Gå til innhold

Flere her som er helt avholds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke si at jeg er fullstendig avholds, men jeg drikker svært sjeldent. Samboer drikker også sjeldent. Liker verken vin eller øl, heller ikke særlig begeistra for cider eller noen former for sterkere drikker heller (les; sprit, cognac ol).

En sjelden gang kan det hende jeg tar meg en fest, men det er ikke ofte da jeg har både kronisk migrene og en leddlidelse som tapper meg for energi. Tror jeg kan si at jeg er den roligste nittenåringen her i byen på drikkefronten :-) hehe

Anonym poster: 3311f878148c52e6c81d42731d84e6a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

godt å høre at det er flere enn meg som ikke drikker. jeg har aldri gjort det av flere grunner, og ikke er det noe savn heller.

Skrevet

Nope,er et sprudlende festmenneske de skjeldne gangene jeg er ute.

Anonym poster: ccdcd22b9d02d1a61e97c2640a059e2e

Skrevet

Jeg har ikke smakt alkohol på 3 år men vil ikke kalle meg avholds. Eller jo, eller nei ...

Men blir jeg bedt på en fest når jeg har barnefri kommer jeg til å drikke meg snydings :D

Så jeg er avholds så lenge jeg ikke skal drikke meg full!

Anonym poster: f88f675e6e5a50cf0fec27e8da8ab1f9

Skrevet

Jeg drikker nesten aldri. Blir mye mer fornøyd om jeg får cola. Liker virkelig ikke smaken på øl, vin osv, får generelt fort vondt i magen av alkohol, liker ikke bakfylla og liker ikke fylleangsten som sniker seg på et par dager etterpå.

Hvis jeg absolutt må drikke, kan jeg ta et par strawberry daiquiri, litt bailey's i kaffen, eller et par iskalde corona (hvis det er sommer).

Mannen elsker å smake på forskjellige typer øl, og tar seg gjerne en eller annen merkelig flaske om kvelden, pluss at han drikker litt med jobben et par ganger i måneden. Tror han synes det er litt synd at jeg ikke deler hans begeistring, men det er ikke noe stort tema.

Anonym poster: e6d7061d63e342e7871e0976a26d6885

Skrevet

Jeg liker ikke og bli full, men liker "rusen" man får ved bare litt :)

Og jeg bruker"en lille en" til medisinsk bruk ved halsvondt (når man kjenner man begynner og få vondt,- ikke når man først har blitt syk!) og som mageregulerende (Underberger) på utelnadsturer..Har nesten ikke vært forkjøla siden jeg begynte med det,- og har aldri mer plagdes med magen etter jeg begynte med en underberger om dag....Mulig det er psykologisk? ;) Men Underberger er nesten brekningsrfrmekallendee, så nyter det ikke,- og "den lille" til halsen er som regel mannens dyre,sterke men akk så fæle whiskey..Det skal være STERKT og "brenne" bort bakterier/virus i halsen, ikke rulles rundt på tunga og nytes, nemmelig! Nå er medisisnks burk kanskej 2kvelder på rad, 2-3 ganger i året og sydentur er en uke annethvert år..Så føler ikke det blir misbruk...

Men ellers så drikker vi begge nesten hver helg. Synes det er fint med folk som "bare er" avholds jeg. Som er det fordi de ikke liker det. INGEN liker vel alkohol første gang de smaker, og jeg synes de gjorde et godt valg den gang de ikke gadd prøve og "venne seg til"::Det er jo egentlig unødvendig. Det samme med de som bare ha rsluttet, fordi "det bare ble sånn"., eller som har dårlig erfaring med folk og alkohol...og ikke vil ta den risikoen og utsette andre for det selv....

Har mindre sans for de som gjør det av religiøs overbevisning, som ikke drikker og "fordømmer" andre som gjør det,- og de som ikke drikker fordi de vil "ha med seg alt"; og kanskje helst ta bilder og fortelle resten hva de sa og gjorde den festen....

Men igjen, all respekt til dere somike drikker! MEn jeg er for "avhengig" av min øl på fredagskvelden, og vinglasset på lørdag :) Og en liten fest i ny og ned,- fest MED alkhol...

Anonym poster: b0daed61ed0b45920fefb3c6b6d8ff02

Skrevet

Jeg er så og si totalt avholds, drikker sånn cirka en gang i året.

dette fordi jeg først og fremst ikke liker noen verdens ting,ikke engang vin desverre...

Så om jeg drikker litt får jeg migrene, noe jeg har nok av fra før, så jeg trenger ikke å ha flere for å si det sånn.

Samt at jeg tenker så utrolig praktisk, at jeg vet at drikker jeg blir jeg dårlig og da er hele neste dag ødelagt og dette går direkte ut over mann og barn, noe jeg ikke synes er verd det i det hele tatt.

Så jeg drikker ikke..!

Anonym poster: 0f5e8aa08359e1588cb6579b7ed8d895

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...