Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Vi var i svømmehallen i dag, jeg og 3 jenter fra 6 til 8 år. I garderoben var det en mor med en sønn på 9-10 år. Han stilte seg opp og niglodde på jentene da de skulle skifte. Først forsøkte jeg å si, såpass høyt at både moren og gutten måtte høre det, at de ikke trengte å kle av seg før han hadde gått uten at hverken mor eller sønn reagerte på det. Moren hadde god tid til å føne håret mens gutten sto ferdig påklledd og stirret på jentene hele tiden. Til slutt gikk jeg bort til gutten å ba ham i det minste snu seg vekk så jentene mine fikk skiftet uten at en så stor gutt stirret på dem. Tror du ikke moren ble sur for at jeg snakket til gutten? Det kunne da ikke gjøre noe for så små jente! Anonym poster: 2cb89b7a7620007fb523123db32970f8
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Gutter i den alderen har INGENTING i en damegarderobe og gjøre! Anonym poster: e8dbf0a8a1cc1b360ba76e8eb5cbb6db
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Nå kommer det tusen damer som vil påpeke at gutten sikkert hadde noe ved seg som gjorde at han ikke evnet å dusje alene i herregarderoben. Gjesp! Anonym poster: aeb33aa92976295ebf651965bf336d84
Fae Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 10 år gammal? Også klarer han ikke å gå alene i guttegarderoben. Hmmm, da må jeg være en fæl mor for jeg sender 6 åringen inn alene der :-O
♥Madam Mim♥ Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Huff enkelte klarer bare ikke tenke selv altså!! Gutter synes jeg skal være maks 5-6 år i damegarderobe og omvendt!! Synes egentlig nesten det er litt rart at det ikke er regler på det i hallene jeg. E har jo regler for alt mulig annet!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 10 år gammal? Også klarer han ikke å gå alene i guttegarderoben. Hmmm, da må jeg være en fæl mor for jeg sender 6 åringen inn alene der :-O Jeg vet jo ikke nøyaktig hvor gammel han var, men min eldste er 8 og han var i hvertfall vesentlig høyere enn henne (hun er av de lengste i klasen) og han så eldre ut. Anonym poster: 2cb89b7a7620007fb523123db32970f8
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 En 10 åring har ikke noe å gjøre i damegarderoben. Men når synes dere det er ok å sende ungene alene i en garderobe, mens den voksene er i en annen? Anonym poster: 52944aeff0529689440e99788eb06e59
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 En 10 åring har ikke noe å gjøre i damegarderoben. Men når synes dere det er ok å sende ungene alene i en garderobe, mens den voksene er i en annen? Anonym poster: 52944aeff0529689440e99788eb06e59 Jeg vet ikke med gutter, men jentene har klart seg selv fra de var 7. Anonym poster: 2cb89b7a7620007fb523123db32970f8
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 2. mars 2013 #9 Skrevet 2. mars 2013 *sukk* Jeg er en stor fan av å bare si ifra. Dersom noe plager meg står jeg ikke og hinter. Prøv det. Selvfølgelig har ikke en 10 åring noe i feil garderobe å gjøre. Dersom det er et problem for mor og barn får de gå i disse isklade spesialgarderobene som noen svømmehaller (forhåpentligvis alle egentlig) har, eventuelt bare la være å gå i bassenget.
13q Skrevet 2. mars 2013 #10 Skrevet 2. mars 2013 Kan hende gutten var lettere psykisk utviklingshemmet... Tenkt på det?? Kan stort sett ikke se det på dem... Jeg har en selv, og nei, de evner ikke å dusje selv, men samtidig veldig godt av selve svømminga...
Modesty Blaise. Skrevet 2. mars 2013 #11 Skrevet 2. mars 2013 Her er det grense ved skolealder på å være med inn i "feil" garderobe. Trodde det var vanlig jeg?
Fae Skrevet 2. mars 2013 #12 Skrevet 2. mars 2013 En 10 åring har ikke noe å gjøre i damegarderoben. Men når synes dere det er ok å sende ungene alene i en garderobe, mens den voksene er i en annen? Anonym poster: 52944aeff0529689440e99788eb06e59 Når man merker at ungene er klar for det. I mitt hode så er de såpass selvstendige når de begynner på skolen at de burde klare dette selv. Vi begynte nå etter han begynte i førsteklasse. Da skiftet vi sammen i familiegarderobe, han fikk med seg tøyet sitt, fikk beskjed om å legge det i et skap, også dusje hele seg (tissen og rumpen også), så skulle han vente på meg utenfor garderoben. Når man føler at man kan stole på barnet såpass at det ikke løper rett i bassenget da mener jeg det er trygt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. mars 2013 #13 Skrevet 2. mars 2013 Min stebror er 12 og hadde knaptnok klart å være alene i garderoben nå. Det eneste som skurrer for meg er at moren ikke sa noe.... Og min sønn som begynner på skolen til høsten hadde ikke klart seg alene i garderoben enda hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #14 Skrevet 2. mars 2013 Kan hende gutten var lettere psykisk utviklingshemmet... Tenkt på det?? Kan stort sett ikke se det på dem... Jeg har en selv, og nei, de evner ikke å dusje selv, men samtidig veldig godt av selve svømminga... oooog der kom den ja. Greit at han kunne vært psyksik utviklingshemmet og at han trenger og bli passet på. MEN jentene forstår ikke det. De forstår bare at det er en gutt som står og glor på dem og det er vel strengt tatt ingen som føler seg komfortabel med og kle av seg da? Anonym poster: e8dbf0a8a1cc1b360ba76e8eb5cbb6db
Panterjenta85 Skrevet 2. mars 2013 #15 Skrevet 2. mars 2013 Er en tråd som går på noe av det samme inne på kranglesiden også. Nakenhet og barn. Om du vil ha flere meninger. Min mening er vel at skolebarn bør være i sin egen garderobe. Er irrelevant om barnet har noen psykisk hemming eller annet som gjør at det ikke kan være alene. Om man skal bruke det som unnskyldning kan man jo være i motsatt kjønns garderobe hele livet da? Nei da får man heller bruke spesialtilpassede garderober. Noe jeg regner med alle svømmehaller må ha!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #16 Skrevet 2. mars 2013 Der kom utviklingshemmetargumentet gitt! I de aller fleste bad så finnes det egne garderober med dusj ment for slikt om man ikke kan dusje selv. Ser man ikke tilbakestående ut så er det vanskelig for små jenter å forstå at større gutter har noe i damedusjen å gjøre. Det burde enhver forelder også forstå. Man bruker garderobe/dusj som er tilrettelagt dersom det er slik at man har barn som ikke klarer seg selv i dusjen i en alder av 10år. Selvfølgelig skal alle som vil få bade alt de orker! Handler ikke om at man absolutt ikke får ta med større barn inn i "feil" garderobe, det handler om å vise hensyn. Dame/jenter i damegarderobe/dusj Herrer/gutter i herregarderobe/dusj Barn/voksne med spesielle behov bruker handikappdusjen/garderoben. Anonym poster: 44f6eb1afb6a5e55d7bea41c63516d79
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #17 Skrevet 2. mars 2013 Kan hende gutten var lettere psykisk utviklingshemmet... Tenkt på det?? Kan stort sett ikke se det på dem... Jeg har en selv, og nei, de evner ikke å dusje selv, men samtidig veldig godt av selve svømminga... Men ville du ikke da sørget for at han ikke fikk stå og stirre på andre mens du fønet håret? Anonym poster: 50e24010d5e1450644b9945252c233af
13q Skrevet 2. mars 2013 #18 Skrevet 2. mars 2013 Du venta jo bare på den... Er jo strengt tatt mamman til gutten du skulle snakket til ikke driver henge ut guttungen her...
Gjest Julia1984 Skrevet 2. mars 2013 #19 Skrevet 2. mars 2013 Min 5,5 åring er ikke klar for å være alene i garderoben ennå. Ikke ville jeg latt han være alene der heller. Før den tid må pappa'n øve med han slik at han vet hvor han skal henge av seg, dusj, skap etc. Men en liten gutt under 7 år alene i herregarderoben gjør jeg aldri!
13q Skrevet 2. mars 2013 #20 Skrevet 2. mars 2013 Nå er ikke gutten min så gamle enda, og jeg bruker en typisk lærergarderobe med han når vi er på svømming, så han dusjer ikke med de andre, så vi har ingen problemer med det. Men det irriterer meg når det er guttungen som blir klagd på her, pga han glor, når han muligens ikke selv er klar over at det er et problem.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #21 Skrevet 2. mars 2013 Det kan hende at guttene har en diagnose som ikke synes på utsiden, som gjør at de ikke kan gå alene i garderoben. Jeg jobber i en svømmehall. Da har vi løst det sånn at guttene har blitt fulgt i sin egen garderobe og fått hjelp av en av vaktene som jobber i hallen. Dette burde ikke skjedd og hadde jeg vært vakt på det stedet hadde jeg satt pris på å få vite det, så kunne jeg ha grepet fatt i problemet. Anonym poster: 2d5f58743994f0d0f910ec970574501e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #22 Skrevet 2. mars 2013 Nå er ikke gutten min så gamle enda, og jeg bruker en typisk lærergarderobe med han når vi er på svømming, så han dusjer ikke med de andre, så vi har ingen problemer med det. Men det irriterer meg når det er guttungen som blir klagd på her, pga han glor, når han muligens ikke selv er klar over at det er et problem. Selvfølgelig er det moren som er den "skyldige i idioti, men for jentene var det gutten som var problemet, og det ville ikke vært mindre ubehaglig om han var psykisk utviklingshemmed. Hvem av dere voksne damer ville vært konortable med en voksen mann i damegarderoben selv om han var lettere psykisk utviklingshemmet. Svømmehallen har også egen handicapgarderobe som det går ann å bruke om man spør og har spessielle problemer og det finnes to lærergarderober jeg også tror det er mulig å låne om man spør pent. Jeg kunne selvfølgelig bedt moren få gutten til å snu seg bort i stedenfor å si det direkte til gutten, men med så store barn mener jeg det er mest naturlig å hevende seg rett til barnet. Om man er i en slik situasjon at man har en guttsom er for stor for damegarderoben, må man finne en mann til å følge eller droppe svømmingen hvis det ikke er mulighet for spessialgarderober. Det samme gjelder selvfølgelig for jenter i herregarderoben. HI Anonym poster: 2cb89b7a7620007fb523123db32970f8
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #23 Skrevet 2. mars 2013 Nå er ikke gutten min så gamle enda, og jeg bruker en typisk lærergarderobe med han når vi er på svømming, så han dusjer ikke med de andre, så vi har ingen problemer med det. Men det irriterer meg når det er guttungen som blir klagd på her, pga han glor, når han muligens ikke selv er klar over at det er et problem. Selvfølgelig er det moren som er den "skyldige i idioti, men for jentene var det gutten som var problemet, og det ville ikke vært mindre ubehaglig om han var psykisk utviklingshemmed. Hvem av dere voksne damer ville vært konortable med en voksen mann i damegarderoben selv om han var lettere psykisk utviklingshemmet. Svømmehallen har også egen handicapgarderobe som det går ann å bruke om man spør og har spessielle problemer og det finnes to lærergarderober jeg også tror det er mulig å låne om man spør pent. Jeg kunne selvfølgelig bedt moren få gutten til å snu seg bort i stedenfor å si det direkte til gutten, men med så store barn mener jeg det er mest naturlig å hevende seg rett til barnet. Om man er i en slik situasjon at man har en guttsom er for stor for damegarderoben, må man finne en mann til å følge eller droppe svømmingen hvis det ikke er mulighet for spessialgarderober. Det samme gjelder selvfølgelig for jenter i herregarderoben. HI Anonym poster: 2cb89b7a7620007fb523123db32970f8 Dette er jeg ikke enig i. tenk om du hadde hatt en gutt som var psykisk utv.hemmet og alenemor? Skal mor og barn aldri få komme seg i svømmehallen?? Men, jeg synes det er merkelig at mor ble sur her..... Synes du gjorde rett i å si fra til gutten. Anonym poster: 5735b6eb803bb4501aed459967fe16e4
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #24 Skrevet 2. mars 2013 Her er grensen 7 år for å bruke egen garderobe, syns det er en grei regel. Fint at du sa fra, men syns du skulle sagt det direkte til moren. Er hun som er den voksne og tar avgjørelsen om hvilken garderobe sønnen skal gå i. Anonym poster: 36e3bfbd1c3c387e4196da273c52d849
MammantilNurket Skrevet 2. mars 2013 #25 Skrevet 2. mars 2013 Da har han lært seg at det ikke er greit å glo. Bra at HI tok grep for å skjerme jentene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå