Gå til innhold

Skyt meg, dette spiser vi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag - tomatsuppe med pølser, makaroni og egg, med sundstykker til

Tirsdag - pasteskruer, kyllingkjøttdeig, mais, champignon og paprika, blandet i en fløtesaus

Onsdag - kystens fiskegrateng med poteter, revet gulrot og mais

Torsdag - karbonader, råstekte poteter, gulrøtter, erter og brokkoli.

Fredag - kyllingkjøttdeig med tacopulver, tacolefser, agurk, mais, løk, paprika, isbergsalat og ost.

Lørdag - lasagne og hvitløksbaguetter

Søndag - kjøttkaker i brun saus, poteter, grønnsaker.

Anonym poster: 3026f130c44a6486f041ab729f1663b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye ferdigmat og lite fisk.

Anonym poster: 8799beccbdc63e18b7c886599ca86bab

Skrevet

Skyt meg også. Vi spiser hest.

Skrevet

Mye ferdigmat og lite fisk.

Anonym poster: 8799beccbdc63e18b7c886599ca86bab

Hvorfor er det så farlig?

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Det kunne lett vært min ukesmeny óg. Jeg er ikke noe særlig flink til å lage mat fra bunnen av. Stakkars ungene mine ;)

Skrevet

Huff, for en forferdelig ukesmeny... Stakkars barna dine har det nok helt grusomt.

Hjelpes, for et styr det er blitt her inne!! Det er da virkelig en kjempefin ukesmeny for en barnefamilie (med mindre lasagnen var ferdigkjøpt, da... :-) Vi spiser også fisk bare en gang i uken av og til, selv om jeg prøver å få det til oftere. Sønnen min tåler heller ikke kylling, så da er det lett for at man tyr til kjøttdeig innimellom. Og dere spiser da grønnsaker hver dag, og variert. Jeg vet i hvert fall at med tre små barn i barnehage har jeg ikke tid til å lage all mat fra bunnen. Da hadde jeg måttet jobbe redusert, samt hatt grinete, sultne barn rundt komfyren om ettermiddagen!

Anonym poster: 63b31c9c00138090755574500c3c9fdf

Skrevet

Det kunne lett vært min ukesmeny også. jeg er ikke den som synes det er så ille med halvfabrikata. er hjemme fra jobb kl 16.45 om dagen, jeg står ikke å lager alt fra bunnen av da altså! =) å dessuten kan det være fisk 3 ganger en uke og 1 gang en annen uke. :)

Anonym poster: d5f5952bd379da4a24c0aca2894c5a48

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt den ukesmenyen, men har vel ikke noe behov for å skyte deg av den grunn, går da ikke ut over meg eller mine barn hva du velger å kokkelere...

Anonym poster: 33c48cd615f3a0d2ee59dea0b5f39bc9

Skrevet

Takk HI :) Etter å ha blitt "hetset" for å lage mat fra bunnen så liker jeg innlegget ditt :)

Lager alt bra bunnen. Kjlttkaker i brun saus med poteter og grønnsaker, laks med tilbehør, sei, torsk, hjemmelagde fiskepinner, hjemmelagd fiskegrateng, kyllingfilet og wokede grønnsaker osv. Fikk høre st det ikke var bra nok av ei eller annen sur høne :P

Nyt middagene HI :D

Anonym poster: fa1f9288ae0092f3da4b56cc4fc75d4c

Skrevet

denne uka hos meg:

Salt kjøtt og rotgraut (nei, jeg slaktet ikke grisen selv)

rester

rømmegrøt (ferdig kokt :-O)

Fiskeboller (lager saus fra bunnen av, men kjøper ferdige boller)

fiskepinner, ferdiglagde

Lasagne (fra pakke)

kjøttkaker i brunsaus (laget helt fra bunnen av)

Skrevet

denne uka hos meg:

rester

fiskepinner, ferdiglagde

Lasagne (fra pakke)

Bra noen er som meg.

Skrevet

Pang;)

Anonym poster: f5293971c3e346ecdbbd3254c278a5cc

Skrevet

Går med konstant dårlig samvittighet, fordi vi spiser lite fisk,- og mye halv- og helfabrikata.

Men ungene er friske, unormalt lite syk faktisk, de er normalvektige/slanke og de er i ok form (tenker på utholdenhet på turer) og når det settes frem kaker, godterier, brus etc, så spsier de kun det de liker, liker de ikke det som bli satt frem er det helt ok, de maser ikke på og få noe "de også",- og er de mett, eller en aktivitet de liker lokker mer enn godtskåla, så velger de bort godt/snop/brus...

Så noe rett må vi jo gjøre. Enten er jeg "for ærlig" når det kommer til hva vi spiser av mat,- kanskje nedvurderer jeg sunheten i kostholdet,-eller så er andre frytkelig uærlig når de mener de spiser så mye sunnere enn oss. For sammenlignet emd barna til mange av de som er "mer perfekt" i matveien, så er barna mine både slankere, i bedre form, ikke godteavhengig og ikke minst, mye friskere...

Har også dårlig samvittighet fordi vi gjør for lite sammen med barna, at de er for lite ute på fritiden sin og at særlig minstemann holder på og bli inaktiv.....Ser for mye TV/Spiller for mye.....

Men igjen, ser jeg på andre barn når vi er på tur, treninger osv,- så er barna mine langt oppe i toppen når det gjelder aktivitetsnivå, kroppsbeherskelse og evner til og utføre ulike idretter. SÅ igjen, de kan ikke være så inaktive som jeg føler? I og med at de har lært seg slike ting. Det er jo fra oss, mamman og pappan de har lært ballspill, ski, alpint, svømming....Er det jeg som undervurderer våre barns aktivitet, elelr er det andre som gir inntrykk av at de er så mye mer aktive enn oss som lyver, og gir meg dårlig samvittighet uten grunn...

Kan jo lure noen gang..Men altså, kjenner mye på at vi er for late og usunne,- alle mann :( Men når jeg ser på barna sammenlignet med andre, så er de ikke så aller verst....Men kanskje er det bare flaks, våre gener som er så utrolig heldig sammen? Jeg vet ikke,- men dårlig samvittighet,- det har jeg......

Anonym poster: be7ad61df8cbe328a24e212eaad8df13

Skrevet

Pølser er vår største synd her i huset! Lager lapskaus med.pølser, tomatsuppe med pølser, ommelett med pølser.... Blir pølser en gang i uka. Ellers spiser vi mye kyllingfilet og hjemmelaget potetmos, kjøttdeig og spaghetti (hjemmelaget saus) Ovnsstekt laks, hjemmelagde kjøttkaker, fiskeboller på boks, fjordlandgrøt osv. Frossen ferdigmat blir det skjelden, jeg liker det ikke. Posesaus blir det en del av ! Tror vi er en ganske normal småbarnsfamilie i matveien :-)

Anonym poster: f8532fa14768cf7d15b1041b7c2ac331

Skrevet

Tror kanskje den lista er nærmere hva den gjengse familie spiser. De som faktisk lager alt fra bunn er nok så absolutt i mindretall.

Skrevet

Går med konstant dårlig samvittighet, fordi vi spiser lite fisk,- og mye halv- og helfabrikata.

Men ungene er friske, unormalt lite syk faktisk, de er normalvektige/slanke og de er i ok form (tenker på utholdenhet på turer) og når det settes frem kaker, godterier, brus etc, så spsier de kun det de liker, liker de ikke det som bli satt frem er det helt ok, de maser ikke på og få noe "de også",- og er de mett, eller en aktivitet de liker lokker mer enn godtskåla, så velger de bort godt/snop/brus...

Så noe rett må vi jo gjøre. Enten er jeg "for ærlig" når det kommer til hva vi spiser av mat,- kanskje nedvurderer jeg sunheten i kostholdet,-eller så er andre frytkelig uærlig når de mener de spiser så mye sunnere enn oss. For sammenlignet emd barna til mange av de som er "mer perfekt" i matveien, så er barna mine både slankere, i bedre form, ikke godteavhengig og ikke minst, mye friskere...

Har også dårlig samvittighet fordi vi gjør for lite sammen med barna, at de er for lite ute på fritiden sin og at særlig minstemann holder på og bli inaktiv.....Ser for mye TV/Spiller for mye.....

Men igjen, ser jeg på andre barn når vi er på tur, treninger osv,- så er barna mine langt oppe i toppen når det gjelder aktivitetsnivå, kroppsbeherskelse og evner til og utføre ulike idretter. SÅ igjen, de kan ikke være så inaktive som jeg føler? I og med at de har lært seg slike ting. Det er jo fra oss, mamman og pappan de har lært ballspill, ski, alpint, svømming....Er det jeg som undervurderer våre barns aktivitet, elelr er det andre som gir inntrykk av at de er så mye mer aktive enn oss som lyver, og gir meg dårlig samvittighet uten grunn...

Kan jo lure noen gang..Men altså, kjenner mye på at vi er for late og usunne,- alle mann :( Men når jeg ser på barna sammenlignet med andre, så er de ikke så aller verst....Men kanskje er det bare flaks, våre gener som er så utrolig heldig sammen? Jeg vet ikke,- men dårlig samvittighet,- det har jeg......

Anonym poster: be7ad61df8cbe328a24e212eaad8df13

Dette innlegget kunne vært mitt....

Anonym poster: bc6371bf55dccb132cc35a7ddf93a65b

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ukesmenyen her:

Mandag: Lakseburger med salat og ris

Tirsdag: Pasta med strimlet svinekjøtt og pasta saus, med salat og rundstykker

Onsdag: Middagspølser med kokte poteter, brunsaus og rotmos

Torsdag: Amerikansk gryte med salat

Fredag: Stekt torsk med potetbåter og grønsaker, med lofoten fiskesaus

Lørdag: hjemmelaget pizza

Søndag: Bursdagsfeiringen til ungene, så det blir pølse, lompe og tilbehør..

Ikke den beste uka mi ser jeg, men helt ok sånn sett ;) Prøver å ha fisk 3-4 ganger i uka, men ikke alltid vi følger det opp, som denne uka ;)

Jeg lager det meste fra bunnen av, men av og til strekker ikke energien til, så da gir jeg familien det beste jeg klarer..

Gjest Morn du
Skrevet

denne uka hos meg:

rester

fiskepinner, ferdiglagde

Lasagne (fra pakke)

Ferdige boller!!! Hjelpes ;) ;)

Skrevet

Pang;)

Anonym poster: f5293971c3e346ecdbbd3254c278a5cc

Haha;)

Anonym poster: daed034f07f28392398608f75748cb7f

Skrevet

Mandag - tomatsuppe med pølser, makaroni og egg, med sundstykker til

Tirsdag - pasteskruer, kyllingkjøttdeig, mais, champignon og paprika, blandet i en fløtesaus

Onsdag - kystens fiskegrateng med poteter, revet gulrot og mais

Torsdag - karbonader, råstekte poteter, gulrøtter, erter og brokkoli.

Fredag - kyllingkjøttdeig med tacopulver, tacolefser, agurk, mais, løk, paprika, isbergsalat og ost.

Lørdag - lasagne og hvitløksbaguetter

Søndag - kjøttkaker i brun saus, poteter, grønnsaker.

Haha skyt meg og da, jeg lager omtrent ingen mat fra bunnen av!!

I forrige uke hadde vi fiskegrateng fra pakke med poteter og grønnsaker, fiskekaker med makaroni og litt potet, pannekaker med blåbærsyltetøy og taco en av dagene... Jeg er alene med et barn som spiser minimalt så er bare fornøyd at jeg orker å lage middag jeg altså!

Anonym poster: 02dbe5230bb245f5fb6f59f18ec1a2a4

Skrevet

Kokt laks og torsk er jo verdens letteste matrett.

Kidsa må ha fisk, men når det skorter litt på viljen her i huset, kjører vi røkt laks i store mengder på frokostbordet.

Skrevet

Det eneste er vel at dere spiser veldig mye farsemat og lite rent fisk/kjøtt. Ellers så det jo greit ut?

Anonym poster: 77924671dffc4cfaa754fc47792f13bf

Skrevet

HVa er så galt med de ferdiglagde fiskebollene da? jeg synes der gode jeg.

Skrevet

Jeg kunne ikke hatt en slik ukesmeny, men det er rett og slett fordi jeg er glad i mat.God mat. Jeg velger derfor å bruke noe mer tid på matlaging for å tilfredstille ganen og kroppen.

Anonym poster: cb67496f1541ad8d836e117e80605bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...