Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Hva er inntrykket deres av kvinneklinikken? Har nett ei svigerinne som har født, og ut av hva broren min har fortalt.. Er det lite positivt. Seriøst, far får bare være der fra 17-20?!?! Utdrag fra deres egne sider: "Kva skjer når du er hos oss? Den tida mor er hos oss prioriterer vi å støtte og hjelpe mor og far..." "Barnet vil bli undersøkt av barnelege i løpet av det første eller andre døgnet. Då er det fint om mor eller far er til stades." Åssen er det mulig når far ikke får være der?! Det var flere ting som jeg reagerte på, men syns ikke noe om å "Presse" ut far på den måten der. Virkelig ikke. Anonym poster: b7943090b61fe69ec8dffcc8f7c779d0
Håper<3 Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 Det er normal prosedyre på de fleste barselsavdelinger det, ikke bare på KK. Mange er gjerne ganske dårlige og da er det ikke kjekt at mannen til den du ligger på rom med er på rommet hele tiden. Besøkstiden er satt for at det ikke skal være for mye trafikk inn og ut av avdelingen til alle døgnets tider og for at de nybakte mødrene trenger ro. Hvis har rom alene kan far være der hele dagen, det er også en daligstue hvor man kan oppholde seg utenom besøkstid.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 DET stemmer ikke. MEd enkelt søk fant jeg dette ved noen avdelinger. Ahus: Besøkstider i avdelingen: Far/ledsager er hjertelig velkommen på besøk. Søsken til den nyfødte har besøkstid mellom kl 17.00 -19.00 alle dager. Ullevål: BESØK Ro og hvile er svært viktig for mor og barn den første tiden etter fødsel. Det er dessverre ikke mulighet for besøk i barselavdelingen for andre enn pappa/ medmor og søsken. Dere er velkomne hele dagen, bortsett fra i siestaen mellom kl. 13.00-16.00 Riksen: Kopiert fra skravleside: Vi skal føde på riksen, og der har jeg hørt at fedrene kan være hele dagen, minus "siestaen" kl 14-16,. Besøkstidene ved barselavdelingen på Nordlandssykehuset i Bodø er nå slik: For far: kl 10:00-14:00 Kl 14:00-16:00 hviletid - ingen besøkende For far og søsken: Kl 17:00-21:00 For besteforeldre og andre nære pårørende: Kl. 17:00-21:00 Mellom klokken 14:00 og 16:00 er det hviletid/siesta ved barselavdelingen. Besøk ST.Olav Besøk i barselavdelingen er fritt for barnefar/partner og egne barn. Besteforeldre er velkommen til ett besøk mens mor og barn er innlagt. Annen familie, venner og bekjente bes om å utsette barselbesøk til etter hjemreise. Anonym poster: b7943090b61fe69ec8dffcc8f7c779d0
Plutselig_gravid Skrevet 22. februar 2013 #4 Skrevet 22. februar 2013 Det stemmer det! Jeg var heldigvis oppegående etter fødsel og satt uti narvesenkiosken hele dagen. Ingen informerte meg om at de hadde en "stue" der. Hun jeg lå på rom med var veldig ung og førstegangs - sengeliggende. Jeg sa til henne at hun kunne ha mannen på rommet hele dagen hvis hun ønsket det. Tror hun ble veldig glad for det. Jeg fikk helt vondt av henne stakkar. Da jeg fødte førstemann i 2003 var det helt annerledes. Da kunne man få rom på hotellet. Jeg fikk stort familierom en hel uke da jeg var for dårlig til hotellet. Var ikke snakk om at jeg skulle dele rom med noen.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #5 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har født der, 1'ste gangen kjempebra. (Var få fødsler og rolig) 2'dre gangen kunne min x-mann kaldkveldt jordmoren som tok imot oss, Fikk og tiltross for journalen min beskjed om å bare stikke hjem, barnet kom tydeligst neste dag. (Hun ble født under 2 timer senere) No need to say den jordmoren fikk refs. (Leverte skriftlig klage på henne) Kommer _aldri_ til frivillig å ha noe å gjøre med det sykehuset. Er forøvrig samme sykehuset som var sikker på at jeg måtte være gravid utenfor livmoren når jeg hadde magesår (jeg var jo alt for ung for magesår må vite) De fant ut av magesåret etter at fastlegen min måtte forklare de at om jeg var gravid så måtte historien skrives om. (Jeg var singel og ikke seksuelt aktiv, noe legene på Haukeland og KK hadde store problemer med å forstå) Så nei Haukeland vil jeg aldri tilbake til, har faktisk flyttet midlertidig i forbindelse med 2 fødsler så langt og står lykken oss bi så blir det flere ganger. Anonym poster: cb54a3d518ebe3c6fc2c0e13ec9fcbe9
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #6 Skrevet 22. februar 2013 Glemte å si at ved fødsel nr 2 bodde vi ca 90 min kjøring fra Haukeland... Anonym poster: cb54a3d518ebe3c6fc2c0e13ec9fcbe9
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #7 Skrevet 22. februar 2013 Etter keisersnittet mitt ble mannen sendt rett hjem og fikk ikke komme tibake før visittiden. At jeg var sengeliggende og ikke kunne ta meg av barnet og absolutt kunne trengt å ha noen hos meg etter en tøff fødsel kunne de ikke ta hensyn til. Det første som skjedde da jeg kom på barsel var at hun jeg delte rom med fikk kjeft for å mase for mye for personalet, så jeg turde ikke å be om så mye. Ro og hvile er tydeligvis viktigere enn omsorg og trygghet. Anonym poster: f1f15c3013e1eedef7e08b75ca40434b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #8 Skrevet 22. februar 2013 Har født to ganger på KK og en gang på Storken, utelukkende gode opplevelser med alle tre! Fikk familierom første og siste gang, da fikk far være der sammen med meg og barnet hele døgnet. Med mellomste lå jeg på to-mannsrom, men begge våre menn var der, unntatt på natten. Jeg satt også i dagligstuen med ham. Nå har jeg dratt hjem dagen etter med alle, så har jo ikke oppholdt meg i dagesvis da... Anonym poster: 362cde289bd62b7291a753154c6f97b7
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #9 Skrevet 22. februar 2013 Nå lå jeg på pasienthotellet/Barselloftet begge gangene, så det blir jo litt spesielt. Hadde utelukkende gode opplevelser på føden begge gangene, og ble trillet opp på hotellet etter noen timer. Det fikk vi ordne oss selv som vi ville. Deilig. Anonym poster: c1a8206c63a980b8397f1a22ff1bdc00
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #10 Skrevet 22. februar 2013 Jeg hadde et tøft svangerskap og fødsel, var fysisk og psykisk nedkjørt. Jeg fikk rom alene i 2 av 3 dager på barsel 1, og fikk ha besøk når jeg ville Dette var i 2011 og det var også ganske fullt. Føler faktisk at de tok hensyn til dette. Anonym poster: f5ae1b5fcc84a6ad394d3ac1c14a8b06
Rediken Skrevet 22. februar 2013 #11 Skrevet 22. februar 2013 I utgangspunktet skulle jeg benytte meg av rett hjem tilbudet, slik jeg og far kunne være i lag hele tiden, men slik gikk det ikke. Jeg ble syk og måtte være på sykehuset nærmere en uke etter fødsel. Legen min skrev et kort fødselsbrev om at det var viktig for meg av far fikk være hos meg. Barsel 1 tok hensyn til det, og vi fikk enerom. Har bare positiv å erfare fra oppholdet mitt. (med unntak av en pleier som manglet folkeskikk.)
TPK Skrevet 22. februar 2013 #12 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har vært så heldig å få enerom/failierom begge gangene (også i juni), så det har nok gjort mye for at jeg har hatt det bra. Jeg har generelt et godt inntrykk, synes jeg ble bra behandlet. Far fikk være der hele tiden.
Håper<3 Skrevet 22. februar 2013 #13 Skrevet 22. februar 2013 DET stemmer ikke. MEd enkelt søk fant jeg dette ved noen avdelinger. Ahus: Besøkstider i avdelingen: Far/ledsager er hjertelig velkommen på besøk. Søsken til den nyfødte har besøkstid mellom kl 17.00 -19.00 alle dager. Ullevål: BESØK Ro og hvile er svært viktig for mor og barn den første tiden etter fødsel. Det er dessverre ikke mulighet for besøk i barselavdelingen for andre enn pappa/ medmor og søsken. Dere er velkomne hele dagen, bortsett fra i siestaen mellom kl. 13.00-16.00 Riksen: Kopiert fra skravleside: Vi skal føde på riksen, og der har jeg hørt at fedrene kan være hele dagen, minus "siestaen" kl 14-16,. Besøkstidene ved barselavdelingen på Nordlandssykehuset i Bodø er nå slik: For far: kl 10:00-14:00 Kl 14:00-16:00 hviletid - ingen besøkende For far og søsken: Kl 17:00-21:00 For besteforeldre og andre nære pårørende: Kl. 17:00-21:00 Mellom klokken 14:00 og 16:00 er det hviletid/siesta ved barselavdelingen. Besøk ST.Olav Besøk i barselavdelingen er fritt for barnefar/partner og egne barn. Besteforeldre er velkommen til ett besøk mens mor og barn er innlagt. Annen familie, venner og bekjente bes om å utsette barselbesøk til etter hjemreise. Anonym poster: b7943090b61fe69ec8dffcc8f7c779d0 Jeg var like bekymret som deg for at mannen ikke skulle få være der, men det ordnet seg ganskje greit. Du møter kanskje noen som følger reglene blindt men de fleste på KK ønsker faktisk at du skal ha en positiv opplevelse. Mannen min fikk være med meg hele dagen på rommet når hun jeg bodde reiste hjem og når det kom en ny var han også en del på avdelingen. Bortsett fra at vi fikk "kjeft" av en jordmor en gang så var dette ikke noe problem. Det ordner seg nok for dere også. Og i motsetning til de fleste virker det som, så hadde jeg et supert opphold på KK. Til tross for både dramatisk fødsel og et par sure tryner på jobb.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 22. februar 2013 #14 Skrevet 22. februar 2013 Har bare positive erfaringer. Første gangen, i 2006 var vi på Barselloftet, så far var med hele veien. Vi hadde da besøk når vi ville - hele dagen:-) Nå siste gangen fødte jeg også på Storken, og vi fikk familierom den første natten, og hele dagen etterpå. Jeg måtte flytte over på 2-mannsrom, men fikk ha rommet til kl.20.00. Da havnet jeg på to-mannsrom, og det var helt greit. Mannen måtte likevel hjem og ta seg av det andre barnet vårt. Siste natten var jeg alene på 2mannsrommet. Bare positive ting å si om fødsel på KK og tiden etterpå:-)
Pinnus Skrevet 22. februar 2013 #15 Skrevet 22. februar 2013 Tror det kommer an på kapasiteten. Jeg bodde alene på 4mannsrom i to døgn og mannen fikk sove der. Nå gikk jeg på krykker og var helt ubrukelig da, så mannen fungerte i grunnen som min private sykepleier. De sparte sikkert på det sånn totalt sett sa jeg ikke trengte noe hjelp fra dem
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #16 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har født to på storken og en på føden. Med første fikk vi familierom i tre dager. Veldig fint Med andre (føden) fikk jeg enerom. Far måtte hjem til eldstemann. Var på besøk fra 17-20 de dagene jeg var der Med tredje fikk jeg dobbeltrom alene i 2 døgn og så kom det en ny inn siste dagen. Så lenge jeg var alene på rommet kunne far være der så mye han ville Det er dagligstue på føden der du kan ta i mot besøk. Kan også sitte utenfor Navesen, men der er det ikke så koselig. På storken får mange familierom. Jeg har bare positive opplevelser fra KK. PS! Hvis du ikke har født før så kan det informeres om at de aller aller fleste blir sliten etter fødsel. Ofte sover også baby mye de første døgn. D kan det være lurt å sove/kvile slik at du får hentet deg inn igjen. Det er kanskje en god grunn til at besøk begrenses...? Hvis du ikke har født Anonym poster: 0df1b09a604b9ec8ca718fa13ce69e5d
Sydamen Skrevet 22. februar 2013 #17 Skrevet 22. februar 2013 Jeg hadde det helt fryktelig på KK, Barsel 1. Ble behandlet utrolig dårlig, ble overlatt til meg selv og fikk omtrent kjeft når jeg bad om hjelp til amming og stell. Vi dro hjem så fort som mulig. Ble lagt på tremannsrom med to damer som fikk ungene matet hver fjerde time så det var trafikk der inne hele tiden. Min datter og jeg var veldig spreke og friske, så hvorfor vi ikke ble flyttet opp undrer meg. Mannen ble sendt hjem midt på natten og fikk så stygge blikk fra pleierne selv om vi holdt visitttiden. Å sitte i Narvesenkiosken var heller stressende. Neste gang blir det Voss!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #18 Skrevet 22. februar 2013 God tur til Voss til neste fødsel har hørt at det er fint der. Litt langt for far å kjøre når han skal besøke, og ikke minst 2 timer med kjøring med rier. Litt stress når en skal hjem igjen, for barnet skal ikke sitte i bilstol i 2 timer i strekk når de er så liten. Og for all del, regner med at dersom dere må tilbake til fødeavdelingen for føllings eller gulsot så reiser dere til Voss??? Misunner deg ikke det minste, og håper at fødsel forløper fint og at det ikke blir noen komplikasjoner. Anonym poster: 0df1b09a604b9ec8ca718fa13ce69e5d
Pinnus Skrevet 22. februar 2013 #19 Skrevet 22. februar 2013 God tur til Voss til neste fødsel har hørt at det er fint der. Litt langt for far å kjøre når han skal besøke, og ikke minst 2 timer med kjøring med rier. Litt stress når en skal hjem igjen, for barnet skal ikke sitte i bilstol i 2 timer i strekk når de er så liten. Og for all del, regner med at dersom dere må tilbake til fødeavdelingen for føllings eller gulsot så reiser dere til Voss??? Misunner deg ikke det minste, og håper at fødsel forløper fint og at det ikke blir noen komplikasjoner. Anonym poster: 0df1b09a604b9ec8ca718fa13ce69e5d Har flere venninner som har født på Voss, og de har bare gode ting å si. Far fikk være der hele tiden, natt ig dag, og biltur i babysetet i 1,5t er ikke noe problem i følge fysio. De fleste komplikasjoner takler de også bra på Voss, det er tross alt er sykehus! Jeg kjenner flere som har endt i haste- eller katastrofesnitt på KK, enn jeg kjenner til folk som har trengt luftambulanse fra Voss til Bergen. Lykke til med fødsel og barseltid! :-)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #20 Skrevet 22. februar 2013 Jeg hadde det helt fryktelig på KK, Barsel 1. Ble behandlet utrolig dårlig, ble overlatt til meg selv og fikk omtrent kjeft når jeg bad om hjelp til amming og stell. Vi dro hjem så fort som mulig. Ble lagt på tremannsrom med to damer som fikk ungene matet hver fjerde time så det var trafikk der inne hele tiden. Min datter og jeg var veldig spreke og friske, så hvorfor vi ikke ble flyttet opp undrer meg. Mannen ble sendt hjem midt på natten og fikk så stygge blikk fra pleierne selv om vi holdt visitttiden. Å sitte i Narvesenkiosken var heller stressende. Neste gang blir det Voss! Dette hørtes skikkelig trassig ut! Den ene pleieren på barsel 1 er århundrets drittkjerring, tipper det var hun som kjeftet... Så rart at de plasserte dere på barsel 1 når dere var friske, kanskje det var helt fult på de andre avdelingene? Anonym poster: e1d2ed2833083cd7b62e0697c7ac81cd
Sydamen Skrevet 22. februar 2013 #21 Skrevet 22. februar 2013 God tur til Voss til neste fødsel har hørt at det er fint der. Litt langt for far å kjøre når han skal besøke, og ikke minst 2 timer med kjøring med rier. Litt stress når en skal hjem igjen, for barnet skal ikke sitte i bilstol i 2 timer i strekk når de er så liten. Og for all del, regner med at dersom dere må tilbake til fødeavdelingen for føllings eller gulsot så reiser dere til Voss??? Misunner deg ikke det minste, og håper at fødsel forløper fint og at det ikke blir noen komplikasjoner. Anonym poster: 0df1b09a604b9ec8ca718fa13ce69e5d Morsom, du. Hva med å la være å svare om man kun skal være spydig? Ikke at jeg har noe forklaringsbehov ovenfor deg, men mine svigerforeldre bor 20 minutt fra Voss. Og om bil ikke er mulig går det an å ta toget. Min plan for neste barn er mer gjennomtenkt enn ditt svar.
It's all about me Skrevet 22. februar 2013 #22 Skrevet 22. februar 2013 Første kom på KK, de to neste på Voss. De to stedene sett opp imot hverandre var som himmelen og helvete. Anbefaler Voss på det sterkeste, har ingenting negativt å si mot å dra dit. Og følingsprøven sonen nevnte over her, denble tatt på Haukeland etter hjemkomst.
Håper<3 Skrevet 22. februar 2013 #23 Skrevet 22. februar 2013 Første kom på KK, de to neste på Voss. De to stedene sett opp imot hverandre var som himmelen og helvete. Anbefaler Voss på det sterkeste, har ingenting negativt å si mot å dra dit. Og følingsprøven sonen nevnte over her, denble tatt på Haukeland etter hjemkomst. Hva er det som er bedre på Voss? Oppriktig nyskjerrig! Har hørt av flere at det skal være bedre der.. hvorfor?
Fire gullunger(">) Skrevet 22. februar 2013 #24 Skrevet 22. februar 2013 God tur til Voss til neste fødsel har hørt at det er fint der. Litt langt for far å kjøre når han skal besøke, og ikke minst 2 timer med kjøring med rier. Litt stress når en skal hjem igjen, for barnet skal ikke sitte i bilstol i 2 timer i strekk når de er så liten. Og for all del, regner med at dersom dere må tilbake til fødeavdelingen for føllings eller gulsot så reiser dere til Voss??? Misunner deg ikke det minste, og håper at fødsel forløper fint og at det ikke blir noen komplikasjoner. Anonym poster: 0df1b09a604b9ec8ca718fa13ce69e5d Hva skal vi gjøre da, vi som har nærmeste sykehus 2.5 timer unna? En baby klarer utmerket å sitte/ligge i bilstol turen hjem.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #25 Skrevet 22. februar 2013 Første fødsel i år 2000: -Vannet var gått og vi ventet på riene. Jeg fødte på Storken. Far var med meg under hele fødselen og ettersom vi ikke var sultne tenkte vi ikke på mat. Jeg var på samme rom hele tiden, men merket at de var kraftig underbemannet og jordmoren løp som et pisket skinn mellom alle mødrene. Etter fødsel fikk jeg først enerom for å komme litt i form, Etter en stund havnet jeg på tomannsrom sammen med en koselig dame og besøket tok vi av praktiske årsaker i gangen, der var det stoler og besøkskroker. Jeg følte det var bedre enn å få besøk mens romvenninnen så på. Andre fødsel, sommeren 2008: 30 grader ute og minst like varmt inne. Lurer på om det var noe gale med ventilasjonsanlegget deres. Jeg fikk beskjed om at Storken og vanlig fødeavdeling nå var helt lik. Jeg endte opp på vanlig fødeavdeling. Vi tilbragte mange timer på Føden mens vi ventet på riene og mens vi ventet på modningspille. Vi hadde time kl. 11 og jeg fikk pillen noen timer senere. Til slutt var det middagstid og mens jeg spiste middag, måtte far vente ute i hagen, ettersom spiserommet var forbeholdt mødrene. Vi var tre mødre som spiste og det var enda flere ledige stoler, med andre ord god plass. Selvfølgelig begynte riene for fullt mens jeg satt der alene og spiste. Tiden etter fødsel var fin, jeg følte meg godt ivaretatt, bare jeg ikke maste om å få være der lenger enn tilmålt tid. Anonym poster: cf37a1b8888864fca9338dfb15c23eb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå