Gå til innhold

jeg er så redd nå! Har BARNEFAR virkelig overtaket??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev tidligere her inne om en trøblete barnefar som forhåpentligvis får besøksforbud nå snart, som er anmeldt for trusler, og det er mistanke om at han bruker narkotika.

Har tatt advokat, og krever nå å få urinprøve av han når han skal ha barnet.

Har derfor nektet han å hatt barnet sist samværshelg og ukedag. han får heller ikke hente henne uten videre i b.hagen.

han har ikke møtt opp på vanlige samtalemøter med b.vernet, og de fortalte meg selv at de anbefalte på det sterkeste en avtale som sier at han skal ta urinprøver før samvær, og selvfølgelig at JEG har innsyn i disse.

i høst avtalte vi en time påfamiliekontoret som var for en uke siden, og siden alt dette har skjedd, møtte jeg ikke opp til timen.

Idag nektet jeg han også å hente henne,siden han ikke har laget noen avtale med meg om urinprøve. Han har bare svart at det har jeg ingenting med.

idag kom han kjørende etter meg da jeg hadde henta datteren i b.hagen,og parkerte rett utenfor leiligheta mi, slik at datteren vår så han. Jeg ble fysisk kvalm av å se han, og visste faen ikke hva jeg skulle gjøre! Tross begjæring om besøksforbud (som ikke er ferdig behandlet) og alt annet faenskap med han, måtte jeg se han face to face, og la han komme opp på trappa og se datteren vår, fordi hun så jo han og begynte å gråte.

han sa at jeg hadde blitt stevnet tre ganger nå til tingretten for de tre gangene jeg ikke leverte ut barnet, og at jeg hadde ødelagt for meg selv. han sa at han i tillegg hadde tatt en masse urinprøver,og hvis jeg bare hadde møtt opp på møte på familievernkontoret forrige uke, så hadde jeg sett de. Nå hadde jeg dermed gravd min egen grav, sa han.

Advokaten min har sagt at jeg skal holde meg unna han, ikke åpne fordiskusjoner, og han har sendt et brev til bf om at urinprøver kreves før samvær, hvis ikke utestår samværet. Og at all kontakt skal skje via advokaten.

bf har tydeligvis ikke mottatt brevet enda.

Alt dette bekymrer meg, for har jeg driti på draget?

jeg sa til bf at så lenge han tok urinprøver, og de var negative, så fikk han barnet. Han lo meg i ansiktet og sa at han har tatt en haug med urinprøver, og at fastlegen hans har alle papirer. Men hva hjelper det meg mtp trygghet når han ikke har vist dette til meg!

Kan dette virkelig gå utover meg nå? :-/

Anonym poster: 4f289a1cd13f7717f5f5ca60a20d919f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i huleste møtte du ikke opp på møtet?

Og siden du ikke gjorde det, du ringte vel og sa fra hvorfor?

Det eneste du har oppnådd er å framstå som lite samarbeidsvillig og som en som saboterer samvær. Spesielt dersom urinprøvene er rene.

Synes du skal vurdere ny advokat... Elendig råd!

Anonym poster: c7046bfd8a6ff56d4f4945546874d303

Skrevet

Du har vel kontakt og dialog med barnevernet ang. dette eller en rettslig kjennelse på at urinprøver kreves? Da tar du dette med dem.

Anonym poster: 5e666bb29fcbf03be9a32d5a1e9c7448

Skrevet

Syns jeg husker flere her anbefalte deg ikke å møte opp på møte... Kanskje litt farlig gi råd en ikke har peil på folkens.

Anonym poster: bd287b0f7c80cfb32438613c5d3a4197

Skrevet

Jeg møtte ikke opp på møte fordi dette var en helt vanlig avtale hvor vi skulle bli enige om vanlig samvær. Og jeg vet vi ikke hadde blitt enige der. Når det er gått så langt at han kanskje får besøksforbud, og må ta urinprøver, har truet meg og kjæresten ørten ganger, ja da har jeg ikke mye å gjøre på et møte hvor vi to skal bli enige om en samværskontrakt!

han kom nettopp på døra, oppfører seg aggresivt og truende, og sa at nå skulle han ha barnet, og i tillegg hadde han med seg papirer hvor det sto at han hadde tatt urinprøver idag.

jeg tok ikke imot dem, burde jeg gjort det?

Skrevet

jeg hadde nok vært rimelig nervøs selv også ja. Jeg kan ikke forstå at du grav din egen grav med å ikke møte på det møte, men at du gjorde han en gigantisk tjeneste....den er jeg med på. Desverre. Ville ringt til de forskjellige instanser fort som f....

Anonym poster: 3acf49e29b2cf14617f0af632451c85b

Skrevet

så du brøt avtalen om at dersom han viste deg papirer så skulle han få se barnet? vet at det ikke er godt, men han har jo holdt den avtalen, og jeg kan jo forstå at han blir sint når han har gjort det du ber om.....ingen unnskyldning for å være agresiv altså, men han er jo tydeligvis en slik en...

Anonym poster: 3acf49e29b2cf14617f0af632451c85b

Skrevet

Jeg møtte ikke opp på møte fordi dette var en helt vanlig avtale hvor vi skulle bli enige om vanlig samvær. Og jeg vet vi ikke hadde blitt enige der. Når det er gått så langt at han kanskje får besøksforbud, og må ta urinprøver, har truet meg og kjæresten ørten ganger, ja da har jeg ikke mye å gjøre på et møte hvor vi to skal bli enige om en samværskontrakt!

han kom nettopp på døra, oppfører seg aggresivt og truende, og sa at nå skulle han ha barnet, og i tillegg hadde han med seg papirer hvor det sto at han hadde tatt urinprøver idag.

jeg tok ikke imot dem, burde jeg gjort det?

Jeg trur kanskje jeg også hadde blitt aggressiv dersom far her hadde nektet meg å ha barnet mitt og krevd urinprøver - da særlig om jeg ikke hadde brukt noe (noe jeg aldri har gjort og aldri kommer til å gjøre;)).

Det har lite å si om dere kommer fram til avtale eller ikke. Jeg er ganske sikker på at en advokat mente du skulle melde avbud, ikke bare unnlate å møte opp.

Alt står i sammenheng med hverandre, og du må ikke spolere for deg selv.

Anonym poster: c7046bfd8a6ff56d4f4945546874d303

Skrevet

Jeg har nettopp vært igjennom rettssak selv, og du kan ta det helt med ro. Du forteller bare hvorfor du ikke møtte opp :) Etter alt det far har på seg, så burde han faktisk få samvær med tilsyn.

Jeg ville sagt "Jeg gikk ikke på møte fordi barnevernet har anbefalt på det sterkeste at jeg skal se urinprøver før han får ha henne på samvær, noe som han ikke har holdt. " hva sa han til deg når du spurte? At du ikke hadde noe med det. Hvem er det som ikke har møtt opp hos bv? Hvem er det som er lite samarbeidsvillig da? ;)

Ta det med ro, hi - dette går din vei :) og det går dessuten ikke an å sende 3 stevninger på samme tid. Én stevning - én rettssak :)

Anonym poster: 49312357c974d97859a471320c05d0ad

Skrevet

Dumt å ikke møte opp...Jeg har aleneansvar for barnet vårt , barnefar har samvær med tilsyn. Og det at HAN ikke møtte opp på avtaler hos familievernkontoret, det gikk faktisk ut over han selv, så da regner jeg med at det at du ikke møtte opp og ikke meldte avbud, IKKE vil være en fordel for deg.

Anonym poster: 09c535f6c2277a2e004c5a01c9445dad

Skrevet

Mitt råd er at du ikke under noen omstendigheter hører på råd fra folk som ikke kjenner alle detaljer i saken din (som her inne), men kun fra involverte parter og da først og fremst advokaten din.

For det andre: All kommunikasjon må foregå skriftlig!

Anonym poster: db0a413d0ba45d7bd717f9e29d2e2338

Skrevet

HI

jeg ringte til familevernkontoret å sa at jeg ikke kunne møte opp den dagen, men begynte ikke å legge ut i detaljer om hvorfor.

Og jeg krever urinprøver før han skal ha samvær fordi han faktisk er blitt tatt for dopbruk for et par mnd siden. Er ikke uten grunn, eller for å være jævlig, er fordi jeg har sterke mistanker Og fordi han er tatt for det av politiet. I tillegg hadde politiet narkorazzia hjemme hos han, og det er vel ikke helt tilfeldig fra politiets side? de fant dog ingenting..

Og selv om han kommer drassende med en hel bunke papirer fra fastlegen sin om urinprøver og rene resultater; hva vet vel jeg om hvordan disse urinprøvetakingene foregår. er det slik at han tar med seg urin, må tisse der osv.

Nei, alt dette må jo være i fast og detaljer kontrakt hvor alt står hva og hvordan ting skal gjøres, FØR far kan få noe videre samvær. Er ikke det bare rett og rimelig å kreve?

Skrevet

HI

Og hvis det nå er slik at disse ukene hvor jeg har nektet han samvær med barnet, at han har vært "rusfri" (tatt disse urinprøvene han prater om selv hos fastlege og har resultatet), vil det ha noe å si for en evt rettsak?

Skrevet

Du kan slappe helt av. Du har alt ditt på det rene. Fam.kontoret har null myndighet, dem er kun der for å holde roen og komme med forslag til par som ikke finner løsninger seg i mellom. De kan ikke brukes som vitne i en evt rettsak.

At du ikke sender barnet til en far som har brukt dop, samt hatt razzia er noe alle forstår. Hadde heller rettet pekefinger opp om du så hadde gjort!!!

Ta kontakt med din advokat, si hva som har skjedd og la dem ordne opp. Han skal da ikke komme å vifte med papirer til deg, dem skal til din advokat.

Vil anbefale deg at at du får en venninne- fam.medlem til å flytte inn til deg for sikkerhetens skyld. Mannen er tydligvis sint og ustabil, og det et et pluss at flere får med seg han sier, gjør eller er rundt huset ditt, samt et vitne om saken går høyere opp.

Lykke til!

Anonym poster: 3ddfb9c3427884096c521dfa0f84ff72

• 1 måned senere...
Skrevet

HI

lenge siden jeg har skrevet her på denne tråden,men håper noen kan svare meg likevel..

Har advokat på saken, og pga barnefar og hans advokat enda ikke har kommet med en tilfredsstillende måte å gjennomføre rusprøver på, så har han ikke hatt normalt samvær siden slutten av januar/begynnelsen av februar. Han har dog fått sett barnet, da jeg noen ganger har latt farmoren til barnet hente henne.

Men så til det jeg lurer på..

Advokaten til barnefar har skrevet et utkast til ny samværsavtale, hvor det blant annet står: "datteren skal fortsatt ha fast bosted hos mor. Vi fortsetter med felles foreldreansvar."

Vi har ikke hatt felles foreldreansvar til nå, og jeg er overhode IKKE ute etter å få det heller. Er det ikke slik med felles foreldreansvar at jeg ikke kunne ha gjort som jeg har gjort nå; holdt henne tilbake fra far grunnet mistanker om rus?

Hva sier dere?

Skrevet

Foreldreansvar har ingenting å si for samvær.

Men om du har foreldreansvaret alene, er det ingen grunn til å gå med på noe annet (selv om han mye mulig vil få medhold om han går til retten for å få del i foreldreansvaret). Da risikerer du en masse samarbeidsproblemer fremover om du f.eks vil dra på ferie med barnet, få pass, bytte navn e.l.

Anonym poster: 00151f287eda25cea6a9f99220aa48a3

Skrevet

Pass på at du og/eller din advokat gjør klart at dere ikke har hatt felles foreldreansvar og at det slik saken står heller ikke er aktuelt å vurdere noe slikt i øyeblikket.

Det å skrive det slik som de har gjort "vi fortsetter med felles foreldreansvar" kan være et forsøk på å få dere til å indirekte innrømme det selv om det ikke er et tilfelle.

Hvis dere aldri har hatt felles foreldreansvar så må du og din advokat gjøre dette helt klart skriftlig.

Anonym poster: 8a541d57b91f1c4fbe33d0d63f78f2f8

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Han prøver å skremme deg, syns jeg det høres ut som i hovedinnlegget.

Gjør som hun her over sier, husk å presisere at dere aldri har hatt felles foreldreansvar. Skriv til hans advokat og si at den feilaktige opplysningen må rettes, og at dere ikke skal "fortsette" med det ettersom dere aldri har begynt.

Endret av Pashla
Skrevet

Dumt å ikke møte opp...Jeg har aleneansvar for barnet vårt , barnefar har samvær med tilsyn. Og det at HAN ikke møtte opp på avtaler hos familievernkontoret, det gikk faktisk ut over han selv, så da regner jeg med at det at du ikke møtte opp og ikke meldte avbud, IKKE vil være en fordel for deg.

Anonym poster: 09c535f6c2277a2e004c5a01c9445dad

Hva er grunnen til at han har samvær med tilsyn?

Anonym poster: f18eb0f3d77bc2e1fffd6e7893fc1639

Skrevet

Med mindre du har papirer på at han har frasagt seg foreldre ansvar eller at han har blitt fratatt foreldre ansvar ved dom, så har dere felles foreldre ansvar slik advokaten hans skriver.

Veldig mange her imne som tror at mor bare kan bestemme at far ikke skal ha foreldrerett eller ansvar. Far har i utgangspunktet like rettigheter som mor. Samvære er noe annet enn foreldre ansvar.

Skrevet

Med mindre du har papirer på at han har frasagt seg foreldre ansvar eller at han har blitt fratatt foreldre ansvar ved dom, så har dere felles foreldre ansvar slik advokaten hans skriver.

Veldig mange her imne som tror at mor bare kan bestemme at far ikke skal ha foreldrerett eller ansvar. Far har i utgangspunktet like rettigheter som mor. Samvære er noe annet enn foreldre ansvar.

Det er feil.

Det er mange fedre som ikke har foreldreansvar. Dersom barn fødes uten at foreldrene er gifte eller samboere på fødselstidspunktet, må mor skrive under for at far skal få del i foreldreansvar.

Før 2006 var det kun fedre som var gift med mor som automatisk fikk foreldreansvar ved fødsel.

Skrevet

Du beskriver min bror... Jeg vet ikke hva jeg skl si.

Men hør på advokaten!!!!

Anonym poster: 0039d5fc9dde528df00106b16dd99fc3

Skrevet

Det er feil.

Det er mange fedre som ikke har foreldreansvar. Dersom barn fødes uten at foreldrene er gifte eller samboere på fødselstidspunktet, må mor skrive under for at far skal få del i foreldreansvar.

Før 2006 var det kun fedre som var gift med mor som automatisk fikk foreldreansvar ved fødsel.

Så lenge far har samvære regner jeg med at han har vedkjent seg farskapet...

Skrevet

Det er feil.

Det har han sikkert, men det har ingenting med foreldreansvaret å gjøre.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Det er feil.

Man får ikke automatisk foreldreansvar i kraft av å vedkjenne seg som far. Er man ikke samboer eller gift så må far og mor signere på at far også skal ha foreldreansvar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...