elin Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Hei. Konkurransen er avsluttet og vinnerne ble - Tyrkisk pepper, Lisjtuppa og Bleiefu. Denne gangen deler vi ut et gavekort til tre heldige vinnere, pålydende 300 kroner. Dette gavekortet kan du bruke i foreldreklubben.no. En fordelsklubb for foreldre og de som venter barn. Her finner du 200 produkter til gode priser. Det du må gjøre for å være med i trekningen er å svare på dette spørsmålet: * Hva er ditt beste middagstips? Husk å svare med nick. Jeg trekker tre vinnere mandag 11. mars. Lykke til! Sjekk ut Foreldreklubbens gode medlemstilbud her: http://foreldreklubb...ontent=gavekort
Bustetroll Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Fylte paprika med godt brød og salat ! Kjøttdeig Hvitløk løk Tomatpure Ris Krydderier Et egg Putte i uthulte paprika, inn i ovnen med revet ost på toppen. Serveres med rømme/yoghurt og brød og salat . NAM!
Kathrine. Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Festgrateng til helg/fest når vi får gjester Plukker kjøttet av en ferdigstekt kylling 1 boks skinke (blå boksen) Legg kylling og skinkebiter i ei form. Lag saus av hermetiske tomater, tomatpure, pepper og evt. anna krydder pluss 1 liten boks fløte Heller sausen over kjøttet, og legg på ost. Gratineres i ovnen til osten blir smelta/brun. Serveres ilag med ris og baguetter og salat. Dette er noe ALLE liker. Kjempegod festmat.
ellen-propellen Skrevet 26. februar 2013 #5 Skrevet 26. februar 2013 Jeg er en stor fan av vanlige trauste husmannskostmiddager,men barna vil jo gjerne ha pommes frites-hamburgere og slikt. Mitt beste middagstips er derfor hjemmelaget hamburgere med grove hamburgerbrød og hjemmelaget potetbåter. En pakke kjøttdeig (blir litt tørre med karbonadedeig),1 egg, ett dryss sammalt hvete, krydre etter ønske (vi bruker bare salt og pepper) Del blandingen i 4 like store deler som man klapper til en kake i hånden og stekes. Hamburgerene "pyntes" på bordet av hver enkelt selv.
ispia87 Skrevet 26. februar 2013 #6 Skrevet 26. februar 2013 Ovnsstekt kyllingfillet med chilikrydder og ris :-)
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 26. februar 2013 #7 Skrevet 26. februar 2013 Chili con carne 1 pakke karbonadedeig 1 boks hermetiske tomater med chili 1 chili 1 ss tomatpurre 1 boks bønner i chili saus 1 paprika 1 løk 1 fedd hvitløk Salt Pepper Serveres med salat og hjemmelaget nanbrød nam nam:)
May the force be with you Skrevet 26. februar 2013 #8 Skrevet 26. februar 2013 Er ikke noe middagseksprert, men fikk mannen min til å spise/like fisk når jeg lagde denne retten: Stek laksefileet i panne, med sitronpepper og salt. Ta laksefileetene ut av panna og over på en tallerken, hell et par beger creme fraiche oppi stekepanna, sammen med 2-3 (smak til) ss. Soyasaus.. Smak evt. Til med salt og pepper. Kok opp. Ha laksefileetene i sausen og la de ligge der i noen min. Sammen med sausen:) Namnam:) serveres med potet (hjemmelagd potetmos slår veldig godt an hos barn) og grønnsaker:)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2013 #9 Skrevet 26. februar 2013 Mitt beste middagstips er å ha litt av alt, uansett hva det er. Har har vi mange ulike ting i kjøleskapet og fryseren så mikser og blander vi alt vi har. Spennende, godt og noe for alle. Spiser gjerne rester og fresher det opp med noe annet godt ved siden av om det ikke er nok. Er veldig glad i ulike gratenger. Man man nesten ha hva som helst oppi en ildfast form og helle over litt rømme, fløte og ost. Anonym poster: cf935b302d956389b266ed101ac0d86c
Vimseliten Skrevet 26. februar 2013 #10 Skrevet 26. februar 2013 Her er suppe med kjøttboller tingen. Til det trenger man: - 400 g medisterfarse - 2-3 skiver kålrabi (kårot) - 2-3 gulrøtter - 6-8 poteter - suppebuljongpulver fra Maggi Grønnsakene kuttes i passe størrelse, potetbitene litt større enn de andere Kok opp vann og suppebuljongpulver. Ha oppi grønnsakene og gi ett nytt oppkok. form medisterfarsen til små kjøttboller og ha i suppa. Kok til grønnsakene er møre, server med flatbrød. Dette er noe både store og små liker i dette huset ihvertfall :-)
Tjullebolla Skrevet 26. februar 2013 #11 Skrevet 26. februar 2013 Pølseform Røkte kjøttpølser Tomater Potet Løk Melange Ost Skjær pølser, tomater, løk og potetene i skiver etter smak. Stek løk og potet i stekepanna med lokk i noen minutter så potetene ikke er helt rå. Alt blandes sammen i en ildfastform, en klatt melange eller to og ost på toppen etter smak. Stekes på ca 200 grader til osten er ferdig. Det pleier å ta ca 25 minutter. Dette MÅ prøves :-)
Linerlen og pipipen Skrevet 26. februar 2013 #12 Skrevet 26. februar 2013 En skikkelig vinner her i huset: Gratinerte fajitas Steker karbonadedeig(eller kyllingfilét), har i tacosaus og rømme. Legger blandingen i en tortillalefse som brettes/rulles sammen, og legger i ei ildfast form. Strø på et tynt lag ost, og stek i oven til osten er gylden. Serveres med salat, rømme, guacamole og salsa.
Kanelbolla Skrevet 26. februar 2013 #13 Skrevet 26. februar 2013 Å så mye å velge mellom! Men må vel bli brennsnutt. Billig og lager seg selv. Lag mye, så lager du lapskaus dagen etter. Buljong Kjøtt ( det du måtte ha/liker, eller pølser) Potet Kålrabi Gulrot Purre
Lisjtuppa Skrevet 26. februar 2013 #14 Skrevet 26. februar 2013 1pk karbonadedeig 1boks mais 1 paprika 1 rødløk 6 sjampignon 1boks rømme 1 pose burrito eller fajitas krydder 6 tortilla lefser Stek karbonadedeigen og sjampignon ( delt i skiver), strø over krydder og hell i 1dl vann, la dette putre et par minutter. Ha 1 tskje rømme i midten av tortilla lefsa, fordel mais, kjøtt, sjampignon, hakket rødløk og paprika. Brett lefsene sammen, legg de i en form, strø over litt ost på toppen. Stek i ovnen på 200 grader i ca 10-15 min. Serveres med salat, enjoy!
Mamma til to guttegull Skrevet 26. februar 2013 #15 Skrevet 26. februar 2013 Potetpai med salat <3 Grov paibunn fylt med: Poteter (kokte), rødløk, spinat (enten dampet fersk eller halvtinet fra dryss), soltørkede tomater og ellers hva man lyster. Hell over en blanding av egg og matfløte, salt, pepper og revet parmesan. Mens herligheten står i ovnen, lages en deilig salat.
*Miss Flua* Skrevet 26. februar 2013 #16 Skrevet 26. februar 2013 Jeg er blitt veldig glad i hjemmelaget fiskegrateng! Jeg koker fullkornspasta og torskefileer på forhånd. Legger frosne grønnsaker i bunn av formen. Deretter pastaen, og torsken på toppen. Deretter tar jeg hjemmelaget hvit saus over, og geriljermel på til slutt. Lar det stå noen minutter i ovnen
Appelsinpiken Skrevet 26. februar 2013 #17 Skrevet 26. februar 2013 Enkel og kjapp fiskegryte. Vi bruker: poteter gulrot purre torsk Skjær grønsaker i skiver og bland sammen. Legg fisken på toppen. Kok under lokk sammen med smør til fisken nesten ramler fra hverandre. Kan varieres i det uendelige..
MissZanta Skrevet 26. februar 2013 #18 Skrevet 26. februar 2013 Laksefilè elller ørret med fersk presset sitron og fersk dill gnidd på. Pakkedt i aluminiumsfolie og enten i ovnen eller på grillen. Salat med tomat, mais,og annanas. Hjemmelagde potetbåter med dill og hvitløksbrød
TøffiTrynet☠ Skrevet 26. februar 2013 #19 Skrevet 26. februar 2013 Sodd med potet, gulrot og purre. Godt til både hverdag og fest! Og kidsa liker det.. Det i spann fra Innerøya er best!
Mamma til tre gutter Skrevet 26. februar 2013 #20 Skrevet 26. februar 2013 Laks, pasta, fløytesaus og grønnsaker.. Og en dæsj rømme.. Mmmm
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 26. februar 2013 #22 Skrevet 26. februar 2013 Kylling i pitabrød. Strimle kyllingfilet stekes sammen med tacokrydder (ikke pulver) Kok opp makaroni/annen pasta. Fyll pitabrød lagvis med isbersalat, tomat, agurk, kyllingfilet og pasta. Ha gjerne i en ønsket dressing. Min favoritt for tiden er rømme med hvitløk.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 26. februar 2013 #23 Skrevet 26. februar 2013 høres forferdelig kjedelig ut, men smaker himmelsk! burde prøves. Seibiff Steiker løk og legger til side panerer seifilet i mel/salt/pepper. steiker litt på hver side legger løken tilbake over fisken tømmer på h-melk til det dekker fisken lar det småputre i 15-30 min. tar i 3-4 skiver brunost mot slutten salter og peprer mer om nødvendig ( men som regel holder det med saltet fra paneringen som har trukket ut i sausen) serverer med poteter og gulrøtter. favoritten til både pappan og jenta på 2,5
It's all about me Skrevet 26. februar 2013 #24 Skrevet 26. februar 2013 Masse krydder. F.eks. paprika, cayenne og hvitløk gjør kjøttkakene kjempegode
Appelsindyret Skrevet 26. februar 2013 #25 Skrevet 26. februar 2013 Hjemmelaget tomatsuppe 2 bokser hermetiske tomater, hakkede 1 rød paprika eller eventuelt ferdiggrillet paprika på glass Olje (oliven eller raps) 1 løk, hakket 2 hvitløksfedd, finhakket eller presset 1 liter vann + grønnsaksbuljong 1 dl tørre røde linser Salt Pepper Fremgangsmåte: Hvis du skal grille paprikaen selv, starter du med dette. Del den i to sett i en stekeovn som er oppvarmet til 200 grader. La den stå i ca. 15 minutter eller til skinnet begynner å bli svart. Ta den ut, la den avkjøle og flå av skinnet. Så freser du løk og hvitløk i olje til løken er myk. Ha deretter oppi vann, buljong, tomater og grillet paprika. La suppen småkoke i 5 minutter. Dersom du ønsker det kan du kjøre suppen til en litt glattere konsistens med en stavmikser. Jeg liker å gjøre dette for da synes jeg konsistensen blir enda litt bedre. Etter at du har jevnet suppen, har du opp i linsene og lar den småkoke i ca. 10-15 minutter til. Skal du servere med basilikumolje kjører du oljen og basilikumen i en foodprocessor til den er jevn. Til slutt: Smak til suppen med salt og pepper, og server! Denne oppskriften er levert av Kaja og hennes blogg http://veganerliv.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå