Gå til innhold

Er DU blodgiver? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg er under 50 kg grensa, for lite jern i kroppen og for lavt blodtrykk... Men veldig glad for de som gir, det har reddet mange liv :)

er det en grense på at du ikke får gi han hvis du er under 50 kg? Hvorfor det?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dessverre. Skulle gjerne vært det, men jeg veier for lite.

Skrevet

Gjorde det før, men etter at jeg begynte på ritalin for et år siden fikk jeg ikke lov lenger :( rakk bare å få to mummikrus før jeg måtte gi meg...(har fått andre ting før - men hadde akkurat begynt å spare på de...)

Skrevet

Dessverre er jeg ikke det, fordi blodårene mine er elendige. De «kollapser» når de forsøker å tappe blodet. :-(. Mannen min er blodgiver, og vi hatt selv opplevd hvor viktig det r med blodgivere, da vår datter trengte ukentlige påfyll av både hemoglobin og trombocytter i nesten to år...

Skrevet

Jepp, men nå er jeg gravid og da er det ikke lov, men etter amming er jeg tilbake :)

Skrevet

Nei.. Av den gode grunn at jeg er livredd nåler.. Besvimer bare jeg må ta blodprøve... Har ikke engang hull i ørene for jeg er så redd nåler:-p

Anonym poster: fda745a08c8c8b95198f40f1dbb00ff6

Skrevet

Var blodgiver før jeg fikk barn ved IVF, etter det har jeg konstant ammet eller prøvd å få et til barn, så er ikke blodgiver nå.

Men er rhesus minus blodtype, så måtte ta sprøyte etter fødselen, siden barnet var rhesus pluss og jeg kunne danne antistoffet ved neste graviditet noe jeg ikke hadde visst hvis jeg ikke hadde vært blodgiver. Har forstått det sånn at hvis en mister fosteret sent, så må en og ha sprøyte da.

Så å være blodgiver har hjulpet meg å kunne mer om kroppen min.

Bortsett fra det var det for meg null problem å gi blod.hadde ingen bivirkninger og er ikke redd for sprøyter.

Skrevet

Nei, for jeg har en blødersykdom som gjør at jeg ikke kan/får lov.

Men hadde gitt om jeg kunne.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...