Gå til innhold

Adopsjonens pris på Nrk


Anbefalte innlegg

Skrevet

For en trist historie.. Stakkars foreldrene og den vesle jenta.. :(

 

Anonym poster: 35d8feb924b605ef2403a3ebdfe7482a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja-den historien traff meg rett i hjertet.

Har så lyst til å finne ut mer om denne jenta.

Skrevet

Så også denne. Det verker i hjertet, hvordan kan adoptivmoren være så kald, streng og ubarmhjertig? Hun føler seg avvist av en lite barn på fire år som er fratatt mammaen og pappaen sin og flyttet til andre siden av jorda..? Og reagerer med å avvise jenta fordi hun protesterer på livssituasjonen sin (ser hun reagerer med sinne og bråk i begynnelsen) og ikke vil knytte seg til sine nye foreldre - som hun slett ikke hadde noe ønske om å få.

 

Mot slutten er hun bare redd og apatisk. Stakkars lille vennen. Alt hun hadde trengt var adoptivforeldre med endeløs tålmodighet og evne til å bare gi et hav av kjærlighet og trygghet.

 

Denne jenta kommer til å ha problemer med sjelelivet sitt for resten av livet. For et svik. Fra alle kanter.

 

Ligger på nrks nettv om noen vil se.

 

Anonym poster: f0d91ec9b4dbe62766f2749be0e81e50

Skrevet

Utrolig trist

 

Anonym poster: 08815759d2cd195b7e5e1ac223fafc88

Skrevet

Jeg skjønner at det ligger mer bak enn det vi så på en time, men jeg synes moren var ufattelig kald og ekkel. Det er tydelig en jente som ikke hadde det godt med seg selv, og så bruker hun energi på å kjefte fordi hun gjør noe med munnen som irriterer henne. Stakkars lille jente. Forferdelig å se på.

 

Anonym poster: 9082598a6398f143c462759ffc46c424

Skrevet

Adoptivmoren sa følgende: det er som å ha vunnet i lotto uten å få gevinsten.

 

Og så blir hun skilt fra lillebroren også..

 

Nei, kjenner jeg blir forbanna rett og slett. Hele den adoptivprosessen var jo bare feil fra begynnelse til slutt...

 

Anonym poster: 35d8feb924b605ef2403a3ebdfe7482a

Skrevet

Kjenner jeg fikk et sterkt behov for å reise til Danmark og oppsøke den "mora" og gi henne en skuring hun aldri kommer til å glemme... Ødelegger et lite barn på den måten!! Er rasende og hjerteknust på en og samme gang!!! Fatter ikke at de kunne bli godkjent som adoptivforeldre i utgangspunktet? Trodde det var strenge kontroller og psykisk sjekk?

 

Dette er bare så feil..

 

Anonym poster: bcda9762670fa2f9c4b00f859033fdef

Skrevet

Ja, synd visse mennesker får unger uten å være i stand til å ta vare på dem. Mange skjebner pga det...

 

Anonym poster: 456596145128e05469228af9147315cf

Skrevet

Helt forferdelig....:(:( er d noen måte man kan finne ut om hvordan jenta har d nå? Dette var helt jævlig.... Stakkars stakkars lille jente:(

Skrevet

Kjenner jeg fikk et sterkt behov for å reise til Danmark og oppsøke den "mora" og gi henne en skuring hun aldri kommer til å glemme... Ødelegger et lite barn på den måten!! Er rasende og hjerteknust på en og samme gang!!! Fatter ikke at de kunne bli godkjent som adoptivforeldre i utgangspunktet? Trodde det var strenge kontroller og psykisk sjekk?

 

Dette er bare så feil..

 

Anonym poster: bcda9762670fa2f9c4b00f859033fdef

 

 

Skal vi reise sammen?

Jeg er så sint at jeg ikke kan sette ord på dette.

Jenta spør om hun kan hjelpe med å bære noe ut av bilen - blir såå avvist fra den kjerringa.

Så uproff hun er også lite voksen??

Skrevet

Syke kjærring!! Jeg er så sint jeg å!! Å hva var greia med "tyggingen"?? Jenta gjorde jo ingenting galt!? Hvordan klarer noen å behandle et lite barn sånn? Så følelseskald heks:(

Skrevet

Hjertet mitt bristet helt for stakkars lille jenta :,( For ei ubegripelig kald mor... Hadde hun trodd det bare skulle bli kos?

Dette er grunnen til at jeg er enig i at aldersgrensen for å adoptere MÅ senkes... Tror hun er alt for gammeldags i holdninger og oppfatning.. Faren, han gjorde jo ingenting..

Jeg reagerte også i begynnelsen av filmen hvordan hun behandlet den drosjesjåføren. Hun var så utrolig frekk!

Skrevet

Syke kjærring!! Jeg er så sint jeg å!! Å hva var greia med "tyggingen"?? Jenta gjorde jo ingenting galt!? Hvordan klarer noen å behandle et lite barn sånn? Så følelseskald heks:(

 

Ja-hva er greia med den tygginga!! Hun bare finner på ting for å hakke ned på den stakkars jentaa.

Od den mannen-tøffelen-han sitter bare og gjentar det hun sier! (tørr vell ikke annet!!)

Skrevet

Hun sa noe om å plukke av jenta di små uvanene! Også sa hun, mens jenta var innenfor hørerekkevidde, at hun trodde hun var besatt!! :OO At hun hadde blitt hypnotisert nede i Afrika!! :OO

Møkkakjerring hun der!!

Skrevet

Jeg så sånn halvveis nå på nettet, men får ikke tekst så klarer ikke å forstå så mye, men stakkars jente:( du ser jo sorgen og utryggheten i øynene hennes, adoptiv moren er jo så frekk mot hun. Stakkars jente:(

Ville bare hente hun til meg og gi hun all den kjærligheten hun fortjener..

Og i dette tilfelle så tror jeg faktisk det er en grunn til at kjerringen ikke kan få barn selv!!

Skrevet

Uff dette her traff sikkelig i morshjertet. Jenta her opplever traume på traume. Jeg blir så provosert over morens holdning, måten hun snakker om -og til jenta. Hun behandler ikke henne med ydmykhet, respekt og kjærlighet. Hun ser på henne som lotto uten gevins - uttalelsen fikk hårene mine til å reise seg. Episoden ved middagsbordet var bare vondt, moren var knallhard og fokuserer kun på problemer. Stakkars jente, jeg lurer på hva i all verden slags forventninger hadde de når de adopterer såpass store barn. Jenta viste jo synlig sorg, depresjon og burde heller pakkes inn i kjærlighet og omsorg. Ingen får garantier på hva slags barn man får og de er heller ikke en vare du kan velge bort. Jenta har mistet sine foreldre, søsken og nå sin hjemmemiljø med lillebror. Tårene mine bare renner her....

 

P.s: jeg synes psykologen fra kommunen var ikke helt god i hodet jeg heller. Jeg jobber som pedagog og opplever fleste fokuserer på barnet, hallo hva med miljøet rundt barnet. Av og til er miljøet det er noe galt med og ikke barnet. I tilfellet her mener jeg at det var hjemmemiljøet som burdet jobbes med.

 

Anonym poster: ec31b8ed15204aa55b15349cf8506df8

Skrevet

Jeg så sånn halvveis nå på nettet, men får ikke tekst så klarer ikke å forstå så mye, men stakkars jente:( du ser jo sorgen og utryggheten i øynene hennes, adoptiv moren er jo så frekk mot hun. Stakkars jente:(

Ville bare hente hun til meg og gi hun all den kjærligheten hun fortjener..

Og i dette tilfelle så tror jeg faktisk det er en grunn til at kjerringen ikke kan få barn selv!!

 

Kvinnemennesket er jo helt tydelig alt for gammel til å få barn selv.. Hun ser jo som barnas bestemor...

Også måten foreldrene så veldig avviste de biologiske foreldrene..

Jeg tror helt ærlig at denne jenta hadde kunnet fått et godt foreldre til sine nye foreldre. Hadde det bare ikke vært for at adoptivmora absolutt skulle ha henne til å føye seg..

Og alle vet jo at fireårsalderen kan være utrolig vanskelig hos barn!

Nei nei nei... Det er bare så fælt å herregud...

Skrevet

Niccolina: jeg er ikke enig med deg at det er alderen som er grunnen. Det er nok hennes sosiale antenne som ikke fungerer. Jeg er selv 44 år, kjærlig mor og laaaaaangt i fra gammeldags ;-)

 

 

 

Anonym poster: ec31b8ed15204aa55b15349cf8506df8

Skrevet (endret)

Jeg så sånn halvveis nå på nettet, men får ikke tekst så klarer ikke å forstå så mye, men stakkars jente:( du ser jo sorgen og utryggheten i øynene hennes, adoptiv moren er jo så frekk mot hun. Stakkars jente:(

Ville bare hente hun til meg og gi hun all den kjærligheten hun fortjener..

Og i dette tilfelle så tror jeg faktisk det er en grunn til at kjerringen ikke kan få barn selv!!

 

Kvinnemennesket er jo helt tydelig alt for gammel til å få barn selv.. Hun ser jo som barnas bestemor...

Også måten foreldrene så veldig avviste de biologiske foreldrene..

Jeg tror helt ærlig at denne jenta hadde kunnet fått et godt foreldre til sine nye foreldre. Hadde det bare ikke vært for at adoptivmora absolutt skulle ha henne til å føye seg..

Og alle vet jo at fireårsalderen kan være utrolig vanskelig hos barn!

Nei nei nei... Det er bare så fælt å herregud...

Har vondt langt inn i sjelen nå:( stakkars jente. Adoptiv moren ser jo gal ut, de blikkene hun sender den søte lille jenten.. Får lyst til å reise til Danmark og klemme den lille jenten..

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Skrevet

Skulle ønsker jeg ikke fikk sett denne dokumentaren..

Hele opplegget er uprofft og som noen nevner-herregud den psykologen! Han burde jo være pensjonist for lengst!

Ja her er det MILJØET som er galt-ikke jenta!

Skrevet (endret)

Hun er gal hun mora - tror hun sliter med sinnet sitt..

 

Det er ikke engang hennes barn-også behandler hun denne jenta slik! Hvilken rett har hun til det!?????

 

Håper jenta tar igjenn med advokat når hun blir eldre.

Det er det minste hun kan gjøre-kreve erstattning!

Endret av Førskolelæreren
Skrevet

Niccolina: jeg er ikke enig med deg at det er alderen som er grunnen. Det er nok hennes sosiale antenne som ikke fungerer. Jeg er selv 44 år, kjærlig mor og laaaaaangt i fra gammeldags ;-)

 

 

 

Anonym poster: ec31b8ed15204aa55b15349cf8506df8

 

Unnskyld, jeg formulerte meg ikke helt smart der.. Hun sier flere ganger i filmen at hun ikke har mer å gi, hun orker ikke mere. Alderen hennes mener jeg er problematisk med tanke på å takle et såpass stort barn, og i tillegg to barn. Denne jenta med store problemer med savn og sorg etter familien sin..

Hadde hun vært yngre tror jeg hun mye lettere hadde taklet to store barn på en gang, holdningen hennes synes jeg fortsatt er gammeldags.

Skrevet

Enig- hun skulle ha vært bestemor for guds skyld!

 

Hun har dårlig nerver!

 

ekkel kjerring

 

Anonym poster: a759dd71f4ff7d102b73543e29ee4617

Skrevet

Har ikke sett den og kommer ikke til å se den. Ble lei meg og sint bare av å lese det dere skriver. Håper det går bra med denne jenta kun 4år og har opplevd så mye fælt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...