Øyne som ser!! Skrevet 20. februar 2013 #26 Skrevet 20. februar 2013 Å så flinke!!! Har kun gått opp 1kg. Du får nok masse skryt. Det høres jo ut som alle i hele Norge trener. Nei, jeg trener ikke for jeg gidder ikke.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #27 Skrevet 20. februar 2013 Selvsagt er ikke graviditeten en unnskylding for å ikke trene. Strengt talt er det viktigere å trene som gravid enn ellers. Anonym poster: 371c21c4d8449686cca668a65baabadc
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #28 Skrevet 20. februar 2013 Jeg har ikke trent verken før eller i svangerskapet (er i uke 35), jobber i Bhg og har vært aktiv der før svangerskap, både på mye turer og i gymsal. Har vært sykmeldt lenge nå pga smerter i rygg og bekken, klarer ikke å gå turer eller noe, gjør alt av husarbeid og snømåking da, så er litt aktiv. Er nå veeeeeeldig rastløs på å gå turer og være aktiv, er ikke så glad i å trene i treningsstudio, men heller være aktiv ute på tur, bruke rockering, og trene med DVD i stua. Har alltid vært slank og lite aktiv, spist mye usunt. Men etter å ha ansvaret for fokus på kosthold i Bhg og blitt glad i turer der, så har ting blitt bedre, og nå er jeg veldig gira på ett sunnere og mer aktivt liv (var slapp og lat før jobb i Bhg og før svangerskap). Anonym poster: e5046624f83429861944313c99d01ff2
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #29 Skrevet 20. februar 2013 Jeg trenger aldri en unnskyldning for ikke å trene - jeg skyr treningssentre, og trener aldri, gravid eller ikke;-) Men liker å gå på tur i skog og mark, om ikke annet. Hadde for øvrig ikke hatt sjans til å trene så mye i svangerskapene mine, uansett. Herlig kvalm frem til uke 16-17, deretter en enda festligere migrene resten av tiden, kombinert med kynnere av en annen verden bare jeg beveget meg mer enn 6-7 skritt. Husker en gang jeg brukte 40 minutter på å gå en liten kilometer... Anonym poster: b748cbfe9c0e7433a202d0b58b0800a9
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #30 Skrevet 20. februar 2013 Jepp, jeg ble gravid for å få en unnskyldning for å slippe å trene og å kunne stappe meg full av godterier. Anonym poster: 9e673a3a840f96a8c07db9ebc4bd77c0
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 20. februar 2013 #31 Skrevet 20. februar 2013 Helt enig. Men jeg trente ikke før jeg ble gravid, (trente i min ungdom men det er noen år siden nå), så jeg begynte å gå en halvtimes tur ute hver dag i graviditeten. Var veldig kvalm så det hjalp veldig mye å få frisk luft. Det var nå mest derfor jeg var ute og gikk. Kunne sikkert ha begynt å trene litt mer (ser jo selvfølgelig ikke på gåtur som trening altså), men det gadd jeg ærlig talt ikke Er nok lat.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #32 Skrevet 20. februar 2013 Har inntrykk av at mange bruker graviditeten som en unnskyldning til å stappe i seg alt mulig usunt, samt ikke trene eller knapt bevege seg. Er litt overrasket over denne tankegangen, for jeg er selv gravid, og jeg trener som før, samt spiser sunt. Har derfor kun gått opp 1 kg (uke 20). Nå mener jeg selvsagt ikke de som har bekkenløsning, og andre problemer i graviditeten. Men de som er friske, og bruker graviditeten som en sovepute. Er det noen som er enige? Anonym poster: 5ea40d3fbb780801ebd3e436ba23474f Jeg var enig, men nå er jeg gravid, kjempedårlig, og får ikke trent, bare besvimer når jeg prøver Ser jo at du skriver at du ikke regner med de som har problemer, men vet ikke om mine problem ville regnes med her, har ikke bekkenløsning eller noe, kun svimmel, kvalm, utrolig tungpusten. Har ikke lov for lege og jordmor å hoppe eller jogge heller :/ Men, det betyr jo at jeg må være ekstra bevisst på hva jeg spiser, så jeg ikke legger på meg mer enn jeg skal, og heller ikke for lite - mye lettere å regulere om man kan trene! Synes det er rart at folk som er så uheldige å ikek få trent absolutt skal spise så mye. Ja, kvalmen roer seg når man spiser, men heller gå rundt og være kvalm enn å legge på meg 20-30 kilo altså. Anonym poster: ee9b31971428c125781c698cb21c972f
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #33 Skrevet 21. februar 2013 Har ikke klart egentrening siden jeg ble gravid da jeg har hatt nok med å sove+spy. Da det ga seg kom brkkenløsningen, men på tross av dette klarer jeg å gjennomføre noen av de letteste timene i uken hvor jeg underviser i dans selv. Det er en del ting jeg ikke får lov til el.klarer å gjøre, men det går greit. Ellers tror jeg nok en del damer bruker graviditeten som unnskyldning til å "spise for to" - ikke bra. Jeg klarer ikke alltid å få i meg bare sunne ting, men passer NØYE på mengde og kaloriinntak. Tar vitaminer etc. og spiser frukt hver dag, men sliter med grønnsaker - veldig rart for det er helt omvendt av hvordan jeg pleier å være. Anonym poster: 47ed9af47c4cfd2cda8a2cfd5095c865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå