Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #26 Skrevet 9. mars 2013 Vel, i andre land er det svært få som jobber så lite som vi gjør her i Norge. I USA, feks, jobber de fleste myyye lengre dager enn her, og dessuten har de ikke de lange feriene vi har heller. For ikke å snakke om at de ikke har permisjonsrettigheter og sykepengerettigheter slik vi har. Der kan du bli sagt opp på dagen om du er hjemme med sjuk unge en eneste dag. Vi nordmenn er rett og slett jævlig bortskjemte. Anonym poster: 444eaf342e611c2b03e7168f1ff87d9d Vel, men du har også fått med deg at Norge har et av verdens største andel i antall arbeidende kvinner også da går jeg ut i fra. Det gjelder jo ikke for USA, så det er ikke så greit å sammenligne land sånn helt uten videre... Anonym poster: 27e559e9bedb4f5793fd63501636d88d
Gjest thricane Skrevet 9. mars 2013 #27 Skrevet 9. mars 2013 Jeg jobber fulltid og gremmes litt over hvordan kommune disponerer skattepengene jeg bidrar med. Vi sponser grand prix og legger ned skoler i nærmiljøet. Politikerne hyler over at de må kutte ned på servering av mat på møtene, mens syke hjelpeløse mennesker ikke kommer seg ut av huset fordi hjelpemiddelsentralen ikke har råd til å bytte en del på rullestolen for at den ikke skal være risikosport å benytte. Vel, jeg er utdannet innen økonomi og jobber med økonomi. Jeg mener det er et minst like stort problem hvordan pengene disponeres. Når valget kommer pga for dårlige tilbud, hvor er mitt største ansvar? Samfunn eller familie?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #28 Skrevet 9. mars 2013 Å si at de som jobber redusert ikke bidra like mye til samfunnet som folk i 100% stilling er for dumt. Jeg jobber 76%, men betaler like mye i skatt som noen av mine venner gjør i 100% stilling. Jeg har sagt ja til flere ulønnete verv blannt annet FAU. Disse ting må også gjøre i samfunnet for at for eksempel barna vår har idrettstilbud. Anonym poster: 04cda58bf816b4ac75157ba6eb944904
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2013 #29 Skrevet 9. mars 2013 Yhe yhe whatever!! Dere er sure og bitre fordi noen av oss har muligheten til å være litt hjemme med barna våre, men ikke mal fanden på veggen her a. Forde om noen velger å jobbe litt redusert eller ta noen få år uten jobb for å ta vare på barn og hjem så går ikke Norge AS nedenom å hjem. Vi skal jo alle ut i jobb igjen å holde ting igang etterhvert, jeg har vel ca 30år (!) igjen av min arbeidskarrierer hvor jeg kan jobbe fullt og tjene velferdssamfunnet. Og hvis alle i Norge skal jobbe fullt, så måtte vi hatt mange flere bhg f.eks, og det har vi blitt lovet i mange år nå -når kommer det? Det at det samfunnet her ikke går er vel mere de som går på aap og våre nye landsmenn sin skyld, hvor mye penger suger ikke de ut av velferdssamfunnet? Uten å bidra med en eneste krone. Men de er det ok å ta vare på eller? Men ikke våre egne barn? Anonym poster: 9f0914deecdcfe5d1d6bed7225d54d18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå