Gå til innhold

har hatt en super dag i dag. helt til det ble en for mye...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øl.øl.øl.øl.. Har i dag ordna spa hotell wekend for meg å sambo. kjøpt meg ny bikini og trefft venner jg ikke har sett på over ett år. hjem og koste meg med sambo... øl øl øl.. to holder ... ved den tredje begynner han og fantasere om ting og spekulere. ved den fjerde begynner han å kjefte meg ut av det blå. og så kommer han på ting som ikke har skjedd. Jeg ba han stoppe å drikke han hentet en ny øl og ba meg dra te hælvette.. påstår alt det verst og prakker på meg om hvor ubrukelig jeg var i min ungdomstid. Åsså blir han forbannet fordi jeg ikke har noe å vere lei meg for.. idiot føler jeg han er nå. i går fortalte han at han har mistet følelser og. han blir sett på som en go stefar av min unge som er redd for og miste han. har både ødelagt meg å ungen nå ved å ha denne mannen i mitt liv for så å.. ja jeg orker vel egentlig ikke mer... er jo ikke noe jeg kan gjøre med følelsene hans selv om han vil prøve å få de tilbake... feil av meg å ikke støtte han? Riktig å gi faan å la han ha sine prob alene.. inni meg elsker jeg han veldig høyt, men er redd for at jeg lar følelsene komme forran barnet mitt. gjør de det... Vi vil egentlig prøve. men hvor toldmodig skal jeg være?

Anonym poster: 5f628b938676b712fbcd0748ad56af92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker han midt i uka??. Dette er hell et problem som må tas alvorlig.. Det er ikkje normalt og drikke seg stygg i kjeften verken hverdags eller helg. Men når noen drikker vete ut av hode en onsdag så er har han alvorlige problemer med alkohol,

Skrevet

Drikker han midt i uka??. Dette er hell et problem som må tas alvorlig.. Det er ikkje normalt og drikke seg stygg i kjeften verken hverdags eller helg. Men når noen drikker vete ut av hode en onsdag så er har han alvorlige problemer med alkohol,

.

Hvilken dag det er har vel ingenting med saken å gjøre! Om HI og samboer har fri i dag og har fått barnevakt så har det betyr ikke det at de har et alkoholproblem?

Derimot er jeg enig i at han oppførsel i fylla generelt høres ut som et problem. En mann som blir ufin etter tre øl har et problem uansett hvilken dag det er.

Tror jeg ville tatt praten med han når han er edru, og hvis han er villig til å få hjelp, så prøver dere. Om han ikke vil så bør du revurdere forholdet. Barnet ditt trenger ikke en mann som behandler mor dårlig.

Anonym poster: 0c4b7de8225e528f67e33fe61684842b

Skrevet

Han er på jobb i dag. det bryr han lite hvilken dag det er. han klarer å vente til etter barnet har lagt seg. Har barnefri nå... men dette er et stort problem. han kan klare seg uten, men max en uke. han har lovet å ta tak i seg med psykolog og lege å det som er. men han forstår ikke hvor ille problemet egentlig er.. i dag er det et unskyld og pusesnill mann. men nevner jeg noe blir han sur å går i forsvar. jeg kan forstå at dette ikke er lett for han og vil gjerne at det skal funke for oss. men han har jo mistet følelser for meg oxo.. føles som et endeløst problem.. vil ikke miste han egentlig heller men må jo snart jage han bort fordi det til vanlig er barn her.. dette vet jeg ikke hvor jeg skal gå for å gjøre dey rette her... Jeg ser jo han vil inni seg et sted, men...

Skrevet

Jeg vet jo han har et slik prob med det. og han skjønner det ikke.. noe jeg kan gjøre?

Skrevet

Her må du beskytte deg selv og barnet ditt. Ikke lenge før han drikker seg full hjemme og skjeller ut mor mens gutten din står skremt i døråpningen og gråter. Så lenge han ikke vil innse at han er en alkoholiker som trenger hjelp så kan dere ikke leve sammen. Hvor lang tid tar det før han klikker på sønnen din tror du?

Anonym poster: f104a0c374abb32718630318bf4bc393

Skrevet

Har ikke du skrevet om denne udugelige noksagten her før? DUMP HAM!

Anonym poster: 05a7ff0bf8b9fcc6902eeef06fb50b7f

Skrevet

Og for å bygge opp under min påstand om at han er en alkoholiker: han MÅ drikke seg full MINST en gang i uka, selv om han alltid forvandles til en drittsekk som skjeller deg ut og sårer deg. Hvordan er han f eks på julaften og nyttårsaften; dvs i sosiale sammenhenger hvor det er vanlig både med barn og tilgang til alkohol?

Skrevet

Beklager å måtte si det men mannen der er ingenting å samle på.

Han må ordne opp i sine egne problemer før han kan være i noe forhold.

Det blir ikke bedre , tro meg!

Skrevet

Og for å bygge opp under min påstand om at han er en alkoholiker: han MÅ drikke seg full MINST en gang i uka, selv om han alltid forvandles til en drittsekk som skjeller deg ut og sårer deg. Hvordan er han f eks på julaften og nyttårsaften; dvs i sosiale sammenhenger hvor det er vanlig både med barn og tilgang til alkohol?

huff. vi feiret ikke jul sammen. det tør jeg ikke. han var en tosk på tlf og ødla min julenattsøvn.. det er jo et faktum at han har et problem.. Men jdg vil true han til og få hjelp. han er jo fantastisk uten alkohol. :-( men man kan jo ikke redde noe så ødelagt heller. det tar for mye av våre to andre sine liv.. jeg vil ikke kaste han i søpla heller, jeg mener. og snu ryggen og dra. for det vil jo bare forverre det og ikke hjelpe han. Vil at han SKAL bli frisk og fortsatt være " min " .

Skrevet

Er han verdt alle tårene?

I tilfelle, så ta kontakt med anonyme alkoholikere.

Hvis ikke, så gå fra han nå, ingen grunn til å vente, det blir ikke bedre av seg selv.

Lykke til!

Anonym poster: 9f2a6799253935804c7044c49ce1c2d0

Skrevet

Er han verdt alle tårene?

I tilfelle, så ta kontakt med anonyme alkoholikere.

Hvis ikke, så gå fra han nå, ingen grunn til å vente, det blir ikke bedre av seg selv.

Lykke til!

Anonym poster: 9f2a6799253935804c7044c49ce1c2d0

det er vel der jeg ikke helt enda innser selv om det er verdt det. :-( jeg ser glede over å dra fra han og mere sorg ved å bli. men prøver også å vere støttende. men at ungen i dørkarmen står å griner å er redd vil jeg heller ikke oppleve.. nei nå føler jeg meg litt svak i min situasjon. han skjønner i dag jeg har noe på hjertet igjen.. Men er vel fordi jeg blir han føler han har så god tid. eeeeehhhh NEI det er jo kkke verdt alle tårene.. :-( det bare gjør vondt i hjertet mitt og.. men jeg ser jo selv at jeg må gjøre dette uten å blande inn mine følelser. men ungen sine..

Skrevet

Barn får med seg mer enn hva du tror og de repeterer syklusen i svært mange tilfeller. Barn av alkoholikere blir selv alkoholikere eller gifter seg med en alkoholiker. Barn som vokser opp med vold ender som regel opp med å slå selv da det er slik de er oppdratt. De fleste barn som vokser opp med misbruk ender opp i svært destruktive forhold. Greit nok at du lar denne mannen ødelegge ditt liv men er du virkelig villig til å la ham ødelegge fremtiden for barnet ditt også?

Skrevet

Jeg skjønner at mannen din har gode sider også. Ingen er tvers i gjennom ond, ikke engang Hitler var det. Men han er en voksen mann og det er barna som er uskyldige oppi det her. Din PLIKT som mor er å beskytte barna! For barna er hjelpeløse og kan ikke beskytte seg selv.

Skrevet

Barn får med seg mer enn hva du tror og de repeterer syklusen i svært mange tilfeller. Barn av alkoholikere blir selv alkoholikere eller gifter seg med en alkoholiker. Barn som vokser opp med vold ender som regel opp med å slå selv da det er slik de er oppdratt. De fleste barn som vokser opp med misbruk ender opp i svært destruktive forhold. Greit nok at du lar denne mannen ødelegge ditt liv men er du virkelig villig til å la ham ødelegge fremtiden for barnet ditt også?

du har så rett. her har jeg vokst opp i dritt å godtar det som sårer meg så ille fortsatt.. åååååå jeg må stoppe dette.. Vil såklart ikke dette mot barnet mitt.. :-( bare vanskelig å se neste steg videre..

Skrevet

Kan dere råde meg til hvordan gå frem uten noe drama?

Skrevet

Er det greit jeg avlyser hrlga. er jo ikke rik og all glede over å dra på wekend er borte.. jeg måtte ha spandert ALT siden han blakker seg på øl.. han føler jeg tar tilbake en gave jeg gir. men det var jo fordi vi endelig fikk ting til.. så tok han seg nå noen øl for mye

. selv om jeg sa i fra.. Kanskje jeg skal reise alene..

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Det har allerede blitt gjort, men du hører jo ikke etter, hi!

Du har skrevet mange tråder og PM, og fått MANGE råd og tips, men du gjør jo ikke noe med det. Sier bare at du er enig og ja, det må jeg gjøre..bla bla.. men noen dager etter skriver du at dere har det så bra nå, for så å skrive innlegg som dette to dager etter det igjen..

Jeg gir ihvertfall opp å råde deg noe mer, og det eneste jeg har å si er: du vet dette ødelegger både deg og sønnen din, men du gjør ikke noe med det. Jeg skjønner ikke at du gidder, men jeg håper han er verdt det. Det BØR han være siden du ofrer deres egen lykke for han!

Unnskyld for den grinete tonen, men jeg forstår bare ikke hva du holder på med!

Skrevet

.

Skrevet

Det har allerede blitt gjort, men du hører jo ikke etter, hi!

Du har skrevet mange tråder og PM, og fått MANGE råd og tips, men du gjør jo ikke noe med det. Sier bare at du er enig og ja, det må jeg gjøre..bla bla.. men noen dager etter skriver du at dere har det så bra nå, for så å skrive innlegg som dette to dager etter det igjen..

Jeg gir ihvertfall opp å råde deg noe mer, og det eneste jeg har å si er: du vet dette ødelegger både deg og sønnen din, men du gjør ikke noe med det. Jeg skjønner ikke at du gidder, men jeg håper han er verdt det. Det BØR han være siden du ofrer deres egen lykke for han!

Unnskyld for den grinete tonen, men jeg forstår bare ikke hva du holder på med!

Signerer denne. Husker deg fra andre emner og innlegg. Mange som bruker tid på å gi deg masse gode tips og råd, men du nekter jo å gjøre noe med det. Så du får bare bli i det destruktive forholdet ditt og se hvordan sønnen din går fra å være vettskremt til å bli mer og mer lik din stefar, med mindre BV tar ham fra dere da. Kos deg.

Skrevet

* Mer og mer lik SIN stefar.

# AB 20

Skrevet

Jeg har aldri skrevet om hans alkoholproblem her før.. :\ men kontakter en slags helsetjeneste. Så får jeg nokk mine svar.

Skrevet

Jeg har aldri skrevet om hans alkoholproblem her før.. :\ men kontakter en slags helsetjeneste. Så får jeg nokk mine svar.

å vil jo få problemet bort (mannen) på en måte uten drama.

Skrevet

Har selv hatt et forhold til en alkoholiker i flere år.

Så lenge mannen ikke innser at han har et problem så vil hele forholdet være dødfødt.

Jeg holdt ut i flere år og håpte og trodde ting skulle bli bedre.

Har forståelse for at du ikke ønsker noe drama men det kan jeg garantere at vil bli utfallet her før eller siden.

Jeg trodde jeg var glad i eksen min og var nok redd for å bli alene.

Jeg tok til vett til slutt og har ALDRI angret.

Er nå lykkelig gift med en stabil mann;-)

Skrevet

å vil jo få problemet bort (mannen) på en måte uten drama.

Er ikke du samme hi som skrev at han slår når han drikker?

Anonym poster: 7ab8032f9be93d7710cb1a3dabef05f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...