Gå til innhold

Er det greit at mannen drar paa fest 17 dager foer termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, er du gal? Da er han en hensynsløs egoist som ikke er voksen til å ha barn..

Hadde det vært 18dager derimot......

Anonym poster: 76ddbce1cfd0f2af2131db3cca9ad05e

for et teit svar

Du skjønte at det var ironi.... ?

Anonym poster: 909d963504864c7ea393941edb0791a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi må holde seg unna alkohol i 9 måneder synes at mannen kan godt holde seg uten alkohol i 3 uker før termin!

Skrevet

Bare lyst aa hoere hvordan dere andre (kommende) moedre tenker:)

Jeg er overhodet ikke den som nekter mannen min å reise ut til/med kompiser altså, men om han hadde hatt problemer med å holde seg hjemme sånn rett rundt fødsel, så ville jeg blitt sint.

Jeg har født ca 14 dager før termin hver gang, så ca 14 dager før og etter termin, kan man da for guds skyld forvente at mannen holder seg edru og i kjørbar stand.

Å ta taxi til sykehuset fordi at mannen har valgt å ta noen øl med gutta er jo rett og slett bare barnslig.....

Skrevet

Vi må holde seg unna alkohol i 9 måneder synes at mannen kan godt holde seg uten alkohol i 3 uker før termin!

Ehh.. selv om JEG ikke kan spise min elskede spekemat, så nekter jeg da ikke mannen å spise det? Skal mannen la være å spise rått kjøtt, drikke alkohol, røyke osv bare fordi vi ikke kan det, av solidaritet?

Anonym poster: 070fd0ef7ec91d6842d2ce1fe96ec57c

Skrevet

Nei, er du gal? Da er han en hensynsløs egoist som ikke er voksen til å ha barn..

for et teit svar

Man vet jo ikke helt hva man skal tro for her inne er det mye rare svar man faar;)

Skrevet

for et teit svar

Man vet jo ikke hvordan man skal ta svar man faar her inne ofr man vet aldri om folk mener det eller ikke

Skrevet (endret)

Ehh.. selv om JEG ikke kan spise min elskede spekemat, så nekter jeg da ikke mannen å spise det? Skal mannen la være å spise rått kjøtt, drikke alkohol, røyke osv bare fordi vi ikke kan det, av solidaritet?

At han spiser spekemat gjør ingenting vondt for meg annet en at jeg har lyst på det oxo.. så han skal få spise så mye av det for min del.

Men at han ikkje drikker 3 uker før termin synes jeg godt at han skal tåle.. det er jo han som skal kjøre meg til sykehuset og være der i fødselen.

Har ikkje nokke med å gjøre at jeg kan ikkje da får han ikkje lov., Det er å ta litt ansvar .

Endret av Lea87
Skrevet

På eget ansvar sier jeg da. Jeg ville ikke ønsket å ha en mann tilstede under fødselen om han var fyllesyk eller stinket gammel alkohol, så da kunne han holdt seg hjemme om det skjedde noe. Men jeg gikk på overtid to ganger, så regner med det samme skjer igjen. Reiste selv på hyttetur tre uker før termin, så rart hvis han skulle være nødt til å holde seg hjemme. Tror nok han ville dratt ut om kameraten hadde bursdag, men kjenner jeg ham rett, ville han nok holdt seg edru i tilfelle.

Anonym poster: 487f97ffb81a930820d7bc9ca3bc4f29

Skrevet

At han spiser spekemat gjør ingenting vondt for meg annet en at jeg har lyst på det oxo.. så han skal få spise så mye av det for min del.

Men at han ikkje drikker 3 uker før termin synes jeg godt at han skal tåle.. det er jo han som skal kjøre meg til sykehuset og være der i fødselen.

Har ikkje nokke med å gjøre at jeg kan ikkje da får han ikkje lov., Det er å ta litt ansvar .

men ikke alle menn ønsker å være med på fødselen da, eller synes det er så farlig å gå glipp av den. Jeg synes ikke det er rettferdig at vi skal tvinge dem til å være med hvis de ikke vil. På samme måte som jeg forventer at min samboer ikke maser og blir sur fordi jeg ikke ønsker å ha ham med på fødselen.

Skrevet

men ikke alle menn ønsker å være med på fødselen da, eller synes det er så farlig å gå glipp av den. Jeg synes ikke det er rettferdig at vi skal tvinge dem til å være med hvis de ikke vil. På samme måte som jeg forventer at min samboer ikke maser og blir sur fordi jeg ikke ønsker å ha ham med på fødselen.

det er en annen sak og veldig uvanlig at mannen ikkje vil være med i fødselen.

Mannene deres er så heldige som har så snille damer som han null forventninger til han.

Skrevet

Ja.

Men spørs om dere har barn fra før og du ligger med bekkenplager selvsagt;)

14 dager før kan han vel dra på fest med munkholm i posen;)

Anonym poster: 0793b87927426e4d36eb818d0672a244

Skrevet

Forrige gang var barnet ute innen den tid. Jeg hadde ikke likt at mannen min gikk ut så tett på terminen, heldigvis hadde han aldri spurt om noe slikt heller. Å ta taxi fra der vi bor til sykehuset hadde sikkert kostet 5000 kr så det er utelukket siden vi bor et godt stykke unna.

Skrevet

det er en annen sak og veldig uvanlig at mannen ikkje vil være med i fødselen.

Mannene deres er så heldige som har så snille damer som han null forventninger til han.

Jeg har overhode ikke null forventninger til mannen. Men på samme måte som jeg mener at han må akseptere at jeg vil være alene under fødselen, så mener jeg at jeg må akseptere hvis han ikke vil være med på en fødsel av diverse årsaker. Jeg hadde følt meg overkjørt hvis han for eksempel forlangte å få være med på fødselen selv om jeg sa nei.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe imot at han dro på fest.. men hadde forventet at han tok det med ro. dvs tatt seg et par, men mest for å være sosial. Jeg gruer meg veldig til fødsel og trenger han klar og tilstede MEN så er det ikke noe jeg trenger å kreve av han, da han tenker i disse baner selv.

forrige gang ville han knapt ta seg ei øl til maten den siste mnd i tilfelle tilfelle.. så jeg bekymrer meg ikke nevneverdig :P

Skrevet

Helt greit for meg. Han drikker aldri så mye at han blir utilregnlig likevell.

Anonym poster: 19b8ac4b63c6a19f9910b6b6eaaf416f

Skrevet

Min dro på fest når jeg var på overtid så hadde ikke nektet han det.

Anonym poster: 563ab36b12c3fec05abadb4fb3b6adf0

Skrevet

Jeg fødte 17 dager før termin på 2 timer og 20 minutter.Så det kan skje.Men å ta en fest er helt greit , han må vel ikke bli full :)

Skrevet

Samboeren min er på jobb til 10 dager før termin, vanskelig å få tak i han, og uansett om fødselen starter før så kommer han ikke hjem før avtalt dato, han er i Scottland da.

Han reiser også igjen ca 10 dager (har ikke fått nøyaktig dato ennå) etter termin, og er da også vanskelig å få tak i, og umulig å få hjem før avtalt tid igjen, er da på plattform.

I perioden han er hjemme skal han på to dagers kurs, ett "kjekt å ha" kurs, dette er noen timer i fra der vi bor.

Så om han har dratt på en fest, så hadde det vært helt greit.

Men jeg er ikke avhengig av han ved min side ved en fødsel da.

Anonym poster: 3de0b8cbee6e4e8fa7970b677fb97b3b

Skrevet

Ser ikke noe galt i det :-) Hverken mannen min eller jeg har festa på årevis da så jeg hadde blitt ganske forundra om han plutselig ville på fest :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...