Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #26 Skrevet 28. februar 2013 Drit i hele sære mannen. Bestill en taxi til han og ikke tenk noe mer på det Anonym poster: 5220b0d6815ee36bab54313f9b27f5cb
Pixy Skrevet 28. februar 2013 #27 Skrevet 28. februar 2013 Synes han er sær!! Er humanetiker selv og kommer gjerne i kirken om det er en stor dag for noen jeg kjenner. OGSÅ om det hadde vært et tempel eller moské... Har respekt for mennesker som tror og har ikke noe i mot noen på grunnlag av religion. Jeg er til og med fadder for to kristne barn og tar del i å oppdra de i kristen tro. (lest bibelen for å vite litt mer hva det hele går ut på) Tror han bare vil være sta for å "tøffe" seg...
Firekids Skrevet 28. februar 2013 #28 Skrevet 28. februar 2013 Jeg er kristen, men har vært både i moske, tempel m.m. Respekt!
rosami Skrevet 28. februar 2013 #29 Skrevet 28. februar 2013 Jeg er human etiker, men går i kirken når jeg blir bedt i dåp, konfirmasjoner og bryllup. Jeg sitter i kirken og teller lys i lysekronen, hvor mange glassruter som er i vinduene, hvor mange ruter det er i taket for å ikke dø av kjedsomhet.... Jeg synes egentlig det er helt meningsløst det meste av det de beretter om, men det føles allikevel riktig å gå i respekt for mine kjære og nære som skal feire sine store dager. På samme måte som de gjør for meg og mine
Light of my life Skrevet 28. februar 2013 #30 Skrevet 28. februar 2013 Jeg er ateist, men stiller i kirken til dåp, bryllup og begravelser. Ville også gått i en moske dersom jeg hadde hatt noen muslimske venner. Som flere påpeker handler det om personene ikke relgionen. Men, ett sted jeg trekker grensen er at dersom noen venner/familie hadde bedt meg være fadder i en dåp; da hadde jeg måtte si nei. Jeg som ateist kan ikke si meg enig i å skulle hjelpe noen med å oppdra et barn i den kristne tro.
Vogndilla Skrevet 28. februar 2013 #31 Skrevet 28. februar 2013 Sært! Jeg er ateist men synes likevel det er stemningsfullt og hyggelig å være i kirken, liker å synge og liker orgelmusikk. Samme for meg hva jeg synger, men tror ikke et ord av det.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #32 Skrevet 28. februar 2013 Jeg vet om flere humanetikere som er sånn og de ødelegger for "alle de andre". Som mange er inne på, det å møte opp i et bryllup har med respekt for den som skal gifte seg å gjøre, ikke noe med gjesten sitt forhold til gud (eller den andre som skal vie). Jeg har selv ikke noe ønske verken å ha navnefest for barna mine eller å gifte meg borgerlig, men møter selvfølgelig opp hvis jeg blir bedt til andre. Anonym poster: 171023bddabbedd6154159fdf3b933ab
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #33 Skrevet 28. februar 2013 Jeg synes vel strengt tatt at han kan ordne seg skyss til festen selv, slik at det ikke går utover dere at han ikke vil delta inni kirkerommet. For min egen del synes jeg alle seremoniene i kirken inneholder for mye pjatt til at det er noen nytelse. Dåp er det mest pyton, hvor man tvangsmessig døper et barn til en tro man ikke vet om barnet vil leve med, og hvor man i ganske mange tilfeller (har ikke tall, men de fleste jeg kjenner) direkte lyver til presten om at man lover å oppdra barnet i den kristne forsakelse og tro. Og dette med synd! Huff og huff. Et lite barn er ikke syndig, ferdig med det. Jeg slipper gjerne å dra i kirken og holder barna borte fra kirketurer arrangert av skolen (ihvertfall de som kan sees på som forkynnelse, dvs en gudstjeneste). Vi stiller i barnedåp, konfirmasjon og bryllup når vi er bedt, men vi avskyr seremoniene og synes det er rart folk velger kirkelige seremonier når de åpent sier at de ikke er kristne. Det synes jeg faktisk er ganske frekt og løgnaktig egentlig.. Anonym poster: d679bc84da072d424ac11f0004593207
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #34 Skrevet 28. februar 2013 Et par kompiser av mannen er muslimer og de kom ikke i kirken når vi giftet oss. Jeg tenkte egentlig at det var helt greit og det er deres valg. Så nei, jeg syns ikke mannen er så sær. Syns heller du er sær. Anonym poster: cb2d663f28fa1090d040eab1bae5a943
Smyril Line Skrevet 28. februar 2013 #35 Skrevet 28. februar 2013 Jeg tror vel egentlig ikke det, men nå er jeg rett og slett ganske sur på den sære gubben til venninnen min. Vi skal gifte oss til sommeren og mannen til venninnen min har sagt at han kommer på festen men vil ikke sette sine bein i kirka. Fordi han ikke tror på Gud. Hjelpes! Dette handler da ikke om Gud men om meg og min kjære som skal gifte oss. Venninnen min skal være forlover, så hun kommer såklart, men så må hun kjøre avgårde selv og hente han sære gubben mellom fotografering og fest istedet for å ankomme festen sammen med oss og min manns forlover. Jeg blir bare sur. Jeg var da tilstede da de hadde din vielse selv om den foregikk et sted som jeg selv ikke forbinder med vielser. Arghhh Anonym poster: 5787ecd7267e867df69f8db7a65ef0ef Ateist og humanetiker, men aldri tenkt tanken på å nekte å gå i kirkebryllup! Jøye meg. JEG blir da ikke religiøs av å beskue en religiøs seremoni. Hadde jeg vært redd for det, hadde det vel vært noe alvorlg galt med min egen overbevisning, og da burde jeg kanskje vært religiøs likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå