her i livet, selv om mange tydeligvis mener det

Anonym poster: ef04748abde80514e44791031f5f1798

Skrevet

Jeg vil ikke ha med mamma! For vil ikke at hun skal se ...

Men hvordan kan jeg si det til henne, uten at hun sier at jeg ikke er gammel nok til å bestemme selv. Eller at jeg ikke vet mitt eget beste?

Jeg har lyst å ha med mamman til kjæresten min. Men tviler på at hun vil. Jeg tør ikke spørre heller.

Dette handler om din kropp, dine grenser og dine intimsoner. Disse er det viktig at moren din respekterer. Jeg ville heller ikke ha hatt med mamma på fødselen min. Jeg synes at du skal spørre moren til kjæresten din. Det kan hende at hun opplever det som en stor tillitserklæring :)
Skrevet

I følge mannen min knuller jeg som en fransk hore og laget mat som Ingerid Espelid, behandler ham som en prins og er sykt deilig (gravid i 6.måned) - ingen grunn til å gå andre steder ;)

Atte det var?

Er du i feil tråd, kanskje?

Skrevet

Nå er det jo ikke slik at mora di trenger stå mellom bena dine og se...hvis det var det du mente? min mann sto kun ved hodet mitt med klut og holdt i handa, han så ikke der nede en eneste gang. Bør gå griet å si at du vil at hun ikke skal kikke der nede, normale folk vil forstå det:)

Uansett, tenker at svigermor vil bli smigret og stolt hvis du hadde spurt henne. En skikkelig tillitserklæring:)

Anonym poster: 606c04b4cbaab68cfbc11be095749a7f

Skrevet

ååå dere er så snille!!! <3

Skrevet (endret)

Atte det var?

Er du i feil tråd, kanskje?

Jeg lurte litt på den der jeg også ... skulle likt å vite hvilken tråd det dreier seg om i tilfelle ... høres ut som saftige saker *ler*

Ser for meg Ingrid Espelid Hovig, svettende over grytene iført undertøy à la Moulin Rouge, noe som i seg selv er en smule forstyrrende :D

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Nok et trolleinlegg. Ser lang vei at du ikke er 15 år. Ser at det er en voksen som prøver å skrive fjortisspråk. Gjeeeesp

Anonym poster: 00589dda2303a5879b48f5092d7d6679

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...