Gå til innhold

Oppfunnet ny sovemedisin?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis et barn aldri opplever konsekvenser når strikken blir tøyd for langt, og aldri opplever negative følelser, hvordan skal de da håndtere dem når de blir større?

 

Avhengig av hvor store barna er, og om de har mulighet til å abstrahere, kan man jo prate med dem etterpå. Mamma slamret med dørene fordi mamma....... Og da ble mamma full av følelser. F.eks?

Og så kan man snakke om at hvis man er sånn mot venner så kan de slutte å være med deg, hvis man gjør sånn og det ikke er lov, så kan politiet bli sur på deg - ta inn litt konsekvenssnakk :)

 

Jeg vil iallefall ikke ha konfliktskye barn som ikke kan håndtere sterke følelser rettet mot dem, og som ikke forstår når nok er nok!

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Vi må nok bare innse det her inne på krangle at vi er foferdelige foreldre.

Neste gang ungen tegner på veggen må vi i stede for å rope nei høyt og ta tusjen. Rose dette kreative barnet som kom på at veggene kunne brukes slik.

 

Å vil nå ikke barnet legge seg så leker vi heller en time til. Så får det heller være surt i bhg dagen etter grunnet lite søvn.

 

Lurer på hvordan jeg skal få mannen med på dette?

Skrevet

Ok...la meg bare fastslå med en gang at mine barn ikke er utrygge. Det er ikke noe jeg synser, men noe som har blitt bekreftet av profesjonelle ( blant annet fra ansatte i barnehagen med tilsvarende utdannelse som deg).

 

Min ene barn har en diagnose som blant annet gjör at hun er non-verbal og har problemer med språkforståelsen. Hun lerer ting fort, men nesten alt må visualiseres for henne. Hvordan visualiserer du fölelser hvis du ikke kan vise de slik de er? At jeg smelte med dören var ikke noe som hendte etter hun hoppet i sengen for förste gang og uten advarsel. Hver gang hun står opp av sengen på hvelden får hun fölgende advarsel:" Legg deg ned eller så lukker jeg dören". (hun vil helst ha dören åpen når hun sovner) Så teller jeg til tre og hvis ikke hun ligger ned innen da lukker jeg dören. Hun vil etter en stund komme å åpne dören og jeg fölger henne tilbake til sengen og vi begynner på nytt. Vanligvis sovner hun med 0-3 ganger lukking av dör. Men av og til, slik som kvelden det er snakk om går det ikke sånn og hun bare tuller. Kroppsspråket hennes og ansiktsuttrykket viser hun veldig godt vet hva hun gjör og hun fortsetter til jeg blir sint og viser at jeg blir sint. Så jeg visualiserer hva sinne er så hun kan gjenkjenne fölelsen og lere at det er en konskvens av at hun ikke gjör som hun skal. Å visualisere fölelser gjelder ikke bare sinne, jeg er tydelig på alle de forskjellige fölelsene. Derfor er jeg heller ikke redd for å måtte be om unnskyldning, for det er en fölelse/handling hun også må lere. Jeg viser kjerlighet, redsel, sorg etc like sterkt.

 

Dette er en metode som fungerer bra på henne, så bra at sist hennes team målte hennes fremgang var den bedre enn de hadde håpet på. Jeg ble fortalt at det blant annet pga mitt oppfinnsomhet til å finne måter å visualisere ting på og at jeg ikke var redd for å vise fölelser.

 

At du ikke liker det, eller ikke bruker samme metode på dine barn betyr ingenting for meg. Men jeg gjentar gjerne spörsmålet: hvordan visualiserer du fölelser om du ikke kan vise de slik de er?

Skrevet

Kan ikkje bestemme meg for om denne tråden er morsom eller tragisk, heller mot det siste...

 

At litt dørslamring kan vere så opprørande for enkelte var ny kunnskap for meg..

 

 

Gjest sug lut
Skrevet

Kan ikkje bestemme meg for om denne tråden er morsom eller tragisk, heller mot det siste...

Den begynte morsom. Så kom det uironiske tunnelsynet og så ble den tragisk.
Gjest pupp and go
Skrevet

Kan ikkje bestemme meg for om denne tråden er morsom eller tragisk, heller mot det siste...

Den begynte morsom. Så kom det uironiske tunnelsynet og så ble den tragisk.

 

Kanskje hun er her for å *gisp* - krangle?

Skrevet

huff.....

 

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10- .... AY! Logger av... Sukk

Gjest sug lut
Skrevet

Kan ikkje bestemme meg for om denne tråden er morsom eller tragisk, heller mot det siste...

Den begynte morsom. Så kom det uironiske tunnelsynet og så ble den tragisk.

 

Kanskje hun er her for å *gisp* - krangle?

Kan ikkje bestemme meg for om denne tråden er morsom eller tragisk, heller mot det siste...

Den begynte morsom. Så kom det uironiske tunnelsynet og så ble den tragisk.

 

Kanskje hun er her for å *gisp* - krangle?

Da må hun være bedre til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...