Gå til innhold

Vi ble kastet ut av en barnehage i dag!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og dette opplever jeg i alle fall en gang i uka året gjennom, så det er faktisk ganske mange som gjør som HI her. Hender jeg lar de leke også hvis vi er få barn og mange voksne ute.

Takk, da er det tydeligvis ikke bare jeg som er uintelligent, mindre intelligent, en hue, et troll osv.

Hi

Anonym poster: b529b535400cc46bd2da12e238995c58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og dette opplever jeg i alle fall en gang i uka året gjennom, så det er faktisk ganske mange som gjør som HI her. Hender jeg lar de leke også hvis vi er få barn og mange voksne ute.

Da håper jeg ikke du jobber i mine barns barnehage :/

Skrevet

Jeg lurer veldig på i hvilket land dette er greit. De fleste andre land er jo enda strengere på sikkerhet iom at det er mer utrygt.

Anonym poster: 5b1a1e43d6d2aa47c7ceb9746f096419

Jeg er fra Uruguay i Sør-Amerika, men mor er norsk.

Hi

Skrevet

Det er flere grunner til at du ikke kan oppholde deg der når barnehagen er åpen: De kan tro du er ute etter noen av barna, av forsikringsgrunner er barnehagen ansvarlig for skader som skjer innenfor åpningstider. Hadde da barnet ditt skada seg veldig i barnehagen, står barnehagen ansvarlig. De andre barna har foreldre som betaler for vedlikehold osv. Hvorfor skal dere da få leke der gratis, midt i barnehagedagen ??

Og du, du kan virkelig ikke mene at det er greit?? Det er da virkelig mer enn nok for de annsatte og passe på de som BETALER for sin plass der. Hva tror du ville skjedd om det var MANGE som hadde gått inn i barnehagen for å leke, midt på dagen?

Og kom ikke her å si at du ikke visste at den var åpen. Du sier jo selv at de var ute og ikke mange. Hue!

Dette er sikkert en klisje, men du er alltid hyggelig mot meg når jeg skriver med nick. Nå mistet jeg respekten for deg!

Jeg visste ikke at den var åpen før vi dro hjemmefra, og når vi først var der så tenkte jeg det var greit å leke. Hue kan du være selv!

Hi

Åj, det skulle visst ikke så mye til da :P Men du, nå vet du det til neste gang da :) At det er en grunn til at du ikke kan gå inn der, når barnehagen er åpen. De fleste barnehagen er åpne alle dager i året, unntatt røde dager. Så da kan dere gå dit i helgene og på de røde dagene.

Da lærte du det på muligens den harde veien :P

Skrevet

Takk, da er det tydeligvis ikke bare jeg som er uintelligent, mindre intelligent, en hue, et troll osv.

Hi

Ja, du har jo tross alt fått ett svar som underbygger din oppfatning, og 50 andre sosm synes denne oppførselen og reaksjonen din i etterkant er helt på jordet.

Anonym poster: 985d2fa48c281b7cc71ec1ed841b20e5

Skrevet

Mener du er pase frekk!

Anonym poster: 68e117a374d395675d47ed451d0a44ca

Hvorfor er jeg frekk? Jeg betaler jo skatt som alle andre!

Hi

Og der ble jeg overbevist om at dette er et troll.

Jeg vet av mange lite intelligente personer, men ingen av dem hadde gjort som deg. Trollet mangler antenner...

Anonym poster: dc0f60a44b844dc53c4ea1a7fd06a1ec

Ok, jeg vet at troll er noe dere nordmenn er glad i. Såpass har jeg lært. Du trenger ikke være spydig å kalle meg lite intelligent. Som jeg sier, jeg visste ikke at dette ikke var vanlig i Norge!!!!

Hi

Du er altså ikke norsk?

Skriver godt norsk synes jeg til ikke å ha fått med deg vanlig folkeskikk.

Da burde du jo bare godtatt å bli kastet ut da, for da hadde du jo lært...

Anonym poster: dc0f60a44b844dc53c4ea1a7fd06a1ec

Jeg er halvt norsk, men har aldri bodd i Norge før. Har vokst opp i Uruguay.

Skjønner ikke hvordan det å skrive godt norsk og folkeskikk har noen sammenheng.

Hi

Skrevet

Jeg lurer veldig på hvilket fylke du bor i. Håper ikke det er i nærheten av meg.

Anonym poster: 746c0aeb8a9150f10858693b2713ca62

Skrevet

Fant noe som tydelig så ut som en vanlig lekeplass med gjerde rundt og var der mye med barnet mitt. En dag var det mange barn og et par voksne, og jeg tenkte da at en barnehage hadde tatt turen den dagen dit, helt til en av de voksne spørre så mye... Det viste seg da at dette VAR en barnehage.... Det var en umerket helt vanlig dør inn til en boliggård like ved, og der inne lå visst barnehagens arealer og en del leiligheter ;).

Anonym poster: 50ba3cf018bc2450f4b86749c3cd5fb9

Skrevet

Hi

Ja, du har jo tross alt fått ett svar som underbygger din oppfatning, og 50 andre sosm synes denne oppførselen og reaksjonen din i etterkant er helt på jordet.

Anonym poster: 985d2fa48c281b7cc71ec1ed841b20e5

Nei, det jeg mente med innlegget var at det tydeligvis ikke bare var jeg som trodde dette var greit. Sier ikke at jeg ikke hører på dere som sier at jeg var helt på jordet, men godt å se at jeg ikke er den eneste.

Hi

Skrevet

Det er det mest vanvittige jeg har lest på lenge!

Du kan ikke seriøst mene dette.

Herregud, hvis en kan gå inn å leke så må vel alle andre og få lov?

Skikkelig enkelt for bhgansatte å passe på at ingen tar med seg et barn for mye?

Helt utrolig...* rister på hodet*

Anonym poster: 432b93a364fbdf08048709ddf322d3fe

Skrevet

Synes mange her inne viser stor manglende forståelse for at kulturer kan være ulike akkurat nå... Det virker opplagt for oss, mens det sikkert er noe vi selv hadde kunnet gjøre dersom vi kom fra et land hvor de fleste barnehager med utearealer var det som i Norge kalles 'åpen barnehage'.

Skrevet

Kan du svare på hvor i landet du bor?

Skrevet

Kjenner ikke Uruguay, men i Colombia eller Brasil ville man ikke gått inn på et privat ommeråde, som jo en barnehage er. Men der ville det jo vært mange flere sikkerhetshindringer, som en mur, piggtråd etc etc...

Er utlending selv her jeg bor, men man lever seg fort inn i landets regler og normer når man er åpen for det. Du har jo endel av den norske kulturen med deg allerede så at du blir så overrasket over at noe er så anderledes i Norge enn i Uruguay overrasker meg.

Skrevet

Synes mange her inne viser stor manglende forståelse for at kulturer kan være ulike akkurat nå... Det virker opplagt for oss, mens det sikkert er noe vi selv hadde kunnet gjøre dersom vi kom fra et land hvor de fleste barnehager med utearealer var det som i Norge kalles 'åpen barnehage'.

Takk for at du forstår!

I begynnelsen av denne tråden trodde jeg dere svarte surt av uviss grunn, men jeg har nå skjønt at dette ikke er ting man gjør i Norge. Ingen har fortalt meg det, og det er vanskelig å se hvem som er foreldre og hvem som er ansatte i en barnehage. Derfor trodde jeg dette var normalt!

Hi

Skrevet

Kan du svare på hvor i landet du bor?

Bærum

Hi

Skrevet

haha! du er rar...

jeg spurte en gang da det var en halv time til de stengte om vi kunne få være på området da vi var ett annet sted for å se lillebroren min spille og fikk ja :-) da var vi ute med en ansatt og 3 andre barn.

Anonym poster: be55854639e97e1ed909fa28fa6e8a1d

Skrevet

Hvis vi er godt bemannet, ser jeg ikke problemet. Hvordan er det med deres barnehager, er de aldri på tur? På offentlige lekeplasser osv? Skulle nesten ikke tro det var tilrådelig, de kan jo møte på andre mennesker. Selvfølgelig hadde jeg bedt folk som kom uten barn om å forlate området og når det er mange grupper eller få voksne ute.

Skrevet

Kjenner ikke Uruguay, men i Colombia eller Brasil ville man ikke gått inn på et privat ommeråde, som jo en barnehage er. Men der ville det jo vært mange flere sikkerhetshindringer, som en mur, piggtråd etc etc...

Er utlending selv her jeg bor, men man lever seg fort inn i landets regler og normer når man er åpen for det. Du har jo endel av den norske kulturen med deg allerede så at du blir så overrasket over at noe er så anderledes i Norge enn i Uruguay overrasker meg.

Er oppvokst rett utenfor Barros Blancos, og der var ikke barnehagen helt inngjerdet engang. Bare på tre kanter, så både mennesker og dyr gikk ganske fritt.

Jeg har bare bodd i Norge siden jul, og mor å jeg har aldri snakket om hvordan slike ting foregår.

Hi

Skrevet

Du bor i Bærum og datteren din sin barnehage er stengt pga vinterferie? Bærum hadde, så vidt meg bekjent, vinterferie forrige uke...?

Dette slo meg også... Da må det være tøys, for det er ikke vinterferie i Bærum denne uken! Og ikke noe annet sted på Østlandet heller så vidt jeg vet.

Anonym poster: f05f03444105ab67a2c51ebfbdf332be

Skrevet

Du bor i Bærum og datteren din sin barnehage er stengt pga vinterferie? Bærum hadde, så vidt meg bekjent, vinterferie forrige uke...?

Hey, endelig var det en som kunne bevise at jeg var et troll :D

Sorry folkens, det var moro så lenge det varte. Trengte litt underholdning i kveld.

Trodde ikke at en kengumamma var så smart, men jaggu meg tok jeg feil.

Det jeg har lært av dette er at Ibsenfrue er en empatisk dame som klarer å sette seg inn i andre sin situasjon og at Kliko er en dritt ;)

Hi

Skrevet

Hvis vi er godt bemannet, ser jeg ikke problemet. Hvordan er det med deres barnehager, er de aldri på tur? På offentlige lekeplasser osv? Skulle nesten ikke tro det var tilrådelig, de kan jo møte på andre mennesker. Selvfølgelig hadde jeg bedt folk som kom uten barn om å forlate området og når det er mange grupper eller få voksne ute.

Jeg ser problemet fordi man aldri vet hvilke intensjoner folk som kommer - med eller uten barn egentlig har. Jeg vil at ungene mine skal kunne være trygge i barnehagen, sammen meddesom hører til der, ikke viltfremmede mennesker som kommer ogskal leke.Det handler om tillit til barnehagens og dens ansatte, og hadde noen i vår barnehage gitt en sånn tillatelse, ville jeg mistet den tilliten og ikke følt meg trygg når jeg sendte ungene dit. Jeg sier ikke at jeg ikke forstår at du vil være snill og mener å ha kontroll, men jeg ville hverken jobbet eller hatt barn i en barnehage hvor dette var greit. Er dette forresten avklart med styrer?

Skrevet

Hey, endelig var det en som kunne bevise at jeg var et troll :D

Sorry folkens, det var moro så lenge det varte. Trengte litt underholdning i kveld.

Trodde ikke at en kengumamma var så smart, men jaggu meg tok jeg feil.

Det jeg har lært av dette er at Ibsenfrue er en empatisk dame som klarer å sette seg inn i andre sin situasjon og at Kliko er en dritt ;)

Hi

Ikke så greit for oss som bor nord for Sinsenkrysset :P

Skrevet

Seriøst??? Du går inn i en barnehage i åpningstiden og forventer at du får bli der, og blir sint når en ansatt sier dere ikke kan være der? Oj, du har missforstått...........

Anonym poster: cd1a815ed33af5cf6e9fe26703289efa

Skrevet

Ja gid så morsomt å trolle og få folk til å bli irriterte...

Skrevet

Seriøst??? Du går inn i en barnehage i åpningstiden og forventer at du får bli der, og blir sint når en ansatt sier dere ikke kan være der? Oj, du har missforstått...........

Anonym poster: cd1a815ed33af5cf6e9fe26703289efa

Eh, du er litt treg eller? Fikk ikke med deg at det var kødd?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...