Gå til innhold

Hvorfor valgte du å få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer rett og slett på hva det var som var avgjørende for at du valgte/ evt ønsker å få barn?

Glad i barn? Ønske om familie? Gleden av å se noen vokse opp? Forventinger om at en skal ha familie? Eller andre grunner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja, samme grunn som de aller fleste andre tenker jeg. Vi hadde lyst.

Skrevet

Det var et slags indre kall. :-)

Skrevet

Har lyst på familie, tross at jeg ikke er særlig glad i barn. Gleder meg til småbarnsperioden er over.

Anonym poster: 2ba238c0ae1200ee867d260971ffb057

Skrevet

Jeg valgte å få barn da jeg kom i den situasjonen at jeg ble gravid selv om jeg gikk på p-piller. Jeg var 21 år og midt i studiene, så det var et vanskelig valg. Hadde aldri tenkt tanken på familieliv. det var jeg altfor ung til. Men det var et bevisst valg. Og jeg er veldig glad for at jeg valgte som jeg gjorde.

Anonym poster: a13e3fdeed6444d74bb32d005a1fdbc0

Skrevet

Tja, jeg knulla uten kondom og ble gravid :P Var ikke ett direkte valg jeg tok.

Anonym poster: 407e5d515bfd368f8a8bb3994f98be82

Skrevet

Tja, jeg knulla uten kondom og ble gravid :P Var ikke ett direkte valg jeg tok.

Anonym poster: 407e5d515bfd368f8a8bb3994f98be82

Herlig. Jeg anbefaler deg en annen historie om barnet spør...

Anonym poster: d71be6c3156588f0da1374fd9202c600

Skrevet

Vi hadde vært sammen i 8 år, gjort det vi ville i alle disse årene, og vi følte at nå var tiden inne for å formere seg, få fokus over på noe annet enn oss selv, få en ny glede inn i livet sitt og en og elske over alt på jord.

Nr tre er nå på vei fordi vi synes to barn er for lite, vi har mer kjærlighet å gi og plass i hjertet vårt.

Men nå er det slutt!:)

Anonym poster: dde2b45ba8a7b5534c33ec88e3eb60d8

Skrevet

Fordi alle forventet det og maste om det. Har aldri ønsket meg barn, men mannen gjorde, så vi har to. Angrer litt, men sier det ikke til noen. Er selvsagt glad i barna mine og bytter de ikke mot noe, men jeg savner livet mitt.

Anonym poster: d79090a37f34e42aaf173f1d32ca4b7c

Skrevet

Fordi alle forventet det og maste om det. Har aldri ønsket meg barn, men mannen gjorde, så vi har to. Angrer litt, men sier det ikke til noen. Er selvsagt glad i barna mine og bytter de ikke mot noe, men jeg savner livet mitt.

Anonym poster: d79090a37f34e42aaf173f1d32ca4b7c

Skrevet

Vi hadde vært sammen i 8 år, gjort det vi ville i alle disse årene, og vi følte at nå var tiden inne for å formere seg, få fokus over på noe annet enn oss selv, få en ny glede inn i livet sitt og en og elske over alt på jord.

Nr tre er nå på vei fordi vi synes to barn er for lite, vi har mer kjærlighet å gi og plass i hjertet vårt.

Men nå er det slutt!:)

Anonym poster: dde2b45ba8a7b5534c33ec88e3eb60d8

Håper du mener at det er slutt på barn. Altså at dere ikke skal ha flere. Ikke at det er slutt med deg og mannen???

Anonym poster: a13e3fdeed6444d74bb32d005a1fdbc0

Skrevet

Jeg hadde ikke lyst på barn før jeg traff samboeren min. Jeg var da over 30 år så det var jo ikke for tidlig heller. Men det var igrunn litt snålt for etter å ha vært sammen med han et par måneder var det som et rop inni meg... jeg MÅTTE ha barn.. Heldigvis var han enig.. Vi har to nå og det holder.

Anonym poster: 891aed13ff37bc1279e303b069e14565

Skrevet

Fikk veldig lyst på barn etter et års tid med samboeren min. Før jeg møtte han hadde jeg aldri kjent behovet! Han hadde det på samme vis :) Nr 3 på vei og det får holde, tenker vi.

Anonym poster: 607a98dfe0462b9367f2d1faf9dce588

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Sånn at jeg har noen til å ta vare på og hjelpe meg når jeg blir eldre ;)

Skrevet

Sånn at jeg har noen til å ta vare på og hjelpe meg når jeg blir eldre wink.png

Hvorfor ikke? Kjenner noen par som er helt åpne på akkurat dette argumentet.

Anonym poster: 2ba238c0ae1200ee867d260971ffb057

Skrevet

Har alltid hatt lyst på familie, så har jo fortsatt plan om å skaffe meg mann og kanskje flere barn ;)

Men grunnen til at jeg fikk jentungen var ei "litt" for bra natt, og jeg er personlig i mot abort. Så da var vaget enkelt, beholde og bli kvitt X-en ;)

Skrevet

Jeg gikk rundt å ante ikke hva jeg skulle gjøre med resten av livet mitt. Det hadde liksom ingen mening. Så når jeg en dag fant ut at jeg var gravid, så så jeg på det som et tegn på hva meningen med mitt liv er.

Anonym poster: 6d6ea5b1e384ab5bdb72d084baf5b6de

Skrevet

Jeg ble gravid på pilla da jeg var 19 år, så det var ikke planlagt. Og det var vel aldri et valg ettersom abort var uaktuelt. Jeg har alltid tenkt at jeg skulle bli ung mor. Fikk vårt andre barn to år etter at første meldte sin ankomst.

Anonym poster: cf7b46ac9e2b561dfa194de457405bce

Skrevet

Valgte det ikke selv på den måten, men da testen var positiv kunne jeg ikke annet enn å smile. Så valget var lett, selv om det ikke alltid har vært så lett å være alene om det hele veien. Hadde jeg gått 7 år tilbake i tid og visst hva jeg har gått gjennom, hadde jeg likevel valgt det samme igjen. Men det ville vært løgn å si at jeg ikke kunne ønske at jeg slapp det alene igjen. Nå vet jeg ikke om jeg vil ha flere barn om jeg skulle være så heldig å møte en mann en dag. Er livredd for å måtte gå gjennom alt dette alene igjen med en ny mann. Men som sagt, er glad for valget jeg tok.

Anonym poster: 3e1071bb8ede8fc5a652583c4241e060

Skrevet

Vet faktisk ikke. Mest for det var forventet og jeg ville ha en familie.. .

Angrer som bare det idag, og kan ikke fatte hva jeg tenkte på. Det gir meg ingen gleder å være mor.

Anonym poster: 5e61b8ca3b717553d090ce92cf1aeebe

Skrevet

Det har vært hovedmålet i livet mitt. Å formere meg og ta meg av barn er liksom et kall jeg har hatt med meg fra jeg var liten. Har alltid vært omsorgsfull og trenger mer enn en mann å øse omsorgen ut på i det daglige. Kjernefamilien har også vært veldig tiltalende for meg. Hadde slitt med å finne roen om jeg ikke kunne få barn. Hadde vært min største sorg tror jeg. Har alltid vært glad i og trivst sammen med barn.

Skrevet

Ikke noe glad i barn, men fikk det for meg at mitt eget barn blir nok mye mer fantastisk enn snørrungene alle andre har. De fleste jeg kjenner som ikek liker barn liker sitt eget. I tillegg har jeg en helt fantastisk mann, og noe i ham gjorde at jeg plutselig fikk lyst på barn, bare det var HANS barn. En merkelig trang til å se hvordan blandingen av oss blir, å ha dette sammen, å dele noe så stort... biologisk klokke, jeg vet ikke? Frem til i fjor var barn mitt store mareritt.

Anonym poster: e06331ef1103b0cf9f6404a0f6a493c1

Skrevet

Fordi det for meg er meningen med livet!

Har alltid hatt et sterkt ønske om å stifte familie, er veldig glad i barn og da spesielt mitt eget selvfølgelig :)

Hadde et så sterkt barneønske at jeg som 23 åring gikk til det skritt å dra til Danmark å bli inseminert.

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke, synes det er vanskelig å sette ord på det. Men jeg hadde veldig lyst på barn, og følte at jeg hadde masse morskjærlighet å gi. Også har jeg en mann som jeg bare visste kom til å bli verdens beste pappa.

Skrevet

Har vært en 'baby-jente' så lenge jeg kan huske. Elsket å sitte barnevakt da jeg var i tenårene. Har bare visst at unger, det MÅTTE jeg ha.

Min mann fikk beskjed kort tid etter vi ble sammen at var han ikke interessert i å få barn, kunne det ikke bli oss. Gikk nesten 7 år før vi fikk barn vel å merke, måtte studere ferdig først (ble gravid på første forsøk heldigvis).

Anonym poster: 86a4bb31035df414807e4173272198c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...