Gå til innhold

Samboer kom ikke hjem i natt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har skjedd før og er ikke noe farlig, jeg bare lurer på hvor mange andre som har det sånn? Samboer var på jobb og var ferdig kl 3, jeg sendte melding og la meg kl 2. Våknet alene i senga 07.40, stå opp i litt panikk, sjekket sofa og badet, ingen mann... Ringte og fikk svar med en gang at han var hos en kamerat av oss på nach og drev og rydda, jeg måtte da stå opp og hente han. Så fikk han jo beskjed om at jeg synes hvertfall han kunne sagt i fra... Eller kommet rett hjem!

Flere som har det sånn?

Trenger ikke høre fra alle de som har perfekte menn som sitter hjemme og holder fruene sine i hånda!

Anonym poster: acf07896432636060f870b5b4e8fed28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min kommer aldri hjem til avtalt tid.. Så når han kommer hjem etter klokken 5 så får han være der han er og sove ut rusen. For jeg nekter at guttungen skal se han beruset/bakfull.

Anonym poster: e1f942b5fa2a8eb11c2961502ceba827

Skrevet

Forskjell på sitte hjemme holde frua i hånda og å gi beskjed på natta at han sover borte..... Hvor gamle er dere? Har dere barn? Hvis dere har barn er dette en stor no no i mitt hode! Han har et ansvar ovenfor den han bor med / har/ tenker ha familie med. Er det såååå viktig dra så på fylla man ikke klarer/ husker ringe / sms beskjed han sover borte?

Anonym poster: 8fddb616576c6236f4a49ea6774eacc0

Skrevet

Min mann er ikke perfekt og han sitter ikke og holder meg i hånda. Men det der kommer ikke til å forandre seg. Det kommer til å fortsette også etter at dere eventuelt får barn. Det er ikke noe å ha i hus når man har barn. Du kan bedre enn han. Bytt han ut før du sitter der stuck med hans barn.

Anonym poster: a58a7b6c04346122c272c78e55929e6c

Skrevet

Det har skjedd før og er ikke noe farlig, jeg bare lurer på hvor mange andre som har det sånn? Samboer var på jobb og var ferdig kl 3, jeg sendte melding og la meg kl 2. Våknet alene i senga 07.40, stå opp i litt panikk, sjekket sofa og badet, ingen mann... Ringte og fikk svar med en gang at han var hos en kamerat av oss på nach og drev og rydda, jeg måtte da stå opp og hente han. Så fikk han jo beskjed om at jeg synes hvertfall han kunne sagt i fra... Eller kommet rett hjem!

Flere som har det sånn?

Trenger ikke høre fra alle de som har perfekte menn som sitter hjemme og holder fruene sine i hånda!

Du vil ikke høre det, fordi du da skjønner hvor patetisk forholdet til mannen din er ? At han heller vil feste etter jobb enn å komme hjem til deg ? At han ikke engang har respekt nok for deg til å si ifra?

Min mann har såpass med respekt for meg at vi planlegger dagene våre sammen. Han har forstått dette med at når man går inn i et samboerforhold deler man livet sitt med et annnet menneske.

Hadde min mann begynt å oppføre seg slik, hadde jeg mistet delvrespekten. Han respektere meg ikke, hvorfor skal jeg respektere meg selv ? Jeg hadde også begynt å lure på hvorfor jeg ikke betydde nok for han.

Ganske så trist å lese egentlig. Jeg ville ikke ha kastet bort tiden på en mann som tydelig ikke elsket meg nok.

Anonym poster: 5f8c2b87aec467a5345ab76b5da1aafa

Skrevet

Det er bare det dere at vi har et utrolig godt og stabilt forhold, har ingen barn ennå, men er prøvere! Jeg stoler hundre prosent på han og han stoler hundre prosent på meg. Det kunne like gjerne vært jeg som dro på nach, men jeg ville sendt melding. Er vel det som irriterer mest at han egentlig bare har tenkt til å hilse på folket og plutselig så star han der med en drink i hånda! Så jeg kommer aldri til å gå i fra han fordi han gjør dette tre ganger i året! Er ikke rart det er flere single folk enn folk som er sammen! Blir helt matt av dere som ber meg sparke han ut døra!

Jeg lurte bare på om andre hadde det sånn? Og hva andre føler om dette.

Hilsen Hi

Skrevet

Jeg hadde blitt fly forbanna!!!

Anonym poster: 79a38655e59c96f72dd07fbf5cd6d430

Skrevet

Skal ikke si at mannen din er utro men jeg har selv hatt noen forhold til menn som har hatt kjærste og når de har " vært på nach" har de vært med meg !

Anonym poster: 4f3a8e277b9fa9bec14c388d894c1cf0

Skrevet

Holder hånda som HI sier. Tenker at mannen skal følge dokkes ordre ikkje hjemme til rett tid , lemp han ut.

Stoler dokke ikkje på mannen ? Kva skjer om han blir 2 -3 timer sein. Lemp han ut. Bedre det og eneforsørger. Mannen behøver ikkje og vere utro for den grunn. Får han vere litt fri fra sutrete kontroll frikete fruer så holder forholdet bedre. Kontroll er farlige greier.

Anonym poster: 16b19f7873f05e94624d4422a728f120

Skrevet

Det er bare det dere at vi har et utrolig godt og stabilt forhold, har ingen barn ennå, men er prøvere! Jeg stoler hundre prosent på han og han stoler hundre prosent på meg. Det kunne like gjerne vært jeg som dro på nach, men jeg ville sendt melding. Er vel det som irriterer mest at han egentlig bare har tenkt til å hilse på folket og plutselig så star han der med en drink i hånda! Så jeg kommer aldri til å gå i fra han fordi han gjør dette tre ganger i året! Er ikke rart det er flere single folk enn folk som er sammen! Blir helt matt av dere som ber meg sparke han ut døra!

Hilsen Hi

Hehe, sykt latterlig. Fikk ikke svarene du var ute etter. Så nå plutselig har dere et perfekt forhold. Du er så utrolig tøffel og mangler ryggrad. Herregud. Ikke rart han ikke gidder å komme hjem. De fleste menn ønsker seg ikke en nikkedukke, men et skikkelig kvinnfolk. Du er jo bare suppe.

Skrevet

Til dere som mener hi egentlig innerst inne burde gå fra mannen, herregud!!! Godt dere har perfekte familier selv!

Og husk når deres mann kommer hjem med en ting for lite etter handleturen, glemte en sokk i barnehagen e.l, så MÅ dere flytte fra mannen! For all del FLYTT!!! Sinnssyke kvinnfolk!!

Og til deg hi, dette er ingen grunn til å gå fra han :) fortell han det du sier her, at du stoler på han, men bare ønsker en beskjed om at han blir borte. Du kan jo ikke vite om det skjedde noe på veien hjem, kanskje han kjørte ut, noen kjørte på han e.l.

Du vil gjerne ha beskjed for å vite at han har det ok, og at han blir borte til dagen etter f.eks :)

Anonym poster: 0fb57734b3b2faf2f1705080ffe2b20b

Skrevet

Har skjedd noen ganger her i huset. Jeg har alltid blitt sur for det men etter at vi fikk barn har jeg satt ned foten. Ble ganske månelyst her den ene gangen det har skjedd etter at dattern kom til verden. Overhode ikke akseptabelt og jeg gidder i alle fall ikke finne meg i sånt crap fra gubben mer. Ville ikke gått fra han men tror han skulle merke at det ikke er spesielt lurt om det skulle skje igjen. Men nå tror jeg kanskje han har lært en liten lekse etter forrige gang.

Anonym poster: 10782a8954424dc43d9b20d928421a30

Skrevet

Hvis du synes det er greit at han gjør sånn er det jo et minimumskrav at han sender melding og gir beskjed om at han kommer senere hjem.

Skrevet

Hilsen Hi

Hehe, sykt latterlig. Fikk ikke svarene du var ute etter. Så nå plutselig har dere et perfekt forhold. Du er så utrolig tøffel og mangler ryggrad. Herregud. Ikke rart han ikke gidder å komme hjem. De fleste menn ønsker seg ikke en nikkedukke, men et skikkelig kvinnfolk. Du er jo bare suppe.

Det værste er at det jeg skriver er helt sant ;) synes bare at kvinner ikke lar mannen få ha "litt rom" det er lov til å dra på gutter alene, snakker med venninner på Facebook, dra på byn uten meg osv. Er bare så gjennomgående at når mannen gjør noe fruen ikke vil, så er det klar tone! Kast han ut, han vil aldri endre seg og vokse opp! Ikke noe å samle på, du kan bedre enn dette! .... Og det kan godt hende det, men hvis jeg stadig skal tenke at jeg er bedre enn samboeren min, så blir jo ingen bra nok!

Skrevet

Som om man ikke kan ha et godt forhold selv om mannen har EN feil... Det er enten eller liksom, verden er svart/hvit.

Mannen min ville aldri gjort dette, men han har andre feil igjen. Ingen er perfekt. Og hadde han gjort det, så hadde det nok blitt et realt oppgjør, men jeg hadde ikke gått fra han av den grunn. Hadde kanskje blitt et ultimatum etterhvert, hvis det hadde utartet sånn at det gikk for mye utover barn og familie, at han ikke dukket opp til viktige ting osv. Men jeg har jo mine feil jeg også.

Anonym poster: a4302718f797132d4265c1c41a0db824

Skrevet

Jeg hadde blitt sur, redd og mistenksom. Jeg stoler også på mannen min, men vil ha beskjed om han ikke kommer hjem. Det er nok med en liten tekstmelding.

Men hadde nok blitt litt betenkt om han hadde jobbet til klokken tre om natten og så dratt på Nachspiell... det høres ikke helt normalt ut.. iallefall ikke i min verden.

Skrevet

Du forsvarer ham og sier det "bare" skjer tre ganger i året, HI.

Men det er likevel et tegn på at han ikke respekterer deg, ikke har empati med at du kan bli bekymret for ham når han forsvinner slik. Og i tillegg er det tydelig at han ikke lærer av sine feil.

Helt enig i at alle kan gjøre feil. Ingen er perfekte. Men... og dette er et stort men!.... lever man i et parforhold (og i hvert fall hvis man forsøker å skaffe barn inn i det forholdet!!!) så må man respektere hverandre, man må ha tillit til hverandre. Og hvis man gjør noe som bekymrer sin partner så beklager man, man lærer av sine feil og man gjør noe med det. Det er normal høflighet å gi beskjed om at man ikke kommer hjem, eller blir borte veldig mye lenger (spesielt over natten).

Hvis mannen din ikke greier å lære at han skal sende deg en melding når han tar imot den første drinken... hvordan tror du det blir hvis dere får barn. Hvorfor skal han endre det... du vil jo være hjemme og passe på barna uansett, og han stoler jo på deg........

Nei, snakk med ham, få ham til å forstå hvordan du føler, og be ham endre seg hvis han virkelig vil at dere skal få barn sammen...

Lykke til!

Anonym poster: 0fc7984a3b7b41db8154eae43c393060

Skrevet

Jeg har ikke likt forhold som deg, men mannen min kommer aldri på tida, og sier veldig sjelden ifra. Han drar aldri ut å drikker midt på natta uten å si ifra, men kjenner likevel igjen det å "stole på mannen, selvom han kan finne på å gjøre ting uten å si ifra".

Jeg føler han ikke respekterer meg når dette skjer. Jeg blir illsint, men også bekymret. Kan noe ha skjedd?

Å bli sint er lov, men selvfølgelig er det ikke alle som blir det... Bekymret derimot, hvordan kan man la være? Han kommer ikke hjem, jeg hører ikke en lyd fra han, og sender jeg melding/ringer, svarer han ikke. Han lar altså meg sitte hjemme i uvisshet om hva som foregår, og han VET jeg bekymrer meg så utrolig mye om han kommer mye senere enn forventet, eventuelt også avtalt.

Nå synes jeg min manns tilfeller er litt mer "uskyldige" enn dine, da min mann ofte blir hengt opp i jobb, glemmer tida når han er med kompiser, trener lengre enn han sa han skulle, etc. (han har nesten alltid mobilen på lydløs, derfor er han ofte vanskelig å få tak i).

Så jeg forstår deg, og jeg føler meg lite respektert, sint, og veldig bekymret når slike ting skjer.

Anonym poster: 1762ead89b12f7db0e1fc4841bf57b82

Skrevet

Jeg har ikke likt forhold som deg, men mannen min kommer aldri på tida, og sier veldig sjelden ifra. Han drar aldri ut å drikker midt på natta uten å si ifra, men kjenner likevel igjen det å "stole på mannen, selvom han kan finne på å gjøre ting uten å si ifra".

Jeg føler han ikke respekterer meg når dette skjer. Jeg blir illsint, men også bekymret. Kan noe ha skjedd?

Å bli sint er lov, men selvfølgelig er det ikke alle som blir det... Bekymret derimot, hvordan kan man la være? Han kommer ikke hjem, jeg hører ikke en lyd fra han, og sender jeg melding/ringer, svarer han ikke. Han lar altså meg sitte hjemme i uvisshet om hva som foregår, og han VET jeg bekymrer meg så utrolig mye om han kommer mye senere enn forventet, eventuelt også avtalt.

Nå synes jeg min manns tilfeller er litt mer "uskyldige" enn dine, da min mann ofte blir hengt opp i jobb, glemmer tida når han er med kompiser, trener lengre enn han sa han skulle, etc. (han har nesten alltid mobilen på lydløs, derfor er han ofte vanskelig å få tak i).

Så jeg forstår deg, og jeg føler meg lite respektert, sint, og veldig bekymret når slike ting skjer.

Anonym poster: 1762ead89b12f7db0e1fc4841bf57b82

Jeg skjønner godt hva du mener! Vi skværet opp allerede i bilen hjem, jeg mått jo hente han etter nach også. Jeg sa nå er jeg sur, så spurte jeg han: hvorfor er jeg sur? - for å se om han kan se min side av saken uten at jeg skal fortelle han hva han har gjort galt. Da sa han at han ikke sa i fra eller ringte å spørre om jeg også ville være med på nach! Så han viste hva han hadde "gjort galt". Og han pleier å si i fra, det er helt sant! Men, hender han ikke gjør det!

Å jobbe til kl 3 om natten og helt til morgenen kl 7 er helt vanlig i hans bransje, så det er jeg vant til. Han jobber med lys og lyd og må ofte rigge ned på natten etter forestillinger og det tar noen ganger lang tid andre ganger ikke, vanskelig å vite! Så hele problemet var at han ikke sa i fra hvor han var.

Hilsen Hi

Skrevet

Høres ut som noe som kunne skjedd oss :)

Han får kjeft for at han ikke sier i fra, men jeg er visst ikke noe bedre selv ;)

Har ikke vært i mine eller hans tanker å gå fra han pga det.

Herregud vi er da to individuelle mennesker og trenger ikke sitte klistret oppå hverandre hele tiden.

Vi har et supersterkt og godt forhold!

Skrevet

Jeg tror mange her har glemt hvordan det er å ikke ha barn! Før vi fikk barn, var vi mye ute, og det var rom for at ikke alt gikk etter planen hele tiden. Jeg mener å huske at det ikke noen gang etter at vi flyttet sammen var ok å ikke komme hjem om natten uten å si fra, men ingen gnålte om mangel på respekt og selvrespekt og utroskap og faenskap for det. Vi var unge og kombinerte det med å være kjærester. For det meste slapp vi slike episoder, men både han og jeg har hatt grove grensetilfeller. Nå har vi to barn, og tar livet mer på alvor. Det ville selvfølgelig være utenkelig å bli borte hele natten uten å si fra. Nachspiel er også egentlig utenkelig. Det hadde blitt helt snålt om jeg nå skulle sammenligne tilværelsen med et barnløst par som jobber natt, fester mye osv. Så: i mitt tilfelle er det ikke greit på en flekk. I ditt tilfelle ville jeg ha laget en avtale om at man sier fra når man ikke kommer til avtalen (og man kan gjerne ha en avtale som er veldig raus), men ikke overhodet tenkt at dette var dramatisk.

Skrevet

Nei, jeg har det ikke sånn, men jeg synes du må si til ham hver dag i en uke: jeg vil veldig gjerne at du skriver en sms til meg og sier fra at du går på nachspiel og kanskje ikke kommer hjem.

Si det uten å være sint. Hvis han spør hvorfor det er så viktig sier du bare at du bekymrer deg for ham når du ikke vet om han er trygg.

Hvis forholdet deres ellers er bra så er jeg sikker på at dette er noe han kan forandre på :-) lykke til!

Skrevet

MAn skal da si ifra hvor man er!! Han høres umoden og egoistisk ut.

Anonym poster: a1e98673a2cd8bc25c0c2a574343da48

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Hilsen Hi

Hva i alle dager, syns du dette er et konstruktivt svar?

Jeg kunne fint dratt på nach, men hadde selvfølgelig sendt en sms sånn at han slipper å våkne opp og bekymre seg for om jeg ligger i rennesteinen et sted. Men er dessverre ikke alle som tenker på det når promilla stiger mot 3 ;)

Men selv om vi drar på nach så er man jo ikke automatisk utro!

HI:

Jeg hadde tatt en prat med han når han kommer hjem og fortalt han at du ikke har noe i mot at han drar videre etter fest/byen, men at du hadde satt pris på å få beskjed. Fortell hvor redd du ble da du så hvor mye klokka var og at han ikke var kommet hjem. Si du var redd noe hadde hendt han (trenger ikke nevne utroskap om du ikke frykter det), og si at du håper han tenker over det neste gang han er på fest.

Ved å vise han denne respekten, ikke bli forbanna og fly i strupen hans, men forholder deg rolig, da vil han kanskje ta det du sier mer på alvor. Det vil han ihvertfall gjøre om han respekterer deg og forholdet deres :)

Skrevet

Monter en GPS i nakken på han, så vet du alltid hvor han er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...