Gå til innhold

Er det greit at mannen drar paa fest 17 dager foer termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lyst aa hoere hvordan dere andre (kommende) moedre tenker:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har født forlengt, men mitt syn ville vært at han helt fint kunne dra på fest frem til termin, men at han de siste ukene før (2-3 uker) skulle ta det veldig rolig med alkoholen. Dvs. et par øl - greit at han ikke er kjørbar ettersom det finnes taxi i nødsfall - men at han IKKE skulle bli full.

Anonym poster: bf7c2dc5ef6286d6d56277724b4176d3

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Ja, jeg ser ikke noe problem i det.

De færreste føder flere uker før termin, og skulle man være så uheldig at noe skjer akkurat den natten så får heller mannen ta taxi til sykehuset. I tillegg går det jo eventuelt an å lage en avtale på at han ikke drikker altfor mye akkurat i tiden før fødselen.

Skrevet

Ja det ville jeg ikke hatt noe imot, men jeg hadde nok bedt ham om å ikke drikke seg ravende full i tilfelle rottefelle.

Skrevet

Jeg har født forlengt, men mitt syn ville vært at han helt fint kunne dra på fest frem til termin, men at han de siste ukene før (2-3 uker) skulle ta det veldig rolig med alkoholen. Dvs. et par øl - greit at han ikke er kjørbar ettersom det finnes taxi i nødsfall - men at han IKKE skulle bli full.

Anonym poster: bf7c2dc5ef6286d6d56277724b4176d3

Er slik jeg tenker ogsaa....tror jeg;) Er bursdag til en kamerat, saa det er ikke bare en tur paa byen for aa ta seg en tur liksom:)

Skrevet

Nei, er du gal? Da er han en hensynsløs egoist som ikke er voksen til å ha barn..

Hadde det vært 18dager derimot......

Anonym poster: 76ddbce1cfd0f2af2131db3cca9ad05e

Skrevet

Samboeren min gikk på fest 4 dager før termin, men da sa han ja med et forbehold om at jeg ikke hadde rier.

Jeg fikk rier morgenen etterpå, så det var ikke noe problem.

Anonym poster: d452712a9063582a7f03ae817b9787de

Skrevet

Mannen min var borte i 3 mnd og kom hjem 9 dager før jeg fødte.. Han skulle egentlig bare være borte 14 dcager. Han er her fortsatt, så en liten fest hadde i alle fall ikke jeg brydd meg om

Anonym poster: fb6d2b36fd87a0437802e58d8f3796d7

Skrevet

Ja, det hadde vært helt greit. Fødselen tar jo som regel litt lenger tid en en halv time.....så han hadde jo fint rukket det.......

Anonym poster: 90f45b940335534bb0db0048a800fae8

Skrevet

Jeg ønsker ikke å ha mannen med på fødselen, og vi har barnevakt til de andre barna, så her kan han for min del dra på fest 1 uke på overtid :)

Anonym poster: 070fd0ef7ec91d6842d2ce1fe96ec57c

Skrevet

Her i hus hadde det vært helt greit for meg om han ville det. Første kom 3dager før termin, andre 16 dager før. Men sånt kan man ikke forutse. Så for meg hadde det blitt taxi/mamma hvis det var meg:-P men nytter ikke å bare sitte inne å vente siste mnd heller syns jeg. Siste uka før termin er det greit å holde seg edru/i nærheten da..

Skrevet

Hva syns han selv?

Hadde han ikke syns det var greit, hadde han nok ikke dratt..HAr sagt jeg syns han skal ta det rolig med alkoholen i tilfelle det skulle skje noe:)

Skrevet

Jeg skal heller ikke sitte hjemme hele den siste måneden før termin, skal bort 2 timer unna her da ungene har aktivitetsdag, på termindagen, hvis jeg enda ikke har født. Føder man på det lokale helsesenteret så gjør man det, man kan ikke sitte i 1.5 måned og glane i taket i tilfelle noe skjer.

Skrevet

Nei, er du gal? Da er han en hensynsløs egoist som ikke er voksen til å ha barn..

Hadde det vært 18dager derimot......

Anonym poster: 76ddbce1cfd0f2af2131db3cca9ad05e

for et teit svar

Gjest lemon-aid
Skrevet

Min samboer valgte å ikke dra på tur på jobben sin, da det er tre uker før terminen min.. Bra det finnes litt godt vett i skallen! Han hadde uansett ikke fått lov av meg ;)

Skrevet

Han kunne dratt på fest, men ikke drukket mer enn noen øl. Vi har ingen familie i umiddelbar nærhet og et barn fra før, så han hadde måtte vært kjørbar. Ellers hadde jeg risikert å måtte dra på sykehuset i taxi med rier og en 2åring.

Anonym poster: a6fea0e78f7476310b0f91cbded29447

Gjest lemon-aid
Skrevet

Så jeg ville nok bedt han pent om å holde seg til 2-3 øl. Har han valgt å bli pappa så bør han sannelig ta ansvar også ;)

Skrevet

Jeg skal heller ikke sitte hjemme hele den siste måneden før termin, skal bort 2 timer unna her da ungene har aktivitetsdag, på termindagen, hvis jeg enda ikke har født. Føder man på det lokale helsesenteret så gjør man det, man kan ikke sitte i 1.5 måned og glane i taket i tilfelle noe skjer.

Det er vel ikke det at han skal bort som er noe issue..Er mere det at jeg ikke vil ha en dritings mann sammen meg paa foeden HVIS det skulle skje noe, derfor har jeg sagt at jeg vil han skal ta det rolig og ikke drikke for mye

Skrevet

Han kan dra på fest når han vil for min del. Men han har også vett til å begrense seg. Dessuten så bor vi bare 15 min fra sykehuset så han kunne jo bare tatt taxi eller buss.....Så lenge han ikke er dritings ser jeg ikke problemet

Skrevet

Han kunne dratt på fest, men ikke drukket mer enn noen øl. Vi har ingen familie i umiddelbar nærhet og et barn fra før, så han hadde måtte vært kjørbar. Ellers hadde jeg risikert å måtte dra på sykehuset i taxi med rier og en 2åring.

Det er det samme for oss..Naermeste familie vi har her bor 2 timer unna med bil og jeg har en 3 aaring hjemme som har maattet komme i taxi sammen med meg ogsaa

Skrevet

Det er det samme for oss..Naermeste familie vi har her bor 2 timer unna med bil og jeg har en 3 aaring hjemme som har maattet komme i taxi sammen med meg ogsaa

Mannen er heldigvis enig, er jo ikke noe annet alternativ egentlig. Men han kan gjerne finne på ting hvis han ikke drar for langt unna eller drikker.

Skrevet

Ja, kjære vene... Han hadde nok til og med selv hatt behov for ikke å bli ravende full i tilfelle det skulle skje noe...

Her vurderer vi om mannen skal ta med seg eldstemann på helgebesøk til familie i Danmark tre uker før termin - han er mer skeptisk enn meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...