Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #26 Skrevet 27. februar 2013 Enig hun var gammeldags. For å si det kort: jeg har også møtt gammeldags 25 åring ;-) Jeg mener selv at alderen ikke er relevant her og det går mest på urealistisk syn på barneoppdragelse og manglende personlig egenhet i å være kjærlig mor. Vi kan godt være enige om at vi er uenige, men jeg vil på vegne av oss modne mødrer vise til at vi kan være fantatiske småbarnsforeldre på tross av høy alder ;-) En ting er sikker her inne: vi er enige om at DENNE moren ikke er egnet som mor. Anonym poster: ec31b8ed15204aa55b15349cf8506df8
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #28 Skrevet 27. februar 2013 Lurer på om hun selv klarer å se alle sine fatale feil når hun ser seg selv på denne filmen? Eller om hun ikke eier noe form for selvinnsikt? Anonym poster: ee7144979873711ac02fb967cce906da
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 27. februar 2013 #29 Skrevet 27. februar 2013 Psykisk terror er d de to holder på med. Håper de får sin straff!! Jeg er faktisk blitt helt kvalm av dette.. Å for en psykolog!? Barnet kan bli ødelagt av for mye nærhet og kjærlighet?!?!?!?!??!? Fyyyy f....!!!!!!!! Så utrolig provoserende!!!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #30 Skrevet 27. februar 2013 Psykisk terror er d de to holder på med. Håper de får sin straff!! Jeg er faktisk blitt helt kvalm av dette.. Å for en psykolog!? Barnet kan bli ødelagt av for mye nærhet og kjærlighet?!?!?!?!??!? Fyyyy f....!!!!!!!! Så utrolig provoserende!!! Ja det ER faktisk psykisk terror! Jenta kan jo ikke gjøre noe som er naturlig for henne uten at de kjefter på henne, og "mora" snakker stygt om henne mens hun hører det. Jeg klarer ikke se resten igjen, de øynene hennes er så triste og man er jo helt maktesløs..... Anonym poster: ee7144979873711ac02fb967cce906da
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2013 #31 Skrevet 27. februar 2013 Helt forferdelig.... er d noen måte man kan finne ut om hvordan jenta har d nå? Dette var helt jævlig.... Stakkars stakkars lille jente:( http://www.bt.dk/danmark/saadan-har-masho-det-i-dag dette er fra november da, etter filmen ble vist i Danmark Anonym poster: ea883a02d007be49b3b2a32f02e414bb
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #32 Skrevet 28. februar 2013 Helt forferdelig.... er d noen måte man kan finne ut om hvordan jenta har d nå? Dette var helt jævlig.... Stakkars stakkars lille jente:( http://www.bt.dk/dan...masho-det-i-dag dette er fra november da, etter filmen ble vist i Danmark Anonym poster: ea883a02d007be49b3b2a32f02e414bb Herregud, har ikke sett filme enda, men dette var da helt jævlig lesning! Hvorfor har ikke barnet fått en trygg og stabil ny fosterfamilie? Og hvordan kan en journalist bare se det som sin oppgave å lage en dokumentar i 5 år og observere et barn som mishandles psykisk, uten å gripe inn? Anonym poster: 6bb649f2497286e1ab6588c74167b7a0
Tabitha Skrevet 28. februar 2013 #33 Skrevet 28. februar 2013 Hvorfor har ikke barnet fått en trygg og stabil ny fosterfamilie? Fordi hun ikke ville være hos andre foreldre enn sine egne, og da sa psykologene at hun ikke taklet nære relasjoner. Derfor ble hun ikke plassert i noen ny fosterfamilie.
wanda71 Skrevet 28. februar 2013 #34 Skrevet 28. februar 2013 Hvis det var noen som "vant" i lotteriet men ikke fikk oppleve noe gevinst var det de ungene og ikke minst den jenta. Synes ikke man skal dømme folk etter utseende men denne dama her både ser ut og oppfører seg som ei heks. Fikk skikkelig vondt i hjertet etter å ha sett programmet, var og klemte ekstra på mine to små. Ønsker alt godt til disse barna og de biologiske foreldrene hennes som trodde de gjorde det beste for ungene sine.
Koneogkone+2jenter Skrevet 28. februar 2013 #35 Skrevet 28. februar 2013 Forferdelig vondt i mammahjertet mitt å se denne dokumentaren. Stakkars stakkars lille jente. Håper det er noen gode personer på institusjonen hun er på som tar henne inn i hjertet sitt.
HeltAnonym Skrevet 28. februar 2013 #36 Skrevet 28. februar 2013 Reagerte på så uendelig mye i denne dokumentaren! Jeg la veldig merke til at de "foreldrene" var så fokusert på hva som var best for DEM ikke for barna.. For eksempel at foreldrene ikke fikk være med på flyplassen for å si farvel til barna sine, fordi det ble for vanskelig for DEM å sitte på fly i ti timer med barn som var lei seg. Eller at det var vanskelig for DEM at masho ikke var som de forventet, osv. Og den tyggelyden som jenta liksom gjorde (jeg så ingenting av det men,..) å stakkars jenta som ikke hadde spist på TO DØGN, måtte gå fra bordet uten å få spist opp maten sin, fordi hun JÆVLA heksa ikke taklet en tyggebevegelse som ikke eksisterte en gang?? Og at jenta ikke fikk ha kjøkkenhage eller NOEN TING hos avlastningsfamilien.. For at det liksom skal bli så bra å komme tilbake til den kalde kalde familien.. Og at hun blir totalt avvist når hun vil hjelpe til med noe. Og at foreldrene føler at de har vunnet i lotteriet, men ikke har fått noen gevinst..Altså DU SIER IKKE NOE SÅNT?? Herregud, jeg hadde jo aldri sendt vekk mine barn eller stebarn, fordi de var litt vanskelige, eller gikk igjennom en vanskelig periode.. fordi det ikke er som forventet!! Om ikke disse foreldrene her blir anmeldt etter dette, så skjønner faen ikke jeg hva myndighetene driver på med der borte.. Jeg kjenner jeg blir MEKTIG provosert over hva disse foreldrene og adopsjonsbyrået driver med, og jeg håper for guds skyld at disse små barna får komme hjem enten til sine biologiske foreldre eller til et nytt hjem med MYE kjærlighet.. Denne saken traff meg midt i hjertet som pedagog og mamma.. Stakkars stakkars barn.. </3
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #37 Skrevet 28. februar 2013 http://www.bt.dk/danmark/venstre-og-df-masho-skal-hjem-til-sine-biologiske-foraeldre Anonym poster: 863f097d8beb15982bdee61a014b9768
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #38 Skrevet 28. februar 2013 Hun Dama er ikke noe snill.Det så jeg lang vei.Skulle vært fratatt gutten også-Utrolig at sånne mennesker får lov til å adoptere.Og hvorfor blir det ikke ordnet så barna .kan få en kontakt med de biologiske foreldrene?Grusomt å se hvordan den lille jenta blir behandlet som et utskudd.Tydelig at hun gammle røya er ute etter å syke hun ned.Hvor er barnevernet i danmark.? Og hvorfor skal det være så jævelig vanskelig å komme i kontakt med de biologiske foreldrene? Anonym poster: 289601ab6994ed481a2b250694cd62a4
Plutselig_gravid Skrevet 28. februar 2013 #39 Skrevet 28. februar 2013 Journalisten som har fulgt familien grep faktisk inn. Etter episoden ved middagsbordet (det var mye som skjedde der som vi ikke fikk se) så var journalisten rystet. Hun kontaktet en psykolog som var ekspert på adopsjonssaker og viste det hun hadde filmet. De kontaktet kommunen der familien er bosatt, men de gjorde dessverre ingen ting.... Her er det omsorgssvikt fra alle hold: de ulike instansene i kommunen, psykologer, foreldre ++++ Ingen vil vel ha på seg at de har tatt helt feile vurderinger... Hjerterått!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #40 Skrevet 28. februar 2013 Den biologiske mamman sa jo også at hun ikke stolte helt på adoptivmoren! Anonym poster: f8de4735b49c71983e9880d0377cd50f
Trimsi Skrevet 3. mars 2013 #42 Skrevet 3. mars 2013 Gripende og utrolig trist dokumentar, men veldig viktig! Husk at vi fikk se noen minutter av muligens flere år, fra denne familien. Det å få et barn man ønsker å gi ubetinget kjærlighet til, for så etter lang tid føle at barnet ikke vil knytte seg følelsesmessig, er utrolig tøft. Denne skjønne jenta opplevde noe vanvittig traumatisk da hun ble skilt fra sin mamma og pappa. Hennes reaksjon var å aldri gi seg, men hele tiden stå imot de nye foreldrene. Dette er ikke uvanlig, men noen barn sliter mer enn andre og jo eldre barnet er jo værre er det ofte. Sorry, men ingen av dere kan si at dere ville taklet dette bedre enn denne adoptivmoren. Jeg har mange nære venner og nær familie som har adoptert, og det å adoptere "store" barn har jeg alltid vært skeptisk til. Ser dessverre alt for ofte at disse barna sliter gjennom både barndommen og voksenlivet. Praksisen med å adoptere barn fra fattige foreldre som vi så fra Etiopia er definitivt enda mer problematsk. Husk, adopsjonsbyråene skal leve av dette her. De er ikke barmhjertige ildsjeler som kun er ute etter å gjøre gode gjerninger, selv om de selvfølgelig gjør det beste de kan og har mulighet til.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #43 Skrevet 3. mars 2013 Gripende og utrolig trist dokumentar, men veldig viktig! Husk at vi fikk se noen minutter av muligens flere år, fra denne familien. Det å få et barn man ønsker å gi ubetinget kjærlighet til, for så etter lang tid føle at barnet ikke vil knytte seg følelsesmessig, er utrolig tøft. Denne skjønne jenta opplevde noe vanvittig traumatisk da hun ble skilt fra sin mamma og pappa. Hennes reaksjon var å aldri gi seg, men hele tiden stå imot de nye foreldrene. Dette er ikke uvanlig, men noen barn sliter mer enn andre og jo eldre barnet er jo værre er det ofte. Sorry, men ingen av dere kan si at dere ville taklet dette bedre enn denne adoptivmoren. Jeg har mange nære venner og nær familie som har adoptert, og det å adoptere "store" barn har jeg alltid vært skeptisk til. Ser dessverre alt for ofte at disse barna sliter gjennom både barndommen og voksenlivet. Praksisen med å adoptere barn fra fattige foreldre som vi så fra Etiopia er definitivt enda mer problematsk. Husk, adopsjonsbyråene skal leve av dette her. De er ikke barmhjertige ildsjeler som kun er ute etter å gjøre gode gjerninger, selv om de selvfølgelig gjør det beste de kan og har mulighet til. Jeg VET at jeg aldri hadde behandlet min adoptivdatter slik som det vi får se i denne dokumentaren! Anonym poster: 7e70ff523816228457911a61239c45ac
wanda71 Skrevet 3. mars 2013 #44 Skrevet 3. mars 2013 Gripende og utrolig trist dokumentar, men veldig viktig! Husk at vi fikk se noen minutter av muligens flere år, fra denne familien. Det å få et barn man ønsker å gi ubetinget kjærlighet til, for så etter lang tid føle at barnet ikke vil knytte seg følelsesmessig, er utrolig tøft. Denne skjønne jenta opplevde noe vanvittig traumatisk da hun ble skilt fra sin mamma og pappa. Hennes reaksjon var å aldri gi seg, men hele tiden stå imot de nye foreldrene. Dette er ikke uvanlig, men noen barn sliter mer enn andre og jo eldre barnet er jo værre er det ofte. Sorry, men ingen av dere kan si at dere ville taklet dette bedre enn denne adoptivmoren. Jeg har mange nære venner og nær familie som har adoptert, og det å adoptere "store" barn har jeg alltid vært skeptisk til. Ser dessverre alt for ofte at disse barna sliter gjennom både barndommen og voksenlivet. Praksisen med å adoptere barn fra fattige foreldre som vi så fra Etiopia er definitivt enda mer problematsk. Husk, adopsjonsbyråene skal leve av dette her. De er ikke barmhjertige ildsjeler som kun er ute etter å gjøre gode gjerninger, selv om de selvfølgelig gjør det beste de kan og har mulighet til. Synes disse adoptivforeldrene virket kald og lite kunnskapsrik helt fra starten, og da spesiellt moren. Jeg håper og tror jeg ville ha klart å ha gjort ting annerledes enn de gjorde. Jenta ble skilt fra sine biologiske foreldre og eldre søsken, så blir hun skilt fra adoptivforeldre og den ene broren hun har igjen. Det blir bare så FEIL.
Trimsi Skrevet 4. mars 2013 #45 Skrevet 4. mars 2013 Gripende og utrolig trist dokumentar, men veldig viktig! Husk at vi fikk se noen minutter av muligens flere år, fra denne familien. Det å få et barn man ønsker å gi ubetinget kjærlighet til, for så etter lang tid føle at barnet ikke vil knytte seg følelsesmessig, er utrolig tøft. Denne skjønne jenta opplevde noe vanvittig traumatisk da hun ble skilt fra sin mamma og pappa. Hennes reaksjon var å aldri gi seg, men hele tiden stå imot de nye foreldrene. Dette er ikke uvanlig, men noen barn sliter mer enn andre og jo eldre barnet er jo værre er det ofte. Sorry, men ingen av dere kan si at dere ville taklet dette bedre enn denne adoptivmoren. Jeg har mange nære venner og nær familie som har adoptert, og det å adoptere "store" barn har jeg alltid vært skeptisk til. Ser dessverre alt for ofte at disse barna sliter gjennom både barndommen og voksenlivet. Praksisen med å adoptere barn fra fattige foreldre som vi så fra Etiopia er definitivt enda mer problematsk. Husk, adopsjonsbyråene skal leve av dette her. De er ikke barmhjertige ildsjeler som kun er ute etter å gjøre gode gjerninger, selv om de selvfølgelig gjør det beste de kan og har mulighet til. Synes disse adoptivforeldrene virket kald og lite kunnskapsrik helt fra starten, og da spesiellt moren. Jeg håper og tror jeg ville ha klart å ha gjort ting annerledes enn de gjorde. Jenta ble skilt fra sine biologiske foreldre og eldre søsken, så blir hun skilt fra adoptivforeldre og den ene broren hun har igjen. Det blir bare så FEIL. Enig at de virket kalde og ganske umennesklige i noen av klippene vi fikk se, men det er vanskelig å bedømme uten å se mer. Det jeg i hvert fall er overbevist om, er at man som vordende adoptivforeldre får ALT for liten kunnskap om utfordringer ved adopsjon. Det er som om man ikke vil at foreldrene skal gi opp og bli negative. Og man er redd for at de ikke vil "velge" eldre barn og barn med særskilte behov. Det er jo slik at fler og fler av de yngste (friske) barna blir adoptert innad i sitt fødeland, p.g.a høyere levestandard. Jeg skjønner at det er frusterende for de som driver barnehjemmene og adopsjonsbyråene å se flotte større barn bli sittende igjen,,, Og å høre at dere største ønske er å få nye foreldre. Men de utfordringer som ligger i å komme til et totalt fremmed land, med en totalt fremmed kultur, og ikke kunne gjøre seg forstått er enorm. Når man attpåtil har en bagasje med seg større enn man kan forestille seg er det noe som blir feil. Med bare en tiendedel av det man betaler for en adopsjon kunne man gjort mye for et barn i sitt eget land....
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #46 Skrevet 4. mars 2013 Kvinnemennesket er jo helt tydelig alt for gammel til å få barn selv.. Hun ser jo som barnas bestemor... Syntes ikke det var pent av deg å henge deg opp i morens utseende og alder. Det har ikke noe med denne saken å gjøre. Har selv adoptert 2 stk som 49 åring ! Ellers syntes jeg at dette var en vond historie, men har ikke noe med hvordan moren ser ut! Anonym poster: 8cb0e7ba443986dbb67b7ca65a136b46
Ailo1 Skrevet 4. mars 2013 #47 Skrevet 4. mars 2013 Enig hun var gammeldags. For å si det kort: jeg har også møtt gammeldags 25 åring ;-) Jeg mener selv at alderen ikke er relevant her og det går mest på urealistisk syn på barneoppdragelse og manglende personlig egenhet i å være kjærlig mor. Vi kan godt være enige om at vi er uenige, men jeg vil på vegne av oss modne mødrer vise til at vi kan være fantatiske småbarnsforeldre på tross av høy alder ;-) En ting er sikker her inne: vi er enige om at DENNE moren ikke er egnet som mor. Enig med deg. De fleste som adopterer i dag er langt over 40 pga de lange ventetidene. jeg er småbarnsmor over 50 pga lange ventekøer men har ingen problemer av den grunn :-) Denne historien handler vel ikke om foreldrenes alder...
wilmus Skrevet 13. juni 2013 #48 Skrevet 13. juni 2013 Er ikke ofte jeg sipper av tv altså, men dette ble tårevått
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2013 #49 Skrevet 14. juni 2013 Hovedpoenget i denne saken er jo at den stakkars jenta blir tatt vekk fra foreldrene sine med tvang!! Hun levde et normalt og lykkelig familieliv, og blir så tvangssendt til andre siden av jorden hvor noen andre plutselig sier de er familien hennes. Hun har fått grunnen revet vekk under seg, stakkars jente! Hvorfor kan ikke begge barna sendes tilbake til forldrene sine som de aldri skulle ha blitt tatt ifra? Stakkars foreldre som tenker på dem hver dag og lurer på hvordan de har det. Å adoptere barn som er foreldreløse og ikke har noen til å ta seg av dem er fantastisk fint (dersom de kommer til normale folk som tar seg av dem og elsker dem, ikke som de danske tullingene i denne filmen) Men å adoptere barn som har foreldre og familie?? Det er jo helt grusomt! Adopsjonsbyrået burde jo vært stilt for retten! Anonymous poster hash: 81b84...bf0
Trimsi Skrevet 14. juni 2013 #50 Skrevet 14. juni 2013 Hovedpoenget i denne saken er jo at den stakkars jenta blir tatt vekk fra foreldrene sine med tvang!! Hun levde et normalt og lykkelig familieliv, og blir så tvangssendt til andre siden av jorden hvor noen andre plutselig sier de er familien hennes. Hun har fått grunnen revet vekk under seg, stakkars jente! Hvorfor kan ikke begge barna sendes tilbake til forldrene sine som de aldri skulle ha blitt tatt ifra? Stakkars foreldre som tenker på dem hver dag og lurer på hvordan de har det. Å adoptere barn som er foreldreløse og ikke har noen til å ta seg av dem er fantastisk fint (dersom de kommer til normale folk som tar seg av dem og elsker dem, ikke som de danske tullingene i denne filmen) Men å adoptere barn som har foreldre og familie?? Det er jo helt grusomt! Adopsjonsbyrået burde jo vært stilt for retten! Anonymous poster hash: 81b84...bf0 Helt enig med deg! Denne bestemte saken virker helt fryktelig, men husk at mange barn blir adoptert bort selv om de har både foreldre og familie. De fleste jeg kjenner av "litt store barn" som er adoptert til Norge har enten blitt tatt vekk fra foreldrene p.ga omsorgssvikt eller blitt overlatt til barnehjem p.ga fattigdom. Det er svært sjeldent at foreldrene er døde, i så fall vil som regel tanter, onkler eller besteforeldre ta over ungene. Man kan jo selvfølgelig si at ved omsorgssvikt er det kanskje rett og rimelig at barna kan adopteres bort, men tenk om dette hadde skjedd norske barn? En 5 år gammel norsk jente har en mor med alkoholproblemer som ikke klarer å ta hånd om barnet. Ikke er det nære familiemedlemmer som kan ta over omsorgen og barnet blir adoptert bort til f.eksTyrkia. Den biologiske moren har ingen rettigheter til å få barnet tilbake om hun blir "tørrlagt" og hun vil ALDRI få vite hvem som har overtatt datteren. Jenta blir sendt til vilt fremmede mennesker som snakker et annet språk. Med en annen kultur, religion, klima og matvaner. Det er grusomt for et barn å bli revet vekk fra moren men det er også tøft å bli plassert i en totalt fremmed kultur i tillegg. Jeg er veldig skeptisk til å adoptere bort store barn av mange grunner....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå