Gå til innhold

Skyt meg, dette spiser vi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne ikke hatt en slik ukesmeny, men det er rett og slett fordi jeg er glad i mat.God mat. Jeg velger derfor å bruke noe mer tid på matlaging for å tilfredstille ganen og kroppen.

Anonym poster: cb67496f1541ad8d836e117e80605bdf

Det betyr ikke at jeg ikke er glad i mat. Jeg har bare en annen definisjon på god mat enn deg. Biff og svinestek kommer aldri inn i min munn.

Anonym poster: 3026f130c44a6486f041ab729f1663b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehm.... det kunne såååå vert min ukesmeny.

Anonym poster: 655538e276fbe5ca346ce6fb857613a5

Skrevet

Ser helt ok ut for min del, bortsett fra at jeg personlig ikke liker kyllingkjøttdeig. Her er min uke:

Mandag: Kjøttsuppe oppvarmet fra søndag

Tirsdag: Kylling- og pastasalat med brød til

Onsdag: Jeg tar med ungene på Burger King, mens mannen får takst på huset (skrekk o gru)

Torsdag: Kyllingsuppe med ris og brød til

Fredag: Fiskeburgere (hjemmelagde of course) med salat i pitabrød

Lørdag: Fiskegryte (fra groinn ja)

Søndag: Pølsegrateng

Ser at onsdagen ødelegger for meg her:) Prøver å ha 3 fiskemiddager i uka, men ikke alltid det går. Lager mer og mer fra bunn av, men sliter skikkelig med sauser. Lager hvitsausen selv, men andre sauser blir ofte Toro. Må lese meg opp på sauselaging.

Skrevet

Høres ut som hjemme hos oss! Nå er vi bare to voksne, og vi er sjeldent hjemme før kl. 17.00 begrunn av jobb og trafikk.

Ukesmenyen til oss ser sånn her ut:

Mandag: vi kom hjem kl. 19.00, så vi tok oss brødskive med med stekt kjøttpølse på.

Tirsdag: Tacogryte i tortilla med rømme, mais og ost.

Onsdag: Makaroniform med kjøttdeig (og sausen er det berømte Toro som står for ;) )

Torsdag: Fiskegrateng (ferdig vel og merke) med poteter, raspet gulerot og smeltet smør. (Og for å ikke glemme: Første fiskemiddagen vi har laget siden vi flyttet i august 2012)

Fredag: Karbonader på brødskive med ertestuing og sprøløk.

Lørdag: Nachos hvor vi bruker både kjøttdeig og skjærer opp kyllingfileer i biter. + det vi vil ha av tilbehør av grønnsaker.

Søndag: Fiskeboller i hvit saus (fra toro) med poteter og gulerot.

Jeg er imponert over at vi i det hele tatt har fått til TO fiskemiddager på en uke. For er det noe jeg faktisk aldri har likt så godt, så er det fisk! Mye ferdiglaget her også, men jeg har aldri vært noe glad i å lage mat, så gjør det enkelt sånn at jeg ikke ender opp med og kaste mat rundt og over alt fordi jeg blir sint. :P

Skrevet

Ukesmenyen her:

Mandag: pasta carbonara (pose) med kylingpølser

Tirsdag: God gammeldags fiskegrateng, signert Findus

Onsdag: Nakkekoteletter (Gilde) med løk, poteter og blomkål.

Torsdag: Laks med div.

Fredag: Bali kyllinggryte fra POSE :o

Lørdag: Tapas. Hjemmelaget.

Søndag: Steik.

Anonym poster: ae2d3329e2be066dbf2e601457bc50b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...