Gå til innhold

uhyggelig ultralyd time

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reagerer heller ikke. Jeg har aldri hatt noen annen i rommet enn legen, mannlig. Og jeg har hatt en grei tone med alle. Litt humor ispedd.

Kan det ikke være at denne gynekologen prøvde seg på litt humor for å gjøre dette mindre ubehagelig for deg? Nervøsiteten har en tendens til å bli mindre da.

Men jeg prøver å tenke platt og nøkternt når jeg er på slike undersøkelser. Det er et kjøttstykke på kroppen der å da. Det er ikke et kjønnsorgan som roper SEX SEX SEX. De har vel sett tusenvis av muser før, og har neppe den store fasinasjonen for underliv som unge gutter :P

Så for min del hadde jeg neppe lagt noe seksuelt i det.

Så forskjellige er vi :)

Anonym poster: c80a594980282e6c7578d191eac502ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...

Derimot at det er kun en mannlig gynekolog der, uten kvinnelig anstand er ikke etter reglene.

For din og legens sikkerhet skal en person til være tilstede med samme kjønn som pasienten. Der har mine mannlige leger bestandig vært klare på at det må de følge. og noen ganger resultert i at underskøkelsen måtte ha ventet litt fordi ingen kvinner har vært ledige med engang.

Anonym poster: 6c94f6a2fd16936403ba08abc0fc3e62

Aldri opplevd å ha en ekstra person der, og aldri tenkt over behovet for det heller. Er uansett lite interessert i å ha en ekstra person som sitter der og glor mens jeg ligger så utsatt til, jo færre jo bedre.

Hvilke regler der det dere henviser til?

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at det er en til der selvom det har vært mannlig lege. Tenk så mye unødvendige ressurser det tar. Da får man heller gi beskjed på forhånd at man ønsker en til hvis det er et problem med motsatt kjønn.

På ahus står det i papirene man får når man blir gravid at man får det man får og må ta til takke med det kjønnet som er på vakt. Hvis man ikke liker det mister man timen og får ikke ny.

Skrevet

Jeg hadde en bmi på 17,5 når jeg ble gravid og det var aldri snakk om noe ekstra oppfølging. Jeg fikk beskjed om at jeg burde legge på meg mer enn hva som vanligvis anbefales, men det var det.

Anonym poster: cd5a9a0bcdd7dec689ba3dd7d9c487d7

Skrevet

Vil bare si at når jeg var 28 uker på vei, og ble innlagt pga fare for for tidlig føsel, så hadde jeg bare

Og jeg har alltid hatt kvinnelig helsepersonell i samme rom som det ble gjort underlivsundersøkelser i , når det bare var meg og den mannlige legen der. Dette er standar prosedyre fikk jeg beskjed om, hvertfall på st.olavs.

Anonym poster: 012dda1a68a4d765219d660c791e0240

Skrevet

Jeg har heller aldri hatt en tredjeperson tilstede når jeg har vært hos gynekolog, trodde ikke det var en regel altså. Vet man kan kreve å få ha det, men ikke at man får det automatisk...

Innvendig ul blir gjerne tatt når man vil ha et ekstra klart/godt bilde av noe der inne, det kan bli gjort helt frem til fødselen.

At legen beveger på "pinnen" du har inne i det er også helt normalt, det er jo for å se forskjellige vinkler inni magen.

Språkbruken var vel ikke den beste, men ellers kan ikke jeg se av det var noe spesielt med undersøkelsen din. Jeg er også av de som ikke tenker sex så fort det er snakk om et kjønnsorgan, for gynekologen er det en kroppsåpning og ikke noe mer enn det, når han har en foran seg på undersøkelsesbordet.

Anonym poster: d1821a6c4d359c2a02a80c9f5bcd6e8e

Skrevet

...

Derimot at det er kun en mannlig gynekolog der, uten kvinnelig anstand er ikke etter reglene.

For din og legens sikkerhet skal en person til være tilstede med samme kjønn som pasienten. Der har mine mannlige leger bestandig vært klare på at det må de følge. og noen ganger resultert i at underskøkelsen måtte ha ventet litt fordi ingen kvinner har vært ledige med engang.

Anonym poster: 6c94f6a2fd16936403ba08abc0fc3e62

Aldri opplevd å ha en ekstra person der, og aldri tenkt over behovet for det heller. Er uansett lite interessert i å ha en ekstra person som sitter der og glor mens jeg ligger så utsatt til, jo færre jo bedre.

Hvilke regler der det dere henviser til?

Tredjepersonen er ikke der for å glo, og sitter gjerne på siden å ser på skjermen O.l.

Det er for å sikre pasient og lege. Om det er normal prosedyre overalt, det vet jeg ikke, men her spør de hver gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...