Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Svigerinnen min er gravid og det er stor stas, spesielt for svigermor. Hun er ca 16 uker på vei og venter sin første. Jeg og mannen (hennes bror) har to barn der minsten bare er 8 mnd. For 5 uker siden fant vi ut at jeg er gravid igjen og er nå 14 uker. Har ikke hatt mensen siden forrige fødsel så hadde ingen mistanke før noen uker siden. Svigers har alltid vert verdens beste, helt fantastiske mennesker. Fortalte de i forrige uke at jeg er gravid igjen og fikk en helt annen respons enn forventet. For det første ba de oss vente noen måneder (?) før vi fortalte det til deres kjære datter for hun kom til å bli så lei seg! Det var hennes tur nå, og jeg hadde jo allerede gått gravid to ganger før. Så spurte de om det ikke var nok med de to vi har og om vi ikke unnet svigerinnen min å gå lykkelig gravid uten å måtte dele oppmerksomheten med meg som, igjen, hadde to barn fra før... Er så skuffet! Er tydelig at dette barnet ikke er ønsket av de.. Nå begynner jeg å lure på hvordan det blir når barna er født.. Ingen tvil om at det blir forskjellsbehandling. Anonym poster: 13f281caf5e19abaa756cf6f27753a46
Hybelkanina Skrevet 3. mars 2013 #3 Skrevet 3. mars 2013 Dette tror jeg faktisk ikke et sekund på. Kom deg heller ut og nyt solen fremfor å sitte her og dikte opp historier. Skulle det mot formodning være sant at noen oppfører seg slik ville jeg gitt svigers et gavekort på mentalundersøkelse, for dette var bare sykt.
Hannepålandet Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Oi det var ikke noe trivelig respons nei. Men det går seg nok til skal du se. Det er uansett stas med førstemann for noen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 Da ville jeg ikke latt de få ta en del av noe. De angrer nok etterhvert, men det blir dems tap. For noen folk...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 Ja, dere visste jo at hun var gravid da dere i god tid planla dette :-p Hun er to uker mer enn deg på vei? Synes virkelig dere burde tenkt dere om. Tenk om svigers tantes søsters barnebarn hadde vært gravid med sin første? Krise! Møkkakjerring sier jeg bare, og det burde mannen din si til henne også! Anonym poster: 5d5ac52ca5e58a89081dbf40c7e44381
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 3. mars 2013 #7 Skrevet 3. mars 2013 Man får da ikke barn fordi man ønsker å få oppmerksomhet, overgå andre, stjele "rampelyset" osv. Syns dette var latterlig sagt av svigers!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #8 Skrevet 3. mars 2013 Dette tror jeg faktisk ikke et sekund på. Kom deg heller ut og nyt solen fremfor å sitte her og dikte opp historier. Skulle det mot formodning være sant at noen oppfører seg slik ville jeg gitt svigers et gavekort på mentalundersøkelse, for dette var bare sykt. Nesten godt at du ikke tror det, da vet jeg at jeg har grunn til å reagere og at jeg ikke bare er skikkelig hormonell.. Datteren deres har gnålt om denn graviditeten lenge da, så mulig de er redd hun skal bli skikkelig lei seg. Men jeg venter tross alt barnebarnet deres jeg også.. Mannen mener de bare ble litt satt ut, og at det gir seg etter noen dager. Jeg har helst lyst å bare glemme at de finnes akuratt nå.. HI Anonym poster: 13f281caf5e19abaa756cf6f27753a46
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #10 Skrevet 3. mars 2013 Kan du få mannen din til å snakke med dem? Dere har ikke planlagt en ny graviditet for å ødelegge for svigerinnen, dere visste ikke at hun var gravid da denne ble unnfanget. Få mannen din til å si at det de sa var uhørt og sårende. Han har sikkert rett i at de ble sjokkert, men likevel så unnskylder ikke det ordene som falt. Svigerinnen din blir sikkert kjempeglad, det er alltid stas å gå samtidig med noen og ha permisjon samtidig. Forøvrig vil jeg signere hun som foreslo å gå ut og nyte solen, dette er storm i et vannglass og det kommer til å bli like stas med denne som de 3 andre barnebarna!!!! Anonym poster: 7bcc4f2ec27ee16c0b66c8d3a96b1d2d
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #11 Skrevet 3. mars 2013 Ja, hva sa mannen din til dette? Har skrevet det litt lenger oppe.. Han mente det skulle gå over etter noen dager. Har gått en uke nå, og de har snakket vanlig med mannen men ikke nevnt noe om graviditeten. Kanskje de skjemmes.. det burde de ihvertfall. Han tar det ikke like tungt som meg da, og mener jeg lager en stor sak ut av dette. HI Anonym poster: 13f281caf5e19abaa756cf6f27753a46
Ooops I did it AGAIN Skrevet 3. mars 2013 #12 Skrevet 3. mars 2013 Ja, hva sa mannen din til dette? Har skrevet det litt lenger oppe.. Han mente det skulle gå over etter noen dager. Har gått en uke nå, og de har snakket vanlig med mannen men ikke nevnt noe om graviditeten. Kanskje de skjemmes.. det burde de ihvertfall. Han tar det ikke like tungt som meg da, og mener jeg lager en stor sak ut av dette. HI Anonym poster: 13f281caf5e19abaa756cf6f27753a46 Jeg hadde nok blitt fornærmet om det var meg noen sa slikt til også. Og det hadde resultert i at jeg ikke hadde delt noe ang graviditeten med hverken dem eller svigerinne. Hadde sikkert svart kort på spørsmål, men ikke gitt dem informasjon fra kontroller, ul og min form. Er det mulig å være så tankeløse?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #13 Skrevet 3. mars 2013 Ikke bry deg om svigermor, og ikke fortell henne noe om graviditeten. Når den dagen kommer og babyen blir født trenger dere ikke si noe til dem slik at de får vite om babyen via naboer eller noen andre. Anonym poster: 7c673b48013a95a031956eb0467f7058
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 3. mars 2013 #14 Skrevet 3. mars 2013 Ikke bry deg om svigermor, og ikke fortell henne noe om graviditeten. Når den dagen kommer og babyen blir født trenger dere ikke si noe til dem slik at de får vite om babyen via naboer eller noen andre. Anonym poster: 7c673b48013a95a031956eb0467f7058 Litt barnslig kanskje?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #15 Skrevet 3. mars 2013 Det høres veldig rart ut. Kan forstå at det er litt spesielt når din eneste datter blir gravid selv, tror faktisk det å være mormor er helt spesielt, men man skal da ikke si slike ting og ikke forskjellsbehandle!! Anonym poster: 1802b215d71f0dbc44b09c23468e5dd2
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #16 Skrevet 3. mars 2013 Hvis jeg var svigerinnen ville jeg blitt fornærmet av at noen ikke skulle få fortelle om sin graviditet for å "skåne" meg. Det er jo fornærmende mot intellektet mitt! Jeg ville snakket med svigerinnen ihvertfall, slik at hun slipper å være den siste som får høre at du er like langt på vei som henne. Fortell hele greia, kanskje hun kan få litt fornuft inn i hodet på de vordende besteforeldrene også. Synes det er litt for lettvint av mannen din å si det han sier, for så lenge det er leit for deg så ER det en alvorlig sak. Gravid og hormonell eller ei.. Anonym poster: 7bcc4f2ec27ee16c0b66c8d3a96b1d2d
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #17 Skrevet 3. mars 2013 Sitter her bare som et STORT SPØRSMÅLSTEGN! Har ikke ord! Dette blir jo nesten komikveld, og at noen kan lage et problem av dette! Hun burde jo være glad for de barnebarna hun får! Høres ut som om svigermoren din trenger litt action i hverdagen sin.. JADDA Anonym poster: 78e135a540bb62e26840dd640eaca3e1
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #18 Skrevet 3. mars 2013 Ikke bry deg om svigermor, og ikke fortell henne noe om graviditeten. Når den dagen kommer og babyen blir født trenger dere ikke si noe til dem slik at de får vite om babyen via naboer eller noen andre. Anonym poster: 7c673b48013a95a031956eb0467f7058 Litt barnslig kanskje? Det er kansje barnslig, men jeg ser ikke noen grunn til å holde folk oppdatert når de ikke kan være glad for svangerskapet fra starten av. Anonym poster: 7c673b48013a95a031956eb0467f7058
Musemorbr / Skrevet 3. mars 2013 #19 Skrevet 3. mars 2013 Ååå jevngamle søskenbarn. Det synes jeg er kjempegøy. Svigersene har formulert seg latterlig. De har nok bare forsøkt å skåne en hormonell førstegangsgravid. Sansynligvis uten grunn. Snakk med svigerinna di, så dere kan glede dere over graviditetene sammen. Kanskje blir hun overlykkelig over at barna kanskje kan bli nære venner. Tenk så gøy å være på besteforeldrebesøk samtidig da.
ispia87 Skrevet 3. mars 2013 #20 Skrevet 3. mars 2013 Hvis jeg hadde vært søsteren hans hadde jeg blitt kjempe glad som første gangs for at jeg hadde noen å "gå gravid" sammen me. Og kjempe glad for jevngamle søskenbarn til mitt barn.:-) samme med permisjonen hvis dere går godt overens
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #21 Skrevet 3. mars 2013 Kjempedårlig gjort av svigers, forstår godt at du er skuffet. Jeg venter nr. 3 nå, og min søster venter sin 1. seks uker før. Jeg tenkte litt som svigersene dine selv, og ventet lenge med å fortelle det til mine foreldre denne gang. Men alle ble jo kjempeglade og vi gleder oss sånn til å ha jevngamle barn. I tillegg venter vi samme kjønn. Vårt barn var planlagt da, men da jeg fortalte min søster om graviditeten hadde hun enda ikke fortalt om sin, så det visste jeg jo ikke om. Men jeg mener at uansett om barnet deres hadde vært planlagt eller ikke, så er det fullstendig urimelig oppførsel av svigers. Man planlegger ikke barn og familieliv utifra andres situasjon, der er det faktisk lov å være egoistisk. Gratulerer med svangerskapet! :-) Anonym poster: 1fe1d7475b3b6ff726ec06a243b5009f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #22 Skrevet 3. mars 2013 Tviler på at dette barnet er uønsker hos svigers. Men skjønnet problem stillingen. Jeg gikk gravid sammen med min søster en liten periode og syns det ikke var noe gøy til å begynne med. Jeg var vel og merke 6 mnd på vei og vi snakket om det å bli gravid samtidig. Jeg sa jeg ikke ønsket det for denne gangen var det min tur...min hormonelle oppførsel sa til og med at jeg ville flytte pga det. Hun er den som automatisk for all oppmerksomhet. Ble sinna på henne for hun hadde egentlig gått fra mannen sin men så ville hun ikke ha fler barn med fler fedre så derfor ville hun ha ett barn fort. Men kjente det stakk veldig da hun fortalte meg..det er gøy nå etter 1, 5 år men det tok lang tid før jeg klarte å være rundt henne for hun tenkte da kun på seg selv. ( vi snakket om dette med en gang hun fant ut at jeg var gravid...det var i desember hun ble gravid i mai) Anonym poster: ae37e433848de74dd1fde1d6a606a2b5
Appelsindyret Skrevet 3. mars 2013 #23 Skrevet 3. mars 2013 Jeg hadde reist bort til svigerforeldrene og pratet med dem, fortalt dem hva du føler og at du er såret! Hadde fortalt dem at du hadde forventet mer av dem enn som så og at du håpet at de ville ta til fornuften og innse at det var veldig urimelige ting å si. Det handler jo ikke om å ta oppmerksomheten bort fra andre. Vær helt åpen å ærlig med dem! Ar gjort det selv med mine svigerforeldre ang. Andre ting og det har vært godt å kunne ta de samtalene Lykke til <3
Gjest Yzma Skrevet 3. mars 2013 #24 Skrevet 3. mars 2013 Det var da også en reaksjon Jeg ble kjempeglad da svigerinnen min annonserte at hun var 4 mnd på vei da jeg var 6 mnd. Utrolig artig for de to minste Snakk med svigerinnen din, kanskje hun også blir glad?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #25 Skrevet 3. mars 2013 Her er det tre uker mellom min søsters andre barn og mitt første, det var bare koselig å gå gravid sammen og ha jevngamle barn. Tenker at de kommer til å endre de tankene fort, og hvis ikke bør mannen din ta en ordentlig prat med sin mor. For dette er direkte ufin oppførsel fra en voksen dame! Anonym poster: 5bed62936d7cfaacdeb316271a836753
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå