Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2013 #26 Skrevet 3. mars 2013 Syk reaksjon. Min farmor fikk tre barnebarn samme våren: min fetter i januar, meg i mars og min kusine i april. Har aldri hørt om at det skulle være noe problem, det var jo kjempemorsomt da vi var unger og lekte sammen.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 3. mars 2013 #27 Skrevet 3. mars 2013 (endret) "Jeg ble kjempeglad så da bør alle andre bli glade også" Vel, på seg selv kjenner man ikke alle andre. Her inne leser man da stadig om folk som er såra og fornærma og sure for at andre blir gravide sammen med dem... Begge deler er vel nøyaktig like galt. Det er barnslig og egoistisk og bli fornærma på andre som blir gravide, og det er feil at alle skal bli kjempeglade fordi man blir det selv... Noe midt i mellom kanskje... Vel, for de fleste blir det en overraskelse og kanskje litt sjokk også å få høre at datteren / svigerdatteren er drøye 3 måneder på vei når yngste er 8 måneder gammel. La nå tvilen komme tiltalte til gode dersom de ellers er kjekke, hyggelige mennesker. Det koster så lite å se etter det beste i folk, ikke det verste. Kanskje ønsker de (feilaktig) å beskytte sin datter, grunnløst og dumt, ja. Men hev deg over det og sett det på konto for impulsive dumheter fra ellers kjekke mennesker. Vi trår vel feil av og til flere av oss, heldigvis. Perfekte mennesker er slitsomme de også. Hør på mannen din og se om ikke det endrer seg etterhvert. Hvis ikke, er saken en helt annen. Da er det på tide med en alvorsprat med svigers. Og du, om svigerinnen din blir såret over dette, så gi henne litt kreditt på hormonkontoen, men går det ikke over er det på tide med noen alvorsord med henne også. Endret 3. mars 2013 av ronja røverdatter
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #28 Skrevet 3. mars 2013 Svigerinnen min er gravid og det er stor stas, spesielt for svigermor. Hun er ca 16 uker på vei og venter sin første. Jeg og mannen (hennes bror) har to barn der minsten bare er 8 mnd. For 5 uker siden fant vi ut at jeg er gravid igjen og er nå 14 uker. Har ikke hatt mensen siden forrige fødsel så hadde ingen mistanke før noen uker siden. Svigers har alltid vert verdens beste, helt fantastiske mennesker. Fortalte de i forrige uke at jeg er gravid igjen og fikk en helt annen respons enn forventet. For det første ba de oss vente noen måneder (?) før vi fortalte det til deres kjære datter for hun kom til å bli så lei seg! Det var hennes tur nå, og jeg hadde jo allerede gått gravid to ganger før. Så spurte de om det ikke var nok med de to vi har og om vi ikke unnet svigerinnen min å gå lykkelig gravid uten å måtte dele oppmerksomheten med meg som, igjen, hadde to barn fra før... Er så skuffet! Er tydelig at dette barnet ikke er ønsket av de.. Nå begynner jeg å lure på hvordan det blir når barna er født.. Ingen tvil om at det blir forskjellsbehandling. Anonym poster: 13f281caf5e19abaa756cf6f27753a46 Den svigermoren din virker ikke som om hun er helt på nett.. Hadde det vært meg som hadde en sånn svigermor, så hadde det klikket. Hadde virkelig tatt til motmæle og forklart henne i klartekst, at her får man ikke barn for å få oppmerksomhet, men fordi man ønsker det.. Du skal ikke unnskylde på noen som helst måte at du er blitt gravid.. Jeg hadde også sagt at jeg fortalte det til hvem jeg ville, når jeg ville, uavhengig av hva hun synest om den saken. Dette er hennes problem , ikke ditt. Ikke at det egentlig er et problem ,men for svigermoren din er det visst blitt det... Kjerring altså Anonym poster: 3c3f3e4c5cd386d803475e0f9af7fbd3
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2013 #29 Skrevet 3. mars 2013 "Jeg ble kjempeglad så da bør alle andre bli glade også" Vel, på seg selv kjenner man ikke alle andre. Nei, men besteforeldre BØR kunne glede seg over at deres sønn og svigerdatter skal ha barn. Noe annet er jo bare merkelig.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 3. mars 2013 #30 Skrevet 3. mars 2013 "Jeg ble kjempeglad så da bør alle andre bli glade også" Vel, på seg selv kjenner man ikke alle andre. Nei, men besteforeldre BØR kunne glede seg over at deres sønn og svigerdatter skal ha barn. Noe annet er jo bare merkelig. Ja, men det er noe annet. Det er forskjell på at besteforeldre bør glede seg og at søster (eller hvem det nå enn er) skal bli kjempeglad fordi du (eller en annen) ble kjempeglad i samme situasjon. Argumenter som "Jeg ble... og dermed bør alle andre bli...." blir ofte brukt her inne. Men det er et dårlig argument, uanhengig av hvor god reaksjonen er.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 3. mars 2013 #31 Skrevet 3. mars 2013 "Jeg ble kjempeglad så da bør alle andre bli glade også" Vel, på seg selv kjenner man ikke alle andre. Nei, men besteforeldre BØR kunne glede seg over at deres sønn og svigerdatter skal ha barn. Noe annet er jo bare merkelig. Ja, men det er noe annet. Det er forskjell på at besteforeldre bør glede seg og at søster (eller hvem det nå enn er) skal bli kjempeglad fordi du (eller en annen) ble kjempeglad i samme situasjon. Argumenter som "Jeg ble... og dermed bør alle andre bli...." blir ofte brukt her inne. Men det er et dårlig argument, uanhengig av hvor god reaksjonen er.
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2013 #32 Skrevet 3. mars 2013 "Jeg ble kjempeglad så da bør alle andre bli glade også" Vel, på seg selv kjenner man ikke alle andre. Nei, men besteforeldre BØR kunne glede seg over at deres sønn og svigerdatter skal ha barn. Noe annet er jo bare merkelig. Ja, men det er noe annet. Det er forskjell på at besteforeldre bør glede seg og at søster (eller hvem det nå enn er) skal bli kjempeglad fordi du (eller en annen) ble kjempeglad i samme situasjon. Argumenter som "Jeg ble... og dermed bør alle andre bli...." blir ofte brukt her inne. Men det er et dårlig argument, uanhengig av hvor god reaksjonen er. Den dama som reagerte på svangerskapet skal bli farmor. Det er en gladnyhet, i tillegg til at hun også skal bli mormor. Hurra! Og ingen grunn til å si "dere har jo to fra før, var nå dette nødvendig". Hva skal de liksom gjøre, da? Ta abort i 14.uke fordi det ikke passer for svigerinna...?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #33 Skrevet 3. mars 2013 "Jeg ble kjempeglad så da bør alle andre bli glade også" Vel, på seg selv kjenner man ikke alle andre. Nei, men besteforeldre BØR kunne glede seg over at deres sønn og svigerdatter skal ha barn. Noe annet er jo bare merkelig. Ja, men det er noe annet. Det er forskjell på at besteforeldre bør glede seg og at søster (eller hvem det nå enn er) skal bli kjempeglad fordi du (eller en annen) ble kjempeglad i samme situasjon. Argumenter som "Jeg ble... og dermed bør alle andre bli...." blir ofte brukt her inne. Men det er et dårlig argument, uanhengig av hvor god reaksjonen er. Helt enig med deg i det siste poenget, man reagerer forskjellig. Men noe som er mystisk er denne oppfatningen "nå er det min tur å gå gravid".....Er dette virkelig noe vi gjør i tur og orden? Dessuten, det er vel ikke besteforeldrene som opplever skuffelse, men potensielt deres datter? Ingen vet jo egentlig om dennedatteren kommer til å ta dette negativt engang! Besteforeldrene bør så absolutt kunne glede seg på begge sine barns vegne, og heller trøste en muligens skuffet datter! Anonym poster: 6350bb49028d18888e4b7ff77dc70c3e
Gjest ronja røverdatter Skrevet 3. mars 2013 #34 Skrevet 3. mars 2013 Pa "Jeg ble kjempeglad så da bør alle andre bli glade også" Vel, på seg selv kjenner man ikke alle andre. Nei, men besteforeldre BØR kunne glede seg over at deres sønn og svigerdatter skal ha barn. Noe annet er jo bare merkelig. Ja, men det er noe annet. Det er forskjell på at besteforeldre bør glede seg og at søster (eller hvem det nå enn er) skal bli kjempeglad fordi du (eller en annen) ble kjempeglad i samme situasjon. Argumenter som "Jeg ble... og dermed bør alle andre bli...." blir ofte brukt her inne. Men det er et dårlig argument, uanhengig av hvor god reaksjonen er. Helt enig med deg i det siste poenget, man reagerer forskjellig. Men noe som er mystisk er denne oppfatningen "nå er det min tur å gå gravid".....Er dette virkelig noe vi gjør i tur og orden? Dessuten, det er vel ikke besteforeldrene som opplever skuffelse, men potensielt deres datter? Ingen vet jo egentlig om dennedatteren kommer til å ta dette negativt engang! Besteforeldrene bør så absolutt kunne glede seg på begge sine barns vegne, og heller trøste en muligens skuffet datter! Anonym poster: 6350bb49028d18888e4b7ff77dc70c3e Pashla, jeg sier ikke ord om hva besteforeldrene skal mene eller ikke mene i det du siterer fra meg. Jeg sier kun at man skal være forsiktig med at andre skal reagere slik vi selv ville ha reagert. Og i resten av innlegget mitt forholder jeg meg kun til det som har kommet fram og hvordan reaksjonen virkelig var. Og så vidt jeg kan se skriver jeg heller ingen plasser at det er ok å bli sur / såra om andre blir gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå